|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Tuleje poliuretanowe
Artii - 5 Paź 2007, 14:09 Temat postu: Tuleje poliuretanowe Witam
Znalazłem firmę która zajmuje się produkcja tuleji poliuretanowych, jak wiadomo zestaw firmy Powerflex kosztuje majątek ( około 650 pln do fiesty mk3 za 4 tulejki ). Nie wiem jak będą się spisywały ale napewno były by lepsze niż gumowe. Wykonałem tel do firmy i koszt takiej tulejki na zamówienie do forda fiesty wahał by się w granicy 35 pln ( czas realizacji zamówienia 2- 3 dni robocze ). Proszę o pomoc w zrobieniu rys. technicznego każdej tulejki z dokładnymi wymiarami do wahacza. Jestem nowy więc nie wiem czy dobrze się rozpisałem. Proszę o podjęcie tematu. Firma znajduje się w olkuszu. Dołączam rys. poglądowy. Pozdrawiam Artii
Darekmk3 - 5 Paź 2007, 17:14 Temat postu: Re: Tuleje poliuretanowe
Artii napisał/a: | Witam
Znalazłem firmę która zajmuje się produkcja tuleji poliuretanowych, jak wiadomo zestaw firmy Powerflex kosztuje majątek ( około 650 pln do fiesty mk3 za 4 tulejki ). Nie wiem jak będą się spisywały ale napewno były by lepsze niż gumowe. Wykonałem tel do firmy i koszt takiej tulejki na zamówienie do forda fiesty wahał by się w granicy 35 pln ( czas realizacji zamówienia 2- 3 dni robocze ). Proszę o pomoc w zrobieniu rys. technicznego każdej tulejki z dokładnymi wymiarami do wahacza. Jestem nowy więc nie wiem czy dobrze się rozpisałem. Proszę o podjęcie tematu. Firma znajduje się w olkuszu. Dołączam rys. poglądowy. Pozdrawiam Artii
[url=http://img257.images....th.jpg]Obrazek[/URL] |
a nie mozna im poprostu wysłac starej tulejki na wzor? pytales? bo chyba to by bylo najlpesze rozwiazanie,a jak nie to rysunek techniczny
pozdro
Laskosz - 5 Paź 2007, 18:53
to ja kupie nowe tulejki i wyśle tobie a ty im i niech mi dorobią oczywiście do mk1
PumaRST - 5 Paź 2007, 19:28
Artii jak juz sprawdzisz czy działaja OK to bede prosił o namiar na ta firme.
stafcio - 5 Paź 2007, 19:29
czy firma dostarcza w komplecie tuleje metalowe?
jestem w stanie zrobic rysunki techniczne tuleji. mam stare tuleje ktore moge zwymiarowac i w autocadzie narysowac.
z drugiej strony mógłbym wyslac tuleje (przednia i tylna) ktore mam w starym wahaczu i na podstawie tego by dorobili
co wy na to?
PumaRST - 5 Paź 2007, 19:44
ja jestem jak najbardziej za, a jak sie to sprawdzi to cąły zawias poskałdam na tych tulejach
Darekmk3 - 5 Paź 2007, 19:47
PumaRST napisał/a: | ja jestem jak najbardziej za, a jak sie to sprawdzi to cąły zawias poskałdam na tych tulejach |
nie tylko Ty
Artii - 5 Paź 2007, 20:47
Widze że temat się rozkręcił. W przyszłym tygodniu będe miał komplet nowych tuleji. Zapakuje w koperte i wyśle do tej firmy. Zobaczymy co zrobią i jak to bedzie się zachowywać ( swoje tulejki zajezdzilem w ciagu 4 miechów ) Jesli bedzie ok to sie zajmiemy zamówieniami. Puma będe się musiał przyklepac na wymianke. Jesli ktos by mial jakies sugestje to pisac pisac. Pozdrawiam Artii
stafcio - 5 Paź 2007, 21:19
no i zaaaajebiście. juz nie moge sie doczekac. mam na tyle wybite tuleje, ze strach sie bac i jezdzic.
działaj człowieku, działaj!!!!!!!
madek - 5 Paź 2007, 21:33
Tak wyglądaja tuleje wahacza Powerflex
Wiem tylko że mają średnice 46 i 54mm
stasiek49 - 5 Paź 2007, 21:40
Artii, daj namiary na tą firmę ,z Zawiercia do Olkusza to jest około30-40min. jazdy
[ Dodano: Pią Paź 05, 2007 20:44 ]
Artii, daj namiary na tą firmę ,z zawiercia do olkusz to jest około30-40min. jazdy ,myślę że w mk3 to one nie zdadzą egzaminu ponieważ tuleje są mocowane pionowo a poliuretan jest twardy i mogą być robione z niego tuleje do poziomego mocowania
Żółwik Tuptuś - 6 Paź 2007, 00:29
Chłopaki - nie róbcie sobie jaj z nowego .
