Forum FiestaKlubPolska -

Przed zakupem - Zakup nawigacji

freezers - 22 Lut 2013, 08:13
Temat postu: Zakup nawigacji
Jestem na etapie szukania nawigacji.
Szukam 5-6 cali, Wolny system czyli mogę sam w późniejszym czasie zakupić mapy i zainstalować. Cena od 300 do 400 zł
Konkretnych modeli nie mam ale firmy: Lark, Peiying, GoClaver.

Freeman - 22 Lut 2013, 08:39

Ja mam goclevera 5070 działa spoko. wgrana automapa.
MisiekT - 22 Lut 2013, 08:58

to nie lepiej od razu jakis chinski tablet na androidzie + automapa i google maps
Pietrekk - 22 Lut 2013, 09:05

Popieram wyżej.
Ranid - 22 Lut 2013, 09:27

Też jestem za tabletem ale jak nawigacja to minimum 7'',używałem Goclevera 5010 5'' jest dobry bardzo jasno świecił w słońcu,obecnie mam Modecom Free Way MX 2 5'' też polecam ale tylko 7''.
artax - 22 Lut 2013, 09:49

Jak kolega powyzej polecam Modecom freewey 2 HD.Uzywam go takze z komputerem lotu LK 8000 do latania.Bardzo dobra widzialność w dziennym świetle.A to sie liczy przy nawigacji a nie przy nocnej jezdzie.Zawsze w dzien z intensywnym swiatlem na ekran byl problem.Ten daje radę ,sprawdzone w powietrzu :ok: Duzo lepiej chodzi ekran dotykowy anizeli np: W Mio
pzdr

freezers - 26 Kwi 2013, 22:00

Nie było mnie trochę, a i nie kupiłem jeszcze bo zawsze na coś innego trzeba było wydać. Idąc waszym tropem teraz widziałem, że wyszła taka navi 7 calowa PY7007 ?
mieszko - 27 Kwi 2013, 10:59

Cytat:
Niestety producent ani słowem nie wspomina o mapach, czy też systemie nawigacji zainstalowanym w urządzeniu. Do czynienia mamy tylko z mapami Google i nawigacją Google wymagającą opłaty za transfer danych, lub musimy kupić sobie odpowiednią aplikację nawigacyjną. Peiying po prostu nazwał prosty tablet nawigacją.
:yes:

500 złotych za tablet z gps'em to chyba średnia oferta...

elmek13 - 27 Kwi 2013, 18:57

freezers, na cholerę ci taka duża nawigacja? Ja mam Mio p550 i jestem zadowolony.
TSRules - 28 Kwi 2013, 11:36

Ja trafiłem Larka 43.3 za sto złoty na allegro, plus automapa i nic więcej nie trzeba, wszystko śmiga pięknie, może i mogłem kupić z większym wyświetlaczem, ale bądźmy szczerzy kto w czasie jazdy patrzy na ekran ? ;)
elmek13 - 28 Kwi 2013, 20:19

TSRules, i to 7 calowy?
Magda M. - 28 Kwi 2013, 21:42

Znam takich. I znam też takich, co używają 17" laptopa z automapą. Co kto lubi. Ja osobiście patrzę na ekran (w związku z tym też mam nawi zamontowaną w dość nietypowym miejscu, ale tak mi jest wygodniej i poręczniej po prostu), bo czasami komunikaty z automapy są tak jasne i proste, ze bez rzucenia okiem na mapę ani rusz, jednak wielkość ekranu moim zdaniem aż tak bardzo nie robi, bardziej jego czytelność, żeby w miarę było wszystko widać. Ja osobiście używam Navmana F50 z automapą i styka.
Freeman - 29 Kwi 2013, 20:53

Jak mam biedronkowego goclevera z wgraną automapą. Plusem automapy jest też to, że można sobie zaplanować trasę na targeo.pl i wgrać do automapy.
elmek13 - 29 Kwi 2013, 21:34

Magda M., 17" qwa to monitor przeca... a gdzie widok na drogę? No chyba, że trzymasz to na kolanach albo pasażer... ale dla mnie Mio p 550 wystarcza w zupełności i do Audi i do Burbo pasuje. Mapa europy najnowsza i na drugiej mapa Polski. czego chcieć więcej?

