|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Linkownia - Poradniki / Manuale 
						
												 trzeci - 28 Wrz 2007,  16:21 Temat postu: Poradniki / Manuale W tym topicu można wrzucać linki do różnego rodzaju poradników, manuali, instrukcji obsługi które są w Waszym posiadaniu i którymi chcielibyście się podzielić z innymi.
 
 
Posty nie będące takimi linkami (komentarze, prośby, zapytania itp) będą kasowane.
 
Jeśli któryś link nie będzie działał proszę zwracać się na PW do autora postu lub do moderatorów tego działu.
 
Umieszczamy tu wyłącznie linki - nic więcej  :8: 
 
Pozdro ...
												 sowa - 28 Wrz 2007,  19:32
  
 
 
 
 
 	  | beliaal1 napisał/a: | 	 		  
 
krótki opis -warto poczytać opinie i historię ulubionego auta
 
kompendium modelu  | 	  
 
 
 	  | BLADEpl napisał/a: | 	 		  Czym jest Akademia Bezpiecznego Samochodu?
 
Akademia Bezpiecznego Samochodu jest kampanią edukacyjną uświadamiającą znaczenie regularnych przeglądów samochodów i wymiany zużytych części eksploatacyjnych na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. ABS | 	  
												 stafcio - 2 Paź 2007,  09:31
  HAYNES FORD FIESTA MANUAL MK3:
 
http://members.lycos.nl/s...sta_MK3_Manual/
 
 
SAN NAPRAWIAM FORD FIESTA MK3:
 
http://rapidshare.com/fil...Fiesta.rar.html
 
 
CVH ENGINE TUNING
 
http://www.mediafire.com/?vtm3mujnmtv
 
http://www.mediafire.com/?3egtxe0lxf5
 
http://www.mediafire.com/?zojmlzzwnal
 
http://www.mediafire.com/?tm0lxm43mfm
 
http://www.mediafire.com/?ttg0ytx03es
 
http://www.mediafire.com/?t2jwjqdgjai
 
http://www.mediafire.com/?x0dtdtc31w1
 
http://www.mediafire.com/?ls8wcixlzjn
 
 
WYMIANA WAŁKA ROZRZĄDU W SILNIKU CVH
 
       
 
 
INSTALACJA RADIA
 
http://www.mediafire.com/?zglxawz31ss
 
http://www.mediafire.com/?d2tznl3otmd
 
http://www.mediafire.com/?4ztxfmtynem
 
http://www.mediafire.com/?s9yy3yger5j
 
http://www.mediafire.com/?zqmxw910zmd
 
 
TUNING SILNIKA CVH
 
             
 
 
 
INSTRUKCJE MONTAŻU ZEGARÓW AUTO GAUGE
 
   
 
 
INSTRUKCJA DO SILNIKÓW RS TURBO
 
http://www.siipicossu.com/manuaaleja/S2_wm.pdf
 
 
RÓŻNE INSTRUKCJE: ESCORT COSWORTH, SIERRA COSWORTH, silniki ZETEC
 
http://www.siipicossu.com/manuaaleja/manuaalit.htm
 
 
Maximum boost - Projektowanie, Tesotwanie i instalowanie systemów Turbo
 
http://www.megaupload.com/pl/?d=U8ZP5LMP
												 BLADE - 2 Paź 2007,  11:38
  Triki samochodowe 
 
Poradnik dla rajdowców    
 
Przygotowanie auta
 
Obrót auta o 180 stopni w przód
 
Obrót auta o 180 stopni w tył
 
Obrót auta o 360 stopni
 
Kręcenie tzw. "bączka"
 
Szybkie pokonywanie zakrętów
 
Efektowne pokonywanie zakrętów...
 
Efektowne parkowanie
 
Efektowne ruszanie...
 
Efektowne hamowanie...
 
Szybkie wyprzedzanie...
 
Jak się ścigać...
 
Prawidłowa eksploatacja samochodu...
 
Wnioski na temat szybkiej jazdy: plusy i minusy
												 sowa - 7 Paź 2007,  10:56
  fajna stronka z dokładnym opisem formalnosci zwiazanych z posiadaniem auta.
 
 
http://www.motofakty.pl/
												 woytek13 - 22 Sty 2008,  12:43
  Naprawa Fiesta MK4:
 
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.rar
												 Damian-jg - 16 Lut 2008,  19:25
  Fiesta MK IV silniki 1,25  i  1,4  wersia pdf
 
http://www.4shared.com/fi...rified=d4c20191
 
oraz instrukcja obsługi mk IV hasło "kruq"    
 
http://www.4shared.com/fi...rified=d4c20191
												 Parch - 11 Kwi 2008,  19:26 Temat postu: Zrób to sam - czyli wszystko o turbinach Garrett http://www.motoarena.pl/d...2008catalog.pdf
												 trzeci - 9 Cze 2008,  15:45
  Linki podane przez Damian-jg :
 
Manual Ford Fiesta 1.4 TDCi 
 
Ford Fiesta/Fusion 
 
 
Schemat centralnego zamka w Fieście MK6 wrzucony przez nelton
 
Centralny zamek Fiesta MK6 - schemat
												 sulos - 16 Lip 2008,  12:37
  http://rapidshare.com/fil...ksykon.pdf.html
 
Leksykon AutoSwiat
 
 
Czyli jak, dlaczego, po co dzialaja silniki. Oraz co w silniku do czego sluzy   
												 BLADE - 17 Lip 2008,  11:11
  Instrukcje obsługi do nowych fordów: http://www.ford.pl/ns7/in...ugi/-/-/-/-/-/-
												 trzeci - 16 Paź 2008,  21:03
  Linki znalezione w necie przez Mafiosa:
 
 
 
Volkswagen
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf GOLF 4
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf PASSAT 96
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf POLO 94-01
 
http://rapidshare.com/fil...aprawiam_PL.pdf GOLF 2 DIESEL
 
http://rapidshare.com/fil...aprawiam_PL.pdf PASSAT 88-96
 
http://rapidshare.com/fil...am_schematy.pdf  POLO 81-94 Schematy
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf GOLF 2 1.6 / 1.8
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf JETTA
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf GOLF 3 Benzyna 
 
 
Audi:
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf audi_80__81-87 AUDI 80 81-87 
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Audi_80_90 AUDI 80
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf audi_100_82-90 AUDI 100 82-90
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Audi_A4 AUDI A4
 
 
BMW: 
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf BMW 3 E30
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf BMW E-36
 
