|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Tuning stylistyczny - Polerowanie felg
cebula - 13 Lis 2005, 20:59 Temat postu: Polerowanie felg Witam, nie wiem czy w dorym miescu umieszczam posta, szukam firmy zajmującej sie polerowaniem alusków na lustro, najlepiej z okolic małopolski lub podkarpaci, jesli kts ma takowy kontak - numer telefonu do kogos kto sie tym zajmuje i moze go polecić z czystym sumieniem, prosiłbym o wpis ,
Pozdro-->
Jareczek - 13 Lis 2005, 21:56
W ropczycach jest jeden bardzo dobry gośc. Ul. Zielona, nie pamiętam numeru, ale tel mam: (o17) 222 78 42
I to powinno być w dziale "Serwis/Mechanicy/Sklepy"
Wojtass - 13 Lis 2005, 22:09
Zawsze można spróbować samemu.
W sumie odciski na palcach jak kobyły, rękami ruszać nie mogę, pylica płuc i rak się zbliża ale jak kończę kolejny etap uznaję że było warto. Jeszcze troche a będzie lustereczko :mad:
po piaskowanku
po godzinach polerki
Pozdro
cebula - 13 Lis 2005, 22:29
"Jareczek" serdeczne dzieki, własnie o kogoś z ropczyć mi chodzio, ale w poście nie chciałem sugerowa no i nie miałem zadnego kontaktu, tylko słyszałem ze wasnie tam ktoś sie tym zajmuje, napewno zadzwonie jak naszybciej serdeczne dzięki
Pozdro-->
Kurtus - 13 Lis 2005, 22:35
coś pieknego !! w swojej mk3 tez mialem te felgi od capri ale nigdy nie znalazlem czasu ochoty badz pieniedzy aby zrobic z nich cos takiego jak u ciebie.Piękny efekt
cebula - 15 Lis 2005, 19:05
No tak efekt polerowanych na lustro felg jest naprawe imponującym , bede sie starł chyba raczej sam to zrobic, bo tam gdzie udało mi sie zdobyc kontakt to albo robia same ranty i kosztuje to ok 300 - 400 zea a srodków felg nie robią wcale - nie podejmują sie??, lub cena całego kompletu kosztuje 600 - 700 zeta troksze wygurowan e jak na ta usuge
Pozdro-->
Kurtus - 15 Lis 2005, 22:39
cebula napisał/a: | No tak efekt polerowanych na lustro felg jest naprawe imponującym , bede sie starł chyba raczej sam to zrobic, bo tam gdzie udało mi sie zdobyc kontakt to albo robia same ranty i kosztuje to ok 300 - 400 zea a srodków felg nie robią wcale - nie podejmują sie??, lub cena całego kompletu kosztuje 600 - 700 zeta troksze wygurowan e jak na ta usuge
Pozdro--> |
bo polerowanie rantow to banał ;D
sam mozesz to zrobic,sciagasz opone lub tez nie,samochod dajesz na 2 dobre lewarki +ewentualne zabezpieczenia (przod samochodu)
odpalasz silnik,wrzucasz bieg i kolo sie kreci,robisz odpowiedni klocek z odpowiednim papierem na nim i samo sie robi ty tylko przykladasz
Wojtass - 15 Lis 2005, 23:09
A po co 2? Wystarczy 1.
Zapinasz piątkę, odpalasz i jazda! (tylko trzeba na wnęki uważać, żeby palców nie pourywało, parę razy machnęło mi całą ręką, takie uroki 'profesjonalnych' metod)
Piesek - 16 Lis 2005, 09:01
Ty się dobrze czujesz? Piątke wrzucić ! Na pierwszym biegu najbezpieczniej i dokładniej... A na piątym biegu to łapy Ci pourywa i na tym się skończy.
Kurtus - 16 Lis 2005, 13:24
Wojtass napisał/a: | A po co 2? Wystarczy 1.
Zapinasz piątkę, odpalasz i jazda! (tylko trzeba na wnęki uważać, żeby palców nie pourywało, parę razy machnęło mi całą ręką, takie uroki 'profesjonalnych' metod) |
5ty bieg ?:)
wrzuca sie jedynke lub 2jke maxymalnie ;D
Wojtass - 16 Lis 2005, 15:27
Na jedynce owszem można, ale będzie to trwało jakieś 8x dłużej (V na jedynce ok 5km/h, na piątce 40km/h)
Ja preferuję tą drugą opcję, ale nikomu oficjalnie nie polecam, jeszcze na mnie bedzie
Laskosz - 16 Lis 2005, 16:19
Wojtass napisał/a: | Na jedynce owszem można, ale będzie to trwało jakieś 8x dłużej (V na jedynce ok 5km/h, na piątce 40km/h)
Ja preferuję tą drugą opcję, ale nikomu oficjalnie nie polecam, jeszcze na mnie bedzie |
kozak jesteś ? ja tam wole bezpieczne prędkości przy takiej robocie
Piesek - 16 Lis 2005, 19:50
Wojtas na 5 biegu będzie więcej niż 40km/h.... ty chyba niewyobrażasz co by się stało gdyby np papier ścierny wkręcił by się w obręcze felgi... palce to na miejscu masz połamane! Mówie poważnie wrzucić jedynke i spokojnie polerować. Ja swoje ranty polerowałem ręcznie i wsumie zajeło mi to ponad 30 godzin i jeszcze niebyło to coś specjalnego, było bardzo dobrze, ale nie super. A z tego co mi kumpel opowiadał to jak wrzuci się jedynyneczne to rant na lustro jest spolerowany w 30minut. Czyli 2 godzinki i masz lusterko. A kto mówi tu że tuning to szybka sprawa! Lepiej dłużej, dokładniej i napewno z efektu będziemy zadowoleni.