Arti nie przyszło ci do głowy że tuleje pałelfleska sątakie drogie ze względu na MATERIAŁ z którego sięskładają ? ( a nie na wymiar bo średnio niedorozwinięty szympans z suwmiarką jest to w stanie odczytać ) .
poliuretan w chemii to pojęcie tak samo szerokie jak olej w mechanice ( nawet szesze )
Najprostrzym poliuretanem myjesz sobie co sobotę wacka bo to jest gąbka do kąpieli - zapoakujesz ja we wachacz jako tuleję ?
Swoją drogą - jeszcze nikt nie był na tyle głupi żeby wypróbowac te tuleje w fieście więc daj znak jak poszło i opisz czym sięróżnią od tych z połerfleksa .
ps : Tuleje to chyba trochęjak stożek w osprzęcie silnika u nas , na ogół występuje samodzielnie , bez racji bytu skracając żywotność okolicznych elementów za to znacznie wydłużając ego właściciela .
PumaRST - 6 Paź 2007, 06:27
Żółwik nie dokońca masz racje, sporo ludzików śmiga na robionych tulejach w PL i sobie chwalą. zresztą przypuszczam że ta firma jesli robi takei rzeczy to robi też dla aut terenowych wiec muszą sobie zdawać sprawe z wymogów materiałowych .( a przynajmiej tak mi sie wydaje)
Artii - 6 Paź 2007, 09:03
Żówik firma zajmuje sie produkcja i regeneracja podzespołów do samochodów ciężarowych i terenowych. Wiec wydaje mi się ze wiedzą o co chodzi. Zresztą dopuki sie nie zrobi i nie przetestuje to takie dyskusje niemaja sensu. Pozdrawiam
Fordon - 6 Paź 2007, 09:37
Artii napisał/a: | Żówik firma zajmuje sie produkcja i regeneracja podzespołów do samochodów ciężarowych i terenowych. Wiec wydaje mi się ze wiedzą o co chodzi. Zresztą dopuki sie nie zrobi i nie przetestuje to takie dyskusje niemaja sensu. Pozdrawiam |
Nie boj nic Zolwik ma czasem takie humory poczekamy zobaczymy co wyjdzie ze tych tulejek... nie jednemu u nas przydadza sie takie poliuretany... ja mam osobiscie dosc wymian tych gowienek co 3-4 miesiace...a silnik u mnie jest dosc ciezki... i nie dam sobie powiedzec ze silnik z XR2i wazy tyle samo... waga dolu silnika 1.8D tj. blok, wal, korby i tloki to bagatelka 97kg (bez pompy, zamachu, kol pasowych, czapki i reszty osprzetu)
Żółwik Tuptuś - 6 Paź 2007, 10:19
Skoro te tuleje sa takie sprawdzone i wszyscy na nich śmigaja to czemu żaden z was ich nie zakłąda tylko Artiego wysyłacie ? ;-)
Arti jak już chcesz do nich udeżać to albo kup nowe tuleje gumowe i zwymiaruj ( albo im wyślij ) albo dogadaj się że wyślesz wahacz żebyżeby sami zwymiarowali , jak zwymiarujesz używki mogą być jaja . ( masz rację- dopuki tego nie sprawdzisz dyskusja jest jałowa , niemniej jednak ja jestem sceptycznie nastawiony )
Artii - 6 Paź 2007, 11:19
będą nowe wymiarowane i dołącze foto tuleji powerflex jako poglad.
lehu8 - 6 Paź 2007, 20:54
Do sportowego auta to jest pewnie dobre bo bardzo stabilne ale komfort będzie pewnie mały
Żeby nie wymieniać co cztery miesiące tulei, poprostu kupujcie oryginalne Forda :8: ja tak zrobiłem i jestem bardzo zadowolony. Są tylko 200 % droższe od podróbek a potrafia wytrzymać nawet kilka lat!!!