 
CITROEN:
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf CITROEN AX
 
 
Daewoo:
 
http://rapidshare.com/fil...aprawiam_PL.pdf Daewoo Lanos
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Daewoo Nubira
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Daewoo Tico
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Daewoo Espero
 
http://rapidshare.com/fil...m.Naprawiam.pdf Daewoo Matiz
 
http://rapidshare.com/fil...M_NAPRAWIAM.pdf Daewoo Nubira
 
 
FIAT:
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Fiat Punto II
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Fiat Seicento
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Fiat Siena, Albea, Palio Weekend
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Fiat Tipo, Tempra
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Fiast UNo
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Fiat Brawo, Brawa
 
http://rapidshare.com/fil...M_NAPRAWIAM.pdf Fiat Punto I
 
http://rapidshare.com/fil...Modeli.1989.pdf Fiat Uno od 89r.
 
http://rapidshare.com/fil...a.i.Naprawa.pdf Fiat Cinquecento
 
 
FORD:
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Ford Focus
 
http://rapidshare.com/fil...am_Samochod.pdf Ford Mondeo
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Ford Mondeo 2001
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Ford Escort 90
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Ford Fiesta
 
http://rapidshare.com/fil...M_NAPRAWIAM.pdf Ford Escort, Orion 90-99
 
http://rapidshare.com/fil...Ford.Sierra.pdf Ford Sierra
 
 
Honda:
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Honda Civic 88-95
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Honda Accord 93-96 pl
 
 
Mazda: 
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Mazda 323
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Mazda 626
 
 
Mercedes:
 
http://rapidshare.com/fil...am_napawiam.pdf Mercedes C 93-00
 
http://rapidshare.com/fil...aprawiam_pl.pdf Mercedes E 85-95
 
http://rapidshare.com/fil...m.Naprawiam.pdf Mercedes W124
 
 
Nissan:
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Nissan Primera 90-99 
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Nissan Sunny
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Nissan Almera
 
http://rapidshare.com/fil...san_Primera.pdf Nissan Primera
 
 
Opel:
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Opel Omega B
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Opel Vectra II
 
http://rapidshare.com/fil...aprawiam_Pl.pdf Opel Vectra, Calibra
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Opel Astra II i Zafira
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Opel Kadett E
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Opel Astra od 91
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Opel Corsa B
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Opel Kadett E
 
http://rapidshare.com/fil...rawiam.pdf.html Opel Corsa C i Meriva
 
 
Peugeot:
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Peugeot 405
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Peugeot 206 96
 
http://rapidshare.com/fil...Samochodowy.pdf Peugeot 309
 
http://rapidshare.com/fil...m.Naprawiam.pdf Peugeot 306
 
http://rapidshare.com/fil...Peugeot.205.PDF Peugeot 205
 
 
Renault
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Renault Clio I
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Renault Clio II
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Renault Twingo
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Renault 19
 
http://rapidshare.com/fil...Megane.rar.html Renault Megane
 
http://rapidshare.com/fil..._II_PL.rar.html Renault Laguna II
 
http://rapidshare.com/fil...rawiam.rar.html Renault Megane
 
 
Seat:
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Seat Toledo
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Seat Ibiza i Cordoba
 
 
Skoda:
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Skoda Felicia
 
http://rapidshare.com/fil...rawiam.pdf.html Skoda Fabia
 
http://rapidshare.com/fil...rawiam.pdf.html Skoda Octawia
 
 
Toyota:
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Toyota Corolla 1992-1997
 
http://rapidshare.com/fil..._92-97.pdf.html Toyota Carina E
 
 
Kawasaki:
 
http://rapidshare.com/fil...NG_By_Mosue.pdf Kawasaki KZ500-550 ,  GPZ ZX 550 79-85
 
 
Junak:
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Junak
 
 
Polonez:
 
http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.pdf Polonez
 
http://rapidshare.com/fil...rawiam.pdf.html Polonez Caro Atu
 
 
Jawa:
 
http://rapidshare.com/fil..._Instrukcja.pdf Jawa TS350
 
 
Różne poradniki:
 
http://rapidshare.com/fil...w-zbix.pdf.html Doładowanie Silnikow
 
 
http://rapidshare.com/fil...h-zbix.pdf.html Naprawa i Obsluga Pojazdow Samochodowych
 
 
http://rapidshare.com/fil...e-zbix.pdf.html Sprzegła, Skrzynie Biegow, Wały, Półosie Napędowe
												 sowa - 9 Lis 2008,  20:32
  PRZECZYTAĆ, ZAPAMIĘTAĆ, STOSOWAĆ
 
 
 
rzecz o pasach bezpieczeństwa! 
 
 
..podrzucone przez Sowilo
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  pasy bezpieczeństwa
 
Z pasami bezpieczeństwa jest trochę tak jak z seksem. Niektórzy w dalszym ciągu myślą, że dziewica nie może zajść w ciążę, tabletki antykoncepcyjne działają jeszcze dwa miesiące po odstawieniu, a prezerwatywa ma mikro-pory, które przepuszczają wirusa HIV.Od czasu gdy w liceum zacząłem się na poważnie interesować samochodami, starałem się zrozumieć dlaczego wiele osób z uporem maniaka nie chce zapinać pasów bezpieczeństwa. Często zadawałem to pytanie kierowcom jeżdżącym bez pasów i otrzymywałem bardzo różne odpowiedzi. Wszystkie miały jednak jedną cechę wspólną – absolutnie nie były argumentami przeciwko jeździe w pasach. Pozwólcie, że przedstawię teraz te wypowiedzi i wytłumaczę dlaczego są błędne.
 
 
Dlaczego zatem nie jeździmy w pasach?
 
Nie jeżdżę w pasach, bo jeżdżę bezpiecznie
 
 
Argument miałby rację bytu, gdybyśmy wszyscy poruszali się po zamkniętych torach wyścigowych… Oczywiście na jeden tor powinien przypadać tylko jeden kierowca. Niestety, rzeczywistość jest skrajnie inna. Dzielimy drogi z innymi kierowcami, których umiejętności nie możemy być pewni. To, że ja jestem wyśmienitym kierowcą nie uchroni mnie przed pijanym idiotą. A naszemu organizmowi jest całkowicie obojętne z czyjej winy był wypadek – obrażenia odniesiemy w obu przypadkach.
 
