| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Tuning mechaniczny - [MK3] Swap z 1.3i na 1.6 CVH z Escorta
 
 baddogns - 7 Sie 2011,  12:01
 Temat postu: [MK3] Swap z 1.3i na 1.6 CVH z Escorta
 witam posiadam miałem silnik 1.3 i teraz robię swap na 1.6 efi i mam pytanie jak wygląda sprawa elektryki tj. kabiny i silnika czy instalacja z escorta podejdzie bez żadnych przeróbek czy jak nie to jak by ktoś mógł opisać co musze przerobić i jak wygląda sprawa pompy paliwa itp czy podejdzie z escorta ?
 z góry dziękuje za odpowiedź
 Pietrekk - 7 Sie 2011,  12:17
 
 To posiadasz czy miałeś?
 Wiązka silnikowa podejdzie, ale może podłączeniem kabinowym się różnić, więc to może przerobić. Pompe paliwa na wydajniejszą, czy z escorta podejdzie nie wiem. Napewno łapa jest inna.
 luki - 7 Sie 2011,  12:26
 
 wiązki silnikowe różnią sie głównie rozmieszczeniem osprzętu jak map sensor edis itd kwestia skrócenia bądź zawinięcia kabli aby były jak w fiescie.
 luk-90 - 7 Sie 2011,  13:11
 
 co do pompy paliwa to zalezy w jakim stanie masz swoją, bo generalnie pompy sa te same, ale z wiekiem tracą na mocy. Ja aktualnie przy 1.8 nie wymieniałem pompy i smigam na pompie z 1.3 i wszystko chodzi jak należy. Pamiętaj przełozyć przekaźnik zapłonu na ten z efi( w 1.3 jest duży zielony, a w efi normalny czerwony)
 Stunt_Man - 7 Sie 2011,  13:33
 
 
  	  | luk-90 napisał/a: |  	  | bo generalnie pompy sa te same, ale z wiekiem tracą na mocy. | 
   
 1.3 czyli monowtrysk ma 1.5bara z tego co pamiętam a zetec czyli wtrysk ma 3,5 bara
 i to są te same ta?
 
 
  	  | baddogns napisał/a: |  	  | czy instalacja z escorta podejdzie bez żadnych przeróbek czy jak nie to jak by ktoś mógł opisać co musze przerobić | 
 może być różnica we wtyczce łączącej wiązke silnika z wiązka auta - w tym wypadku wywalamy wtyczki i łączymy kolorami
 
 
  	  | baddogns napisał/a: |  	  | i jak wygląda sprawa pompy paliwa itp czy podejdzie z escorta ? | 
 plug&play nie jest ale da sie zamontować
 kamilocha1 - 7 Sie 2011,  13:43
 
 Stunt_Man, i jak masz wieksze cisnienie na pompie to z wiekszym cisnieniem ci wpada do komory spalania i jest wieksza moc ?
   Stunt_Man - 7 Sie 2011,  13:45
 
 przy pompie z hcs;a obsługującej EFI ciśnienie przy pełnej pi*** spada bardziej niż przy pompie fabrycznej czyli 3,5
 nie na darmo fabrycznie efi ma pompy 3,5
 i nie chodzi też o samo ciśnienie ale o wydajność
 kamilocha1 - 7 Sie 2011,  14:55
 
 no to czemu mi na pompie z 1.1 to hulało i jakos nie czulem zadnego spadku mocy nawet gdy obroty do 7k dochodizly? zreszta to kwestia wzgledna.
 
 ja jakbym mial juz pompe wymieniac to albo z bakiem bo bak trzeba ciąć albo bym stara zostawil i odpioł tylko a zamontował zewnetrzną
 Stunt_Man - 7 Sie 2011,  15:08
 
 ciąć bak? nic takiego nie musiałem robić
 luk-90 - 7 Sie 2011,  15:32
 
 ech kazdy ma tu swoją bajkę i każdy tyle wie ile zje. Ja także jakoś nie odczuwam braków na pompie z 1.3 wszystko hula bez żadnego zająknięcia. Fordon także mówi, że nie trzeba pompy zmieniać.
 
