|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Elektryka - [MK7] Odpala ale brak reakcji na gaz. Check Engine 
						
												 free66 - 22 Gru 2011,  15:44 Temat postu: [MK7] Odpala ale brak reakcji na gaz. Check Engine Witam Was drodzy użytkownicy forum,
 
Otóż mam następujący problem z moją fiestą MK7 1.4 benzyna. Auto raz odpala i jest wszystko w porządku można jeździć, a raz jest tak, że przekręcę kluczyk, odpalę ale samochód chodzi na obrotach i sam kręci się od 1000-1500 obrotów, nie reaguje na gaz. Czym może to być spowodowane? Na głównym wyświetlaczu piszę żeby się skontaktować z serwisem (foto1). Wie ktoś co może być przyczyną?
 
Pozdrawiam
 
 
 
 
Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
 
 
Uploaded with ImageShack.us
												 trzeci - 22 Gru 2011,  15:55
  Przyczyn może być wiele, tak od razu nikt raczej nie zgadnie.
 
Trzeba by ją podpiąć po kompa i zczytać błędy.
 
A najlepiej zrób tak jak mówi Ci komunikat na wyświetlaczu.
 
Auto jeszcze pewnie na gwarancji więc nie czekaj tylko jedż do serwisu.
 
Pozdro ...
												 free66 - 22 Gru 2011,  16:00
 
  	  | trzeci napisał/a: | 	 		  Przyczyn może być wiele, tak od razu nikt raczej nie zgadnie.
 
Trzeba by ją podpiąć po kompa i zczytać błędy.
 
A najlepiej zrób tak jak mówi Ci komunikat na wyświetlaczu.
 
Auto jeszcze pewnie na gwarancji więc nie czekaj tylko jedż do serwisu.
 
Pozdro ... | 	  
 
Tak chyba zrobimy, gwarancję ma na pewno. Auto miało 1000 km temu zrobiony przegląd w autoryzowanym salonie forda w Niemczech. Jednak lekko było bite i nie wiem czy gwarancja dalej będzie aktualna?
												 JoeMix - 22 Gru 2011,  16:16
 
  	  | free66 napisał/a: | 	 		  | Na głównym wyświetlaczu piszę żeby się skontaktować z serwisem (foto1). | 	  No to trzeba się skontaktować, choćby w celu podłączenia pod komputer aby silnik mógł się wyżalić co go boli,,,
												 free66 - 22 Gru 2011,  16:24
 
  	  | JoeMix napisał/a: | 	 		   	  | free66 napisał/a: | 	 		  | Na głównym wyświetlaczu piszę żeby się skontaktować z serwisem (foto1). | 	  No to trzeba się skontaktować, choćby w celu podłączenia pod komputer aby silnik mógł się wyżalić co go boli,,, | 	  
 
Spoko, tylko auto nie chce jechać bo nie reaguje na gaz.
												 JoeMix - 22 Gru 2011,  16:46
  Komputer w aucie pamięta błędy,,, więc można podjechać jak ma chwile wzlotu i jeździ dobrze... lub zajechać na lawecie lub lince, w końcu nie zawsze do servisu auto jest w stanie dojechać samo,,,
												 free66 - 22 Gru 2011,  17:04
  OK, dzięki wielkie za podpowiedzi. Jakby ktoś miał podobną awarię niech się wypowie   
												 MisiekT - 22 Gru 2011,  19:54
 
  	  | free66 napisał/a: | 	 		  |  czy gwarancja dalej będzie aktualna? | 	  
 
jezeli masz oryginalna ksiazke albo wyrobiles sobie duplikat (od ASO w Niemczech) i Fiesta byla naprawiona w ASO lub innym profi serwisie na oryginalach i zgodnie z procedurami Forda, to gwarancje masz   
 
 
jak nie to lipton - tak czy inaczej jedz na podpiecie pod komputer - na start moze byc zwykly serwis z sensownym interfejsem i zczytanie bledow i sprawdzenie podstaw pod maska... skoro walony to wystarczy ze jakas wiazka jest uszkodzona i cuda na kiju maja prawo sie dziac
												 artax - 22 Gru 2011,  20:17
  A czy dobrze widze ,ze pali sie także air bag?Powinien zgasnąć niemal natychmiast po przekręceniu kluczyka (bez uruchomienia silnika).
 
pzdr
												 free66 - 23 Gru 2011,  09:01
 
  	  | artax napisał/a: | 	 		  A czy dobrze widze ,ze pali sie także air bag?Powinien zgasnąć niemal natychmiast po przekręceniu kluczyka (bez uruchomienia silnika).
 
pzdr | 	  
 
Chwilowo się świeciła, już gaśnie normalnie i bezproblemowo    Podjadę w najbliższym czasie pod komputer i powiem Wam co może być przyczyną. Życzę wszystkim Wesołych Świąt!:-)
												 free66 - 23 Gru 2011,  10:30
  Aha i jeszcze jedno pytanko. Na obrotomierzu obok 7 tysięcy obrotów jest przycisk czarny. Służy On do skasowania kilometrów czy czegoś innego?   
												 MisiekT - 23 Gru 2011,  10:43
  nie boj sie, wcisnij, nie wybuchnie:
 
  
 
 
PS. jak nie masz to jest do sciagniecia na stronie Forda
												 free66 - 23 Gru 2011,  13:03
 
  	  | MisiekT napisał/a: | 	 		  nie boj sie, wcisnij, nie wybuchnie:
 
