Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Popychacze hydrauliczne -> popychacze mechaniczne

Qzyn - 20 Gru 2007, 21:08
Temat postu: Popychacze hydrauliczne -> popychacze mechaniczne
Hej. Tylu z nas marzy o popychaczach mechanicznych. Niestety na rynku wtornym praktycznie nie do dostania a w anglii cholernie drogie. Nie myslal nikt z was czy nie daloby sie hydraulikow przeorbic na mechaniki??? Przeciez mechaniczne maja tylko o gory "kapturek" ze sruba ktora ma odpowiednio ciasny gwint... Jakie moglby by byc problemy z wykonaniem czegos takiego? Bo chyba zaczne nad tym dumac :D
Piesek - 20 Gru 2007, 21:42

juz z kuzynem dumalismy... i jest to do wykonania... w domu mam 16 popychaczy mechaniczncych z tego czesc trafionych... i te trafione dajemy do regeneracji jeslie nie pojdzie tego zrobic to robimy home made... tam nic skomplikowanego niema... tylko trzeba pojsc do frezera i tyle...
Qzyn - 20 Gru 2007, 23:03

no wlasnie tak myslalem. Bo musze teraz dumac bo cholera swoje popchnalem komus i zostalem bez a teraz by sie przydaly... Ciekawe komu ja je opylilem... :2xf:
Piesek - 20 Gru 2007, 23:43

hmmm no ciekawe komu... chyba nie mi :devil: hehe z Adim kombinujecie ? tak jak mowie jak nie bedzie szlo rady je zregenerowac to robimy wydumke i wtedy co nam szkodzi mozna zrobic 8 na zapas, tzn dla Adiego ;) z tym ze wolal bym sprawdzic najpierw je, żeby potem nie bylo :D
Qzyn - 20 Gru 2007, 23:48

Nie nie z Adim - nad popychaczami kombinuje sam bo wlasnie kupilem walek ktory wymaga mechanikow. A montowac to bedziemy z Darkiem do innej fiesty
PumaRST - 21 Gru 2007, 06:56

Qzyn kiedyś starałem sie rozkminić ocb z ta mechaniką, ale tylko na foto widziałem jak ona wygląda do CVH, wydaje mi sie że da sie to zrobić na bazie zwykłej hydrauliki a;e problem jest taki że nie maiłęm w ręce mechaniki wiec ci jednoznacznie nie powiem czy aby napewno.

ale wydaje mi sie ze twój tok rozumowania jest trafiony. :yes:

Żółwik Tuptuś - 21 Gru 2007, 07:34

Problem może lerzecnie w wykonaniu tylko w materiałach .
Poprawcie mnie jak się mylę ale powinno to wyglądać tak :
Dolna cześćz hudraulicznego popychacza nagwintowana drobnozwojowo w środku .
Do tego trzpień zamiast górnej części nagwintowany tak aby sięwkręcał w korpus ( dolną cześć ) i na nim nakrętka kontrująca . Niby proste jak konstrukcja cepa . Ale ...


Skoro wykożystacie dolną cześć hydraulicznego popychacza to żeby z niego zrobic mechanika to z czego będzie dorobiona górna część? ( nie podejdzie do tego celu góra od hydraulika bo ona idelanie wchodzi w korpus - nie ma ciała do nacięcia gwintu ) Czyli zostawiając dolną cześćz hydraulika trzeba dorobić górną - tylko z czego ? ( po pierwsze materiał - po drugie jakość wykonania )

Kolejny problem to frezer - musi byćnaprawdę bobrym fachurą i mieć zajebiste maszyny ( wiem wiem każdy ma takiego i jest najlepszy ;-) ) żeby zgrać gwinty któe przez dłuższy czas wytrzymają udarowe udrzenia ostrego wałka i wzmacnianych sprężynek .

Ostatnia sprawa - jakośćhydraulicznego popychacza używanego jako bazy - obawiam się że jako element któy przenosi nacisk wałka na zawór poprzez chydraulike jest on z takiego amteriału któy po nagwintowaniu w środku okaże się zbyt miętki aby wytrzymać to samo w oparciu o gwint .