Przeliczając to na części i włożoną pracę w wymianę to bardzo mało ;-)
Sprawdziłem to na własnej skórze
Czekam na sprawozdanie z jazdy testowej na tych tulejach :8:
Powodzonka
Faza - 9 Paź 2007, 14:17
ARTII.... ja od razu w ciemno biore!!!!!!!! jak bedziesz zamawial to zamow i dla mnie przetestuje razem z Toba!!!!... jak bedziesz znal cene dawaj mi i ja ci kaske przesle a pozniej ty mi je wyslesz...oki??[/b]
Artii - 24 Paź 2007, 09:51
Witam
Znam juz dokładną cene tulejek. Duża 35 pln, mała 30 pln. W przyszłym tygodniu w środe juz bede miał i zaczynam testować. Jeśli ktoś bedzie chciał sobie zamówić to prasze o zamówienia. Pozdrawiam Artii
PumaRST - 24 Paź 2007, 10:20
Artii napisał/a: | Witam
Znam juz dokładną cene tulejek. Duża 35 pln, mała 30 pln. W przyszłym tygodniu w środe juz bede miał i zaczynam testować. Jeśli ktoś bedzie chciał sobie zamówić to prasze o zamówienia. Pozdrawiam Artii |
zamawiać to pewnei ludzie bedą jak zrobisz na nich z 20-30tyskm :lol:
Fordon - 24 Paź 2007, 11:01
PumaRST napisał/a: | Artii napisał/a: | Witam
Znam juz dokładną cene tulejek. Duża 35 pln, mała 30 pln. W przyszłym tygodniu w środe juz bede miał i zaczynam testować. Jeśli ktoś bedzie chciał sobie zamówić to prasze o zamówienia. Pozdrawiam Artii |
zamawiać to pewnei ludzie bedą jak zrobisz na nich z 20-30tyskm :lol: |
Nie koniecznie bo cena takiej tulejki jest nizsza niz ori Motorcraft, a dla testu mozna zakupic taki zestawik zwlaszcza do Fiest z ciezkimi silnikami, typu Fazy , twoja, moj pancernik... trzeba sie przekonac czy warto czy jednak lepiej dac sobie spokoj
PumaRST - 24 Paź 2007, 11:12
wiesz ja nic w cieno nie bede zamawiał. narazie mam dobre wiec jak ktoś przejeździ dużo km i sprawdzi czy jest sens to bede wymieniał.
Artii - 24 Paź 2007, 12:16
Panowie ja nikogo nie namawiam. Ja sobie zamowiłem zajołem sie temetem i tyle, a jesli ktos by chcial to moge zamowic. Jezeli chodzi o wytrzymałość i skuteczność tulejek to sam jeszcze niewiem bede poprostu testować i zdawać relacje na bierząco.
Piesek - 24 Paź 2007, 12:19
ja tez bede sie na nie pisać... do tylnego staba też zamówiłeś? ale poczekam na pierwsze fotki i na pierwsza opinie kolegi
Artii - 24 Paź 2007, 12:31
zamowiłem tylko zestawik na przod ( wahacz ). Jesli sie sprawdzi zrobimy caly komplecik.
odyniec - 24 Paź 2007, 15:21
sam pewno kupi po 15szt
Faza - 24 Paź 2007, 15:53
razem z Artiim zamowilismy po komplecie na przod ..... zalozymy i bedziemy testoac.... ciekawe jak sie spisza
PumaRST - 24 Paź 2007, 17:18
mam nadzieje że zda to egzamin,
ciekawe czy można różną twardosć zrobić bo ja i Faza (myśle ze i ty) mamy problem z zadużym przeciazeniem na starcie i fajnie by było zniwelowac prace wahaczy podczas startu. znajomi mi mówili ze rozjeżdża mi sie geometria :-(
stasiek49 - 24 Paź 2007, 21:35
producent tulei PRZEDSIÊBIORSTWO INNOWACYJNO-PRODUKCYJNE
STOLAN-ELASTOMER sp. z o.o.
62-028 KOZIEG£OWY
ul. Podgórna 15
tel. (061) 8128-775
fax. (061) 8128-746
[ Dodano: Sro Paź 24, 2007 20:38 ]
PRZEDSIĘBIORSTWO INNOWACYJNO-PRODUKCYJNE
STOLAN-ELASTOMER sp. z o.o.
62-028 KOZIEG£OWY
ul. Podgórna 15
tel. (061) 8128-775
fax. (061) 8128-746 POPRAWIONA NAZWA
[ Dodano: Sro Paź 24, 2007 20:41 ]
PRZEDSIĘBIORSTWO INNOWACYJNO-PRODUKCYJNE
STOLAN-ELASTOMER sp. z o.o.
