Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK4] Szarpie po wymianie kabli

DewREW - 5 Lis 2011, 09:32
Temat postu: [MK4] Szarpie po wymianie kabli
Dzień dobry. wymieniłem pare dni temu przewody wysokiego napiecia na NGK, tamte to byl jakis noname. i co sie dzieje... szarpie na lpg. przy przyspieszaniu, dodawaniu gazu, co jakis czas jest szarpanie, powyzej 60km juz to sie nie pojawia. czy to moze byc wina kabli? mogła się rozjechać kalibracja po ich wymianie ? czy to po porstu wina wtryskiwaczy, ktore tez w sumie stare to nei sa.. z 5 mieisecy maja.
co nalezy uczynic?

Stunt_Man - 6 Lis 2011, 12:35

5 miesięcy to raczej nie jest dużo :9:

podociskaj dobrze kable do świec i do cewki
przeczyść świece

jak nic sie nie zmieni to zamontuj stare kable i zobacz co sie bedzie działo. może te nowe są wadliwe

DewREW - 6 Lis 2011, 14:07

na PB jezdzi dobrze... jakby cos bylo zel docisniete to byloby to przeciez odzuwalne po pracy silnika, tak na chlopski rozum wnioskuje. sprawdzic mozna...
Stunt_Man - 6 Lis 2011, 17:32

gaz jest bardziej "czuły" na uszkodzony układ zapłonowy niż Pb
przemo_rsr - 7 Lis 2011, 20:54

jak Ci tak tylko na gazie pieprzy a na Pb jest ok, to zmień świece, polecam NGK ,
miałem tak w swojej na benzynie było ok, a na gazie muliło i strzelało

DewREW - 7 Lis 2011, 22:47

a prosze mi powiedziec, czy stare swiece motorcraft (5 miesiecy) moga generowac takie efekty swietlne pod maska przy obciazeniu na LPG, czy latanie widocznych iskier pod maska to jedynie wina kabli WN? nowe kable ( http://www.ngk.de/pl/wysz...C-FD1205/12345/ ), a wiecej swiatla niz na starych... dlaczego?
Tommur - 7 Lis 2011, 22:54

Wina kabli lub ich złego docisku do świecy.
DewREW - 7 Lis 2011, 22:59

nie da się ich bardziej docisnąć, dociskałem... a od strony cewki moze cos byc nie tak?
NGK było zachwalane.. kable nowe. echh..
wczesniejsze kable jakies posiadałem miały napisane jedynie:

Kod:
8mm double silicone rfi suppressed iso 3808 class f

kandyk - 8 Lis 2011, 12:54

DewREW:
DewREW napisał/a:
NGK było zachwalane..
Podobnie, jak blondynki się chwali... :cojest:
JoeMix - 8 Lis 2011, 13:04

DewREW napisał/a:
czy latanie widocznych iskier pod maska to jedynie wina kabli WN?
:9: masz jakieś foto? zrób zdjecie z pod maski i zaznacz gdzie i jak masz iskry
Pawełos666 - 9 Lis 2011, 14:12

mowilem Ci nie kupuj holenderskich ngk ktore japonii w zyciu nie widzialy, tym bardziej do innych swiec niz ngk, oddaj to do sklepu, bo to sie nie nadaje i nie jezdzij na swiecy 1,0mm zwyklej niklowej na gazie na tej cewce bo to glupota, obciazasz caly uklad i nie masz odpowiednich osiagow, spalasz do 10% paliwa wiecej, wiesz juz co zrobic, wg mnie teraz to mozesz sie poratowac dobrymi swiecami ktore potrzebuja mniejszego napiecia do pracy w lpg to kable przestana iskrzyc, co zrobic juz wiesz..., czy nowe kable maja 8mm srednicy czy mniej? jak sa odtlumione? zmierz opor rdzenia i porownaj ze starymi na moje to slaba cewka nie daje rady pracowac w lpg na tej swiecy, z ta szczelina i slaba izolacja kabli, jesli gdzies bije przy fajkach to ten sam problem... nie robi sie takich mixów jak sie nie ma doswiadczenia... nie kupuj teraz najtanszych swiec ngk wg katalogu, bo to tez nie pomoze, moge sie zalozyc, no chyba ze stare sa sciachane i wypalone, jesli chcesz podeslij mi foty na maila
Pawełos666 - 10 Lis 2011, 09:10

wystarczy ze stare odpowiednio ustawi... albo kupi zwykle i odpowiednio ustawi..., albo kupi takie ktore pracuja na nizszym napieciu, czyli z wezsza elekroda, proste, moze byc ngk, beru, denso, bosch, motorcraft czy innych firm, tylko trzeba miec pojecie co i jak sie ustawia. mase osob z tego forum czasem pisze do mnie posty typu: "a czemu zetec nie jedzie na swiecach 1,3mm do benzyny na gazie i czemu jak kupilem wczoraj najlepsze kable ngk jakie byly (oczywiscie badziew, bo to nie jest dobre do gazu z racji slabej izolacji, ale nie wszedzie sie to ujawnia...) to czemu mi strzela na gazie? i mam iskry? przeciez kupilem najdrozsze kable z japonii" powiem Wam tak wszystkie kable ngk i swiece pakowane sa w holandi :D skad to wiem? bo wiem skad sie je sprowadza... pozatym wystarczy spojrzec na kod kreskowy na opakowaniu 87... - jaki to kraj?
tak wlasnie... pozostale sarobione we francji, w niemczech i UK. przetnijcie sobie kable 8mm do forda od BOSCH-a albo poczytajcie o budowie ktore sa podwojnie izolowane a ktore nie nadaja sie do gazu. osobiscie jezdze na MAGNECOR, zeby nie bylo ze ciagle boscha zachwalam, ale bosch tak naprawde jest lepszy niz beru... czemu? produkty beru robia teraz we francji (nie kupujcie swiec beru z wybitym made in france, beru juz w niemczech nie robia, glownie francja) trzeba uwazac. a boscha pakuja w UK lub francji, rdzenie sa z niemiec, co do swiec boscha to pakowane sa we francji i w niemczech... ale produkcja idzie w niemczech, jakby ktos mial jakis tego typu podobny problem odnosnie lpg to mozna do mnie skrobnac cos tam sie wie..., najlepiej na forum albo na gg

DewREW - 10 Lis 2011, 12:03

Cytat:
masz jakieś foto? zrób zdjecie z pod maski i zaznacz gdzie i jak masz iskry

iskry widoczne są w okolicach fajek na świecach i gdzieś tam z tylu bloku, okolice zbiornika płynu chłodniczego, możliwe ze to błysk od cewki.

czy do Endura 1.3 polecacie świece czteroelektrodowe i z czym to by sie wiazało, jakies skutki uboczne?
kable NGK FD1205, cewka Motorcraft 988F-12029-AB..

