|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Przed zakupem  - [MK7] Silnik 1.4 96KM - pytanie do użytkowników i nie tylko 
						
												 mskgs - 18 Wrz 2014,  15:14 Temat postu: [MK7] Silnik 1.4 96KM - pytanie do użytkowników i nie tylko Witam.
 
Planuję w najbliższym czasie zamówić nową Fiestę z silnikiem 1.4 96KM, tylko nasuwa mi się jedno, dwa pytania.   
 
Jakie ten silnik ma obroty na 5-tym biegu przy prędkościach rzędu 130-140km/h ? I jak wygląda sprawa spalania ?
 
Generalnie jeździłem na jazdach próbnych 1.0 EcoBoost 100KM i tam przełożenia skrzyni są dosyć spoko, bo da się pojechać z większymi prędkościami i człowiek się nie męczy (przez "wycie"). Z tego co wiem, w 1.4 skrzynia jest trochę inaczej zestopniowana (krótsze biegi). Czy ktoś z użytkowników tego silnika mógłby się wypowiedzieć, jak wygląda sytuacja ?:) 
 
Będę robił samochodem trochę tras, dlatego zależy mi, żeby jakoś miło to leciało.
 
Czy 1.4 w stosunku do 1.0 EcoBoost 100KM jest "bardzo ospały" ? Z racji charakterystyki zapewne wymaga wkręcania bardziej na obroty.
 
W ogóle ecoboostem jeździ się bardzo przyjemnie, ale mam pewne obawy co do trwałości może nie samej jednostki, co dosyć skomplikowanej budowy i osprzętu. A samochodem mam zamiar trochę km robić i pojeździć do jakichś 200tyś. km przynajmniej. Dlatego stawiam na coś prostego w konstrukcji i wolnossącego. Niestety jestem trochę po przejściach z dieslem, a nowe silniki benzynowe co raz bardziej gonią klekoty jeżeli chodzi o skomplikowanie...
 
 
Z góry dzięki za informacje.   
 
Pozdrawiam.
												 michal77 - 18 Wrz 2014,  17:05
 
  	  | mskgs napisał/a: | 	 		  | Jakie ten silnik ma obroty na 5-tym biegu przy prędkościach rzędu 130-140km/h ? | 	  130km/h >>ok. 3500obr/min
 
 	  | mskgs napisał/a: | 	 		  | I jak wygląda sprawa spalania ?  | 	  Jazda mieszana ok 7l/100km. Przy prędkości 130km/h >>7,2l/100km.
												 summers00 - 18 Wrz 2014,  19:26 Temat postu: Re: Silnik 1.4 96KM - pytanie do użytkowników i nie tylko
  	  | mskgs napisał/a: | 	 		  Witam.
 
Jakie ten silnik ma obroty na 5-tym biegu przy prędkościach rzędu 130-140km/h ? I jak wygląda sprawa spalania ?
 
 | 	  
 
Jak kolego wyżej napisał jadąc autostradą 140 - 150km/h masz 4000 obrotów i w sumie zaczyna się robić bardzo głośno. Ale za to przez zawieszenie i maglownice dobrze się trzyma drogi nawet przy takich prędkościach. Mi spalanie pół na pół miasto - autostrada zatrzymało się przy 7,3l.
 
 	  | mskgs napisał/a: | 	 		  
 
Będę robił samochodem trochę tras, dlatego zależy mi, żeby jakoś miło to leciało.
 
Czy 1.4 w stosunku do 1.0 EcoBoost 100KM jest "bardzo ospały" ? Z racji charakterystyki zapewne wymaga wkręcania bardziej na obroty.
 
 | 	  
 
No szału po 96KM się nie spodziewaj dopiero tak naprawdę przy 3500 obrotów cokolwiek mocy poczujesz   . Ecoboost 100KM z racji turbiny i dużego momentu jest na pewno dużo bardziej dynamiczny ale o trwałości to się dowiemy dopiero za kilka lat   . Choć znam historię o samochodach flotowych z tymi silnikami co już 150 000 KM bezawaryjnie przejechały.
												 mskgs - 19 Wrz 2014,  09:38
  Dzięki za rzeczowe odpowiedzi.   
 
Ta jednostka jest chyba w miarę bezproblemowa ?
 