62-028 KOZIEGŁOWY
ul. Podgórna 15
tel. (061) 8128-775
fax. (061) 8128-746
[ Dodano: Sro Paź 24, 2007 21:02 ]
mają do fordów BIKOPUR s.c. J.Kuźmiński, K.Blejzing
51-167 Wrocław, ul.Przejazdowa 11
woj. dolnośląskie
tel/fax +48 71 326-00-46 tel. +48 71 326-00-47,-48
e-mail:biuro@bikopur.pl
Żółwik Tuptuś - 24 Paź 2007, 23:52
PumaRST napisał/a: | mam nadzieje że zda to egzamin,
ciekawe czy można różną twardosć zrobić bo ja i Faza (myśle ze i ty) mamy problem z zadużym przeciazeniem na starcie i fajnie by było zniwelowac prace wahaczy podczas startu. znajomi mi mówili ze rozjeżdża mi sie geometria :-( |
hmm problem włąśnie może polegac w przeznaczeniu auta . jest paręaut w których to może zdać egzamin bo 20 tys km zrobią w najbliższe 40 lat . Obawiam się że jak testy wypadną pozytywnie to ludzie to zacznąkupować do aut jeżdżących na co dzień . I tu może powstać problem .
Puma - skoro masz trójkątne wachacze , przekłądnie kierowniczą i sprawny ukł przeneisienia napędu to mogą sięrozjeżdżać tylko w górę ( no chyba że buda wymięka ale to wykluczam ) Czyli Zapraszam przednie amory i springi do utwardzenia ( mam nawet pomysł na minimalne podniesienie zawiasu przy starcie - ale nikt nie jest na tyle głupi żeby to wypróbować )
Faza - 25 Paź 2007, 08:29
PumaRST napisał/a: | mam nadzieje że zda to egzamin,
ciekawe czy można różną twardosć zrobić bo ja i Faza (myśle ze i ty) mamy problem z zadużym przeciazeniem na starcie i fajnie by było zniwelowac prace wahaczy podczas startu. znajomi mi mówili ze rozjeżdża mi sie geometria :-( |
u mnie tez sie rozjezdza....
PumaRST - 25 Paź 2007, 08:35
Żółwik to nie jest kwestia amorków. poprostu wahacze nam pracują na gumach. Taka a nie inna konstrucja.
xr2fun - 25 Paź 2007, 10:04
Ja mam od roku zamontowane z tyłu na amortyzatorach ( kupiłem w GB ). W innym aucie od dwóch lat przód i tył. Jest różnica na plus. Te, które mam jakościowo są bardzo dobre.
Bongo - 5 Lis 2007, 10:44
no i jak tam panowie testy ?? bo ja jestem tez chetny na takie tuleje
Artii - 7 Lis 2007, 14:43
Witam dzisiaj odebrałem paczke z tulejkami bede zakładać w przyszłym tygodniu i powiem jak sie sprawoja. pozdrawiam
KUI3A - 7 Lis 2007, 15:07
no właśnie bardziej niż o długotrwałość zależy na sztywności i fajnie jakby to miało taką właściwość, że wahacz dalej będzie pracował tak jak pracuje w górę i w dół ale żeby jego ruchy w poziomie się zmniejszyły czyli to o czym pisze Puma,
ciężko tylko będzie zmierzyć różnicę pomiędzy tymi a serią...
a odczucia własne mają tą wadę, że są zadżebiście subiektywne, chociaż biorąc pod uwagę ich ceneę to nie bardzo jest się nad czym zastanwiać
a tak BTW
Z jakiego to w ogóle materiału jest robione??
i oni robią to na bazie starych czy nowe im trzeba wysłać czy jak to jest w ogóle.
wstępnie jestem zainteresowany tego typu akcesoriami
ale jeszcze chwilę zaczekam na pierwsze opinie
stafcio - 7 Lis 2007, 15:12
Artii napisał/a: | Witam dzisiaj odebrałem paczke z tulejkami bede zakładać w przyszłym tygodniu i powiem jak sie sprawoja. pozdrawiam |
pokaż fotki zestawu
Fordon - 7 Lis 2007, 16:27
Faza chyba tez zamawial te tuleje... bedzie dobre porownanie na XR-ce i na VR6 dajcie foty tego zestawu bo jestem ciekaw wykonania tego, i pozniejszych opini na ich temat
Artii - 7 Lis 2007, 18:16
Jutro bedo fotki. Powiem wam z ogeldzin organo leptycznych widac, że są bardziej miekkie od seryjnych tulejek febi. Z ciekawosci wkrecilem dwie tuleje w imadlo i sprawdzilem ich elastycznasc i odziwo sa twardsze od febi. Niemam pojecia jak sie bedą spisywac czy beda sie rozwarswiac czy nie (test pokaze). Faza ma zakładac prawdopodobnie w piątek. Jego opinia na temat tulejek bedzie jak najbardziej profesjonalna. Pozdrawiam Artii
squadak - 13 Lis 2007, 11:50
i co z tymi fotkami?