 
 
Nie jeżdzę w pasach, bo jestem wysportowany
 
 
Argument miłośników sportu. Uważają, że wystarczy się dobrze zaprzeć nogami i rękami o deskę rozdzielczą, żeby przeżyć wypadek. W rzeczywistości jest zupełnie na odwrót. W chwili uderzenia lepiej być przypiętym pasami, a ręce i nogi mięc ugięte. W ten sposób jesteśmy w stanie uniknąc bolesnych i trudnych w leczeniu złamań stawów. Nie bez przyczyny prawidłowa pozycja za kierownicą to taka, w której ręce i nogi są delikatnie ugięte.
 
 
 
Nie jeżdzę w pasach, bo jadę na tylnym fotelu
 
 
Wielu osobom wydaje się, że znajdujący się przed nimi fotel kierowcy to mięciutka poduszeczka, która uchroni ich przed urazami. Są jednak co najmniej trzy powody, dla których również osoby jadące na tylnych fotelach powinny zapinać pasy
 
 nie wszystkie wypadki to zderzenia czołowe; w przypadku dachowania osoby nieprzypięte pasami są wyrzucane na zewnątrz pojazdu przez okna; dotyczy to zarówno osób siedzących na przednich, jak i na tylnych siedzeniach; 
 
osoby nieprzypięte pasami zachowują się podczas wypadku jak bezwładnymi worki i z impetem uderzają w przednie fotele łamiąc je i powodując obrażenia u osób siedzących z przodu; 
 
 nieprzypięta osoba może podczas zderzenia obijać się o innych pasażerów (nawet tych w pasach) i powodować u nich (i u siebie) obrażenia; poza tym pasażerowie tylnych siedzeń “mają w zwyczaju” wypadać przez tylną szybę podczas uderzeń w tył pojazdu. 
 
 
 
Nie jeżdzę w pasach, bo mam airbag
 
 
Poduszka powietrzna jest urządzeniem, które zostało stworzone, aby współpracować z pasami. W nowoczesnych samochodach w razie wypadku najpierw aktywują się pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa, które blokują kierowcę w fotelu, a następnie aktywowany jest airbag. 
 
Powód jest prosty. W momencie uderzenia auto zatrzymuje się niemal w miejscu, podczas gdy ludzkie ciało leci bezwładnie do przodu. Wystrzelona w tym momencie poduszka napełnia się gazem w kierunku kierowcy. Aby nie odnieść obrażeń, kierowca powinien być jak najbardziej nieruchomy i znajdować się jak najdalej od poduszki powietrznej, w czym właśnie pomagają pasy. W nowych samochodach, jeżeli kierowca nie jest przypięty pasami i dochodzi do zderzenia przy dużej prędkości, poduszki powietrzne po prostu nie są aktywowane w myśl zasady Po pierwsze: nie szkodzić.
 
 
 Nie jeżdzę w pasach, bo jeżdzę po mieście
 
 
Nowoczesne samochody to niebywałe cacka. Jadąc 70 km/h często wydaje nam się, że niemal stoimy w miejscu. Jednakże uderzenie w ścianę z prędkością 70 km/h to przeważnie pewna śmierć nawet będąc w pasach. Bez pasów wystarcza już około 20-30 km/h. 
 
 
 
Nie jeżdzę w pasach, bo pasy łamią żebra
 
 
To nie pasy łamią żebra, a energia, która musi gdzieś znaleźć ujście. Jeżeli pasy nie złamią nam żeber, to istnieje duża szansa, że nasza głowa złamię się na desce rozdzielczej, a serce przestanie bić w wyniku uderzenia klatką piersiową w kierownicę. Żebra się zrastają i da się bez nich żyć. Bez serca i mózgu niestety już nie. Dowiedz się więcej o urazach w wypadkach.
 
 
 
Nie jeżdzę w pasach, bo są niewygodne
 
 
Jazda samochodem powinna być przede wszystkim bezpieczna, a dopiero później wygodna. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że systemy wartości różnią się u różnych ludzi. Szkoda tylko, że osoby mówiące o niewygodzie pasów bezpieczeństwa nie mają problemów z zakładaniem garniturów, pantofli i innych niewygodnych części garderoby gdy tylko zachodzi taka potrzeba. 
 
 
 
Nie jeżdzę w pasach, bo mój mąż miał wypadek i jechał bez pasów i wypadł w czasie wypadku z samochodu i gdyby nie wypadł to by się spalił żywcem
 
 
Wersji tej opowiastki jest wiele, ale zasadniczo chodzi o to, że ktoś bliski miał wypadek w czasie którego nie był przypięty pasami i udało mu się wyjść z tego wypadku bez szwanku. Głównym problemem logicznym jest tutaj jednak niemożność stwierdzenia co by było gdyby osoba uczestnicząca w wypadku miała zapięte pasy bezpieczeństwa. Może również nic by się jej nie stało?
 
Z drugiej strony, faktycznie zdarzają się wypadki, w których lepiej nie mieć zapiętych pasów. Są one jednak statystycznie rzadkie, a co za tym idzie, niezapinanie pasów w ogóle jest nielogiczne. Wypadek w czasie którego niezapięcie pasów bezpieczeństwa ratuje nam życie to jak wygranie 6 w totolotka. A lepiej chyba mieć 90 procent szans na przeżycie, niż 10?
 
 
Podsumowanie
 
 
Nie jestem zwolennikiem nakazów i zakazów. Uważam, że tak jak każdy powinien mieć prawo skoczyć z dachu, gdy zbrzydnie mu życie, tak samo każdy powinien mieć wybór czy chce jeździć w pasach czy nie. 
 
Nic nie drażni mnie jednak bardziej, niż nieudolne, mające się nijak do rzeczywistości próby tłumaczenia swojego durnego zachowania. Chcesz jeździć bez pasów? Proszę bardzo. Przyjmij jednak do wiadomości, że pasy ratują życie. 
 
 
Gdyby pasy były nieskuteczne, kierowcy rajdowi i wyścigowi jeździliby bez nich.
 
 
Kierowcom, którzy dalej mają zamiar jeździć bez zapinania pasów radzę zapoznać się z artykułem, gdzie dokładnie wyszczególniono kary za jazdę bez zapiętych pasów bezpieczeństwa. Jednocześnie przypominam, że obowiązek zapinania pasów bezpieczeństwa dotyczy również pasażerów siedzących z tyłu pojazdu.
 
 
  18 komentarzy do artykułu “pasy bezpieczeństwa”
 
 
tomek14 sierpnia 2007 # 
 
dobry artykuł! spotkalem sie z takimi samymi reakcjami. przewaza “bo niewygodnie”…
 
 
bartek17 września 2007 # 
 
Zgadzam się z tomkiem, dobry artykuł.
 