Tyle z moich pijackich przemyśleń , ale ja się nie znam i jak ktoś to stworzy i wyprubuje to chętnie odkupię kpl :)

[ Dodano: Pią Gru 21, 2007 07:37 ]
Piesek napisał/a:
juz z kuzynem dumalismy... i jest to do wykonania... w domu mam 16 popychaczy mechaniczncych z tego czesc trafionych... i te trafione dajemy do regeneracji ...


rozwiń temat bo zaciekawio mnie na czym polega ta regeneracja ( szlifują spody ? wymieniają zaworki/uszczelnienia ? sprawdzają owalizacje ? )

Qzyn - 21 Gru 2007, 10:06

Zolwikk - gornaczesc nie wchodzi w dolna na gwincie. Gorna w mechaniku jest tak samo wciskana. Wkrecana jest dopiero sama sruba do tejh gornej czesci - i zeby bylo wesolo bez nakretki kontrujacej bo tam nie ma miejsca na to. Gwinty sa tak robione ze chodz apo prostu ciasno... :) I tu moze lezec pies pogrzebany. Piesek zrob foto popychacza i wrzuc tu zeby wszyscy wiedzieli o czym sie pisze.
Piter - 21 Gru 2007, 10:36

Qzyn napisał/a:
Gwinty sa tak robione ze chodz apo prostu ciasno... :)

Co więcej, są zrobione z myślą o wkręcaniu dlatego nie jest konieczna kontra. Jest tak że z biegiem czasu te śruby sie dokręca. Problem jest właśnie gdy się ściśnie za mocno i trzeba poluzować bo może nie trzymać lub pęknie.

Qzyn - 21 Gru 2007, 11:04

Nie rozumiem zbytnio o czym piszesz?
Regulacja dziala w obie strony - zeby skasowac luz trzeba te sruby wykrecic i nie mialem z tym nigdy zadnegoproblemu ani z wykrecaniem ani z wkrecaniem a naregulowalem sie tego troche... Gwinty tylko byl tak ciasno zrobiony ze w obie strony chodzil ciezko..

Faza - 21 Gru 2007, 12:10

do mojego silnika bedzie wstawiana hydraulika..... z tego co mowil mi moj mechanik bedzie to tworzone z hydrauliki od fiata........... nic wiecej niewiem
Piter - 21 Gru 2007, 12:12

No właśnie kiedy ja urwałem śrubę to się w serwisie gdy kupowałem nową dowiedziałem że tych śrub się nie luzuje tylko zawsze wkręca. Dlatego są ciasno i nie potrzebują kontry.
Tak że musiałem ściągnąć całą klawiaturę aby wkręcić do końca urwaną śrubę tak aby wyszła drugą stroną.
Ja rozumiem że te śruby można wkręć i luzować ale ponoć nie powinno się tak robić.

Daras84 - 21 Gru 2007, 13:10

Faza napisał/a:
do mojego silnika bedzie wstawiana hydraulika..... z tego co mowil mi moj mechanik bedzie to tworzone z hydrauliki od fiata........... nic wiecej niewiem



hydraulike czy mechanike :>

Qzyn - 21 Gru 2007, 13:17

Ludzie nie robcie offtopicu co kto gdzie wklada - zalocie temat o swoim aucie. Tu chodzi konkretnie o przerobienie hydraulicznych popychaczy z silnika CVH na mechaniczne!!!
Piter hmmm - to ci glupot naopowiadali. Wez to na logike. Z czasem luz zaworowy sie powieksza, racja? No a skoro sie powieksza to trzeba srube na popychaczy WYKRECIC! Wiec jesli ford stworzyl popychacze mechaniczne takie ktore sie tylko da wkrecac to mozesz jedynie jak sie zrobi luz jeszcze bardziej go powiekszyc?... Bez sensu wiec nie sluchaj tych co tak mowia ;) Po prostu gwint ma tak jakby ciutke inny skok chyba i chodzi ciasno alejednakowo ciasno w obydwie strony.

adi08 - 21 Gru 2007, 15:50

Qzyn napisał/a:

Piter hmmm - to ci glupot naopowiadali. Wez to na logike. Z czasem luz zaworowy sie powieksza, racja? No a skoro sie powieksza to trzeba srube na popychaczy WYKRECIC! Wiec jesli ford stworzyl popychacze mechaniczne takie ktore sie tylko da wkrecac to mozesz jedynie jak sie zrobi luz jeszcze bardziej go powiekszyc?... Bez sensu wiec nie sluchaj tych co tak mowia ;) Po prostu gwint ma tak jakby ciutke inny skok chyba i chodzi ciasno alejednakowo ciasno w obydwie strony.


Kuba, koledze Piterowi chyba sie pomyliło z rozwiązeniem które jest zastosowane w silniku 1,1 bo tam ta śruba regulacyjna jest w klawiaturze i faktycznie ją sie WKRĘCA aby zniwelować luz... a CVH ma ową śrube w popychaczach...

Faza - 21 Gru 2007, 16:24

Daras84 napisał/a:
Faza napisał/a:
do mojego silnika bedzie wstawiana hydraulika..... z tego co mowil mi moj mechanik bedzie to tworzone z hydrauliki od fiata........... nic wiecej niewiem



hydraulike czy mechanike :>



sorki blad mechanike wsadzam...... a nierobie offtopicu tylko podpowiadam to co wiem .... czyli ze chyba latwo mozna przekombinowac to od fiata

Żółwik Tuptuś - 21 Gru 2007, 16:44

Qzyn - chyba wiem oc chodzi ( choć jakby piesek wrzucił foto było by prościej . )
Skoro toa to gwint na obu elementach może być nieco inaczej sfazowany ( faza soryy ;-) )

A Piter przytoczył przykład innego fordowskiego rozwiązania ( klawiatura w 1.1 ) gdzie nie ma kontry a wszystko trzyma się na specjalnej konstrukcji gwintu . To jednak moim zdaniem dodatkowo komplikuje sprawę .