Pawełos666 - 10 Lis 2011, 12:25

kazde swiece beda chodzily, mozna uzyc czteroelektrodowe dla wiekszej zywotnosci... tylko trzeba wiedziec na jakiej swiecy jaka ma byc szczelina, z czego sa skonstruowane i jakie maja wlasciwosci elektryczne, przy gazie jest to troche wazne, reszta to kwestia ustawienia danej swiecy, jesli sie na tym nie znasz lepiej nie kombinuj, bo tego nie ustawisz, 4 elektrodowe jest ciezko ustawic i z tego wzgledu sie tego nie robi... co do 4 elektrodowych nie ma przeciwskazan tylko nie w szczelinie stosowanej dla benzyny bo bedzie zle... 1,0-1,1mm to bedzie za duzo dla Ciebie dla tej cewki, 0,9 tez bedzie za duzo, czyli 4 elektrodowych nie kupisz z odpowiednim ustawieniem fabrycznym zeby dzialaly dobrze na lpg... zreszta katalog boscha zabrania (ze wzgledu na ich duze szczeliny), pomijajac juz rozpraszanie plomienia w lpg na tego typu swiecy (sprawdzi sie ona z odpowiednim ustawieniem i silnik bedzie pracowal lepiej niz na 1 elektrodowej zwyklej)
JoeMix - 10 Lis 2011, 12:34

Cytat:
iskry widoczne są w okolicach fajek na świecach i gdzieś tam z tylu bloku, okolice zbiornika płynu chłodniczego, możliwe ze to błysk od cewki.
Czyli albo złe kable albo źle zamontowane, tam ma być połączenie elenktyczne nie ma prawa iskrzyć,,,
Pawełos666 - 10 Lis 2011, 12:35

ma za duza przerwe do tego na wypalonej swiecy, ma ona z 1,1mm, to jest problem... 0,3mm - 0,4mm i ma to co ma, iskra zamiast na swiecy wali wszystkimi mozliwymi miejscami przy terminalach i zlaczach przy cewce, do tego slaba izolacja ngk, czasem stary wystarczy 0,2mm pomylki przy ustawianiu i jest kaszana, mase ludzi ma ten problem jak uzywaja standardowych, jak wsadzisz bez ustawiania 4 elektrodowe to tez tak bedzie...
DewREW - 10 Lis 2011, 18:49

z tego co się naczytałem to do LPG nalezy uzywać świec jednoelektrodowych. pytam wiec, jakie nalezy kupic.

jak wygląda wnetrze tych "słupków" na cewce w ktore wpina sie kable? bo kable maja takie prety, które powinny sie w cos wpasować, ja zauwazyłem, że jak wypiałem kabel to ten pret nie znajduje sie centralnie na srodku wtyczki, a gdzie z boku, przy samej izolacji wtyczki, tak jakby przy zapieciu na cewce nie trafił na swoje miejsce i skrzywił się w bok. moze tam następują przebicia? te stare kable tak samo mają te preciki powyginane i spieraja się o izolacje wtyczki. nie wiem czy zrozumiale napisałem co mam na mysli.. nie chce jeszcze odkęcać cewki zeby jej sie przyjżec...

Pawełos666 - 10 Lis 2011, 19:00

to czytaj dalej o lpg....


strasznie cudujesz na wlasna reke z tym, skoro ja Ci mowie ze ten problem to codziennosc i mozna go rozwiazac ustawiajac swiece kazde jedne to Ty teraz nie wiadomo po co szukasz swiec najlepszych do swojego auta...i kabli tesli z rdzeniem 2mm, jakby to mialo cos zmienic... masz zle ustawiona szczeline to jest Twoj problem glowny... pisalem Ci tez odpowiedz na pw jakie swiece sa najlepsze, ktore sie oplaca a ktore nie.

lepiej nie pisz co gdzies wyczytales w internecie w tych smiesznych artykulach, bo sa pisane dla prostych ludzi ktorzy sie tym nie zajmuja i mozna wszedzie znalesc mase bledow. kolejna rzecz ze niezrozumiale przez ludzi ktorzy czytaja te artykuly teorie o LPG nie pokrywaja sie z praktyka. sa takie swiece 2 elektrodowe czy 4 ze beda chodzily lepiej niz 1 elektrodowe zwykle - niklowe wystarczy ze beda mialy ciensze elektrody, do tego wszystko zalezy jak ustawione. jedno elektrodowe sa dobre jak sa cienkie igly i dobrze ustawione. cienkie elektrody mozna zrobic tylko z metali lub stopow metali szlachetnych. w artykule ktore mi przyslales o lpg swiecach na pw sam widzisz ze zawieraja bledy, bo sa pisane czesto przez ludzi ktorzy sie tym bezposrednio nie zajmuja i nie maja pojecia o danym towarze, jedynie wiedza co to jest, a z praktyki nic... czesto co pisza jest po prostu z bledami, albo do konca nie wiedza o czym pisza, albo pisza na ilosc i wypisuja najmniej istotne rzeczy dla innych zielonych.

strasznie cudujesz z tymi swiecami... powiem Ci szczerze, ze przestaje miec ochote na dalsza pomoc w tym temacie, bo zadajesz miliony zbednych pytan

jesli chcesz zeby pomoc to zrob po pierwsze zdjecia terminali kabli, zlacz o ktorych piszesz, a przede wszystkim wykrec 1 swiece pokaz szczeline na zdjeciu, co do jakosci kabli ktore kupiles to na pewno nie sa dobre, bo na zadnych dobrych kablach nie powinno byc iskier nawet przy rozgieciu elektrod, jedynie niektore sa podatne na takie zjawiska i wrazliwe, nie dajace sie absolutnie obciazac, wtedy mowimy ze kable sa do gazu BLE... nie jestes pierwsza osoba ktora ma problem z ngk w gazie, ktora uzywa zle ustawionych swiec

i jesli nawet ten problem nie pojawi sie na poczatku zlekcewazysz ustawienie szczeliny to kable sredniej jakosci inne, ktore nie iskrza za jakis czas tak samo szlak trafi, nie patrz na rdzen tylko najpierw na izolacje, porownaj budowe i izolacje kabli ngk z wloknem weglowym z innymi firmami produkujacymi kable do forda z wloknem weglowym. w gazie najwazniejsza jest gruba izolacja. silikonowa, nie ma lepszego izolatora jak silikon im wicej tym lepiej, dobrze jak jest podwojna, dopiero potem rdzen bierze sie pod uwage (grubosc)

JoeMix - 11 Lis 2011, 10:40

DewREW, była prośba abyś cyknął fote tych kabli co masz,,,
Pawełos666 - 11 Lis 2011, 11:10

dajmy spokoj JoeMix, kable ktorych kod podal sa dobrze dobrane, na zlacze zebate M4 od 98r wrzesien..., drugi typ jest na zlacze modułowe-ford, do 95-98 do wrzesnia, wystarczy tylko przestawic swiece odpowiednio z wypalonej >1,0mm na odpowiednia szczeline i problem zniknie, ewentualnie kupic ciensze swiece ktore pracuja na nizszym napieciu i ustawic prawie że na fabryczna szczeline do benzyny, wtedy nie bedzie przebic, kolega nie da sobie pomoc po prostu czyta artykuly i jezdzi po gazownikach i zbiera teorie i mity bo jeden mowi zeby przestawiac drugi zeby nie...inny zeby kupil inne kable, i zmienil swiece na ngk i ze to odrazu pomoze :hahaha: i tak kazdy mowi mu co innego, w sumie wszyscy po czesci maja racje, a problem jest tylko jeden, takze nie ma co sie wysilac, kolega znajdzie odpowiedz w artykulach o swiecach i kupi doskonale metoda prob i bledow, tak jak to robia niektorzy gazownicy - na pale..., albo ustawi na paznokiec, nozyki do tapet i inne sposoby czy obcegami lub puknie mlotkiem, aż osiagi beda najlepsze...tak tez mozna :)