 Jeżeli miałeś zajechaną pompę paliwa to oczywiście, że musiałeś zmienić tyle w temacie
 
 PS. pompa jak już ma wydajność, przecież od ciśnienia jest regulator na listwie
 
 Co do wiadomości dla autora tematu, to po prostu jak zrobisz swapa to zostaw pompe z 1.3. Jeżeli nie będzie miała siły wydolić to wtedy ją zmienisz
 Fordon - 7 Sie 2011,  20:43
 
 Do autora, stary jestes z nowego sacza, napisz do urzytkownika Laskosz, gosc ci ogarnie calosc i bedziesz zadowolony.
 Do pozostalych parafian:
 Pompy paliwa maja identyczna wydajnosc a za cisnienie na listwie czy monowtrysku odpowiada i zawsze bedzie odpowiadal regulator cisnienia paliwa jak i czasy wtrysku.
 Pompa escorta zaleznie od modelu byla stosowana skosna z sitem na malej wanience lub prosta jak w fiescie w duzej wanience z sitem prostokatnym.
 Zbiornik ma okno rewizyjne i jego dekiel odkrecamy za pomoca mlotka i tempego srubokreta w lewo...
 baddogns - 12 Sie 2011,  22:50
 
 piotrka znam od lat hehe
  nie no silnik już wsadzony pozostało elektrykę zrobić łapę silnika i coś zrobić z alternatorem :/ bo wchodzi na belkę przednią jakieś pomysły ? Fordon - 12 Sie 2011,  23:03
 
 Pogadaj z Piorem on ci doradzi co i jak bo ma tez nie male doswiadczenie w rzezbie... my mozemy spekulowac tu tylko i wylacznie dla tego ze nie ma fot pogladowych...  tak ze zalecam wizyte u niego...
 Marek - 12 Sie 2011,  23:10
 
 Altek sobie zalatw z Fiesty + lapka do niego i po problemie:) TAk samo lape silnika.
 Pele - 12 Sie 2011,  23:20
 
 
  	  | Fordon napisał/a: |  	  | Pompa escorta zaleznie od modelu byla stosowana skosna z sitem na malej wanience lub prosta jak w fiescie w duzej wanience z sitem prostokatnym. | 
 
 Dodam jeszcze że ta skośna jest jakby pod innym kątem od Fiestowej i będzie haczyć o dno baku przy wkładaniu ... trzeba mocniej wcisnąć żeby się nagięła / naprężyła
   dżolero - 4 Paź 2011,  21:46
 
 odgrzebuje temat, nabyłem escorta z silnikiem cvh 1.6 8v na pełnym wtrysku. mam go w całosci całe auto i chce wsadzic silnik do fiesty. miałem 1.1i mam 1.3i. kilka pytan
 na której łapie zamocowac silnik?? fiesta?? escort??
 zostawic skrzynie z 1,3?? czy wsadzac z escorta?? co z łyzwa pod nią??jesli zostaje skrzynia z fiesty to jak sprzęgło zamach ?? podejdzie pod półosie z fiesty??
 co do wiązki to rozłamuje polastikowe wtyczki i motam kable kolorami tak? jak tam mam pełen wtrysk to nie bedzie zadnej róznicy??
 do swapa jeszcze troche czasu jak silnik bede miał na wierzchu to chce wymienic rozrząd i wszystko co z nim związane za wczasu wymienic .
 pozdro Dżolero
 Stunt_Man - 5 Paź 2011,  17:15
 