Chciałbym trochę rozwinąć fragment odnośnie obalenia argumentu “Nie jeżdżę w pasach, bo są niewygodne”. To chyba najczęstsza odpowiedź tych, którzy ich nie zapinają - dałbym jej w ciemno ponad 50% w statystyce. Nie wiem, jak można tak gadać, bo jak dla mnie to kompletna bzdura. W praktycznie każdym aucie pasy są tak miękkie i elastyczne, że na ciele, a już na ubraniu w ogóle ich nie czuć - mozna swobodnie ruszać ramionami, barkami, pochylać się do przodu i tyłu, a nawet się kręcić, wiercić i obracać, jeśli ktoś nie umie spokojnie usiedzić. Poza tym, w większości aut pasy mają regulacje wysokości więc można swobodnie dopasować górny zaczep pasa do wzrostu (dla tych, których pas “dusi” i jak to mówią że “godzej im się oddycha”). Ja do niedawna jeszcze zanim nie przesiadłem się do lepszego auta, jeździłem wiele lat maluchem, i zapięte pasy praktycznie w niczym nie przeszkadzają (zważając na fakt, że w malczanie pas bezpieczeństwa to gruby, twardy i nieelastyczny kawałek materiału). Ludzie mówiący, że w pasach im niewygodnie to naprawdę jakieś pieski francuskie…
 
 
r.27 września 2007 # 
 
Zapinam pas, bo dobry pas scala kierowcę z samochodem. Lepiej się odczuwa to, co się dzieje z autem, kierowca nie musi walczyć z siłami, które chcą nim miotać po samochodzie, kierownica czy pedały nie są punktami oparcia. Niestety dobre pasy, to pasy statyczne, w szczególności szelkowe. A takich w zwykłym aucie się nie uświadczy…
 
 
przemo03 października 2007 # 
 
WITAM,co do zapinania pasów-moj ojciec jest zawodowym kierowca od 35 lat,obecnie pracuje w firmie kurjerskiej smigajac po duzy miescie,nie zapina pasów bo tłumaczy iz cały czas by tylko pasy zapinał,czesto jest tak iz bieze przesyłke i ma ja zawiesc pare przecznic dalej.Nie powiem, dostał juz chyba 3 mandaty za pasy,jakie znalazł rozwiazanie(zaswiadczenie i zwolnienie z pasów) choc przyzanam ze ojciec jak długo jezdzi tak nie miał wypadku z swojej winy.Ja nie podzielam jego zachowanie ale COZ.
 
PS. zapinajmy i dociagajmy pasy!!!!!!!!!:)
 
 
mukade13 października 2007 # 
 
Jasne, że trzeba zapinać pasy. A co do palenia się żywcem z powodu zapiętych pasów… Obstawiam, że gdyby jednak nie wyleciał, a został by w środku, to po takich obiciach nie byłby w stanie odzyskać przytomności przez długi czas… Gdyby zaś zapiął pasy, być może byłby trzeźwy i uwolnił się z klatki śmierci!
 
 
Łukasz30 października 2007 # 
 
Zastanawiam się właśnie nad poprawnym zapinaniem pasów. Wystarczy je zapiąć i tyle czy należy je zapiąć i ściągnąć tak, by mocniej przywierały do ciała a do tego zablokować zapadkę blokującą?
 
Gdzieś właśnie wyczytałem, że należy je “ściągać” cokolwiek to znaczy…
 
 
adam20 listopada 2007 # 
 
No wiec co do pasow bezpiecznestwa to moge opowiedziec z praktyki wlasnej tzn z dwoch wypadkow , ktore popelnilem    , drugi calkiem niedawno bo w listopadzie ale do rzeczy.
 
w obu wypadkach pasy mialem zapiete (jak zawsze zreszta). Pierwszy wypadek : zaliczenie lampy, samochod po zderzeniu lezal na lewym boku. A ze byl to duzy fiat to wszystko to co mialem w bagazniku lezalo na przednich siedzeniach , wiec sila jest duza. Szkody cielesne : zadne , nawet zadrapania nie mialem.
 
Drugi wypadek golfem , przyrzniecie w drzewko. Przy samym zderzeniu czulem jak lece do przodu ale w pewnym momencie pasy mnie zatrzymaly. Oczywiscie zaparlem sie na kierownicy rekoma i nogami o podlege gdy juz wiedzialem , ze sie zderze z drzewkiem. Nawiasem mowiac byla to noc i mnie gosc oslepil takze jak wjechalem do lasu to wiedzialem , ze przyrzne w drzewko tylko nie wiedzialem w jakie bo nic i tak nie widzialem:).
 
Obrazenia: no wiec klata cala mnie bolala przez tydzien, bark, szyja, lewy nadgarstek i stluczenie lewego piszczela . 
 
Reasumujac w obu przypadkach pasy mi uratowaly skore przy czym pierwszy wypadek mialem jakies 14 lat temu to juz wrazen nie pamietam natomiast ten ostatni pamietam. I gdyby nie pasy to zapewne zakonczylbym moj zywot na kierownicy albo tez rozbijajac przednia szybe glowa. nie mam watpliwosci bo mimo tego ze sie zaparlem na kierwonicy i tak polecialem do przodu. Uwierzcie mi sila jest ogromna.
 
Druga moja uwaga na drogach prowadzacych przez las uwazajcie na zakretach noca , bo nigdy nie wiadomo czy wyjezdzajacy z luku samochod was nie oslepi. Mnie oslepil momentalnie. jade i nagle nie widze nic , komletnie nic , wiec po hamulcach i zamiast po luku skrecic to prosciutko w las   . Druga sprawa , ze troche przesadzilem z predkoscia. tak czy inaczej na nic sie przydadz umiejetnosci jak zostaniesz oslepiony i jedziesz nawet nie wiesz gdzie   .
 
 
Zabol21 listopada 2007 # 
 
Łukasz, w pasach najważniejsza sprawa to aby nigdzie nie były powywijane, bo wtedy nie będą działać prawidłowo. Oczywiście naciągnięcie tez jest ważne. Najlepiej jak się lekko na Tobie opinają i sprawiają, że czujesz się jakoś wpychany w fotel. Dzięki temu ich działanie rozpocznie się tak szybko, jak to tylko możliwe. No i z tego co wiem to trzeba pilnować, aby górny pas przechodził/opierał się na obojczyku, a nie na szyi na przykład.
 