Ps. Bartek Mechanik ma taką samą nawigację. :-P

mieszko - 29 Kwi 2013, 21:40

elmek13 napisał/a:
Magda M., 17" qwa to monitor przeca... a gdzie widok na drogę? No chyba, że trzymasz to na kolanach albo pasażer...


w zeszłym roku widziałem (chyba) przedstawiciela handlowego w Doblo albo Ducato z laptopem na desce - między licznikami a kierownicą - oglądającego film więc już nic mnie nie zdziwi...

vegetagt - 29 Kwi 2013, 22:38

mieszko napisał/a:
oglądającego film więc już nic mnie nie zdziwi...


ja w korku widziałem jakieś audi terenowe z włączonym tvp na ekranie :rotfl:

Magda M. - 29 Kwi 2013, 23:57

elmek13 napisał/a:
Magda M., 17" qwa to monitor przeca... a gdzie widok na drogę? No chyba, że trzymasz to na kolanach albo pasażer... ale dla mnie Mio p 550 wystarcza w zupełności i do Audi i do Burbo pasuje. Mapa europy najnowsza i na drugiej mapa Polski. czego chcieć więcej?

Ps. Bartek Mechanik ma taką samą nawigację. :-P


Laptok stał na fotelu pasażera, kumpel jechał sam. Z tego, co mówił, koszty niewielkie (zakup anten), a jemu takie rozwiązanie odpowiada. Swoją drogą prowadził nas już kiedyś przy użyciu mapy gogle siedząc na fotelu pasażera z kompem na kolanach, więc w jego przypadku nie dziwi nic. A co do tego Mio... Jakoś do mnie nie przemawia, ale to oczywiste, ze co kto lubi i potrzebuje, to kupuje i używa. :) Mi Navman odpowiada, bo ma i mapę Mio (jest to produkt Mio i na tych samych podzespołach składany...) i Automapę na całą Europę, poza tym odporny na szok (wiele razy już spadł i nie ma uszkodzeń na nim, nadal działa) i ogólnie mi przypasował, a już niejedna nawigacja przez moje ręce przeszła...

Docio - 29 Maj 2013, 11:35

Kupiłem sobie Lark Free Bird 50.3. Mam go od tygodnia i tylko dlatego, że przy okazji zakupów w Tesco przyjrzałem się nawigacjom. Zaintrygowała mnie różnica w cenie na ściance prezentacyjnej i na półce, gdzie były spakowane. Na ściance 199, na półce 249. Osoba z obsługi poinformowała mnie, że to pomyłka i nie zauważyłem, że cena dotyczy innego modelu ale zaraz to poprawi. Mnie natomiast zastanowiło dlaczego ta nawigacja 5" ma procek 500 a nie 400MHz, pamięć RAM 2GB a nie 1GB i SDRAM 128 a nie 64MB. Odruchem kupiłem a po sprawdzeniu w domu okazało się, że przepłaciłem. Znalazłem dwa sklepy w EuroAGD były po 225 a w innym 185, więc różnica znaczna. Zadzwoniłem aby sprawdzić czy są faktycznie i okazało się, że tak ale te słabsze, tych konkretnych, mimo prezentacji, że są, nie było. Przestałem się przejmować i zacząłem testy.

Nie wiem, czy słabsza wersja w swoim oprogramowaniu posiada kilka elementów, które zaraz wymienię i prosiłbym użytkowników o informację.
Pierwszy to opcja zastosowania nawigacji do wędrówek pieszych.
Drugi to opcja trackingu, czyli graficznego rejestrowania trasy. Po włączeniu na ekranie pojawia się ikonka - Powrót.
Trzeci to asystent pasa ruchu.
O żadnym z powyższych dostępna instrukcja papierowa ani elektroniczna ze strony firmowej nie informuje.
Dodam jeszcze, że cały czas mowa o mapie LarkMap, do której dane dostarcza Copernicus.