Piter - 21 Gru 2007, 16:44

adi08 napisał/a:
Qzyn napisał/a:

Piter hmmm - to ci glupot naopowiadali. Wez to na logike. Z czasem luz zaworowy sie powieksza, racja? No a skoro sie powieksza to trzeba srube na popychaczy WYKRECIC! Wiec jesli ford stworzyl popychacze mechaniczne takie ktore sie tylko da wkrecac to mozesz jedynie jak sie zrobi luz jeszcze bardziej go powiekszyc?... Bez sensu wiec nie sluchaj tych co tak mowia ;) Po prostu gwint ma tak jakby ciutke inny skok chyba i chodzi ciasno alejednakowo ciasno w obydwie strony.


Kuba, koledze Piterowi chyba sie pomyliło z rozwiązeniem które jest zastosowane w silniku 1,1 bo tam ta śruba regulacyjna jest w klawiaturze i faktycznie ją sie WKRĘCA aby zniwelować luz... a CVH ma ową śrube w popychaczach...


adi no jasne że Tak. Popieprzyłem. Niepotrzebnie zamieszałem.

adi08 - 21 Gru 2007, 16:56

Piesek napisał/a:
tak jak mowie jak nie bedzie szlo rady je zregenerowac to robimy wydumke i wtedy co nam szkodzi mozna zrobic 8 na zapas, tzn dla Adiego ;) z tym ze wolal bym sprawdzic najpierw je, żeby potem nie bylo :D


:zwyciężca: :luzik:

PumaRST - 21 Gru 2007, 17:01

Faza, ale ty masz silnik VW i tam moze tak być w CVH raczej nei bedzie ale według mnie uwaga słuszna.


Wracajac do tematu mechaniki do CVH, nie widziałem ori z RS1600i ale widziałem mechanike robioną przez NEWMAN CAMS i powiem jednoznacznei że jest kontra!! co wiecej zrobie skan w Poniedziałęk i sami zobaczycie, zresztą po fotkach uważam że jest to proste do zrobienia dal dobrego śluzarza/tokarza.

Żółwik Tuptuś - 21 Gru 2007, 17:13

PumaRST napisał/a:
Wracajac do tematu mechaniki do CVH, nie widziałem ori z RS1600i ale widziałem mechanike robioną przez NEWMAN CAMS i powiem jednoznacznei że jest kontra!! co wiecej zrobie skan w Poniedziałęk i sami zobaczycie, zresztą po fotkach uważam że jest to proste do zrobienia dal dobrego śluzarza/tokarza.


Skoro tak - wraca moja pierwsza teoria .

I podtrzymuje to że głównym problemem może byc dobór materiałów .

Piesek - 21 Gru 2007, 20:48

co do doboru materiałów do myślę że gdybym wysłał swój popychacz mechaniczny do świątka jako wzór to zrobił by takowe z hydraulicznych, tylko że może pojawić się wtedy problem ceny, dlatego mówię że jak coś będzie wydumka... tzn rozkręcam mechaniczny popychacz kupuje komplet nowych hydraulicznycych oddaje do frezera zeby zrobil na taka identycznie taka sama srobe jak jest w mechanicznym popychaczu i dazymy do kopii mechaniki... wsumie to szkoda że pracuje od pewnego czasu po 12h dziennie i nie mial bym czasu ogarnac tematu, bo wtedy z czystej ciekawosci sprobowal bym to zrobic, a tak pojde na proscizne i sproboje to dac do zregenerowania... jak nie pojdzie to bedzie wydumka ktora bedzie niestety trwala bardzo dlugo gdyz tak jak pisalem brak czasu...
foto ktore robilem do swojego tematu: (jak chcecie wiecej moge porobic ale w 2 dzien swiat)
http://img146.imageshack....=img0011oq7.jpg

szałass - 22 Gru 2007, 10:55

Pewnie z tego samego materiału co sam wałek, też sie zastanawiałem nad zrobieniem
mechanicznych popychaczy i były 3 problemy takowego popychacza nigdy nie widziałem na oczy i brak rysunku technicznego z nad wymiarem bo ktos jeszcze musi to oszlifować no i materiał ale jak zrobimy buze mozgow to wszyscy coś w koncu wykombinujemy :-P
Pozdro od nowego na forum :ok:

PYJO - 22 Gru 2007, 11:36

ciezko mam to sobie wyobrazic jak tylko raz na oczy to widziałem! a co do materialu musi byc odpowiedni bo jak bedzie za bardzo puch pod wplywem temperatury to bedzie kapa bo zawory bedą cały czas otwarte
Żółwik Tuptuś - 22 Gru 2007, 17:22

Sprawe materiału w pewien sposób załatwiło by obrobienie kasowaczy z innego auta , a po wszystkim poddanie gotowego mechanicznego kasowacza azotowaniu .

ps : Te które pokazał piesek są inne niż kentowskie czyli tuningowe .

