| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Nasze auta - [MK3] RS1800 budowa rajdówki
 
 Markz - 12 Lut 2013,  14:01
 Temat postu: [MK3] RS1800 budowa rajdówki
 Nick: Markz
 Imię: Marek
 Wersja: RS 1800
 Rocznik: 1992
 Silnik: 1.8 16v Zetec 130KM
 Dolot: podróbka airboxa simoty, ownięty bandażem
 Wydech: zrób to sam na jednym przelotowym i końcowym wm sporta
 Zawias: skrzypiący i za niski
 Buda: pordzewiała + rozpórki zrób to sam
 Wyposażenie: pełen pakiet XR2i, pasy 4 pkt 3 calowe, wspomaganie kierownicy....
 
 
 tu fotki jak fiestka wyglądała odrazu po zakupie:
 
   
   
 
 i jakaś aktualna fota:
 
   
 
 Jak uporządkuje fotki to wrzuce co się działo przez cały okres jaki mam fiestke.
 tadzias - 12 Lut 2013,  19:43
 
 
  	  | Markz napisał/a: |  	  | + rozpórki zrób to sam | 
 
 rzemiosło artystyczne
   Markz - 12 Lut 2013,  21:29
 
 no to fotki tych moich wytworów artystycznych
   
 
   
 
   Wisni@ - 12 Lut 2013,  21:47
 
 Markz, tego ,,rollballa '' sam robiłes??
 Markz - 12 Lut 2013,  22:00
 
 tak staram sie wszystko robic sam, od wstawek w podlodze, przez wlasnie rozporke/rollbara, po mechanike i elektryke z którą były jaja
 Wisni@ - 12 Lut 2013,  22:01
 
 Markz,
 
 No i to ma sens
   Markz - 12 Lut 2013,  22:05
 
 na dniach postaram sie wrzucic stare fotki jak po zakupie wyglądała podłoga
  a raczej jej braki  wyspawane niecały rok temu (moje pierwsze spawanie magiem) i do teraz sie trzyma Pietrekk - 12 Lut 2013,  22:17
 
 Powiedz mi, ten rollbar jest przykręcony do punktów mocowań pasów czy jak na słupku?
 Markz - 12 Lut 2013,  22:34
 
 nom, na slupku są 3 miejsca mocowania pasów i wlasnie do nich z kazdej strony jest przykręcony
 Pietrekk - 12 Lut 2013,  22:39
 
 Startowałeś już w jakiś imprezach z nim, nie czepiali się tej konstrukcji?
 Markz - 12 Lut 2013,  22:41
 
 startuje w lokalnych kjs i problemu niema, czepiali sie kiedys ze mam aku w aucie az im pokazałem dokładny pkt załącznika J i dali sobie spokój
 Qzyn - 13 Lut 2013,  08:33
 
 Mark, powodzenia w pracach i oby fiesta byla coraz szybsza
   Ten rollbar niestety to tragedia - wyrzuc go albo zrob klatke.
 Pozatym wg obecnych przepisow KJS nie przejdzie zadnego badania kontrolnego.
 Co do aku w samochodzie to mozna bez problemu miec - ale musi to byc albo aku żelowy albo normalny szczelnie zakryty i z odpowietrzeniem
   Markz - 13 Lut 2013,  11:31
 
 Qzyn w ak opolskim duzo rzeczy przechodzi a w śląskim jeszcze więcej
  usztywniło cos bude więc zostaje, jak sie znajdzie wkoncu zdrowa buda i miejsce na budowe czegos konkretniejszego to bedzie i normalna klatka, w tą pordzewiałą bude niechce juz nic pakować kasy... 
 Chce żeby fiestka przeżyła ten rok rajdowania jeszcze i mody robie tylko takie które moge użyć w przyszłości w nowym projekcie
   Qzyn - 13 Lut 2013,  11:57
 
 W slaskim jeszcze wiecej? Chyba rzadko u nas jezdzisz
  Na 90% BK sa chlopaki z RPP i RSMP. Wszelakie modyfikacje seryjnego auta musza byc ściśle wg załącznika J. WIdocznie miales wielkie szczescie jak cos w Slaskim CI przeszło. Ja mimo dobrych znajomosci z nimi musialem opakowywac na szybko akumulator zeby sprinta pojechac i to bylo takie awaryjne rozwiazanie - tak na nauczke
   A ten rollbar moze usztywnia choc watpie a na pewno jest niebezpieczny - jesli przy (odpukac) rolce zerwie sie mocowanie w srodkowym slupku to poprzeczki wala prosto w was...
 Markz - 13 Lut 2013,  13:00
 
 no bylem jako kibic na dwóch ars (kuznia raciborska i jakis jeszcze) startowali znajomi, bylem przy ich bk które polegalo na sprawdzeniu papierów i dziękuje, no i widzialem na trasie auta które ledwo sie kupy trzymały a startowaly
   Qzyn - 13 Lut 2013,  13:03
 