sporo sie tego robi do gazu, ale wycofuje sie z dalszej pomocy, bo kolega nie da sobie pomoc :)

morus - 11 Lis 2011, 12:46

Pawełos666,
Pawełos666 napisał/a:
wycofuje sie z dalszej pomocy, bo kolega nie da sobie pomoc
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że sam sobie nie dajesz pomóc, bo ciągle, nadal i przy każdej okazji klepiesz te swoje "mądrości"- zupełnie, jak prezes Jarkacz... :hahaha:
morus - 11 Lis 2011, 13:07

mieszko,
mieszko napisał/a:
i tylko po to zakładałeś konto ???
No tylko mi nie mów, że przed zaśnięciem czyta Ci się bajeczki?
DewREW - 11 Lis 2011, 14:15

Pawełos666 napisał/a:
porownaj budowe i izolacje kabli ngk z wloknem weglowym z innymi firmami produkujacymi kable do forda z wloknem weglowym. w gazie najwazniejsza jest gruba izolacja. silikonowa, nie ma lepszego izolatora jak silikon im wicej tym lepiej, dobrze jak jest podwojna, dopiero potem rdzen bierze sie pod uwage (grubosc)

na stronie Sentech cztyam własnie że najbaridzej kłopotliwe są z rdzeniem węglowym i te z silikonem... że najlepiej ferryt. prawda to?

Pawełos666 napisał/a:
strasznie cudujesz z tymi swiecami... powiem Ci szczerze, ze przestaje miec ochote na dalsza pomoc w tym temacie, bo zadajesz miliony zbednych pytan


nic nie cuduje, poszerzam swoja wiedze. Tobie równiez zadałem kilka pytań ale nie otrzymuje jasnych i obiektywnych odpowiedzi, wygalda to tak jakbym gadal z jakims przestwaicielem handlowym zachwalajacym swoj produkt. Pisze ze do LPG nie są zalecane świece wieloelektrodowe, a Ty uwazasz ze takie beda najlepsze do mojego silnika i ze akurat masz je w promocji. Poza tym wspominasz że najlepsze będa jeżeli Ty je ustawisz, ok, ja wcale nei przecze Twoim umiejetnością ale wiekszość tego co mi proponujesz mija się z wiekszością innych głosów. jedyne chyba co tak na prawde się pokrywa to to że problem może tkwić w świecach, z tym że tutaj znów zalecane są oryginalne, jednoelektrodowe, głosy są znów jednak podzielone co do zmniejszania szczeliny. Nie umniejsza niczyim zasługą i dziękuje za ainteresowanie tematem ale stwierdzenia typu "przelej pieniadze, rozwiąże twjo problem" nie ratują mnie.
Jak do tej pory jeździłem na tych świecach które miałem, maja 5 miesiecy bodajże, i na starych kablach byly przebicia ale nie szarpało i nie iskrzyło przy fajkach, wiec tutaj też mam watpliwosc co do wymiany świec, ale to akurat nie byłoby problemem, mozna zaryzykować i tak po czasie trzeba zmienic. problemem byłoby gdybył musiał kupić drugi komplet kabli, niz oplecane wczesniej NGK które chyba u mnie nie zdaje egzaminu. Jeden z gazowników radził mi kable TESLA i oryginalne swiece bez zmian przerwy, ale jak spojrzałem na ceny to NGK jest niebo drozsze...
po porstu nie wiem co mam kupić, co wymieniać, co modyfikować, do tej pory z zapłonem nie miałem kłopotu, kazdy rzecze mi inaczej...

Cytat:
DewREW, była prośba abyś cyknął fote tych kabli co masz,,,

chętnie, niestety nie posiadam na te chwile w domu żadnego aparatu który moglbym pozniej podpiąć do komputera... stad podalem ich numer katalogowy z NGK.

Pawełos666 - 11 Lis 2011, 15:17

DewREW napisał/a:
na stronie Sentech cztyam własnie że najbaridzej kłopotliwe są z rdzeniem węglowym i te z silikonem... że najlepiej ferryt. prawda to?

nie to chwyt najbardziej zalosne co moga w tej chwli zaproponowac i wkrecanie ze niby mniejszy opor ze dawanie do 7kohm max do lpg, niestety technologia ferrytowa upadla w 1954roku...jesli chodzi o gaz to najwazniejsza jest izolacja!!!!!!!!!!!!!! swiece do lpg sie ustawia, i jest o tym napisane w katalogach swiec ile do jakiego auta, sa ksiazki o tym katalogi bosch i sie to robi...te same do benzyny tylko przestawia. chlopie zrozum ze nie powinno sie ale sie to robi w zwyklych swiecach. za tanie pieniazki. przy cienkoeletrodowych sie albo zmniejsza o duzo mniej, czyli o prawie nic, albo wcale bo nie ma potrzeby...bo sie tego nie odczuwa, nie ma potrzeby po prostu. a Twoj problem nie jest problemem. mialem do sprzedania w gieldzie swiece ktore by sie nadawaly i sa dedykowane do Twojego do benzyny, ostatnie akurat 2 komplety mi zostaly, za polowe ceny. te swiece sam uzywalem w lpg jakies 2 lata, nadawaly by sie do tego auta...nie ma przeciwskazan. juz ci pisalem czemu 4 eletrodowych sie nie stosuje do gazu, bo sa mity ze sa zawirowania plomienia i druga sprawa ze maja szczeliny za duze 0,8-0,9mm lub 1,0-1,1mm, dlatego zabraniaja, auto normalnie idzie jak wsadzisz takie tam gdzie do benzyny bylo ponad 1mm, wtedy jest ok... i idzie jeszcze lepiej niz na 1 eletrodzie w technologi niklu bo jest bardziej wystawiona iskra i odslonieta, nie zachwalam tych swiec ale ci je zaproponowalem, jako tania alternatywe na dlugi przebieg

DewREW - 11 Lis 2011, 15:32

wykrecilem swiece. maja przerwe 1,0 na szczelinomierzu
poza tym.. sa czarne hm.