Artii - 15 Lis 2007, 20:04 Temat postu: Fotki tulejek
Arkadius - 16 Lis 2007, 07:11
wyglądają nieźle, ciekawe jak będą na aucie się sprawować
stafcio - 16 Lis 2007, 08:20
jeżeli mnie oczy nie mylą to tuleja wygląda jakby była zrobiona z aluminium. z czego to? bo raczej to tylko stal powinna być. alu popłynie od razu.
btw. nie wyglądają jak powerflex, ale może się sprawdzą. czekam na testy i opinie.
Artii - 16 Lis 2007, 09:10
stafcio napisał/a: | jeżeli mnie oczy nie mylą to tuleja wygląda jakby była zrobiona z aluminium. z czego to? bo raczej to tylko stal powinna być. alu popłynie od razu.
btw. nie wyglądają jak powerflex, ale może się sprawdzą. czekam na testy i opinie. |
To jest stal, a niewygladaja jak Powerflex z tego wzgledu, że tzeba by bylo mieć oryginał i napodstawie oryginalu zrobić. Dzisiaj moja padlinka pojechala do warsztatu na wymiane tulejek. Wieczorem napisze pierwsze info odnosnie sprawnosci.
ralph - 20 Lis 2007, 23:40
artii i jak sie sprawuja?
Artii - 21 Lis 2007, 08:43
Narazie spoko, ale najlepiej jak by sie wypowiedział FAZA bo on ma duzy silnik i duże przeciazenia.
Fordon - 23 Lis 2007, 14:56
I co i nic zadnych wiecej info...?? eee no to nie zacheci nikogo... Faza zlituj sie powiedz co i jak jest na tych tulejach o ile masz juz je zalozone...
squadak - 30 Lis 2007, 12:33
podepne sie pod temat
bede wykonywal sobie tuleki poliuretanowe na stabilizatory przedni i tylny do xr2i
przod 16mm, tyl 20mm
ze wstepnych rozmow z firma ktora bedzie to wykonywac pierwsze dwie szt na przod i tyl maja kosztowac po 150zl (za 2 szt) bo musza wykonac odpowiedni sprzet do ich zrobienia,
a kolejne po 35zl /szt
czy ktos jeszcze pisalby sie na takie tulejki?
Żółwik Tuptuś - 7 Gru 2007, 22:46
Halo - minęły trzy tygodnie od planowanej daty założenia - jak to sie sprawuje ??
Laskosz - 8 Gru 2007, 00:28
też żółwiu o tym myśle
Artii - 8 Gru 2007, 00:45
Witam
Jak narazie uwazam ze sie sprawuja dobrze, poprostu autko smiga i sie testuja co jakis czas zagladam pod autko i lukam czy sie nie rozsypały. Jedyne co zauwazyłem to są troszeczke sztywniejsze. Czes pokaze jakie są dobre. Pozdrawiam Artii
odyniec - 8 Sty 2008, 23:09
odświeże... ma ktoś wkońcu? słówek pare na ten temat?!
Faza - 22 Sty 2008, 15:14
dzisiaj w koncu wyjalem stare tulejki i zalozylem poliuretany..... jestem w szoku jezeli chodzi o stare.... szalalem na nich caly rok i byly jak nowki sztuki nawet delikatnie niebyly spekane niema to jak febi ...... a wracajac do poliuretanowych...... dzisiaj na wieczor zamontuje wahacze do autka a jutro sie przejade i napisze jak sie sprawuja....
Artii - 22 Sty 2008, 20:03
Faza nareszcie, daj znac co i jak. Moje jeszcze zyja. Pozdrowionka.
Krawiec - 30 Sty 2008, 17:18
hej bo jak dobre to tez bym sie na nie pisał
Faza - 31 Sty 2008, 14:15
no ja niestety niemoge przetestowac tych tuleji bo jak zakladalem wahacze to zauwazylem ze mam przewod od wody przeciety i woda ucieka.... jak naprawie ten szczegol to ja upale i zobacze jak sie spisuja
Piesek - 4 Lut 2008, 20:26
a co myślicie aby zrobić z czegoś takiego poduchy pod silnik i skrzynię?