 Markz - Przejechalem prawie caly sezon ARS i wiem jak tam bylo. Niestety te imprezy nie maja nic wspolnego z AK slaskim i PZM wogóle...
 Markz - 13 Lut 2013,  13:15
 
 niewnikam, w tym zaczętym juz sezonie chce pojechac napewno jakiś ars, cos z seri kierowcy roku opolszczyzny i puchar sktm
  na tych imprezach zawsze bk przejde... 
 Bedzie kasa, bedzie zdrowa buda to i będzie prawdziwa rajdówka, narazie sie musze tym zadowolic co jest
 Qzyn - 13 Lut 2013,  13:19
 
 W porzadku, ja jestem za i trzymam kciuki - moze sie wiec spotkamy na ARSach
   Jedyne co to przemysl sprawe tego "rollbara". Ja bym go wyjal i zamontowal sama rozporke miedzy kielichami albo poprowadzil przy srodkowym slupku az do podlogi.
 W Twojej wersji jest wg mnie niebezpieczny
  WIec jesli wogole to odbbierz to jako dobra rade a nie czepianie sie   Markz - 13 Lut 2013,  15:04
 
 Qzyn to jest forum wiec każdy może powiedzieć swoje zdanie, nietraktuje nic jako czepianie się
   
 a tu odebrany od znajomego tokarza kolektor (robił mi zaślepki sond i nowe gniazdo), egr wyciełem juz pare dni temu, czekam jeszcze tylko na flansze i można działać z nim dalej
   
 
   
 
 EDIT:
 
 taka mała relacja z pierwszej małej imprezy w tym sezonie
  fiesta dała rade choć ręczny cos przestał łapać (udało sie nawet subaru objechać) OD 12 minuty  http://www.youtube.com/wa...d&v=uqvC3sl1c1w
 Wisni@ - 14 Lut 2013,  23:49
 
 No to graty
   luk-90 - 16 Lut 2013,  10:53
 
 fajny start, nic tylko pogratulować
   Markz - 16 Lut 2013,  11:54
 
 dzięki
   
 pojawiło się troche fotek fiesty z rajdowanka
 
 
   
 
   
 
   
 
   
 EDIT:
 
 Znajomy mi dał krótki filmik tez z tego rajdowanka tylko youtube mi cos zepsuło jakość
 
 http://youtu.be/gmeK8Ykz0mc
 tadzias - 17 Lut 2013,  14:06
 
 
  	  | Markz napisał/a: |  	  | pojawiło się troche fotek fiesty z rajdowanka | 
 
 aaaaaaale rajdujesz
   Markz - 17 Lut 2013,  16:04
 
 nic nie poradze ze sezon zaczol sie od malej imprezy bardziej pod publike bo na placu w srodku miasta
   tadzias - 17 Lut 2013,  16:41
 
 
  	  | Markz napisał/a: |  	  | bardziej pod publike bo na placu w srodku miasta   | 
 
 dobre i to
   Markz - 6 Mar 2013,  22:38
 
 Troche prace ruszyły z powodu braku ręcznego...  Wymieniłem dzisiaj szczęki, cylinderki,  przewody hamulcowe i jeden element samonapinacza (drugi dostepny tylko w orginale w śmiesznej cenie). Jutro jeszcze tylko odpowietrzyc i mieć nadzieje ze ręczny wróci
   Markz - 27 Mar 2013,  17:46
 
 ręczny wrócił
   
 A tak poza tym pomalowałem wczoraj jeden z kasków, dlatego zeby za szybko się nie porysował zamówiłem siatke na kaski:
 http://allegro.pl/siatka-...3115972978.html
 zrobie w niej jakoś przedziałke zeby kaski sie nie obijały o siebie i myśle ze da rade
   
 
 edit:
 Siatka zamontowana a tu jakaś fotka jak wyszło
   
 
   McLfan - 23 Kwi 2013,  21:36
 
 Chwalisz się nowościami, czy nie?
   Markz - 23 Kwi 2013,  22:12
 
 Troche rzeczy się podziało
  : 
 Pierwsze co zakupiłem nowe to felgi. Poobdzierane ale proste, więc raczej malne i będą OK.
 