A najbardziej mi odpowiada to, że dosłownie czterema kliknięciami, bez wpisywania lub wywoływania z pamięci, można wybrać miejsce docelowe i nawigacja w 5s oblicza i wyznacza trasę. :)

Davidstm1 - 30 Maj 2013, 02:09

Ostatnio korzystałem z larka FreeBird 43.0 sama nawigacja jest naprawde dobra jednak dotyk jest dedykowany chyba dla ambitnych bo żeby zaprogramować trasę trzeba mieć trochę cierpliwości. Sama nawigacja jednak jest godna polecenia, krzyczy nawet jaki samochód przeważnie stoi z radarem oraz który pas zająć żeby pojechać gdzie się chce.
Magda M. - 30 Maj 2013, 11:41

Automapa też podaje tablice rejestracyjne aut z radarami, również tych, co się aktualnie przemieszczają po drodze. Raczej informacje się pokrywają z rzeczywistością z tego, co sprawdziłam. Niestety najnowsza automapa jakaś taka niestabilna i często mi się wykłada, mega ostrożnie z nią trzeba, nie to, co z poprzednimi... :(
TSRules - 30 Maj 2013, 12:24

Też mam larka 43.3 kupiony za grosze i nie narzekam, wiadomo że nie jest to najnowsza konstrukcja ale do takiego korzystania od święta jest ok, dotyk może mniej precyzyjny ale też w czasie jazdy nikt sie nawi nie bawi, ustala sie trase i heja.
Jesli chodzi o automapke to mam najnowszą, żadnych wad nie stwierdzam, wystarczy tylko odpowiednio skonfigurować (pamięć, POI, instalka na karcie) i wszystko płynnie działa.

JoeMix - 30 Maj 2013, 18:12

Należy rozróżnić hardware od software,,,
Magda M. - 30 Maj 2013, 21:35

TSRules napisał/a:
Jesli chodzi o automapke to mam najnowszą, żadnych wad nie stwierdzam, wystarczy tylko odpowiednio skonfigurować (pamięć, POI, instalka na karcie) i wszystko płynnie działa.

Moja skonfigurowana prawidłowo, ale jest bardzo czuła na wyłączenie urządzenia przed wyjściem z automapy - wtedy się wykłada i najczęściej kończy się to reinstalką, ewentualnie po długim boksowaniu z ustawieniami wraca do życia. Poprzednie wersje nie były na taki sposób wyłączania wrażliwe - w trakcie nawigowania urządzenie na off i po ponownym włączeniu normalnie wstawało i działało... Możliwe, że wynika to z tego, że nie jest na panelu i urządzenie z założenia obsługuje dwie niezależne mapy.

JoeMix - 30 Maj 2013, 22:13

Automapa w trakcie prace wiele plików ma otwartych w pamięci urządzenia (RAM), tzn nie zapisuje danych na kartę czy gdzie tam siedzi,,, robi to dopiero przy zamykaniu programu,,, olanie wyraźnego komunikatu "Nie wyłączaj urządzenia" i zaistniałe w związku z tym problemy nie należy traktować jako wady programu :P

Zauważyłem ze do AM 400Mhz na CPU to już mało,,, a ostatnio były 200Mhz w marketach po 89 złotych, wiele osób kupiło i teraz psioczy że nic na tym działać nie chce,,,

Magda M. - 30 Maj 2013, 22:27

JoeMix, nie do końca uważam to za wadę programu, po prostu wcześniejsze wersje jakoś miały gdzieś, że wyłączam urządzenie bez zakończenia pracy automapy, ba, pozwalały na wyłączenie jej na trasie w trakcie nawigowania i po ponownym włączeniu podejmowały prowadzenie do wcześniej zaprogramowanego celu. Najnowsza wymaga "delikatniejszego" traktowania i tyle :) A procesor mam 400Mhz
JoeMix - 30 Maj 2013, 22:32

Nie wiem, ja u siebie jak wyłączę urządzenie bez zamykania AM to po porostu jakby tego włączenia nie było, nie zapisuje się trasa, historia, nie uaktualnia się przebieg w komputerze,,, itp. jeśli wcześniej AM była zamknięta z trasą to po włączeniu, skasowaniu tej trasy, wyznaczeniu innej, i wyłączeniu bez zamykania Am, przy kolejnym odpaleniu będzie stara trasa,,, jeśli np. dodam POI i wyłączę urządzenie to to dodane POI nie zostanie zapamiętane,,,
Magda M. - 31 Maj 2013, 00:37

No i dokładnie tak u mnie działały wszystkie starsze wersje. A ta ostatnia jakosik nie bardzo chce "współpracować" ;)
sla32 - 31 Maj 2013, 12:54

