|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Hyde-Park - A gdyby tak .... 
						
												 blind227 - 26 Mar 2015,  14:11 Temat postu: A gdyby tak .... Mam takie pytanko a gdyby tak przestać się martwić o podłużnice , belki i inne gnijące elementy i posadzić budę od fiesty na ramie np podobnej do wartburga ?
 
 
rama 
 
 
Nie że mam zamiar od razu to robić ale z ciekawością poczytał bym o wadach i zaletach takiego rozwiązania .
 
Ładniejsza rama
												 mario3991 - 26 Mar 2015,  15:51
  Chyba że byś od razu założył silnik 2.0 albo 1.7 z pumy żeby to jakoś jechało. Bo te 60 koni ledwo w tej budzie jeździ a co dopiero z ramą.
												 blind227 - 26 Mar 2015,  16:28
  No wiadomo że jak ktoś by kombinował z rama to nie dla 1.3 ale coś większego i pojawiają się nowe opcje jak rwd albo 4x4    Poza tym dla osobówki ta rama nie musi być aż taka gruba wiec nie było by tak źle.
												 vegetagt - 26 Mar 2015,  22:56
  a to ramy nie gniją?   
												 blind227 - 26 Mar 2015,  23:21
  Rama jest łatwiejsza w konserwacji. I wszystko jest w jednej kupie nie podoba ci się buda kupujesz drugą i masz wszystko gites    Tylko aby to miało ręce i nogi potrzebny jest fachowiec co by taką ramę pod budę fiesty zaprojektował. Wykonanie było by łatwiejsze mając projekt a potem tylko montaż. Oczywiście są to tylko takie rozmyślania co by było jak bym trafił 6 w totka ale pomarzyć zawsze można. Gdzieś na zagranicznym forum widziałem coś ala ramę w mk6 jak sobie koleś robił na tył napęd i wyglądało to super . Dlatego jestem ciekaw jak MK3 by to przyjęła    MK6 największy bajer jaki widziałem   
												 hanysek - 29 Mar 2015,  01:48
  nie lepiej poszukać zdrowyj budy z niemców??     chyba że lubisz dubać i przerobiać buda jak Gus Monkey       
												 blind227 - 29 Mar 2015,  05:20
  Ale ja nie pisze ze chce już i teraz tylko to takie gdybanie ale nikt nie chce mi podać za i przeciw.
												 Puff - 29 Mar 2015,  12:31
  Prawdopodobnie dlatego, że nikt tego wcześniej nie robił i nie ma do końca pojęcia z jaką ilością roboty (przygotowanie, praca, wykończenie, papierkologia) jest to związane.
												 odyniec - 30 Mar 2015,  18:02
  Ta, i jeszcze silnik wzdłużnie, najlepiej jakaś 6-cio cylindrówka...
												 blind227 - 31 Mar 2015,  13:34
  Wszystko się da zrobić potrzebny pomysł , kasa i troszkę fantazji   
												 brewa7 - 31 Mar 2015,  16:38
  No, na pewno musiałbyś skombinować jakąś budę, albo chociaż płytę podłogową z przednimi i tylnymi miejscami mocowań amorków. Jakbyś robił RWD to pewnie musiałbyś albo przenieść bak, albo wspawać wyżej podłogę bagażnika, żeby zrobić miejsce na most. A przy wzdłużnym ustawieniu silnika byłaby do przeróbki grodź i tunel centralny, bo skrzynię i wał musisz zmieścić. Dodatkowo lekki problem z ukł. kierowniczym, bo inny magiel musi być taki coś jak w BMW montowane.
 
A jak bym montował silnik to myślałbym o czymś w stylu V6-V8
 
https://www.youtube.com/watch?v=fK_799IJ7xk
 
 
Ogółem sporo zabawy, ale dla chcącego nic trudnego.
												 blind227 - 31 Mar 2015,  21:42
  @brewa7 Widziałeś ten link o mk6 rwd co jest wyżej ? To samo można w mk3 zrobić ale bez klatki wewnątrz budy no i rozwinąć tą ramę na całe podwozie. Wiadomo że aby coś takiego zrobić najprościej mieć starą budę i kombinować . Koszt był by ogromy no ale i auto na lata i unikat. No i opcji wymian silnika,skrzyni do wyboru do koloru aby tylko miejsce było   
												 brewa7 - 1 Kwi 2015,  19:09
  Wiesz co... Nie mogę jakoś otworzyć tych fotek ale chętnie bym je zobaczył.
 