A teraz jakieś info zapodam co i jak:
Koniecznie musi to być papier ścierny wodny, powiedzmy zaczynamy od 600 to na sam początek aby zdrapać farbę, potem 1000 żeby z grupsza ściągnąć rysy, potem możemy przejśc na 1500, a potem 2000.... i aż dojśc do 0 rysek, na sam koniec bierzemy paste polerską (Ale taką do ręcznego ścierania, bo jak weźmiecie G3, to się zajebiecie a niespolerujecie i rozprowadzacie po całym rancie czekacie aż lekko przeschnie i ścieracie szmateczką, tą czynność będzie trzeba powtórzyć kilkakrotnie i jest lusterko.
Co do kwoty jaką potrzebujecie to:
papiery: 10zł
pasta polerska mini tubka, 3 razy większa od kleju po super glu to wydatek: 4zł
2 piwka: 5-6zł
zużyte paliwo: to zależnie.... ale naprawde mało bo przecierz oporu praktycznie żadnego niema.
No i wiadomo koniecznie lewarek będzie potrzebny aby podnieść na czymś samochód.
Czas na to wszystko to jakieś 4 godzinki: gdyż koła tylnie będzie trzeba po spolerowaniu przednich zamienić miejscami Spolerowanie jakieś 2-3 godzinki i sama dokładna poleracja pastą polerską zajmnie jakieś 30minut
No i najważniejsze, zawsze po myciu autka, wypadało by przypolerować (ale tym razem tylko jedną warstwą samą pastą polerską) czyli mniej więcej raz na 2 tygodnie, aby ranty nieześniedziały. Myśle że to na tyle jak jakieś niejasności to pisać
Wojtass - 16 Lis 2005, 21:04
Prędkościomierz na piątce na wolnych obrotach pokazywał mi 40km/h, nawet troszke mniej. O przekłamaniach należy zapomnieć bo to za małą prędkośc na jakieś odchylenia.
Niestety moje kółka wymagały 'wydajnego' sposobu polerki, były piaskowane zbyt grubym ścierniwem i wżery były konkretne. Co do papieru to musiałem zaczynać od 200-tki. Ogólnie przewalona u mnie sprawa, ale uparłem sie i jakoś powoli daję radę, ranty we wszystkich już ładnie błyszczą, najgorzej ze środkami bo tam już wiele możłiwości ułatwień nie ma.
Pozdro
Daras84 - 17 Lis 2005, 15:01
Piesek napisał/a: | Wojtas na 5 biegu będzie więcej niż 40km/h.... ty chyba niewyobrażasz co by się stało gdyby np papier ścierny wkręcił by się w obręcze felgi... palce to na miejscu masz połamane! Mówie poważnie wrzucić jedynke i spokojnie polerować. Ja swoje ranty polerowałem ręcznie i wsumie zajeło mi to ponad 30 godzin i jeszcze niebyło to coś specjalnego, było bardzo dobrze, ale nie super. A z tego co mi kumpel opowiadał to jak wrzuci się jedynyneczne to rant na lustro jest spolerowany w 30minut. Czyli 2 godzinki i masz lusterko. A kto mówi tu że tuning to szybka sprawa! Lepiej dłużej, dokładniej i napewno z efektu będziemy zadowoleni.
A teraz jakieś info zapodam co i jak:
Koniecznie musi to być papier ścierny wodny, powiedzmy zaczynamy od 600 to na sam początek aby zdrapać farbę, potem 1000 żeby z grupsza ściągnąć rysy, potem możemy przejśc na 1500, a potem 2000.... i aż dojśc do 0 rysek, na sam koniec bierzemy paste polerską (Ale taką do ręcznego ścierania, bo jak weźmiecie G3, to się zajebiecie a niespolerujecie i rozprowadzacie po całym rancie czekacie aż lekko przeschnie i ścieracie szmateczką, tą czynność będzie trzeba powtórzyć kilkakrotnie i jest lusterko.
Co do kwoty jaką potrzebujecie to:
papiery: 10zł
pasta polerska mini tubka, 3 razy większa od kleju po super glu to wydatek: 4zł
2 piwka: 5-6zł
zużyte paliwo: to zależnie.... ale naprawde mało bo przecierz oporu praktycznie żadnego niema.
No i wiadomo koniecznie lewarek będzie potrzebny aby podnieść na czymś samochód.