Pawełos666 - 11 Lis 2011, 15:36

zrob 0,65mm przerwe listkiem i napisz za chwile ze problem ustal...
DewREW - 11 Lis 2011, 15:36

jak się robi tę przerwe ? tam sie nic nei reguluej chyba...
Pawełos666 - 11 Lis 2011, 15:40

pukaj swieca o cos miekkiego np drewniany klocek... az szczelina zrobi sie 0,65mm
masz taki listek? i jak wkrecisz takie to nie ma bata... bedzie rakieta, a jak nie bedzie to wina swiec (w sensie ze ktoras padla) lub przewodow...

przy takim ustawieniu musi byc dobrze...jesli swiece sa sprawne to na tych marnych kablach powinien problem ustac

sie kablami tesli nie zajmuj lepiej... czeski wyrob z rdzeniami rzekomo z USA... za drobna kase... rdzen maja gruby 2mm... tylko ze nie to sie liczy przy lpg...kabel u Ciebie ma byc podwojnie izolowany silikonem i miec 8mm, fizyki nie oszukasz zmieniajac opor kabla na mniejszy (ferrytowe) nic sie nie uzyska, juz obalili ten mit, nie potwierdzaja to zadne testy... kiedys robili swiece bez rezystorowe tez bo stare auta nie wymagaly odklocania zaklocen z instalacji i robili dwa rodzaje danego modelu, potem doszli do wniosku ze jednak beda robic z rezystorem bo jest to samo...i sporo swiec wycofano z produkcji

DewREW - 11 Lis 2011, 16:10

pukłem w drewno i przerwa zmniejszyla sie do 0,5 , odciagnalem szczypcami do 0,8. czy 0,65 to eni bedzie zbyt mało.. ? 0,8 nei wystarczy?g dzies pisało ze jak zmniejszac przerwe to minimalnie..
DewREW - 11 Lis 2011, 16:14

ej ej, darujcie sobie nieuprzejmosci, chodzi o to zey rozwiazac problem, nie ?

JoeMix napisał/a:
DewREW, była prośba abyś cyknął fote tych kabli co masz,,,

niestey zdjec nie bedzie, myslalem ze cykne z telefonu alenie mam nawet czytnika kart obecnie zeby zrzucic na kompa...

morus - 11 Lis 2011, 16:22

DewREW: Wspomniałeś na początku wątku, że masz świece Motorcraft; jeśli kupiłbyś także kable Motorcrafta, to nie musiałbyś czytać wywodów handlarzyny. Dla gazu przerwę ustaw na 0,8 i musi być dobrze. Dlaczego wielu z tego Forum używa takich zestawów i jeździ im się dobrze, a PAN Pawełos666 sypie teoriami dobrymi dla nowszych silników. Nasze mają swoje lata i na "cuda na patyku" projektowane nie były.
Pawełos666 - 11 Lis 2011, 16:43

DewREW nie sluchaj kolegi powyzej, nie wie co mowi. ja wiem co mowie na tej swiecy ustaw 0,7mm szczeline, w praktyce robi sie to na 0,65mm listku bo z czasem sie wypali a druga sprawa nie wiem czy scislo ustawisz. ta swieca to jest to samo co bosch hr7dc+ czy ngk vline pod fieste wg katalogu czy beru z26. boscha i beru sie ustawia 0,7mm. wtedy jest ok. 0,8mm moze wystarczyc... ale 0,7mm ustaw listkiem 0,65mm. 0,7 to dane katalogowe do swiecy tego typu. jak sie ustawi 0,8 czy wiecej to sie wypali z czasem i tak na jeszcze wiecej. a wiecej mozna na elektrodach ktore sie nie wypalaja i cienkich, ile mozna o tym pisac? nie w tanich swiecach. w cvh na takiej przerwie jest wtedy tez ok i ladniej sie zbiera...a fabrycznie jest tez szczelina 1,0mm. co do nowszych swiec nowszych technologi takich rzeczy sie nie robi i najlepiej nie zmieniac przerwy fabrycznej auta, jesli uklad zaplonowy jest na tyle silny, w praktyce jednak nawet na swiecach 0,4mm czy 0,3mm srednicy ktore pracuja na pare tysiecy nizszym napieciu nalezy przestawic mozna wtedy mniej przestawiac o mniejsza wartosc...wlasnie tak jak mowi morus na jak najblizsza fabrycznej. tak nakazauja katalogi pod auta i producenci swiec, bez wzgledu jakie jest auto, po prostu pod okreslona cewke. i tu ma byc na danej swiecy 0,7mm :) ten silnik bedzie pracowal na takiej przerwie. ktos kto nie przestawia swiec niklowych nie wykorzystuje ich do konca bo zapotrzebowanie na napiecie przyrasta wraz z przebiegiem. do tego zbyt duza szczelina mocniej obciaza kabel i niszczy izolacje. to by bylo tyle. a ia jeszcze jedno tak ustawione nowe swiece wymieniamy po 15.000-20.000km

dziekuje Panstwu i zycze milego wieczoru... :-P

DewREW - 11 Lis 2011, 17:33

ustawiłem na 0,8 , listek wchodził bardzo cięzko. zrobilem jazde probna, zarowno na gazie jak i na pb chodzi cos inaczej, z tym ze nei wiem w ktora strone, czy leiej czy gorzej, odnosze wrazenie ze cos jest inaczej, na pewno co wyczulem to na wolnym obrotach samochod wewnatrz hmm drzy ale jakby tak równo drzy.
ale.. przy delikatnym zwiekszaniu obrotów na gazie i na pb nie ma błysków. ale gdy przycisne max przepustnice iz wieksze oboty do 4000tys to gdzies wzdłuż kabli jest poświata. zdarzyło się też ze przy gwaltownym maksymalnym otwarciu przepustnicy, silnik miał problem wejsc na obroty i spod fajek znów zaiskrzyło.
na noc jade do pracy także zobaczymy czy będzie szarpać... mam nadzieje że nie, bo troche chyba boje sie tego ze majstrowałem przy świecach :)

Pawełos666 - 11 Lis 2011, 17:42

za malo przestawiles..., na pewno chodzi plynniej..., przy wysluzonych juz swiecach ustaw 0,65mm, zobacz jak ustawisz je jak na starych kablach chodzi
2fastfiesta - 11 Lis 2011, 18:52

niby nie tak w temacie ale Pawełos666 robił dla mnie świece z przerwą od bmw (high irydowo platynowe 4 elektrodowe) do cvh 1.6 i powiem ze autko calkiem zmienilo prace silnika lepiej odpala i wogole inaczej reaguje na gaz czuc ta moc pod noga teraz i jak dla mnie spisal sie odpowiednio co do zadania z doborem swiec i ustawieniem przerwy znikly muly ktore wczesniej byly odczuwalne no co tu duzo pisac ma teraz p***dolniecie :D :D
martik - 11 Lis 2011, 19:09

Znaczy świece od bmw do Xrki...?
DewREW - 11 Lis 2011, 20:00

jestem po rundzie , 25km. normalnei an tej trasie pojawialo sie ok 5 szarpniec. teraz nie było zadnego, nie wiem, moze to zbieg okolicznosci, nie chce chwalic mojego samochodu bo zawsze gdy to uczynie to okazuje sie ze jest po staremu ;p zbiera się troszke lepiej.. przerwa jest 0,8 ale jutro mam zamiar ja jeszcze zmniejszyc do 0,7. głownie zalezy mi na braku przebic na kablach no i braku tych szarpniec. jezezli to sie uda to moze obejdzie się bez wymiany świec..
prosze mi tylko powiedziec, skoro zmniejszenie tych szczelin tak ma pomagac ot dlaczeog producenci ich nie ustawiaja mniejszych? musi byc teog jakis minus, jaki koszt niesie ze soba mniejsza szczelina ?