 
   
 Zauważyłem też że popękały od rajdowania gumy na wachaczach i na sworzniach oraz padło łożysko u góry amorka
 
 
   
 Wykręcając amorek by wymienić łożysko wkońcu się dowiedziałem jakie spręzyny załozyl poprzedni własciciel (H&R)
 
 
   
 Był też mały problem z końcówkami drązków (mam maglownice i drązki z 92r. a zwrotnice ktoś włożył z 95r. ) ale już znalazłem pasujące.
 
 Dzisiaj takze przyszły zamówione używane zaciski z mk6 (15zl sztuka) a stan BDB. Rozkręciłem już całe i raczej oddam do piaskowania a potem pomaluje
   
 
   luki - 23 Kwi 2013,  22:39
 
 
  	  | Markz napisał/a: |  	  | Dzisiaj takze przyszły zamówione używane zaciski z mk6 (15zl sztuka) a stan BDB. Rozkręciłem już całe i raczej oddam do piaskowania a potem pomaluje   
 
 | 
 a tak się bałeś o stan
   luk-90 - 24 Kwi 2013,  13:37
 
 Ja poproszę najistotniejsze, czyli średnica tloczka
 Dual - 24 Kwi 2013,  14:02
 
 
  	  | luk-90 napisał/a: |  	  | Ja poproszę najistotniejsze, czyli średnica tloczka | 
 Nie mam teraz tego pod reką aczkolwiek na pewno jest mniejszy niż te z mondeo i na dodatek plastikowy ze stalowym pierścieniem z wierzchu
   Są dosyć delikatne polecam je wciskać ze starym klockiem, gdyż łatwo je ukruszyć.
 Chciałem zrobić hybrydę > zacisk modeo mk2 > jażmo fiesta mk6. Niestety nie da rady
   luk-90 - 24 Kwi 2013,  14:08
 
 zaciski z mondeo mają takie przyjemne użebrowanie na korpusie tłoczka, więc zwiększa się skuteczność wymiany termicznej
 Markz - 24 Kwi 2013,  14:33
 
 narazie rozebralem wszystko poza tłoczkami, jak tłoczki wyjmne to zmierze średnice i napewno napisze
   Markz - 24 Kwi 2013,  18:24
 
 Sprawdziłem te tłoczki i mają 54mm
  Czyli niewiem w jakiej wersji mk6 były te z średnicą tłoczka 48mm jeśli najsłabszy disel (1.4 TDci z 2006r.) ma te większe. Może że jakaś słaba benzyna ma te mniejsze?   luki - 24 Kwi 2013,  18:34
 
 jest nawet opis na zacisku 54/22 więc chyba chodzi o średnice tłoczka i szerokość jarzma na tarcze
   do tego opis 629 prawy i 630 lewy u mnie to samo
   luk-90 - 24 Kwi 2013,  19:30
 
 54 to ma tłoczek z xr'ki, mondeo ma 60mm, moja opinia, słabo
   Markz - 27 Kwi 2013,  09:12
 
 luk_90 tak sie zastanawiam jak wpłyneły by większe tłoczki na orginalną pompe hamulcową?
 
 a tak przy okazji to zaciski juz pomalowane (ciekawe ile to wytrzyma)
 
 
   elmek13 - 27 Kwi 2013,  17:59
 
 Markz, krótko
   Markz - 3 Maj 2013,  18:45
 
 Ostatnio zamawiałem pare części i ubaw jak zawsze... Rozmowa wyglądała tak:
 - chce zamówic do fiesty z 92 roku ....
 + silnik?
 - 1.8
 + diesel?
 - nie, benzyna 1.8
 + 105 koni?
 - nie, 130
 + ooo szatan....
 
 tez tak macie zamawiając części?
 
 A co do fiesty to ma się dobrze, ostatnio upaliłem lacie na Automastershow w Kamieniu Śląskim i na Amatorskim Rajdzie o Puchar Discoplex A4 w Pietni
   
 tu filmik z mojego przejazdu na rajdziku: http://youtu.be/XzoK_8virzU
 i ogolna galeria fotek: http://imageshack.us/user/markzxr2
 elmek13 - 4 Maj 2013,  17:16
 
 Markz, nie.
 