Od kilku lat jeżdżę z larkiem voyage 35.5c



Ogólnie jestem zadowolony.
Wielkość ekranu jest wbrew pozorom wystarczająca a nawet powiedziałbym że do tej wielkości samochodu idealna.
Uważam też że dobrym rozwiązaniem jest przykręcenie uchwytu na stałe do kokpitu :ok:
http://www.fiestaklubpols...ghlight=#668720

TSRules - 31 Maj 2013, 13:06

Ja zamykam przytrzymując przycisk wyłączenia, potem klikam wyłącz i tyle, nic sie nie działo po tym, te dwie, trzy sekundy mnie nie zbawią ...
Co do procka to tez nie stwierdzam problemu, wystarczy tylko nie szaleć z punktami i jeśli muli to wyłączyć 3D (ostateczność), no i zakupiłem szybszą kartę pamięci co też troszkę pomaga, to tak jak z komputerem, zaśmiecisz system to wolno działa ;)

Magda M. - 31 Maj 2013, 13:48

sla32 - mój pomysł na montaż nawigacji (mówiłam, że nietypowy, po lewej :P )



Z jednej strony wymuszony tym, że w miejscu, gdzie większość wozi navi u mnie jest monitorek od zestawu głośnomówiącego i iPoda (widać na fotce). Druga sprawa, że jakoś wygodniej mi mieć go po lewej stronie pod ręką, mam go tam od początku i się przyzwyczaiłam, poręcznie i zawsze w zasięgu. A trzecia to właśnie widoczność uchwytu z zewnątrz i od środka :) Współpasażer jeżdżący ze mną najczęściej kilka razy w tygodniu po mniej więcej pól roku zauważył w ogóle, że nawigacja tam jest :D A ja jej w zasadzie nigdy nie wypinam (no, chyba, ze auto stoi gdzieś pod marketem, czy ma dłuższy postój z dala ode mnie, to chowam do schowka i zostaje sam uchwyt). Co do kwestii zasilania - kabel poprowadzony dołem pod kierownicą razem z wiązką i połączony na stałe z zasilaniem do świateł - w efekcie nawigacja dostaje ładowanie zawsze z chwilą zapalenia świateł, chyba, ze wypnę z niej wtyczkę, a kabel nie pałęta mi się po kabinie.

TSRules - nie chodzi o czas, tylko jakoś tak się przyzwyczaiłam, że mogę nawigację spokojnie wyłączyć nie zamykając trasy i po włączeniu wstanie i będzie nawigować dalej, ale jak mówię - kwestia przyzwyczajenia, już się przestawiłam na klikanie KONIEC ;)
Co do obciążenia POI, używam tylko wszelakiej maści radarów, punktów pomiarowych itp. oraz stacji Orlen i Bliska - reszta okazjonalnie, jeżeli akurat potrzebuję, ale to rzadko. Swoich POI też nie dodaję, bo mi zbędne, więc przeciążona nie jest.
Podejrzewam też, że sam system w nawigacji ma wpływ na jej płynność, moja nie jest oparta o panel Windows, więc ma mniej też do wczytania - ekran startowy wyboru map i samą mapę po wybraniu jednej z dwóch dostępnych.

pawel_mk3 - 31 Maj 2013, 15:07

Ja używam smartfona z automapą android to fajna rzecz a telefon i tak i tak mam w uchwycie i jak dla mnie 3,5" wystarcza
sla32 - 1 Cze 2013, 22:49

Magda M. napisał/a:
sla32 - mój pomysł na montaż nawigacji (mówiłam, że nietypowy, po lewej :P )

Całkiem fajnie. :piwkowanie:
Ale ja w miejscu, gdzie masz nawigacje mam wyświetlacz od czujników cofania, a uchwyt do telefonu mam też po lewej stronie ale poniżej kratki nawiewu. Jak zrobię to wstawię fotkę jak to wygląda w moim przypadku.