Pawełos666 - 11 Lis 2011, 20:29

producenci kaza ustawiac albo sprzedaja odrazu swiece do gazu. po prostu trzeba sie na tym znac chlopcy... a nie wyrzucac do kosza dobrych swiec...zmniejsz do 0,65 wiem co mowie... jak kable beda iskrzyc to pewnie tylko swiece nie nadaja sie do fajek... a moze izolacja na fajkach ngk nie nadaje sie bardzo w tym aucie pod gaz. a moze brudne masz co uzebrowania swiec i po izolatorze, cermicznym lataja iskry = wypadanie zaplonu przez korpus ze iska bije z koncowki przez izolator do korpusu swiecy, a nie ze z fajki od kabla na glowice
martik napisał/a:
Znaczy świece od bmw do Xrki...?
tak w technologi irydowo platynowej, ale super cienkie, ciensze niz denso iridium, ale tu juz nie chodzi o prace silnika a o to ze przestawione zrobia okolo 150,000km bo fabrycznie 120 robia, a na fusionach, cyli irydowkach bez platyny, mysle ze grubo ponad 150, moze i ze 200 :D
DewREW - 12 Lis 2011, 07:16

musze przyznac ze dzisiaj bylo -8 a samochód zapalił prawie ze od strzała, nie zeby tego nie robił na codzien ale biorac pod uwage warunki atmosferyczne i siłe z jaka nastąpił rozruch.. cos chyba jednak dała zmiana tej szczeliny.. mzoe nei ma sensu juz jej zmniejszac? chciałbym poznać jakie są efekty uboczne tego całego przestawienia szczeliny...?

tak z innej beczki. czy wadliwa cewke zapłonowa, jakies przebicie czy cos, mozna slyszec w kabinie jako takie "terkotanie" ? u mnie wystepuej takie cos, dobiega gdzies spod maski, jakby pomiedzy schowkiem a radiem i wystepuje podczas jazdy, im wieksze obroty silnika tmy glosniej. na postoju nie wystepuje, neizaleznie od obrotów. zastanaiwa mnie to, bo z jednej strony jak siegam pamiecia pojawilo sie to okolo mieisaca tmeu ajkz aczley sie pierwsze mrozy, a z drugiej (jako ze ostatnie dni plyna pod znakiem przewodów zapłonowych, swiec itd) zastanawiam się czy może te cykania i trykania nie sa powodowane przeskakiwaniem iskier od strony cewki.

Pawełos666 - 12 Lis 2011, 09:36

ustaw 0,65mm bedzie uklad zaplonowy pracowal na duzo nizszym napieciu, zniweluje to straty mocy, efektow ubocznych nie ma...do tej szczeliny jest to bezpieczne, nie bedzie tak uklad zaplonowy obciazony i dluzszy przebieg ze swiec wyciagniesz
Pawełos666 - 12 Lis 2011, 10:08

zdaj relacje czy bedzie juz OK po takim ustawieniu...na 0,7mm nie ustawiaj bo z 0,65mm na 0,7mm sie wypala w moment...ustawiasz raz wkladasz i zapominasz o sprawie, wyrzucasz po 15-20tys. km, kazda swieca po 1000km przebiegu nawet jak ma2 miesaice czy pol roku pracuje juz gorzej...
DewREW - 13 Lis 2011, 09:35

tak z ciekawosci..
http://www.autocentrum.pl...yl-bezawaryjny/
pisze cos w stylu:
Kod:
"Zjawisko takie występuje najczęściej na gumowej osłonie kończącej przewód zapłonowy umieszczonej na świecy. W konsekwencji w sprzyjających warunkach zamiast przepływu prądu pomiędzy elektrodami świecy następuje przeskok iskry z przewodu na najbliżej usytuowany element metalowy silnika."

to wystepuje wlasnei u mnie. ten artykul stawia jako winowajce przewody wysokiego napięcia. ja z tym problemem walcze poprzez zmiane szczelin na świecach, zmniejszając natężenie prądu, ale czy nie jest to jakby usuwanie skutku, a nie przyczyny? Bo normalnie przewody powinny sprawnie znosic wysokie napięcie i swiece ze szczelina 1mm, bez iskrzenia, ktoś kto produkował takie świece zdawał sobie sprawe z tego że jakos napięcie musi zostac dostarczone, sprawnie, bez przebic i iskier.. Które wieć to są, te takie niezawodne przewody?

JoeMix - 13 Lis 2011, 11:24

DewREW napisał/a:
Bo normalnie przewody powinny sprawnie znosic wysokie napięcie i swiece ze szczelina 1mm, bez iskrzenia,
Ułamiesz elektrodę i na świecy nie będzie przeskoku i na dobrych kablach nie będzie przebicia ani ucieczki iskry na silnik czy cewkę,,,
Pawełos666 - 13 Lis 2011, 12:08

wiec tak... uklad zaplonowy ma sprawnie pracowac na przerwie 1,00mm... obecnie produkowane chinskie motorcrafty maja okolo 1,1mm to raz... i teraz przyjmujac ze uklad zaplonowy ma pracowac na takim napieciu na swiecy o srednicy 0.6mm platynowej ustawionej na 1.0mm (ale moze byc inna szczelina) to zawsze w gazie bedzie potrzebowal 7000V wiecej. nalezy wiec zmniejszyc przerwe o 2x po 0,5mm na takich swiecach, co da obnizenie zapotrzebowania napiecia na iskre okolo 8000V, kazde zmniejszenie o 0,05mm to 4000V okolo (do gazu stosuja swiece srednicy 0,6mm, ja stosuje jeszcze mniej, wtedy inna zasada obejmuje). w praktyce nalezy przyjac troche wiecej niz - 1mm dla pewnosci. w przypadku swiec niklowych z tzw gruba eletroda 1,5mm-2,5mm, nalezy zastosowac sie do tego co napisalem... 0,7mm, ale ustawic 0,65mm, bo nikiel szybko sie wypala.

przy instalacjach gazowych powinno sie wymieniac cewki zaplonowe, w tych autach gdzie cewki sa naprawde slabe pracuja na niskim napieciu, ale oczywiscie ludzie wola zalatwic ta sprawe na swiecach, czesto cewka ma spory zapas i pracuje na wyzszym napieciu niz benzyna bez ustawiania swiec, ale potem konczy sie to ich wymiana i czestrza wymiana kabli

co do kabli i slabej izolacji przy fajkach to wypadanie zaplonu ujawnia sie w przypadku kiedy uklad zaplonowy nie daje rady wytworzyc prawidlowego napiecia na lpg, ale jesli iskrzy w przypadku zasilania benzyna to cos jest nie tak i wiedz ze cos sie dzieje... :pop: ---> moze fajki zle dopasowane do ksztaltu swiec (porcelana na swiecy). czy fajki, ich gumy wchodza scislo na izolatory porcelanowe swiec? i czy iskrzenie przy swiecach pojawia sie na benzynie? jesli tak to nie mam pytan... - gonisz po nowe