 Jak jak podawałem rocznik i model to się wzoruję na rs turbo.
 
 Facet: A jaki tam silnik siedzi 130 koni?
 
 Ja: Nie silnik od mondeo 2.5 v6.
 
 Facet: Musi zapierdalać!
 
 Ja: Nie wiem nie sprawdzałem.
 Kameleon340 - 4 Maj 2013,  18:57
 
 Hehe
  Ładny przejazd  U mnie w mieście to nie wiedzieli w sklepie, że wychodziły fiesty z tym silnikiem. Jak mu mówie to się pyta z 3 razy czy to escort nie jest ;d Markz - 5 Maj 2013,  10:25
 
 to mi sie raz przydarzyło że nie widzieli o takiej wersji fiesty a był to sklep w opolu "specjalizujący" się w częściach do forda
 profi - 7 Maj 2013,  13:31
 
 
  	  | Markz napisał/a: |  	  | to mi sie raz przydarzyło że nie widzieli o takiej wersji fiesty a był to sklep w opolu "specjalizujący" się w częściach do forda | 
 
 FordStudio?
 Jak zajechałem tam fiestą, to obaj Panowie wylecieli obejrzeć, bo nie wierzyli, ze to jeszcze jeździ
   Markz - 7 Maj 2013,  19:57
 
 ta własnie fordstudio... Dziś zamówiłem juz hamulce nowe na przód, mam nadzieje ze w tym tygodniu zjawi się kurier i będę mógł montować
  Jeszcze tylko musze kupic linke do ręcznego bo myślałem ze jest dobra jak wymieniałem hamulce z tyłu a okazuje się ze juz nie bardzo i wtedy już będą całe nowe hamulce przód/tył. kamilocha1 - 7 Maj 2013,  20:18
 
 Markz, bede kiedy jechał do brzezia fiestą to się ugadamy ;D chyba kazdy sie dziwi jak sie mowi ze masz 1.87 benzyne we fiescie;d pytaja czy nie pomylilo sie z dizlem;d
 Markz - 8 Maj 2013,  15:44
 
 Brzez/ia a gdzie to?
  Jak przejezdzasz w okolicach zdzieszowic to spoko. kamilocha1 - 8 Maj 2013,  18:15
 
 Markz, tam gdzie elektrownia opole ;D czarnowąsy są tam gdzies obok ;D
 Daras84 - 8 Maj 2013,  18:41
 
 to trochę daleko od Zdzieszowic
   Markz - 8 Maj 2013,  19:23
 
 kamilocha1
 A to wiem, tam leciał kjs Dobrzeń Wielki
  była jedna z prób przy samej elektrowni Daras
 ale po drodze ma Zdzieszowice
  tylko musi lecieć 423 a nie 45   Daras84 - 9 Maj 2013,  09:00
 
 wiem, wiem w zdzieszowicach mam rodzine
   Markz - 9 Maj 2013,  20:19
 
 Jaki ten świat mały
  Linka ręcznego też juz zamówiona, jutro do odbioru i można montować. Zamówiłem ate bo byla tylko troche drozsza od kagera (a kager dla mnie to wielkie Gówno) 
 edit:
 Linka juz jest, za chwile biorę się za montaż
 
 
   Markz - 12 Maj 2013,  10:21
 
 Linka założona i różnica jest wielka
   
 takie małe porównanie starej linki, może i jeszcze orginalnej a nowej Ate:
 
   
 A jak już miałem zdjęte bębny i zostało coś farby z zacisków to je pomalowałem
 
 przed:
 
   
 po:
 
   
 
 edit:
 
 Dzisiaj przyszly większe hamulce na przód i są juz zamontowane
   
 
   Markz - 21 Lis 2013,  13:42
 
 Po długich poszukiwaniach wkońcu zakupiłem baze do budowanie rajdówki
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 a to cała rdza jaka jest na fieście
 
 
   bobson - 21 Lis 2013,  20:07
 
 Podłoga i podłużnice ok? ogólnie wygląda na dość zadbaną.
 