Faza - 4 Lut 2008, 21:22
wydaje mi sie zeby to za duzo kosztowalo..... no i chyba za bardzo by przenosilo drgania na bude
Piesek - 4 Lut 2008, 21:32
wiesz oryginalne poduchy też nie są tanie... a ja wsumie chciałbym tą górną co jest blisko zbiorniczka wyrownawczego... a tą od skrzyni biegow zrobić na patencie Pumy... na sztywno... a wiecej przecierz niema... wiec tylko ta jedna bym chcial
squadak - 5 Lut 2008, 09:22
koszt nie jest taki duzy, tylko musisz dac stara poduszke zeby wymienili Ci gume na poluretan, ale problem jest taki ze puki co testowal to tylko KUI3A i chyba tylko poduszki pod skrzynie i mu sie urwala od razu
Piesek - 5 Lut 2008, 20:38
wczoraj rozmawiałem z Adim i mówił że najlepiej poduche pod skrzynia na sztywno dać, a tą która jest blisko zbiornika wyrównawczego napaćkać klejen do klejenia szyb... tzn. pomiędzy łapę i poduchę i na te rowki co są na poduszce...
a1topgear - 6 Lut 2008, 14:19
Vibratechnics ....
Faza - 6 Lut 2008, 16:57
Piesek napisał/a: | wczoraj rozmawiałem z Adim i mówił że najlepiej poduche pod skrzynia na sztywno dać, a tą która jest blisko zbiornika wyrównawczego napaćkać klejen do klejenia szyb... tzn. pomiędzy łapę i poduchę i na te rowki co są na poduszce... |
w moim bylym 2.0 mialem tak poklejone poduchy i wytrzymaly bardzo dlugo.............
[ Dodano: Czw Mar 13, 2008 13:44 ]
tuleja wytrzymala tylko 10km i sie rozwalila tzn rozwarstwila.... czyli do du.y
PumaRST - 18 Mar 2008, 05:18
czyli wszytko jasne, Żółw miałeś słuszne podejżenia.
Faza - 18 Mar 2008, 11:17
tulejka sie rozwarstwila w tym miejscu tylko ze od spodu .... gdyby byl zalany caly ten trzbien tak jak od gory to by wytrzymala...... no i rozwarstwila sie ta po prawej stronie..... ta ktora wsadza sie dogory kolami .....
Arkadius - 18 Mar 2008, 19:15
wniosek jeden.... albo Power flexy albo oryginały...
Krawiec - 21 Mar 2008, 10:56
ech życie... :/
Żółwik Tuptuś - 23 Mar 2008, 22:25
PumaRST napisał/a: | czyli wszytko jasne, Żółw miałeś słuszne podejżenia. |
Kurde - kiedy Wy się w końcu przyzwyczaicie że ja zawsze mam racje bo mam informacje z pierwszej ręki .
Znam boga i często z nim rozmawiam , a ostatnio bardzo często udowadniam mu że to ja mam racje a on jest w błędzie . Poza tym jak już pisłąem na forum opanowąłęm do perfekcji pierdzenie w wannie i łapanie bąków w słoiki , a później wróżenie z nich .
Ale nie - zawsze muszą sami sprawdzić .
ps: A tak na serio - firma , która robi podkłądki pod rame do aut terenowych z poliuretanu robi je z twardego lecz kruchegomateriału , który nadaje sie na podkłądki , dystanse do ram , prowadnice , ale nie na elementy muszące posiadać minimalną sprężystośći odpornośćna skręcanie .
Dlaczego rowerpleksy ( czy jak im tam ) są takie drogie - przeca wyglądaja identycznie - problem tkwi w materiale .
Piesek - 19 Wrz 2008, 11:27
odnowie troche temat heheh.... myslę jednak że polibusze na staby by dały rade... a do wachaczy unibole i mamy profi...
ja na następny sezon (zależy jak będą zarobki) to chce zainwestować właśnie w polibusze w staby i chyba wezme by Poland, choć z drugiej strony power flex poliuretany do wachaczy robi w dosyć przystępnej cenie 12 funtow za sztuke więc za 300zł z przesyłką mamy profi rozwiązane staby.... i chyba w unibole w wachacze też zainwestuje... ja już urwałem gumy w wachaczach po jednym sezonie, a przy moim zawiasie myślę że co sezon będzie trzeba wybijać je... normalnie przydała by się mała wywrotka ojro...
squadak - 19 Wrz 2008, 12:44
Ja wykonywalem gumy z poluretanu na staba przedniego i tylnego. O ile na tylny sa spoko bo stab w nich jest tylko trzymany to na przedni nie polecam, tam stab ma sie obracac - ja przejechalem na takich 1 kjs i stab zaczal skrzypiec niesamowicie. Co prawda po zdemontowaniu nie widac na nich zadnego zuzycia, ale jednak nie maja one wkladki teflonowej takiej jak zwykle gumy i skrzypia.