DewREW napisał/a:
Bo normalnie przewody powinny sprawnie znosic wysokie napięcie i swiece ze szczelina 1mm, bez iskrzenia, ktoś kto produkował takie świece zdawał sobie sprawe z tego że jakos napięcie musi zostac dostarczone, sprawnie, bez przebic i iskier..
to zalezy od cewki, izolacji kabli, i szczeliny na swiecy, w wiekszosci aut tak jest ze przy wysokim napieciu z cewki rozgiecie elektrod nic nie powoduje lacznie z marna izolacja kabli, ale gdy szczelina bedzie zbyt duza iskra moze znajdowac sobie ciekawsze drogi do pokonania np bezposrednio na glowice

nie odpowiedziales na pytanie czy swiece maja suche czyste izolatory - to ceramaiczne biale z uzebrowaniem...i czy fajki od swiec nie sa upierdzielone

DewREW - 13 Lis 2011, 20:49

Cytat:
co do kabli i slabej izolacji przy fajkach to wypadanie zaplonu ujawnia sie w przypadku kiedy uklad zaplonowy nie daje rady wytworzyc prawidlowego napiecia na lpg, ale jesli iskrzy w przypadku zasilania benzyna to cos jest nie tak i wiedz ze cos sie dzieje... ---> moze fajki zle dopasowane do ksztaltu swiec (porcelana na swiecy). czy fajki, ich gumy wchodza scislo na izolatory porcelanowe swiec? i czy iskrzenie przy swiecach pojawia sie na benzynie? jesli tak to nie mam pytan... - gonisz po nowe


wchodzą na tyle ze jest takie "cyk" przy wcisnieciu, nie zakrywają izolatora po sama śrube, ale wieksza jego część. na benzynie wydaje się pracować dobrze. martwi mnie głownie to trektoanie ktore slysze podczas jazdy na obu paliwach, przy zwieszkaniu predkośći jazdy, jakby bardziej po stronie pasazera, spod przedniej szyby. stad moje pytanie czy cewka może wydawać dzwięki, szczerze to brzmi to jakby np sciana grodziowa obijała się o blache albo o zbiornik płynu , albo kostki przewodów o nia uderzały ze wzgledu na drgania silnika, ale najdziwniejsze w tym jest to ze to sie dzieje tylko podczas zwiekszania obrotów w trakcie jazdy, a nie podczas postoju gdzie obroty siegaja np 4000tys. wtedy slychac tylko silnik, zadnego trekotu. a jeżeli samochód jest w ruchu, to im szybciej jade tym głosniejszy i szybszy jest ten stukot.

Pawełos666 napisał/a:
nie odpowiedziales na pytanie czy swiece maja suche czyste izolatory - to ceramaiczne biale z uzebrowaniem...i czy fajki od swiec nie sa upierdzielone


hmm no tak, był suche, nei był spękane, może zdarzało się punktowo że miały taki odcień brązu. nie pamietam teraz, jutro tam jeszcze bede zagladal to spisze co widze. fajki przeowdó wyglądają na dobre. to nowe kable..

Pawełos666 - 14 Lis 2011, 14:30

nie wiem kurna jakis przykaznik cyka... cewka sama z siebie nie cyka
DewREW - 14 Lis 2011, 16:31

zmnijeszylem te szczeliny do 0,65.. obczyscilem swiece z rudawo-szarego lekkiego nalotu, odpaliłem samochód na 3 minuty, na lpg jescze nie przelaczlaem bo sie dobrze nie zagrzał, ale na pb pracuje tak jak wczesniej z tym ze niepokoją mnie ciche pojedyncze co jakiś odstep czasu strzały wydechowe, z tym ze bardzo odczuwalne wewnatrz samochodu. dziwne, bo wczesniej tego nie było, to tak jakby w ktorejs komorze nie spalane było paliwo i stad wystrzał w wydechu.. ale czemu ?
Pawełos666 - 14 Lis 2011, 17:23

jak juz maja nalot to sie nie nadaja, swiec sie nie czysci bo rysujesz powierzchnie izolatora wcierasz w niego metale weglowodory ciezkie i syf ktory powoduje ucieczke napiecia, mozna jedynie same eletrody, izolator czysci sie sam... swiece zostaw tak ustawione, w innych endurach tak jest i jest wszystko w porzadku. z czasem swieca sie wypali...
zbyt mała przerwa powoduje nieprawidłowe rozchodzenie się płomienia i przyśpiesza moment zapłonu w funkcji kąta obrotu wału na benzynie lekko zmieniasz prace silnika. ale na gazie unikasz wypadania zapłonu przy obciążonym silniku. na slabysch swiecach nie da sie tych dwoch rzeczy pogodzic. w tym wypadku przy zmniejszonej przerwie masz tez mniejsza ilość zapalonej mieszanki w trakcie przeskoku iskry i moze nastapic delikatne popierdywanie na pb. ale z czasem swieca sie wypali...dlatego ja zachecam do kupna lepszych swiec by ich tak nie klepac...

DewREW - 15 Lis 2011, 11:25

kliki napisał/a:
Poza tym coś kręcisz z przerwą 0,65 bo w jednym poście usilnie namawiasz Autora wątku do takiego ustawienia, a póżniej piszesz, że przyczyną pierdnięć jest niedopalona mieszanka z powodu zbyt małej przerwy...

chodzi mu o to że zbyt mała przerwa niedopala mieszanki beznzyny ale za to na LPG unika się wypadania zapłonu. poza tym napisał też ze na słabych świecach nie da ise tego pogodzic, także coś za coś. ma racje czy nie ma racji, nie wiem, ale nie można zarzucić że jest niekonsekwentny w tym co pisze :)

a co do mnie to.. faktycznie, ta przerwa chyba jest zbyt mała bo na benzynie, na postoju delikatnie co jakis czas strzela, w trakcie jazdy nie wyczulem jakis wystrzałow. z kolei na lpg na postoju jest chyba w miare dobrze (wiem tyle co na swiatlach stalem), jedzie się też w porządku. podczas przełączania z pb na lpg i w druga strone jest tylko moment krytyczny, samochód jakby miał zaraz zdechnąć ale ratuje się na samej granicy. Chyba ta przerwa 0,65 jest troche przesadzona do tego silnika, moze to wina świec, nie wiem, w kazdym razie nie widzi mi się wypluwanie benzyny tyłem, pojezdze tak jeszcze troche, zobacze co się będzie działo, jak nie ustąpi to wymienie te świece na nowe, zmniejsze przerwe do 0.7, tylko nie wiem w sumie jakie, na te motorcrafty nie narzekałem..

--

echh, nie podoba mi się to strzelanie, ta szczelina jest zbyt mała, albo swiece do dupy. chcialbym miec tkaei swiece ktore beda dobre i do gazu i do pb, tak zeby nic nie iskrzylo i nic nie strzelalo. ten zabieg ze zmiana sczeliny jest ok, bo na gazie czuc roznice, ale nie mozna tego robic az takim kosztem PB, bo po pierwsze to na PB samochód powinien bezawaryjnie jezdzic, na pewno bede jezdził na mniejszej przerwie ale nie az takiej. Myśle, że to 0,8 było dobre.. nie ma jakis Motocraftów, czy czegos pod Forda, z taka szczelina?