 Wkładasz 2.0?
   Markz - 21 Lis 2013,  20:14
 
 od dołu wygląda jakby z fabryki wyjechała, od zawsze garazowana, jezdziła nią babka na zakupy i wszystko z pewnego źrudła
  no wlasnie sie zastanawiam czy moje 1.8 czy 2.0 . chcialbym zaczac od obspawania budy, wstawienia klatki, kupienia zawiasu a zobaczymy jak bedzie dalej z kasa, moze wloze moje 1.8 zeby juz jezdzic i bede zbierac na 2.0. Ogolnie długoterminowy projekt   tadzias - 22 Lis 2013,  07:05
 
 Od nowości chyba nie jeździła zimą
   Markz - 24 Lis 2013,  11:59
 
 od jutra ruszają prace, zaczynam od wybebeszania, zdzierania wygłuszeń i spawania
   Markz - 28 Lis 2013,  16:53
 
 Prace ruszyły...
 wczoraj jeszcze było tak:
 
 
   
 pomocnik, który spędził ze mną cały dzień
 
 
   
 a dzisiaj już jest tak:
   
 
   
 
   
 Teraz czekam na spawarke i wtedy zaczne obspawywać bude
 
 PS
 Mam na sprzedarz wszystkie elementy wnętrza
   Grax - 29 Lis 2013,  07:24
 
 Deske i boczki pozostaw sobie  wtedy unikniesz niepotrzebnych spięć na BK
 Markz - 29 Lis 2013,  14:27
 
 Wiem ze trzeba mieć boczki i deske, troche juz jezdze
  . Mam wszystko z mojej XRki lezeć, więc z czerwonej moge wszystko opchac   Markz - 29 Sty 2014,  18:36
 
 prace idą powoli ale ciągle do przodu
   
 troche budy juz obspawanej, maty pozdzierane i rury na klatke zamówione
 
 
   
   
   
 jakas rada czym oczyscic resztki mat wygluszających?
 
 
 a tu maly recykling fotela z fiesty
 
 
   Qzyn - 2 Lut 2014,  13:35
 
 WIesz co nie wiem jak inni ale ja zawsze usuwam je do konca i jedyny garazowy zanny mi sposob to duzo szmat, nitro i dlutko. Jedziesz nitro na szmacie a jak gdzies zostalo wiecej to pomagasz sobie dlutkiem. Niewdzeczna robota niestety
   Markz - 4 Lut 2014,  21:20
 
 Qzyn popróbowałem dzis róznych metod i chyba przelece te resztki szlifierką z szczotką drucianą.
 
 a po zdarciu mat wygłuszających pojawiła sie JEDYNA mała dziura więc wyciełem całą rdze az została zdrowa blacha
   
 
   
 I zaspawane już  (spawów nie szlifuje bo to rajdówka i będzie zasłonięte)
 
 
 
   Markz - 11 Lut 2014,  21:26
 
 i porządek z matami wygłuszającymi zrobiony
 
 
   
 [ Dodano: Pią Sty 09, 2015 21:14 ]
 Zapomniałem o temacie a prace posuneły sie bardzo do przodu. Robie przy rajdówce wszystko sam (od klatki przez obspawywanie budy, mocowania kubłów, aku, hydrołapy, tworzenie kolektora, przekopanie całej elektryki do swapa i wielu innych rzeczy
   
 No to teraz duza porcyjka zdjęć i krótki opisik do nich
 
 pod maską było tak:
 
 
   
 potem:
 
 
   
   
 i efekt końcowy:
 
 
   
 a tu poszczególne etapy budowy klatki:
 
 
   
   
   
   
   
 kubełki i wnętrze:
 
 
   
   
   
   
 nowy zawias:
 
 
   
   
   
   
 materiał na płyte pod silnik (alu 8mm):
 
 
   
 tworzenie mocowania aku:
 
 
   
 odnowienie baku:
 
 
   
 wymieniłem skrzynie na tą z 1,3 więc i nowe sprzęgło wpadło
 
 
   
 tworzenie kolektora z escorta rsa pod zeteca:
 
 
   
   
 wpadły zderzaki z mojej starej rs1800:
 
 
   
 przymiarka hydrołapy i dzisiaj zrobiłem mocowanie:
 
 
   
   McLfan - 9 Sty 2015,  21:16
 
 up.
   Peedro - 10 Sty 2015,  16:30
 
 ładnie
  dobra robota. Markz - 4 Paź 2017,  19:06
 
 Dawno mnie tu nie było, ale Fieste nadal mam
  Daję dużą frajdę z jazdy i cieszy bez awaryjnością choć życia lekkiego nie ma bo ciągle jest katowana. Dzięki temu dorobiła się dachu nad głową. 
 
   
 |  |