Adam, co do zdania, że jak zostaniesz oślepiony to na nic nie przydadzą się umiejętności to się nie zgadzam. Podczas jazdy nocnej jest taka sztuczka polegająca na skupieniu wzroku na prawej krawędzi jezdni. Wtedy auta nawet “na długich” nie oślepią nas, bo wzrok jest mocno skupiony na czym innym. Dzięki temu cały czas widzimy łuk drogi i jednocześnie kątem oka dostrzegamy to co przed nami. Polecam spróbować.
 
 
adam21 listopada 2007 # 
 
Zabol, oczywiscie masz racje , ze mozna sobie skupiac wzrok sie na krawedzi i w ogole tylko przypadki sa rozne , a moj byl taki , ze zlozylo sie kilka czynnikow :
 
- zasuwalem dosc szybko (oj pewnosc siebie mnie zgubila    )
 
- wyjezdzajacy z luku mnie oslepil
 
- z boku wyjezdzal z mojej strony z lasu jakis maluch , ktory to oczywiscie zwial momentalnie, a ktory to dodatkowo mogl mnie oslepic
 
poza tym wyraznie zaznaczylem , ze momentalnie nie widzialem nic , wiec wszelkie umiejetnosci nie maja zadnego znaczenia bo to tak jakby slepy prowadzil samochod. Swoja droga to fajne uczucie jedziesz sobie , nagle nic nie widzisz , za chwile orientujesz sie , ze wjezdzasz w las dalej nic nie widzac, hamujesz i modlisz sie o cienkie i gietkie drzewo   . 
 
Tak czy inaczej na zwyklych jezdniach prowadzacych przez las noca z mojego doswiadczenia wynika :
 
- zwierzatka lesne lubia sobie wyskoczyc pod kola , ewentualnie stoja sobie na srodeczku i nie ma co liczyc na to , ze sie usuna
 
- za lukami i zakretami moze byc przeszkoda typu zwierzatko lub samochod zaparkowany przez jakiegos kretyna(mialem taki przypadek)
 
- niedaleko wiosek i w samych wioskach lubia sobie chodzic piesi nie po tej stronie jezdni co trzeba, a w samych wioskach wprost srodkiem jezdni, a rowezysci bez swiatelek oczywiscie
 
-podczas deszczu na takich drogach tworza sie kaluze w najmniej oczekiwanych miejscach
 
(kilka razy wpadlem w poslizg na kaluzy wiec tak do 80km/h to jeszcze mozna spoko wyjechac ale powyzej to jak bog da   
 
- czesto nagle pojawiaja sie geste mgly 
 
ogololnie to zapinanie pasow do podstawa i jednak jechac zgodnie z przepisami czyli 90 raczej nie przekraczac. Co innego w dzien gdy wszystko widac na drodze i poza nia. 
 
P.S. wlasnie szukam nowego golfa bo ten co go rozbilem to sie nie oplaca naprawiac i oczywiscie po zakupie nowego brum brum jak to mowi moja dziewczyna wyprobuje metode skupiania wzroku na prawej krawedzi   
 
 
adam21 listopada 2007 # 
 
a sie mi jeszcze przypomnialo a propos pasow. oczywiscie musza byc odpowiednio zalozone , czyli wyregulowane do metrazu , ze tak powiem kierowcy i nie moga byc poskrecane tylko ladnie przylegajace cala powierzchnia do ciala. pewnie wszyscy o tym wiedza ale czasem pas sie skreci i nie chce sie juz go poprawiac , wiec lepiej jednak poprawic . i na koniec przyslowie ludowe ” Spiesz sie powoli bo potem beda ci wolno niesli ” .
 
 
DamnWamn17 maja 2008 # 
 
Tutaj jest troszkę o pasach - dodatkowo inna ważna rzecz: jak wsiadasz do auta, to albo zdejmij kurtkę, albo ją otwórz i pasy przeciągnij pod nią.
 
 
remix17 maja 2008 # 
 
szkoła-auto to kupa i jest kupę błędów w ich programach. kolejny odcinek, w którym się powtarzają i ustawiają testy pod żeby udowodnić własne tezy.
 
 
DamnWamn18 maja 2008 # 
 
remix, widzę, że z Ciebie buntownik jakiś   
 
Ja obejrzałem wszystkie odcinki szkoły-auto i mówię Ci, że ta szkoła to nie żadna “k***”. Gdyby wziąć sobie do serca wszystkie porady oraz prośby prowadzących ten program, to jazda na Polskich drogach wyglądałaby inaczej. Program moim zdaniem dobry, daje dobre podstawy.
 
 
Marek28 maja 2008 # 
 
Ja jeżdziłem bez pasów bezpieczenstwa do momentu gdy samocgód cieżarowy zajechał mi droge wymuszajac pierszenstwo przejazdu. skonczyło sie tak ze udezyłem głowa w w szybe a prawym kolanem w plastiki pod kierownica i pekła mi rzepka w kolanie i teraz 6 tyg mam gips a potem przynajmiej dwa razy tyle rehabilitacji. tylko tyle ze miałem szczescie ze wystrzeliła poduszka i zamortyzowała mnie troche. Teraz wiem ze pasy trzeba zapinac bo na drodze nie jest sie samemu.
 
 
misio29 czerwca 2008 # 
 
myśle ze po ukonczeniu 18 roku życia każdy powinien sam decydowac o zapinaniu pasów i nie powinno by nakazów, jak w praktyce bywa czym bardziej sie nakazuje tym jest odwrotnie.jestem kierowcą ciezarowki i jak mnie to pasy bardzo utrudniają jazdę.nie sadze jednak ze wszyscy powinni jezdzic bez pasów ale troche zmienione przepisy.
 
 
N01 lipca 2008 # 
 
A ja nie ruszę z miejsca, dopóki wszyscy pasażerowie w aucie nie zapną pasów. Bo dla mnie to pierwsza rzecz jaką robię po zajęciu miejsca za kierownicą. Szczególnie odkąd idiota w Volvo skasował mi golfa, który stał w miejscu, w korku, na końcu kolumny czekającej na zmianę świateł! Facet z zawrotną prędkością wjechał mi w mieście w tył robiąc mi z auta harmonijkę, bo po uderzeniu w tył oczywiście wyrzuciło mnie do przodu i przyrżnałem w auto przed sobą. Tak więc najpierw gwałtowne niespodziewane szarpnięcie do tyłu, później do przodu. Skończyło sie na rozciętym łuku brwiowym u pasażera i kołnierzu ortopedycznym, troche obolałych żebrach. Bez pasów pewnie miałbym teraz d… z twarzy, podobnie jak i pasażer. Idiotów na drogach nie brakuje, nawet w centrach zakorkowanych miast, jak Wrocław, stąd pasy są niestety obowiązkiem, bo działań idiotów na drogach nie sposób przewidzieć.
 