Ogólnie wczoraj udało mi się znaleźć w swojej okolicy przedliftową Fiestę z tym silnikiem i się przejechałem... Szczerze mówiąc nie odczułem jakiejś tragedii, tak jak to niektórzy opisują na forach. Trzeba podkręcić, żeby coś poszło mocniej, ale nie nazwałbym tego mułem. Z drugiej strony też nie było gdzie przekroczyć 100km/h... Może mam trochę zaburzone poglądy, bo tymczasowo jeżdżę samochodem o mocy niecałych 70KM...   
 
Sam nie wiem, niby o ecoboostach nic złego nie słychać... Eh   
												 MisiekT - 19 Wrz 2014,  09:56
  jezeli tylko budzet pozwala - ecoboost! do 200tys przy poprawnym serwisowaniu powinien poleciec bez problemow...
 
a nie dosc, ze wygodniejszy od poczatku, to za kilkaset zlotych mozna zrobic potem 140KM jezeli bedzie potrzeba
 
 
PS. w spalanie 7l/100 przy ciaglych 130kmh z obciazeniem niespecjalnie wierze... no moze na waskich oponkach w 15"
												 summers00 - 19 Wrz 2014,  10:51
 
  	  | mskgs napisał/a: | 	 		  Dzięki za rzeczowe odpowiedzi.   
 
Ta jednostka jest chyba w miarę bezproblemowa ?
 
 | 	  
 
 
Teoretycznie jedynie coraz bardziej znikający olej przy coraz większym przebiegu. Z tym, że im bardziej go będzięsz kręcił tym szybciej się zacznie   
 
 
A wracając do mocy to też myślę, że jak Cię stać do weź Ecoboosta bo może 1.4 nie jest jakimś mułem ale zdarzały mi się sytuację redukcji nawet i na 3-jke jadąc autostradą żeby sensownie wyprzedzić - a to za przyjemne dla ucha i zapewne też dla skrzyni czy silnika nie było   
												 mskgs - 19 Wrz 2014,  13:03
  O, a bardzo źle jest z tym znikającym olejem później ?
 
Generalnie dopłata 2000 do ecoboosta to nie jest jakiś problem... W sumie już negocjuję chwilę cenę, myślę że by dorwał ten silnik przy mniejszej dopłacie. Muszę przemyśleć.... Chociaż kiedyś sobie obiecałem, że żadnego eco, downsizingu, itd.   
												 MisiekT - 19 Wrz 2014,  13:42
  nawet sie nie zastanawiaj... jezdzij potem tylko z glowa i przejdz na w pelni syntetyczny olej po 2-3tys.
												 summers00 - 19 Wrz 2014,  22:43
 
  	  | mskgs napisał/a: | 	 		  O, a bardzo źle jest z tym znikającym olejem później ?
 
 | 	  
 
 
To zależy jak go będzie traktował (długa jazda na za niskich/za wysokich obrotach). Ja poprzednio miałem Focusa mk1 z zetec 1.6. (w sumie ta sama konstrukcja silnika) i przy przebiegu 170 tyś. brał ok. 1,5  - 2 litry oleju od wymiany do wymiany. Z tym, że ja byłem 3 właścicielem więc nie wiem jak go katowali poprzednicy. 
 
 
Wracając do głównego tematu to ja czasami żałuję, że skoro już się szarpnąłem na nowy samochód nie dopłaciłem tych 2 - 3% ceny na mocniejszy silnik. Chciałem 1.6. tylko on po lifcie dostępny jest jedynie z automatyczną skrzynią, a ecoboostowi nie ufałem. Nie ufałem, a teraz jakbym kupował to pewnie wziął bym go bez wahania - nawet wersję 125KM... bo nawet jak coś będzie nieteges to przecież możesz wykupić za niewielką sumkę gwarancję na 5 lat i do 150 tyś km, a wtedy Cię trwałość silnika tak bardzo nie stresuje   
												 mskgs - 21 Wrz 2014,  20:52
 
  	  | summers00 napisał/a: | 	 		  bo nawet jak coś będzie nieteges to przecież możesz wykupić za niewielką sumkę gwarancję na 5 lat i do 150 tyś km, a wtedy Cię trwałość silnika tak bardzo nie stresuje    | 	  
 
 
Niby tak, tylko chciałbym, by samochód pojeździł jednak dłużej, niż 5 lat    Poza tym prawdopodobnie w 5 lat mój przebieg zbliży się do tego 150tyś.... Chociaż nie wiadomo jak się poukłada wszystko    Szkoda, że nie ma już 1.6 w manualu, to byłby złoty środek :(
 