DewREW - 16 Lis 2011, 20:56

zwiekszyłem szczeline do 0,75... ale na benzynie dalej popierduje, przynajmniej na postoju, nie wiem jak w trakci jazdy bo nie wyjechałem z garażu, LPG również nie wiem jak działa na tej szczelinie, okarze się rano. ecchh, a wszystko zaczęło się od wymiany przewodów zapłonowych, chcialem tylko zmienić przewody, nie sądziłem że będę musiał coś majstrować przy świecach, może te świece już też są do dupy..
Pawełos666 - 27 Lis 2011, 17:33

okaze sie we wtorek, zobaczymy jak zrobimy podmianke moich :devil: tylko pamietaj spokojnie tam <8> :)
odi69 - 28 Lis 2011, 09:30

To ja się dołączę do dyskusji, z takim pytaniem jakie świece powinny być do Fiesty z 2000r 1.3, gaz sekwencja. Co polecacie i jaka szczelina?
Ostatnio w sumie tak z dnia na dzień zaczeło szarpać na lpg, na benzynie o wiele mniej wyczuwalne.

Pawełos666 - 28 Lis 2011, 10:48

cienkie :) a żywotność to już zalezy od Twojej kiermany. czyli ze stopami platyny, czystą platyną np 99,9% świece bosch, lub ze stopami platynowo irydowymi czyli domieszka 5% irydu, grubsze tematy nie maja sensu zastosowania w endurze. swieca ma byc wydajna, druga kwestią jest jej zywotnosc. świece muszą być najcieńsze. zastosowanie takich pozostawi fabryczne daleko w tyle... nie tylko we fiescie w kazdym jednym aucie, poszukaj świec 0.6mm, 0.4mm lub najlepiej 0.3mm
są jeszcze 0.8mm platynowe ale do gazu się nie stosuje

odi69 - 28 Lis 2011, 11:27

A mógłbyś polecić coś konkretnego
Pawełos666 - 28 Lis 2011, 11:36

kolego za bardzo nie mam czasu na siedzenie na forum, pisz na gg jak cos, postaram sie pomoc :ok:
pikaj - 28 Lis 2011, 12:30

Pawełos666,
Pawełos666 napisał/a:
kolego za bardzo nie mam czasu na siedzenie na forum
Ciekawa metamorfoza kolegi...gdzie zatem podziały się "potrzeby pomagania innym" w postaci niekończących się elaboratów niekoniecznie na temat danego wątku...? <???>
Pawełos666 - 28 Lis 2011, 13:03

jest juz wystarczajaco duzo w tym temacie na forum, uwazam ze pisanie dalej jest zbedne
pikaj - 28 Lis 2011, 14:37

Pawełos666:
Pawełos666 napisał/a:
jest juz wystarczajaco duzo w tym temacie na forum, uwazam ze pisanie dalej jest zbedne
...i zdecydowana więszość Pana Pawełos666 autorstwa? :hahaha:
DewREW - 28 Lis 2011, 18:23

pikaj, czy jestes jakimś niezadowolonym klientem Pawełos666, czy pracujesz w konkurencji czy cokolwiek innego? Twoje posty również nie wniosły do watku nic nowego, jedynie ataki na osobe ktora i może pisze elaboraty ale przypuszczam że pewnie sie na nich zna. nie staje po stronie ani jednego ani drugiego. elaboraty niedlugo zostana zweryfikowane.
pikaj - 28 Lis 2011, 19:29

DewREW,
DewREW napisał/a:
elaboraty niedlugo zostana zweryfikowane.
To wiadomo - w najbliższy wtorek... :yes:
Pawełos666 - 28 Lis 2011, 20:20

prawdopodobnie w srode testy :załoga:
rydz_84 - 29 Lis 2011, 19:00

HEJ,
Jeżeli wasze autko nie pali na jedną świecę, dodatkowo jesteście początkujący to polecam urzytkownika o numerze gg 540570. Nie dość że ze zdjęcia potrafi ocenić jakie świece macie w silniku to bezbłędnie dobierze i prześle. NAprawdę nie warto wydawać pieniędzy na źle dobrane świece, albo jeździć na niesprawnym silniku. Polecam gorąco. :)

pikaj - 29 Lis 2011, 19:13

rydz_84:
rydz_84 napisał/a:
polecam urzytkownika o numerze gg 540570.
A Ty co - Adwokat Diabła? Przecież to sława tych wątków: Pawełos666 :hahaha:
Pawełos666 - 29 Lis 2011, 19:46

ej nie lapiesz kolego, kolezanka sie cieszy, napisala do mnie dzis, ze moze wreszcie tiry wyprzedzac nie ma sie z czego smiac to jest 1,1, a po patencie ze swiecami a'la BMW moze to robic...to by mnie utwierdzalo w przekonaniu po raz kolejny, ze jednak motorcraft to go***no, i kolejne znalazly swoje miejsce w koszu, czyli szkoda kasy na fajans
pikaj - 29 Lis 2011, 20:47

Pawełos666:
Pawełos666 napisał/a:
ej nie lapiesz kolego
To raczej Ty nie łapiesz; jakoś do tej pory na Motorcraftach nie miałem problemu z wyprzedzaniem TIR-ów a bywało, że i innych "bolidów", jak choćby Twój.
kuba87 - 29 Lis 2011, 20:50

jedno zdanie
"nie myli się tylko ten który nic nie robi"
nie neguję nie zachwalam
także kombinowałem ze swiecami
na dwuelektrodowych NGK silnik CVH chodzi lepiej jak na motorcraftach :-P

pikaj - 29 Lis 2011, 20:53

kuba87: ale zauważ, że masz silniczek trochę żwawszy i może te dwuelektrodowe NGK przypadkiem okazały się właściwe?
kuba87 - 29 Lis 2011, 21:01

nie przypadkiem
wypróbowałem kilka rodzajów świec i na tych pracuje najlepiej

Pawełos666 - 29 Lis 2011, 21:15

ale ja nie mowie o innyc swiecach niz byc powinny mowie tylko ze uzylem takich jak w BMW dedykowanych do fiesty i ustawilem odpowiednio, co do tych dwu elektrodowych kuba87 to norma odsloniecie elektrod w gazie i "przystawienie" iskry do tloka sporo daje... dobre efekty daje denso od rav4 :D cos wlasnie jak bkr6ek czy 5 o ktorych wspominasz, zgaduje...

chlopaki ale jednak inne uzylem do kosiarki kolezanki ktora pislaa wyzej tylko ustawilem odpowiednio do gazu, swiece 1 elektrodowe zawsze byly fajansem te starego typu, ford to pchal i bedzie pchac...zeby chinczyki robote mieli proste, co to ma byc? pozatym teraz Motorcraft z napisem CHINA... - fajans tyle w temacie

pikaj - 29 Lis 2011, 21:37

Pawełos666,
Pawełos666 napisał/a:
ale jednak inne uzylem do kosiarki kolezanki ktora pislaa wyzej tylko ustawilem odpowiednio do gazu,
...ale Koleżanka w profilu nie podaje gazu? :bezradny:
Pawełos666 - 29 Lis 2011, 21:44

ale ja ustawialem jej te swiece do auta z gazem
kuba87 - 29 Lis 2011, 22:00

pikaj, a czy musi podawać w profilu że ma gaz?
Pawełos666, mam benzynę bez gazu ;-P a świece bkr6ek