Jesli bylbys zainteresowany to zrobilem 2 komplety tych na tylny stab i jeden moge sprzedac.
shogunnn - 9 Mar 2009, 12:09
Faza napisał/a: | [url=http://img247.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
tulejka sie rozwarstwila w tym miejscu tylko ze od spodu .... gdyby byl zalany caly ten trzbien tak jak od gory to by wytrzymala...... no i rozwarstwila sie ta po prawej stronie..... ta ktora wsadza sie dogory kolami ..... |
Nie wiem kto to robił, ale taki element musi być przed zalaniem wypiaskowany, i nie piachem tylko korundem, a na zdjęciu ewidentnie widać że są to zwykłe tuleje stalowe toczone i zalane, chyba że ktoś tak dokładnie wypiaskował tylko w środku, ale to bez sensu, poliuretan w ogóle nie będzie się trzymał, błąd techniczny
Fordon - 11 Mar 2009, 18:29
Jak cos to moge przeslac oba wachacze (oba oryginaly Ford) moze cos to pomoze w naswietleniu tematu dorabiania twardosci itp. Jak cos to prosze o PW z danymi do przesylki
Pozdro
Przemekbalagan - 5 Lip 2009, 20:09
Squadak - zastosowanie takiego rozwiązania tzn. poliuretanu, nie jest prawidłowe.
Ponieważ dochodzi do zjawiska usztywnienia wahacza wleczonego tylnego w płaszczyźnie przechyłów bocznych. Gdzie fabrycznie jest to przeliczone do wagi auta z ewentualnym obciążeniem pasażerami. W przypadku samochodu używanego do sportu, utwardzonego poliuretanem dochodzi do nie pożądanych naprężeń tylnego wachacza, który nie jest prawidłowo amortyzowany. W samochodzie dochodzi do niewłaściwego dla zawieszenia pokonywania szczególnie dużych nierówności. Aż dziwne że nie pękają Ci uszy stabilizatora, gdzie często pękają na prawidłowych gumach. Natomiast w przednim zawieszeniu nie wolno stosować utwardzeń, gdyż musi on być amortyzowany. Eksperymenty w tej dziedzinie należy przeprowadzać w warunkach laboratoryjnych i dopiero w takim przypadku jest możliwe opracowanie właściwej charakterystyki zawieszenia.
tommirs - 5 Lip 2009, 20:37
Przemekbalagan napisał/a: | Natomiast w przednim zawieszeniu nie wolno stosować utwardzeń, gdyż musi on być amortyzowany. Eksperymenty w tej dziedzinie należy przeprowadzać w warunkach laboratoryjnych i dopiero w takim przypadku jest możliwe opracowanie właściwej charakterystyki zawieszenia. |
Masz na myśli amortyzację staba czy całego zawieszenia.
Bo jeżeli zawieszenia to się z Tobą nie zgodzę, pomimo wręcz encykopedycznego wywodu z Twojej strony
Myślisz, że chłopaki starujący w rajdzikach i modzący swoje taczki mają możliwośc eksperymentów w warunkach iście laboratoryjnych?
Fordon - 5 Lip 2009, 22:15
No i z tym wachaczem tylnym to chyba wywod odnosnie Hondy bo fiesta ma belke najprostsza jaka tylko istnieje taki sam patent ma Corsa i pare innych aut lacznie z nowa Honda Civic (o zgrozo)...
Dla tego tez takowe poliuretany sa a raczej wystepuja w 3 wartosciach twardosci...
Przemekbalagan, Jesli sam poliuretan jest az taki zly i w ogole blee to po co stosowane sa w autach strikte torowych unibale ??