 
Edit:
 
 
Już otworzyłem sobie je na tablecie. A widziałeś jak gość pociachał sobie tę budę MK6? Dlatego piszę żeby skombinować jakąkolwiek nawet przegniłą budę ze szrotu. Pod nią zrobić ramę podwoziową z małą edycją tuneli u grodzi. Wszystko pospawać tak tylko wzornikowo, osadzić na ramie podwozia jakiś silnik ze skrzynią, dyfer jakoś tam dospawać do ramy i porobić oczka pod zawias itd. A potem jak już będziesz wiedział co, gdzie i jak pociąć i pospawać to kupić już taką porządną budę i odpowiednio przerobić do swoich wymagań. Wiesz jak zrobisz ramę podwozia to już będziesz mógł obojętnie jaką budę postawić byle wymiary były podobne.
 
 
Co prawda potrzebne będzie trochę kasy, złomu i dobra spawarka, ale wszystko da się wykonać.
												 mario3991 - 1 Kwi 2015,  19:24
  Załóżmy że zrobisz coś takiego, a jak jest z rejestracją przeglądami itp rzeczami ???
												 brewa7 - 1 Kwi 2015,  19:32
  Jeśli chodzi o rejestrację to samochód musi jakieś tam wymogi spełniać, a rejestrujesz auto jako nie ford fiesta tylko samoróbka i tyle. Musisz tylko jakiś tam przegląd zerowy i dopuszczenie do ruchu załatwić i jedziesz. Ubezpieczenie to samo... Samoróbka i znana pojemność, moc i auto się rejestruje.
												 vegetagt - 1 Kwi 2015,  19:35
  koszt rejestracji w pl pewnie przewyższy koszt częsci   
												 brewa7 - 1 Kwi 2015,  19:45
  Eee... Nawet niech koszt rejestracji wyniósłby 1000 to nie było by jakoś ekstremalnie dużo. W końcu sporo papierologii by było:
 
- Warunki homologacyjne
 
- Dopuszczenie do ruchu
 
- Przegląd
 
- Rejestracja
 
- OC
												 vegetagt - 1 Kwi 2015,  19:47
  pomnóz razy 10 tą kwote przy dobrych wiatrach.
												 brewa7 - 1 Kwi 2015,  19:50
  to chyba z częściami i robocizną
												 vegetagt - 1 Kwi 2015,  19:52
  w obecnym stanie prawnym, zarejestrowanie głupiej przyczepki o max masie 750 to koszt prawie 2000zł.
												 brewa7 - 1 Kwi 2015,  20:16
  Najtrudniejsza i najkosztowniejsza pewnie byłaby homologacja silnika, bo podobnież cenią ją jak dla producenta, więc pewnie sama homologacja silnika by kosztowała drugie tyle co budowa i dopuszczenie całego pojazdu.
												 mario3991 - 1 Kwi 2015,  20:20
  a podobno samów nie można już rejestrować
												 wojtekpl - 1 Kwi 2015,  20:32
  Zajrzyj tu, a dowiesz się, że nie ma możliwości prawnej, zarejestrowania takiego wynalazku.
												 Puff - 1 Kwi 2015,  20:32
 
  	  | mario3991 napisał/a: | 	 		  | a podobno samów nie można już rejestrować | 	  
 
Jest to bardzo utrudnione, ale nie niemożliwe. No ale czego spodziewać się po kraju, gdzie każdy przejaw własnej inicjatywy jest na każdym kroku torpedowany przez durne przepisy...
												 blind227 - 1 Kwi 2015,  20:38
  Zawsze można to zrobić w kraju gdzie są normalne przepisy a potem sprowadzić do Polski.
												 vegetagt - 1 Kwi 2015,  21:12
  wojtekpl, ty tam z przypadku, czy z zawodu?
 