 
piotr28 września 2008 # 
 
Jestem lekarzem z 30 letnią praktyka.Mam pozwolenie na wystawianie zaświadczeń na prawo jazdy na wszystkie kategorie oraz na wystanie zaświadczeń zwalniających kierowców z używania pasów bezpieczeństwa.Przez te lata wystawiłem ok 3-4 zaświadczeń zwalniających kierowców z zakładania pasów bezpieczeństwa podczas jazdy.To są nieliczne przypadki,a zbyt duża pobłażliwość może doprowadzić do kalectwa lub śmierci kierowcy i pasażerów.Zgadzam się ze wszyskimi którzy uważają żę pasy bezpieczeństwa są potrzebne dla bezpieczęństwa naszego i naszych pasażerów.
 
 
joa09 listopada 2008 # 
 
skoro dal kogoś pasy w aucie moga być niewygodne to dlaczego ci sami ludzie nakladają na siebie metalowe uprzęze na rollercosterach i innych karuzelopodobnych??? przeciez to bardziej niewygodne:) pozwólmy im samym decydować   :):)
 
Ja pasy zapinam odruchowo i je ściagam tak by dobrze czuć fotel.  Tak zdecydowanie lepiej prowadzi mi sie auto, bo nie musze wysilać się na zakrętach nad utrzymaniem niezmiennej pozycji (mimo głebokich kubłow) i moge skupić sie na drodze. Szelkowe nawet 3pktowe sa jeszcze przyjemniejsze ale troche niewygodne w miescie przy częstym wsiadaniu i wysiadaniu z auta.
 
Też nie rusze jak pasażerowie nie chcą zapiac pasow (tylna kanapa obowiązkowo na trasie , w miescie na krotkich trasach niestety nie zawsze nawet sama zapinam) | 	  
												 trzeci - 15 Lis 2008,  20:04
  Znalezione w sieci przez Binke
 
TIS niektórych modeli Forda
												 sowa - 16 Gru 2008,  21:34
  znalezione przez bidżej86
 
 
http://autowiedza.republika.pl/plan_wynikowy.html - ciekawa stronka, ogólnie poświęcona nauczaniu budowy samochodów, zawiera sporo ciekawych opracowań. Dla tych, którzy potrzebują troche samochodowej teorii.
												 bidżej - 23 Gru 2008,  23:07
  TUTAJ znajduje się animacja pokazująca budowę i działanie silnika benzynowego na przykładzie fordowskiego Durateca HE.
 
 
TUTAJ z grubsza zasada działania samochodowego sprzęgła.
												 regis440 - 4 Sty 2009,  21:02
  Wersja offline TIS do którego dał link trzeci.
 
Jest tam manual od fiesty mk5 i mk6 plus manuale do mondeo, focusa i transita.
 
haslo: fiestaklubpolska.pl
 
TIS Ford
												 bidżej - 18 Sty 2009,  14:15
  http://www.diaaut.home.pl/ - bardzo dużo informacji na temat silników spalinowych, szczególnie układów sterowania i zasilania. całość niestety zorganizowana na pierwszy rzut oka dość chaotycznie - stąd UWAGA: STRONA TYLKO I WYŁĄCZNIE DLA UMIEJĄCYCH SZUKAĆ!
												 sowa - 26 Sty 2009,  16:16
  ENCYKLOPEDIA MOTORYZACYJNA czyli rzecz o płynach ustrojowych naszych autek     
 
 
 
rzecz o turbosprężarkach 'po naszemu'
												 DziDzia - 11 Lut 2009,  13:42
  Fajny poemat dot. płynów hamulcowych:
 
http://ptim.simp.pl/ptim/content/view/93/54/
 
 
 
 
pozdro   
												 BLADE - 24 Lut 2009,  19:36
  W związku z tym, że małych fiestomaniaków przybywa polecam artykuł W foteliku bezpieczniej.
												 trzeci - 24 Kwi 2009,  14:55
  Prospekt o wersji Chianti (.pdf , 6 stron, jęz. niemiecki)
 
 
MK3 Chianti
												 wojtek_kato - 27 Cze 2009,  18:01
  Poradnik eksploatacyjny - Ford
 
 
 
      format - PDF
 
      język - polski
 
 
      Przygotowany przez redakcję poradnik eksploatacyjny to kompendium wiedzy dla osób które mają lub chcą kupić używane auto. W czwartej części serii skupiliśmy się na autach marki Ford.
 
      W jednym miejscu znajdziecie wszystkie informacje o modelach: Fiesta/Fusion, Escort IV, Focus I oraz Mondeo I i II generacji.
 
      Porady eksploatacyjne czyli: co sprawdzić, gdzie kupić oraz typowe usterki – to jest to co interesuje każdego kierowcę.
 
      Teraz dowiecie się o które elementy należy dbać podczas codziennej eksploatacji oraz na co zwrócić uwagę podczas weryfikacji stanu technicznego.
 
      Rady pomogą utrzymać auto w stanie niemal idealnym, to nie jest trudne pod warunkiem, że wiemy gdzie i kiedy zajrzeć.
 
      Pomogą wam w tym nie tylko spostrzeżenia ale również cenne rady serwisantów znających prezentowane modele od podszewki.
 
 
      Tematy składowe każdego modelu to:
 
 
      * szczegółowy opis modelu, jego historia, lista usterek, dane techniczne oraz wiele inny cennych informacji
 
      * opisujemy innowacje techniczne
 
      * w części eksploatacyjnej podajemy m.in. terminy oraz orientacyjne koszty przeglądów
 
      * raport TUV
 
      * nasze odczucia z testów długodystansowych 
 
 	  | Kod: | 	 		  | http://rapidshare.com/files/205239557/Auto_Swiat_Poradnik_Eksploatacyjny_04.pdf | 	  
												 Freeman - 23 Sty 2010,  13:05
  Jak kupić używane auto PORADNIK
												 Blackknight88 - 14 Lut 2010,  02:46
  Różnego rodzaju poradniki do LPG prezentuję tutaj : http://www.fiestaklubpols...p=460393#460393  zważywszy, że tam łatwiej na to trafić.
 
 
Co do reszty.. Na dniach wrzucę "trochę" schematów elektrycznych do różnych marek jak i modeli samochodów. 
 