Przemekbalagan - 5 Lip 2009, 22:45
tommirs - oczywiście jak chodzi o badanie zawieszenia w warunkach labolatoryjnych, to Masz rację. Oczywiście ludzi często zajmujących się modami po prostu na to nie stać i dlatego właśnie należy się uczyć i zdobywać potrzebną nam wiedzę i jeśli ktoś już kiedyś rozpoznał temat może się niekiedy taką wiedzą podzielić, tym bardziej jeśli ktoś ma z tym problem. Czasami należy rozpatrywać to pod kątem, dlaczego pewne eksperymenty nie powodzą się, nie sprawdzają się lub przy okazji niszczą nam połowę samochodu. Na pewne nawet proste tematy należy spojrzeć w sposób inżynierski, zadawać sobie pytanie dlaczego przykładowo producent poszedł w takim kierunku, a nie w innym. Bardzo często odpowiedź jest prosta, bo to inne rozwiązanie jest złe i tyle. Usztywnianie przedniego stabilizatora we Fieście XR2i, nie ma żadnych korzystnych czynników - ponieważ skutecznie niszczy łączniki stabilizatora udarami nie wytłumionymi pochodzącymi z zawieszenia ( szczególnie utwardzonego ) dlatego że ta guma księżycowa jest jednocześnie łożyskiem stabilizatora jak i również tłumikiem drgań. Gdyby tak nie było producent zastosowałby łożysko kulkowe lub ślizgowe ( tu w tym przypadku jedynie ślizgowe ze względu na kształt stabilizatora ). Równie skutecznie niszczy nam przednie amortyzatory które obciążane są nie symetrycznie i występuje zjawisko łamania go w zakresie jego skoku, w wyniku czego dochodzi do zużycia prowadnicy i tłoczyska amortyzatora. Początkowo objawia się to stukami wewnątrz amortyzatora, a następnie wyciekiem płynu ( oleju ) i amotryzator jest zniszczony. Efekt uzyskany dzięki utwardzeniu tych łożysk, jest odwrotnie proporcjonalny do zniszczeń jakich dokonaliśmy. Czy warto ? Masy bocznego obciążenia amortyzatora ( łamania go ) sięgają nawet chwilowo masy samochodu. Więc jest to problem bardzo znaczący, którego nie wolno bagatelizować. Proponuję w zawieszeniu używać oryginalnych Silenblocków i wszystkich łożysk gumowych i kontrolować ich stan. Jedyną sensowną modyfikacją zawieszenia w przypadku naszych fiest, jest stosowanie sprężyn o innej charakterystyce uginania, lub stosownie amortyzatorów o śrubowej regulacji twardości ( NIE GLEBA ). Zwolennikiem jestem jednak stosowania mocniejszych układów hamulcowych. Jak chodzi o przyczepność auta to jedynym sensownym rozwiązaniem we fieście XR2i jest obciążenie tyłu samochodu za jego tylną osią, tj w bagażniku lub pod nim.
Lepiej pod nim gdyż środek ciężkości opada w dół.
Fordon - w pewnym sensie sam sobie odpowiedziałeś, bo to auta na tor i tylko na tor.
Dlaczego F1 nie spotykamy na drogach ? Nie twierdzę wcale że poliuretan jest zły i ble, ale trudno znaleźć pozytywy z jego zastosowania w naszych Fiestach, chyba że będzie ona jeździła tylko na torze, a po drogach na lawecie.
Przemekbalagan - 5 Lip 2009, 22:59
A ta belka wcale nie jest taka prosta, jest to wchacz wleczony, zbudowany na bazie poprzecznej sprężyny. Ten kątownik to jest spężyna, jakby ktoś nie wiedział.
tommirs - 6 Lip 2009, 09:20
Przemek...ale my tu właśnie mówimy o zastosowaniu poliuretanu w autku przeznaczonym do rajdów.
Moim zdaniem, poliuretany w zawieszeniu dają dużo, oczywiście jeżeli autko ma kierowcę który umie to wykorzystać.
Czy warto je stosować przy stabilizatorze nie wiem, nie upieram się.
Pytałem się raczej o zawieszenie, bo tu nie ma dyskusji.
Zapewne widziałęś jak zachowuje się koło podczas hamowania, przyśpieszania, wybierania nierówności pod dużym obciążeniem - lata we wszystkie strony, na jakie jest pozwalaja gumowe silnetbloki.
W unibalach tego nie ma. I stosuje się je nie tylko na tor. Szutrowe zawieszenia rajdówek też to mają.
Oczywiście cena zastosowania takiego rozwiązania jest wysoka, w sensie obciążenia i żywotności innych elementów.
Ale mamy za to bardzo precyzyjne i bezpośrednie zawieszenie. Coś za coś.
A belka w fieście oczywiście że nie jest wymyślona przez kowala, ale porónując ją np do belki Saxo czy 106?...
Krawiec - 7 Lip 2009, 08:54
Przemekbalagan, przecież wahacze wleczone są w z tyłu malcu a nie w fiescie... chyba że to tylko wynika z konfliktu nazw. Możesz to bardziej rozjaśnić ?? Gdzie tam jest wahacz ? z góry dzieki za wyjasnienie
|
|