Pawełos666 - 29 Lis 2011, 22:12

wiedzialem :-P

patrz takie wystarczaja :D
lubie je nawet...cena jak BKR6EK ktore wyciagneles z BLEEEEE EMY
podobna technologia, ale trzeba ustawiac, kapke dluzsze
NGK DO BMW są nieco dluzsze niz te same BOSCH do BMW czy DENSO do BMW to fakt,
ale te od Toyoty są najduzsze, na nie ustawionej muli bo 1,1mm, ale jak sie obrobi temat to kozak do LPG



a tu wklejam co daje swieca o srednicy 0,4mm w porownaniu z 2,5mm klasyczna NGK za 5zl w aucie ponad 300 konnym

proszę porownać wyresy mocy i przyrost mocy jaki dała świeca DENSO 0,4mm w zakresie od 5600-6800 obrotów, osobiscie stosuje jeszcze ciensze swiece, kolega ktory zalozyl ten temat bedzie je testowal dzis, pewnie go zatka, ale o to chodzi, zeby nie ladowac kasy w bubel, bo wiele osob jezdzi na fajansie tracac nerwy..., a nie w tym rzecz, ja cos wiem w temacie świec to się tym dziele na forum, dlatego jesli macie jakies problemy smialo mozna do mnie skrobac na GG, nawet o zwykłą poradę :)


pikaj - 30 Lis 2011, 14:30

Pawełos666:
Pawełos666 napisał/a:
0,4mm
Rozumiem, że to średnica środkowej elektrody...?
Pawełos666 - 30 Lis 2011, 15:05

tak
Marek536 - 30 Lis 2011, 19:06
Temat postu: Podziękowanie za pomoc
Witam wszystkich właśnie przeglądam to forum. Jestem z konkurencji, od 14 lat prowadzimy sklep ze świecami ale z kolegą pawelos666 znam się osobiście. W tematach świec nieraz zasięgamy jego pomocy przy doborze do aut zabytkowych jak również narzędzi z silnikami spalinowymi. Jestem z konkurencji co prawda ale szczerze mówiąc nie wiem czy są takie osoby na forum. W paru przypadkach uzyskaliśmy cenne info od kolegi, kontaktuje się z nim telefonicznie oraz przez gg. Pomógł nam przy dobieraniu świec do jednego z salonów aut zabytkowych na zlecenie jednego z klientów. Mieliśmy wielki problem z dobraniem świec do tych aut, przez ponad 2 lata nie mogliśmy znaleźć odpowiednich świec. pawelos666 dal nam kontakt bezpośrednio do niemieckiej centrali produkującej świece bosch !!!!!!!! Dodatkowo udzielił niezbędnej nam porady, jesteśmy wdzięczni za jego pomoc. Wątek znalazłem w google i postanowiłem podziękować. Pozdrawiamy cię kolego :) )
Pawełos666 - 30 Lis 2011, 20:00

Nie przesadzajmy. Pozdro :)
DewREW - 3 Gru 2011, 19:32

A więc tak:
świece zmienione i co zaobserwowałem:
brak popierdywania na beznzynie, na biegu jałowym.
równe oborty biegu jałowego
brak iskrzenia przy fajkach kabli WN, przy nagłym zwiekszeniu obciażenia silnika na PB jak i na LPG
nie szarpie

nie lkubie szaleństw na drogach, raczej jezdze ekonomicznie, stąd nie potrzebuje jakis mega osiągów, dla mnie wazne aby samochód mnie słuchał, robil to czego oczekuje, gdy chce przyspieszyc samochod przyspiesza a nie szarpie, gdy chce sie zatrzymac, samochód staje a nie drzy cały. tak więc poki co powiedzmy... jest dobrze. mowie to dlatego, że nie chce chwalic zbyt wczesnie. nie wiem jak zaprezentuej się trwałość tych świec ale poki co te 100km wyszło całkiem przyzwoicie. Cieszy mnie to że jest możliwośc iż okaze się ze przeowdy wysokieog napięci aktóre zakupiłem nie okazały się wadliwe, tylko stare świece były do dupy. jak to pojdzie dalej. zobaczymy. narazie temat uznaje za zakończony. mozna zamknąc.

PS. co do watpliwosci niektorych użytkowników dotyczacych Pawełos666 - poki co, produkt który mi zaoferał wyglada przyzwoicie, rozwiązał (mam nadzieje) moj klopot, nie wydaje mi się wiec by koles nabijał w butelke. przynajmniej ja nie mam ku temu powodów.

Pawełos666 - 3 Gru 2011, 20:42

Co do żywotności nie miej obaw - to platyna czysta bez dodatków czyli 99,9% temp topnienia 1750 oC, tam nie ma koniecznosci stowania irydu wiec wystarcza platyna za to ciensza

Co do doboru świec to zawsze będzie dobrze... trzeba się tylko znać... wiedziec jakie zasady tym żądzą, znac troche tajemnic odnosnie budowy świec (teraz na rynku jest okolo 30 ksztaltow elektrod) i ich zastosasowania do okreslonych silnikow (trzeba miec dostep do dokumentacji,czesci stosowanych na montaze fabryczne) oraz ustawienia szczelin, znac zasady obowiazujace w tematach instalacji dla turbo i lpg i wszystko da sie zrobic, poprawic prawie zawsze fabryke w 95% przypadkow sie udaje, trzeba tylko miec ogolne pojecie o ukladach zaplonowych, znac rozne typy instalacji, wiedziec co gdzie mozna, a co moze zaszkodzic i czego nie mozna.
W tej chwili trwaja prace nad swiecami pulsacyjnymi i nowa technologia swiec irydowych dla bardzo ubogich mieszanek oraz swiece bez elektrodowe plazmowe... mysle ze te drugie beda wypasem :)

gdybys kupil nowe swiece fabryczne zapewniam ze byloby sporo gorzej. na cienkich silnik sie nie porusza, mozna nawet monete stawiac

Brt - 6 Mar 2014, 10:07

Odgrzeję kotleta ... świec co prawda nie wymieniałem, ale stosownie do tego co wyżej napisano zmniejszyłem pzrerwę do 0,65 mm i szarpanie oraz strzelanie w dolot ustało jak ręką odjął. Kable są nowe chociaż szału nie robią (Janmor) ale takie odziedziczyłem w spadku i narazie nie będę ich ruszał, a świece są platynowe NGK PTR5D. W każdym razie w koncu auto nie szarpie :)
szynszyl - 6 Mar 2014, 13:36

Brt napisał/a:
zmniejszyłem pzrerwę do 0,65 mm i szarpanie oraz strzelanie w dolot ustało jak ręką odjął. Kable są nowe chociaż szału nie robią (Janmor)
dlatego ja zawsze mówię: nie cuduję ze świecami/przerwami jak mam porządne kable
TSRules - 8 Mar 2014, 13:12

zaiste, ja miałem Janmor niebieskie w poprzednim aucie z LPG i był problem z opalaniem w deszczowe i chłodne dni, warto dopłacić do topowych i sprawdzonych firm :yes:
Brt - 9 Mar 2014, 10:33

Gdyby nie pomogło, to pewnie by sie skończyło na wymianie kabli i świec ... ale skoro poszło, to niech jeździ ... auto na dojazdy do pracy i jego główne zadanie to tanio się przemieszczać ;) ... Jak wróci szarpane to będziemy wymieniać :ok:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group