JoeMix - 1 Cze 2013, 22:55

Ja nawigacje wieszam z kolei wysoko, w miejscu lusterka wstecznego, a jak auto takowe posiada to na jego wysokości po prawej stronie - kto co lubi :-P
vegetagt - 1 Cze 2013, 23:55

w moim odczuciu nawigacja po lewej się nie sprawdzała z tego względu, że gdy patrzyłem na nawigacje to kątem oka widziałem mniej drogi, niż gdy była po środku.
elmek13 - 2 Cze 2013, 00:49

vegetagt, dla mnie najlepszym miejscem na navi z uchwytem jest zaraz pod lusterkiem(uchwyt krótki). No chyba, że prowadzę Audi to na desce jest MIO P 550 ( bez uchwytu). Mieści się idealnie w obudowę deski A6. :V:
JoeMix - 2 Cze 2013, 07:33

vegetagt napisał/a:
gdy patrzyłem na nawigacje to kątem oka widziałem mniej drogi
Podczas jazdy na nawigacje się nie patrzy :-P nawigacji się słucha,,, dlatego Google maps jest prawie idealne,,, gdyby można było na nią tylko nanieść POI,,,
Magda M. - 2 Cze 2013, 11:43

JoeMix nie do końca się słucha, momentami jednak trzeba spojrzeć, bo komunikaty nie zawsze są jednoznaczne, chociaż faktem jest, że Automapa ma to jeszcze w miarę logicznie, w odróżnieniu na przykład od MioMap, gdzie kiedy mówi "jedź prosto" to może to oznaczać równie dobrze prosto przed siebie, jak i prosto po łuku w lewo zgodnie z pierwszeństwem, a na przykład "skręć w prawo" czasami oznacza po prostu jedź po łuku drogi w prawo... A to, który zjazd z ronda nawigacja ma na myśli i jak je sobie policzyła to też loteria. Poza tym limity prędkości, POI, to, czy masz przed sobą radar, punkt pomiaru czy radiowóz z radarem jadący drogą... Tyle, że ja po prostu patrzę na drogę i kątem oka w navi, a nie na odwrót i dlatego u mnie akurat to miejsce się sprawdza. Co kto lubi.
vegetagt - 2 Cze 2013, 13:08

Magda M. napisał/a:
odróżnieniu na przykład od MioMap, gdzie kiedy mówi "jedź prosto" to może to oznaczać równie dobrze prosto przed siebie, jak i prosto po łuku w lewo zgodnie z pierwszeństwem, a na przykład "skręć w prawo" czasami oznacza po prostu jedź po łuku drogi w prawo...


Ostatnio na automapie tak miałem. Lekko w lewo = na skrzyżowaniu prosto i za skrzyżowaniem po łuku w lewo :D

Magda M. - 2 Cze 2013, 13:20

Zgadza się - w Automapie trzeba odróżnić "lekko w lewo" od "skręć w lewo" :D Poza tym pozostaje jeszcze kwestia ustawień (a jest ich tam sporo, w tym czułości mapy). A dla MioMap nie ma różnicy - "skręć w lewo" równie dobrze mogło znaczyć skręć na skrzyżowaniu, jak i jedź po łuku - przerabiałam, no chyba, że na najnowszej poprawili, nie wiem, nie aktualizowałam od 2 lat już ;)
JoeMix - 2 Cze 2013, 15:05

Dlatego Google rządzi w tym temacie,,, "na skrzyżowaniu skręć w lewo w ulicę adama mickiweicza", "na rondzie jedź prosto pozostając na drodze 673", "punkt docelowy będzie za skrzyżowaniem po lewej stronie" itp

Druga sprawa ze po wytyczeniu trasy wypadało by ją przeanalizować,,, bo to co wybierze navi nie zawsze jest dobra trasą,,,

Freeman - 2 Cze 2013, 21:09

Faktycznie automapa ma dziwne komunikaty z tym "lekko w lewo" by mnie załatwiła mówiąc "lekko w lewo"przy zakręcie 90 stopni. Na szczęście najpierw spojrzałem jak na ekranie ten zakręt wygląda.
sla32 - 4 Cze 2013, 20:25

Zgodnie ze złożoną wcześniej deklaracją prezentuje zdjęcie mojego kokpitu

Dla mnie ta konfiguracja jest optymalna.

1. Nawigacja na środku tak nisko jak to możliwe praktycznie nie zasłania widoku przez przednią szybę. Uchwyt na kokpicie umożliwia też wyprowadzenie kabla od zasilania co jest wygodne i estetyczne. :ok:
2. W lewym rogu przy szybie zamontowałem wyświetlacz czujników cofania. Powiedziałbym że pasuje tam idealnie <oki>
3. Uchwyt na komórkę był pierwszym elementem w który doposażyłem swoją fiestę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group