Piesek - 22 Gru 2007, 17:34

ja mam oryginalne z RSI... i jestem zdania że seryjne z RSI też są tuningowe :D jak chcesz tuningowe kasowacze Żółw to Tasior ma do sprzedania kenta :D ale sa to hydrauliki... Tasior sam zamienił na takie z RSI ;)
Żółwik Tuptuś - 22 Gru 2007, 17:37

Kenty hydrauliczne mam . ale dzięki za cynk .

Te od rsi są tuningowe :) ale chciałem jej jakoś odróżnić w nazwie od tych kenta .

PumaRST - 22 Gru 2007, 23:01

Żółwik Tuptuś napisał/a:
ps : Te które pokazał piesek są inne niż kentowskie czyli tuningowe .


i nie twierdze ze mam racje ale mogą sie okazajć Kenta czy czegokolwiek innego lepsze nizseryjne bo te jakos dziwneie szybko wyszły z produkcji. Ale mam nadzieje że sie myle

a1topgear - 23 Gru 2007, 02:40

mam kenty mechaniczne-> poszukam zdjec i wstawie...
PumaRST - 23 Gru 2007, 09:15

a1topgear napisał/a:
mam kenty mechaniczne-> poszukam zdjec i wstawie...


:yes:

szałass - 23 Gru 2007, 13:00

A ja poprostu poszukam po swiętach popychaczy od dolnozaworowca, ze zdjęć wyglądają podobnie, może da się je przerobić albo chociaz regulatory wykozystac
a1topgear - 23 Gru 2007, 14:06


tyle w temacie:)

PumaRST - 23 Gru 2007, 14:28

wiec majakontre :yes:
Qzyn - 23 Gru 2007, 23:54

Ale sie temat slicznie rozwija :D Jak widac jedne maja kontre drugie nie maja... Bedziemyu dumac. Co do materialu to dalbym go sobie do badania ale nie mam wzornika n ktorym bym mogl wykonac proby twardosci itd. Wiec zobacze co zrobie...
Żółwik Tuptuś - 24 Gru 2007, 00:04

Kurde - jakby mi to ktos rozebrał i podesłał foty ( nawet bez wymiarowania ) to tez bym pomyslał nad zrobieniem tego . ( Qzyn - jakby zdało to egzamin to nawet zaazotowanie później by sie opłaciło )

Z drugiej strony na produkcję masową nie ma co liczyć - ile będzie osób zainteresowanych zakupem ?

PYJO - 24 Gru 2007, 07:54

kontra to dobre rozwiązanie nie mam problemu jak zrobic gwint zeby sie nie odkrecał <oki>
adi08 - 24 Gru 2007, 12:04

Żółwik Tuptuś napisał/a:


Z drugiej strony na produkcję masową nie ma co liczyć - ile będzie osób zainteresowanych zakupem ?


JA :D

Daras84 - 24 Gru 2007, 12:06

kilka by sie znalazło ;)
PumaRST - 24 Gru 2007, 22:07

ja też myśle że paru chetnych by było :yes:
Żółwik Tuptuś - 28 Gru 2007, 00:35

zobaczcie jak kapitalnie rozwiązał sprawę hydrauliki ford w 4.0 V6 koeln :





zdjecia z Capri.pl ale myślę że to załatwia sprawę wytartych wałków ( ciekawe co pompa oleju w CVH na to :) )

PumaRST - 28 Gru 2007, 07:15

zdaje sie ze sierra 1,8 miała ten patent, nie wiem jak 1,6 ale pewnie też.
czarny - 29 Gru 2007, 00:07

witam!!! tak, sierra tak miała ale tylko w 1.8 w 1.6 nie było. wiem bo mam takie u siebie. problem był z przeróbka głowicy od 1.6 do tych popychaczy, bo gniazda w głowicy 1.8 są płytsze o 5mm a bez skrócenia gniazd popychaczy nie mozna było zamocować obejm uniemożliwiających obracanie sie popychaczy wokól osi bo bez nich to zakładanie ich to bezsens. kiedys wklejałem zdjecia swoich popychaczy ale nie wiem gdzie są.

pozdrawiam czarny!

PumaRST - 29 Gru 2007, 08:36

czarny, własnie stąd wiem że były w 1,8 bo kiedyś pokazywałeś :yes:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group