 
Mam jeszcze dostęp do pewnych programów. Proszę pytać na PW a powiem o co chodzi.
												 bidżej - 19 Lut 2010,  11:55
  Katalog amortyzatorów MONROE - fiesty w okolicach stron 105-106
												 kamil8787 - 8 Mar 2010,  18:46
  Ektrotechnika w samochodach. Coś przydatnego
 
http://hotfile.com/dl/101...chnika.rar.html
 
Poradnik instalatorów autoalarmów
 
http://hotfile.com/dl/285...larmow.zip.html
 
 
Coś dla kogoś kto chce się nauczyć spawać:
 
tom 1 
 
tom 2 
 
tom 3 
 
ABC CB-radia
 
 tom 1 
 
A. Wajand - Tłokowe silniki spalinowe
 
http://rapidshare.com/fil...ki_-_Wajand.rar
 
Budowa pojazdów samochodowych - T. Rychter
 
http://rapidshare.com/fil..._T._Rychter.pdf
												 trzeci - 4 Kwi 2010,  16:43
  Schemat elektryczny dla Fiest MK5 
 
Z podziałem na auta do 02.2000 i po 03.2000r.
 
Wrzucone przez: dark86ford (patrz)
												 bidżej - 7 Maj 2010,  19:07
  ani śmieszny, ani głupawy, za to można się co nieco nauczyć - więc zamieszczam tutaj    FILM prezentujący budowę i pracę turbodiesla w układzie boxer - wykonanie Subaru
												 TSRules - 4 Cze 2010,  14:31
  Instrukcja Obsługi Fiesta MK4 bez hasła:
 
 
http://www.wupload.com/file/59627534
												 macx - 5 Lip 2010,  10:02
  Hej
 
Nie jestem pewien czy nie było : Instrukcje obsługi wszelkiego rodzaju Fordów i tego co mają w środku ze strony Forda - w pdf:
 
 
http://www.ford.pl/Serwis/Serwisowanie_pojazdu
 
 
- wejdźcie na zakładkę "instrukcje do pobrania"
 
 
Mam nadzieję, że się przyda...
 
pozdro
 
maciej
												 luki - 6 Sie 2010,  19:33
  Tuning CVH EN jak było to do usinięcia
												 Nikuś - 24 Sie 2010,  19:30
  Kilka ciekawych rzeczy o układzie wtryskowym i nie tylko.
 
 
Napisane przystępnym językiem (można powiedzieć że dla laików), ale niestety po angielsku.
 
 
http://fordfuelinjection.com/
												 bidżej - 24 Sie 2010,  21:06
  Nikuś, ciekawe   
												 Nikuś - 8 Wrz 2010,  09:55
  Samochodowe ABC:
 
 
http://www.zssplus.pl/www.../publikacje.htm
 
 
Są to publikacje nauczycieli Zespołu Szkół Samochodowych przeznaczone do nauki. Podstawy wiedzy, które powinien znać każdy kierowca    
												 sebakoz - 9 Wrz 2010,  22:46
  http://www.exsite.pl/2007...siek__ford.html
 
link mowi sam za siebie bo te tutaj wygasly ^^ 
 
 
[ Dodano: Czw Wrz 09, 2010 23:58 ]
 
http://hotfile.com/dl/682..._89-95.rar.html
												 Nikuś - 13 Wrz 2010,  20:13
  Duuużo różnych rzeczy pisanych ciężkim angielskim technicznym dotyczących samochodowej elektroniki (czujniki, sondy, układy i inne). 
 
 
Jest to manualka produktu pod nazwą "Full featured engine management system", ale jest też dużo materiału dotyczącego samego osprzętu który będzie modernizowany. Osobiście znalazłem stronkę gdy szukałem info o EDIS.
 
 
http://www.vems.hu/manual/html/
 
 
PS. jak ktoś się pobawi samym adresem to znajdzie inne ciekawe rzeczy. 
 
 
[ Dodano: Nie Lis 28, 2010 20:28 ]
 
Kilka rzeczy o malowaniu proszkowym. Przeglądnąłem kilka pozycji i uznałem że warto je tu wrzucić.
 
 
http://www.drylac.pl/teksty10.htm
												 ramses123 - 21 Gru 2010,  21:34 Temat postu: SAM NAPRAWIAM 1.8 D http://www.wrzucaj.com/17954 
 
 
[ Dodano: Wto Gru 21, 2010 21:57 ]
 
http://www.wrzucaj.com/817084
												 dziamdziam - 22 Lut 2011,  23:45 Temat postu: Instrukcja serwisowa Fiesta mk3 Nie wiem czy było jakby kto nie miał wrzuciłem instrukcje do mk3. 
 
http://www.filesonic.com/...esta_Mk3_PL.pdf
												 RafaU - 13 Mar 2011,  11:36 Temat postu: Książka serwisowa MK3 Mam nadzieje, że się komuś przyda
 
Rapidshare
												 LeVeL - 27 Gru 2011,  18:12
  Dziś dowiedziałem się jak dużo można dowiedzieć się o własnym silniku z samych świec   
 
 
Link:
 
 
http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
 
 
 
Polecam      
												 JoeMix - 27 Gru 2011,  18:33
  Było,,, http://www.fiestaklubpols...opic.php?t=6906 nawet też ze strony o 126p (może wypadało by linka uaktualnić bo wywala 404)
												 TOMASSS - 11 Lis 2012,  13:12 Temat postu: [mk6] instrukcje serwisowe mk6 fl Witam
 
Może się przyda:
 
Pozdrawiam
 
T.
 
http://www.fordwrm.co.za/.../front_page.pdf
												 Wisni@ - 12 Lis 2012,  10:05
  TOMASSS,   to jest tylko 1 strona
												 vegetagt - 12 Lis 2012,  11:29
  http://www.fordwrm.co.za/...x_wrm_01012006/
												 pawel_mk3 - 7 Gru 2012,  15:09 Temat postu: FAQ Sam naprawiam Ford Fiesta MK3 Witam, pewnie wielu szukało ja też i tutaj nie znalazłem dlatego załączam link do książki sam naprawiam Ford Fiesta MK3 
 
 
Może ktoś to podepnie gdzieś? 
 
http://www6.zippyshare.com/v/23913942/file.html
												 michal77 - 17 Mar 2013,  22:35
  Dla tych, którzy być może będą montować pakiet stylizacyjny nadwozia wersji sport (Fiesta mk7) :
 
 
Tylny dyfuzor 
 
 
Listwy progowe 
 
 
Dokładka zderzaka przedniego
 
 
Tylny duży spoiler
												 Bongo - 20 Mar 2013,  12:28
  MICROCAT ON LINE http://eucatparts.com/?action=cat_ford
												 kuba87 - 26 Wrz 2013,  21:02
  silniki CVH:
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_CVH_engine
 
po angielsku
												 Mafios - 9 Kwi 2014,  08:20
  Katalog cześci mk1 mk2
 
http://www.fordopedia.org/parts-catalog/fiesta-mk1
												 ToPYK - 23 Paź 2014,  16:18 Temat postu: Sam naprawiam Fiesta MK5 Ktoś ma może tę książkę w PDF ? Znalazłem wiele linków do niej ale wszystkie już wygasły     Chodzi mi dokładnie o instrukcję Fiesta 5 1.6 sport. Z góry dzięki.
												 Pablosss - 23 Paź 2014,  17:44
  aaa posiada ktoś coś o wiązce z futury? wiem ze bylo gdzies na forum ale za boga nie moge znalesc u kogo to bylo? chodzi mi najbardziej o schematy wiazki elektrycznej komory silnika.
 
Bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc (sory ze bez polskich znakow ale ciezko sie je pisze z jedna sprawna reka tylko    )
												 Freeman - 23 Paź 2014,  18:03
  Klubowicze mają dostęp/
												 ToPYK - 23 Paź 2014,  19:37
  To widocznie dlatego nie mogę pobrać. Użyczył byś mnie poradnikiem do MK5 silnika 1.6 ? Muszę posprawdzać trochę rzeczy przed małym remontem.
												 TSRules - 26 Mar 2015,  19:19
  reupload sam naprawiam fiesta mk4
 
 
http://turbobit.pl/9noocxst0rn3.html
												 Art - 8 Wrz 2015,  10:28 Temat postu: Re: Poradniki / Manuale Do MK6 działający link na serwisówkę ktoś podrzuci? Wczoraj z godzinę szukałem i nici z tego, same niedziałające.
 
 
Znalezione: http://en.fordclub.eu/model/ford-fiesta-9#manuals
												 pewniaczek - 29 Paź 2015,  12:21 Temat postu: Poradniki / Manuale https://www.motointegrator.pl/
 
 
Dobry sklep. Duży wybór. Dostawa większości rzeczy jest darmowa do jednego z kilku tys punktów odbioru. 
 
A i ważna rzecz, jeżeli zdecydujemy się na montaż u nich, to dają 3 lata gwarancji na zamontowaną rzecz.
												 andy80 - 5 Sty 2016,  12:42 Temat postu: Poradniki / Manuale Jak rozpoznać, że sprzęgło w naszym aucie powoli kończy swój żywot - http://www.centrum-sprzeg...zycia-sprzegla/
 
 
A tutaj wersja dla osób z kołem dwumasowym - http://www.centrum-sprzeg... ... umasowego/
												 _KRis_ - 5 Sty 2016,  21:42 Temat postu: Poradniki / Manuale instrukcje obsługi różnych aut w tym i FoFi:
 
http://catshare.net/folder/HPvxtTjyLANgQJvn
 
hasło: dunaj2
												 Nesor - 7 Lut 2016,  22:05 Temat postu: Poradniki / Manuale http://eucatparts.com/?ac... ... d_model=68
 
 
ciekawa stronka z rysunkami złożeniowymi do forda    między innymi fiesty   
												 David1n - 22 Lut 2016,  21:37 Temat postu: Poradniki / Manuale Projekt 300 KM z  MK6 1.6TDCi    
 
http://passionford.com/fo... ... oject.html
												 TSRules - 31 Lip 2016,  12:00 Temat postu: Poradniki / Manuale instrukcja obsługi ff mk4:
 
http://speedy.sh/B5Z7Z/In... ... 999-PL.pdf
												 brodaty33 - 20 Sie 2016,  09:31 Temat postu: Poradniki / Manuale Regeneracja zmatowiałych i/lub zżółkłych reflektorów
 
http://www.motochemia.pl/... ... n-144.html
												 serros - 19 Paź 2017,  08:48
  Hej, macie instrukcję obsługi albo nawet "sam naprawiam fiesta MK3"?
 
Najchetniej na maila, bo te strony tutaj podane wymagają podania pełnych danych aby zassać
												 Arturek - 8 Gru 2017,  16:47
 
  	  | serros napisał/a: | 	 		  Hej, macie instrukcję obsługi albo nawet "sam naprawiam fiesta MK3"?
 
Najchetniej na maila, bo te strony tutaj podane wymagają podania pełnych danych aby zassać | 	  
 
 
http://chomikuj.pl/a_krak...17.rar(archive)
 
 
 
2) Przerobiony na PDF, opis z forum
 
(schowek na okulary w Fieście mk7)
 
 
http://chomikuj.pl/a_krak...,6194639322.pdf
 
 
pozdrawiam
 
Arturek
												 mario11 - 7 Mar 2018,  20:53
  Mógłby ktoś podesłać: Sam naprawiam Ford Fiesta MK6?
												 blarej - 13 Mar 2018,  16:26
  Sam tego szukam. Nigdzie nie znalazłem :(
												 daxior - 4 Kwi 2019,  16:18 Temat postu: Dla osób szukających podnośnika szyb el. ze względu na linkę Nie do końca jest to poradnik, ale ostatnio w mojej bestii strzeliła linka podnośnika. Co za tym idzie po demontażu zacząłem szukać całej części. Koszt ogromny bo parę stówek czasem trzeba dać za nówkę do mk IV... I tu zaczyna się niespodzianka:
 
 
 https://autohurt24.pl/product-pol-978-PODNOSNIK-SZYB-PRZOD-FORD-FIESTA-02-08-FUSION.html?utm_source=iai_ads&utm_medium=google_shopping
 
 
można sobie zamówić zarówno linki jak i plastiki w komplecie kołowrót linki + 2 uchwyty szyby w śmiesznych cenach. Jak na razie złożyłem, działa jak nówka już 1 tydzień. Czerpię z tego forum wiedzę łopatami odkąd miałem swoją pierwszą bryczkę MK3 93r. i stwierdziłem, że nie mogę zachować tej wiedzy dla siebie po tym jak nie znalazłem podobnego tematu na forum. Pozdrawiam   
												 Ega - 22 Wrz 2020,  19:46
  Witam
 
Jestem na tym Forum od kilku chwil i jeszcze nie ogarniam wszystkiego.
 
Czy może ktoś mi podpowiedzieć gdzie znajdę instrukcję do Fiesty ST Line 2019.
												 JoeMix - 23 Wrz 2020,  21:25
  Ega, Instrukcje do auta pobierzesz ze strony Ford'a, po VINie najlepiej,,,
												 
					 | 
				 
			 
		 |