Obrazek 
 
 
PS. jak nie masz to jest do sciagniecia na stronie Forda | 	  
 
Właśnie czegoś takiego szukałem i szczerze mówiąc znaleźć nie udało mi się. A czy ten przycisk służy również zresetowaniu spalania średniego? Chce aby spalanie nabijane było na moje konto, i nie porównywało ze stylem jazdy poprzedniego właściciela. Moje pytania mogą być trochę denerwujące i pisane nie w tym dziale co potrzeba, ale pierwszy raz w ogóle mamy Forda w rodzinie i ciężko mi go ogranąć   
												 Parzych - 23 Gru 2011,  13:19
 
  	  | free66 napisał/a: | 	 		  | A czy ten przycisk służy również zresetowaniu spalania średniego? | 	  A czy ściągnąłeś instrukcję    W niej powinno być wszystko napisane...   
												 MisiekT - 23 Gru 2011,  13:38
 
  	  | free66 napisał/a: | 	 		  | szczerze mówiąc znaleźć nie udało mi się | 	  
 
http://www.ford.pl/Serwis/Instrukcje2011
 
 
w naszej mk7 kasowanie danych na kompie pokladowym  (spalanie, przebieg chwilowy, srednia predkosc) mam wciskajac koncowke manetki kierunkow
												 diodalodz - 23 Gru 2011,  23:43
  Przecież wiadomo gdzie szukać od razu . Uszkodzeniu mogły ulec 3 rzeczy.
 
1 pedał gazu
 
2 elektroniczna przepustnica
 
3 okablowanie 
 
Tylko w tych przypadkach odłączany jest pedał gazu, aby nie dopuścić do uszkodzenia silnika np po przez dokręcenie do max obrotów .
 
Zazwyczaj w pedale gazu za dwa wyłączniki krańcowe i potencjometr. jeden wyłącznik informuje o wciśnięciu gazu a potencjometr o sile wciśnięcia 2 wyłącznik jest dla kick down a który niezależnie od wersji zazwyczaj i tak jest podłączony do komputera nawet w manualu.
 
Komputer musi odbierać "złe dane" z pedału albo z czujnika położenia przepustnicy.
												 free66 - 30 Gru 2011,  19:55
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  Przecież wiadomo gdzie szukać od razu . Uszkodzeniu mogły ulec 3 rzeczy.
 
1 pedał gazu
 
2 elektroniczna przepustnica
 
3 okablowanie 
 
Tylko w tych przypadkach odłączany jest pedał gazu, aby nie dopuścić do uszkodzenia silnika np po przez dokręcenie do max obrotów .
 
Zazwyczaj w pedale gazu za dwa wyłączniki krańcowe i potencjometr. jeden wyłącznik informuje o wciśnięciu gazu a potencjometr o sile wciśnięcia 2 wyłącznik jest dla kick down a który niezależnie od wersji zazwyczaj i tak jest podłączony do komputera nawet w manualu.
 
Komputer musi odbierać "złe dane" z pedału albo z czujnika położenia przepustnicy. | 	  
 
Przepustnica została wymieniona i dalej to samo. Ale co może być z pedałem gazu nie tak skoro nie był w ogóle ruszany? i okablowanie? Dzięki za odpowiedź.
												 Puff - 30 Gru 2011,  21:35
  Pedał gazu to po prostu zbieranina blaszek i parę kabli. Wystarczy wada produkcyjna i przedarcie się ścieżki, a auto w najlepszym wypadku zareaguje na gaz, ale w trakcie jazdy silnik się wyłączy.
 
Nie ma co wymyślać - jedź do ASO, a potem powiedz co było przyczyną   
												 free66 - 30 Gru 2011,  21:59
  Pojadę do ASO ale jak auto odpali, bo raz jest tak, że 3 dni jeździ i pali bez problemu, a np od 2 dni zapala się i nie reaguje na gaz, tylko sam skacze po obrotach.
												 Puff - 31 Gru 2011,  00:29
  free66 - nie łatwiej kupić linkę i dociągnąć auto z pomocą kogoś z rodziny albo kolegi? A co jak nagle przestanie reagować na gaz w środku miasta?
												 Parzych - 31 Gru 2011,  01:19
 
  	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  |  A co jak nagle przestanie reagować na gaz w środku miasta? | 	  To jeszcze pół biedy, a co jak na środku skrzyżowania i przed rozpędzonym TIRem/autobusem/tramwajem    free66, tydzień temu powinieneś zaprowadzić Fiestę do ASO zamiast zadawać pytania na Forum...   
												 diodalodz - 31 Gru 2011,  04:02
  hm kable mogły ugnić. To się zdarza. Jak podłączysz interfejs to można zobaczyć 
 
1 kod błędu (choć to możesz przeczytać z zegarów)
 
2 zobaczysz czy działa pedał .
												 free66 - 31 Gru 2011,  12:28
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  
 
1 kod błędu (choć to możesz przeczytać z zegarów)
 
2 zobaczysz czy działa pedał . | 	  
 
 
Jak można odczytać z zegarów? Wszystko wyświetla się tak jak na zdjęciu, ale oczywiście błędu poduszki już nie ma.
												 free66 - 31 Gru 2011,  12:56
  UWAGA!
 
Z racji, iż nie znam się na autach trochę źle opisałem problem. Tzn wszystko to co wcześniej wspomniałem jest prawidłowe, ale jeszcze auto nie pracuje na wszystkie cylindry. obroty skaczą. Jak odpali i jest wszystko w porządku, na postoju pali 0,5l, a jak się włączy tryb awaryjny to ok 1,2l. Dziś znowu pali i jeździ normalnie, ale nic nie załatwię bo sylwester.
												 MisiekT - 31 Gru 2011,  13:43
  wymien swiece i sprawdz cewke
												 
					 | 
				 
			 
		 |