 
 
Można to zarejestrować poprzez dopuszczenie jednostkowe, ale koszty są spore. Na forum kitkarów ktoś się pytał bosmala i its, w odpowiedzi były kwoty od 60 do 100tys zł   
												 wojtekpl - 1 Kwi 2015,  21:18
  vegetagt,  z przypadku - kiedyś czegoś szukałem i znalazłem to forum, a Ty z zawodu?
 
 
p.s. Pisząc, że nie ma możliwości miałem na myśli definicję sama.
												 vegetagt - 1 Kwi 2015,  21:24
  wojtekpl, ja też z przypadku. A może z musu - mam swapowany silnik w swoim aucie i patrzyłem, co tam mądrego w tym temacie jest napisane. Generalnie nie należy się tym forum przejmować, bo ich problemy to głównie "co powiedzieć klientowi, żeby zrezygnował z badania", jeżeli chodzi o tematy cięższe aniżeli OBT...
												 wojtekpl - 1 Kwi 2015,  21:31
  vegetagt cha cha faktem jest, że schodzi to forum na........koty. Kiedyś mądrzej pisali, a teraz tak, jak piszesz. Albo człowiek mniej zwracał uwagę.
 
 
No, ale dość offa, nie róbmy koledze burdlu w temacie   
												 brewa7 - 1 Kwi 2015,  22:38
  W każdym razie rzecz się da wykonać. Znaczy zarejestrować. W końcu można nawet samochód ze szrotu wyciągnąć i go zarejestrować. Też trochę chodzenia i zawracania kontrafałdy, ale się da.
 
 
A jeśli chodzi o taki projekt fiestki to muszę przyznać, że jest bardzo ciekawy i innowacyjny.
 
Tylko nie wiem. Jakby coś takiego zrobić już nawet i machnąć rejestr jako fiestkę to, czy na diagnostyce by się nie czepiali o ramę?
												 Puff - 1 Kwi 2015,  23:08
 
  	  | brewa7 napisał/a: | 	 		  | Jakby coś takiego zrobić już nawet i machnąć rejestr jako fiestkę to, czy na diagnostyce by się nie czepiali o ramę? | 	  
 
To już fizycznie nie byłaby Fiesta, więc miałbyś SAM-a.
												 brewa7 - 2 Kwi 2015,  16:43
  Nawet, gdyby tylko postawić budę na ramie podwoziowej?
												 Puff - 2 Kwi 2015,  18:58
 
  	  | brewa7 napisał/a: | 	 		  | Nawet, gdyby tylko postawić budę na ramie podwoziowej? | 	  
 
Krótko: są zmienione punkty konstrukcyjne? Są. Tyle w temacie.
												 vegetagt - 2 Kwi 2015,  19:01
  Pufcio, ale wiesz, ze wg przepisow "zmiany konstrukcyjne" to zmiany parametrow z dowodu    Przekładka z anglika (+spawanie grodzi) nie jest w świetle przepisów zmianą konstrukcyjną    
 
 
I tak wiem, że to jest troche bzdurne   
												 Puff - 2 Kwi 2015,  19:14
 
  	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  Pufcio, ale wiesz, ze wg przepisow "zmiany konstrukcyjne" to zmiany parametrow z dowodu    | 	  
 
Robiąc ze "zwykłego auta" model na ramie, na bank nie zmieni się np. masa   
												 vegetagt - 2 Kwi 2015,  19:18
  Pufcio, haha no   
 
 
Ale generalnie to jest temat rzeka. I na tyle ile przeglądałem przepisy (pod kątem swapów, modów, konwersji auta na awd) to nic ciekawego nie znalazlem... Jedynie rozsądek mówi, że to nie przejdzie.
												 brewa7 - 2 Kwi 2015,  23:16
  No to zostaje tylko zrobienie "SAM"-a na homologowanych podzespołach, ale tak to trudno jest coś uklecić na homologowanej niezmienionej ramie.
												 blind227 - 3 Kwi 2015,  07:40
  To teraz czekam aż wygram w totka i biorę się do roboty   .  Ja tu z rama wyjechałem a jeszcze mam remont swojego samochodu do skończenia. Pomysł z ramą wpadł kiedy siedziałem pod samochodem i zabezpieczałem podwozie . Tak popatrzyłem tu i tam i pomyślałem że to nie był by zły pomysł z tą ramą.
												 
					 | 
				 
			 
		 |