W każdym razie, gdybym robił rocznie 10tyś. to bym się nie zastanawiał, a że to będzie pewnie z 3x tyle, to trochę się obawiam.   
												 maciek127 - 22 Wrz 2014,  11:30
  bież Ecoboosta, mówi ci to użytkownik 1,4 96 KM , biegi są takie same tylko przekładnią główną się różnią. 
 
na dole masz tabelkę ;-)
 
http://www.test.auto.pl/t...ta-1-4-duratec/
 
 
ciekawe ile kosztuje podmiana skrzyni biegów bo mnie już wkurza hałas silnika przy prędkościach autostradowych
												 mskgs - 22 Wrz 2014,  17:15
  No właśnie przekładnia główna powoduje to, że te biegi w 1.4 są krótsze mimo wszystko.   
 
Byłem dzisiaj się jeszcze raz przejechać... Trochę się przeraziłem, bo egzemplarz miał przejechane 6tyś. km i silnik chodził nierówno po odpaleniu, a budą wyczuwalnie telepało   
 
W każdym razie póki co jednak bardziej kieruje się ku tej małej "kosiarce" ;-) W sumie i tak samochód będzie mocno eksploatowany, więc ew. problemy powinny wyjść w czasie gwarancji.
												 MisiekT - 22 Wrz 2014,  17:50
  strasznie slaba decyzja
 
to, ze  demówka jest lekko zjechana po 6tys., to zaden argument - nie chcial bys nawet wiedziec w jakich warunkach pracuja takie autka...
												 mskgs - 22 Wrz 2014,  18:13
 
  	  | MisiekT napisał/a: | 	 		  | strasznie slaba decyzja | 	  
 
 
Tzn?
 
 
 	  | MisiekT napisał/a: | 	 		  
 
to, ze  demówka jest lekko zjechana po 6tys., to zaden argument - nie chcial bys nawet wiedziec w jakich warunkach pracuja takie autka... | 	  
 
 
Wyobrażam sobie, bo sam nie oszczędzam jak już jadę demówką :p W każdym razie osobiście uważam, że to za mało, żeby przy takim małym przebiegu się cokolwiek działo. Ale może to po prostu coś innego, nie chcę tutaj niepotrzebnie osądów wydawać.   
												 MisiekT - 22 Wrz 2014,  21:28
  
 
to znaczy, ze IMO to zly wybor
												 mskgs - 23 Wrz 2014,  08:56
  Tzn. miałem na myśli, że się bardziej ku ecoboostowi skłaniam :p
												 MisiekT - 23 Wrz 2014,  09:19
  no to ok, dla mnie mala kosiarka to byl bardziej 1.4   
												 TSRules - 23 Wrz 2014,  09:52
  zależy od salonu, bywa że demówkami pracownicy odwożą klienta w ramach usługi serwisowej w wyznaczone miejsce i są normalnie serwisowane, ale w większych miastach gdzie eksploatacja jest bardziej intensywna może być inaczej
												 MisiekT - 23 Wrz 2014,  10:20
  LOL, demowki sa katowane na jazdach probnych, krecone na zimno, sluza jako auto przechodnie i, najgorsze, biora czesto udzial w roznych imprezach albo dla klientow albo dziennikarzy - gdzie czesto jest to wrecz katowanie na torze...
 
 
nikt tam nie patrzy na serwis - picuje sie to tylko przed sprzedaza i tlumaczy potem "auto syna wlasciciela" albo "stal 2 lata na salonie, prawie nie jezdzil"
												 TSRules - 23 Wrz 2014,  17:08
  dziwne pracowałem w salonie, nie zauważyłem powyższych "legend"
 
owszem zdarza się że klient trochę dociśnie, ale serwis zawsze był robiony w terminie, bo to żaden problem, części i robocizna są w rozliczeniu wewnętrznym
												 MisiekT - 23 Wrz 2014,  18:32
  tylko się cieszyc   
 
 
PS. jak chcesz "dowod" to nawet na zlocie Fiest, sporo lat temu, pamiętam jak na Ułęż wpadla jedna albo dwie MK7 z salonu i ze tak powiem została sponiewierana w te i we wte
												 mskgs - 23 Wrz 2014,  18:48
  Zamówiony 1.0 EcoBoost 100KM. 
 
Dzięki za opinie.   
 
Pewnie koło grudnia się wrócę pochwalić. ;D
 
Co do tematu traktowania demówek... Pewnie zależy od salonu. Takie życie...
												 
					 | 
				 
			 
		 |