Czas na to wszystko to jakieś 4 godzinki: gdyż koła tylnie będzie trzeba po spolerowaniu przednich zamienić miejscami Spolerowanie jakieś 2-3 godzinki i sama dokładna poleracja pastą polerską zajmnie jakieś 30minut
No i najważniejsze, zawsze po myciu autka, wypadało by przypolerować (ale tym razem tylko jedną warstwą samą pastą polerską) czyli mniej więcej raz na 2 tygodnie, aby ranty nieześniedziały. Myśle że to na tyle jak jakieś niejasności to pisać |
mozesz wrzucci zdjecia tych felg??? bo zainteresowałes mnie tym co napisałes... chciałem sprzedac swoje 15 ale moze je sobie spoleruje
Piesek - 17 Lis 2005, 19:50
ja akurat ręcznie swoje polerowałem ale fotki mogę zapodać:
1. Tak wyglądałem po 6godzinach polerowania już konkretnie wykończnony....;)
2. A tak wygląda ranik po poleracji (wiem rewelacji niema, powiem szceże że już mi się niechcialo machać...)
3. A tak się prezentują na moim aucie, sorki prezentowały bo sprzedałem je... i teraz obkuta w nie jest fiesta mk2 :
Niestety i niepokaże fotki jak zawsze niechce się już wrzucić... limity pierdzielone...
cebula - 25 Lis 2005, 22:28
Dzieki, za te rady - nie wiem czy sa one serio z tym ze zapinasz 5 - tke , przykłądasz papier i poleruje sie samo, hehe moze, jak dla mnei to desperacki pomysł, wiec postanowiem wziaśc sie sam za polerowanie moich Ats - ów, RECZNIE, lub gdzie sie da - wiertarka z odpowiednia tarcza - jak skoncze napewno powklejam foty
Pozdro-->
Intruder - 3 Gru 2005, 18:29
Mam pytanko... Czy każdą aluminiową felgę można polerować ??? Ja mam Borbety na swojej Fiescie i zastanawiałem się czy też mogę je spokerować. Przez zimę bym się akurat z nimi uporał.
LOY - 3 Gru 2005, 20:07
[ Dodano: Sob Gru 03, 2005 8:10 pm ]
cebula napisał/a: | Witam , wzioem sie za za polerownaie swoich felg Ats 7x13 i spoko wszystko ładnie piknie tylko mam maianowice jedne mały proble, a chodiz o to ze koncówka filcowa mi strasznie rysuje = zmianiał i dalje ejst to samo a dowiedzialem sie ze inni macherzy nie poleruja filcem tylko jakimś innym płótnem i jaka pasta - bo powstaja mi takie małe minimalne ryski , wiec jesli ktos to robił i udało mu sie poradzić z tym probleme niech sie podzieli wiedza i napoisze jakiej pasty uzywał i jakiego materiału, pozdro
p.s. wkleje wkrótce foty swoich wypolerownyhc felg - w polerce wygladaja obłednie!!! |
poniewaz temat uważam za dubel poprzedniego cebuli łącze je!
cebula - 3 Gru 2005, 23:47
Spoko połacznie tematów jets ok, czekam na jakies wskazówki , pozdro
cebula - 4 Gru 2005, 15:04
Tak, kazda felge aluminiową mozna spolerowac, a to jak to wyjdzie zalezy od jej odlewy, czy jest poobijana, czy była wczesniej piaskowana i jak ktos sie do tego przyłozy, z borbetami mysle ze ie ma problemu, widziałem juz nie raz polerowane borbety i wygladają ślicznie, szczególnie jak maja rant:)
Intruder - 4 Gru 2005, 15:14
no to luzik tylko jeszcze sie zastanawiam czy spolerowac te BORBET-y czy moze moje orginaly od RST -> ciekawe jak by wyglądały
cebula - 4 Gru 2005, 16:33
Pokarz zdjęcia obydwuch rodzajów felg a ja postaram Ci sie znaleść foty już spolerowanych lub sam poszukaj tutaj http://www.polerka.tk/
Intruder - 4 Gru 2005, 22:38
dzieki cebula, loookne jak bede mial chwile
[ Dodano: Nie Gru 04, 2005 21:53 ]
coprawda ja mam 14" ale te 15" na zdieciu mnie przekonują
cebula - 4 Gru 2005, 23:29
Spokojnie, ta polerek wykonała profesjonalna firma zajmująca sie tym, wiec wiesz nie ma sie co emocjonowac ze bedziesz miał taki efekt - obyś mikał zycze Ci tegi z całego serca, ale naparwde beaaaaaaardzo trudno jets to siagnac, duzo pracy wymaga i profesjonalhych pastm wiertarek, slzifierek ciulów mójów - chodz wiem ze niektórszy ogromem nakłądów pracy osiągają takie efekty w zywkłych garazach czy piwnicam , wiec powodzenia. pozdrawiam:)
[ Dodano: Pon Gru 05, 2005 21:20 ]
Tak wyglądają moje koła po wypolerowani[img=http://img315.images...11080fq.th.jpg]u
|
|