 
   baddogns - 20 Paź 2011,  00:13
 
 dżolero, o kurde kolego powiem tak instalacja to czarna magia by ją ogarnąć mi zajęło  to 4 godziny by przerobić z 1.3i na 1.6 na 100% idąc w ten sposób będziesz musiał uciąć wtyczkę od instalacji 1.3i ta co idzie za map sensorem i i Edis'em reszta to schemat obu instalacji i zabawa w lutowanie ale tym radze zająć się jak silnik bd miał w aucie, ogólnie to silnika nie wyjmuj do póki nie załatwisz sobie tylnej łapy silnika z poduszką i alternatora z łapą uwierz mi nie jest to takie łatwe przeszukiwałem fora dzwoniłem po ludziach z allegro wszyscy mi mówili że sprzedają to z silnikiem jako gotowiec pod swapa w razie problemów pisz do mnie na pw postaram się jak mogę pomóc ci
 Stunt_Man - 20 Paź 2011,  19:43
 
 kolejny wyważający otwarte drzwi... po co ciąć kable, lutować?  4 godziny przerabiałeś wiązke? ludzie... tyle razy wałkowane było jak to zrobić a Ty potrzebowałeś schematów?
   
  	  | Cytat: |  	  | ogólnie to silnika nie wyjmuj do póki nie załatwisz sobie tylnej łapy silnika z poduszką i alternatora z łapą uwierz mi nie jest to takie łatwe | 
 trzeba było na forum zapytać... ZAWSZE ktoś ma takie teile
 acti357 - 21 Paź 2011,  06:05
 
 Prawdopodobnie w poniedziałek będę miał do sprzedania łapkę razem z poduszką
   Swoją drogą ciężko znaleźć taki sprzęt, ale da się. Sam szukałem na allegro silnika z fiesty i patrzyłem, który ma łapę, potem pytałem kto mi ją sprzeda,
  sprawa załatwiona w 1-2dni+czas wysyłki. dżolero - 11 Lis 2011,  18:59
 
 silniczek siedzi juz w komorze.  pozostało mi załozyc altek i łape + podłączyc wode i połaczyc wtyczki.
 
 
 co do podłączen wody ma ktos fotki lub jakis wzór jak to zrobic?? mam weze z escorta wszystkie jakie były i z fiesty 1.3i hcs.
 Stunt_Man - 11 Lis 2011,  20:00
 
 potrzebujesz chłodnice z fiesty 1.4/1.6 bo nie wiem czy ta z escorta wejdzie
 dżolero - 11 Lis 2011,  20:03
 
 mam. ale jak podłączyć weze do nagrzewnicy i z bloku silnika kolektora.. rozebrałem nie patrzyłem jak było i zgłupiałem- kolejna nauczka na przyszłość
 
 mam chłodnice z jednym wyjściem z prawej i dwoma z lewej.
 luk-90 - 11 Lis 2011,  20:53
 
 na chlpski rozum, małe wejście w chłodnicy jest do zbiorniczka wyrównawczego( wiekszy króciec na dole) dolny otwór w chłodnicy przy rozrządzie jest do pompy wody( bloku silnika), z drogiej strony chłodnicy wąż idzie do termostatu, mały króciec ze zbiorniczka idzie do termostatu, reszte niech dopowiedzą włąściciele CVH, albo wysil się i w 20 minut poszukaj sobie w necie książki serwisowej do fiesty i bedziesz wszystkjo wiedział
 dżolero - 13 Lis 2011,  22:30
 
 co to wiązki. polączlem wszystko kolorami. został mi 1 brązowy we wtyczce kabinowej. co z nim? z kad wiedziec który z tych 2 brązowych w kabinowej dac do brązowego w silnikowej?
 
 dodam ze nie mam iskry. po zapłonie prąd dochodzi na cewke. wtryski daja paliwo a iskry nie ma na zadnym cylindrze,
 
 co posprawdzac?? jutro bd w garażu u teściów to bym sprawdził.
 
 wiem ze mam sprawdzic czy na bocznych kablach cewki widzi obroty podczas kreceniajesli widzi to cpw sprawny??, podac na srodkowy kabel cewki 12v i delikanie ocierac o blok by sprawdzic czy iskra jest co potwierdzi czy sprawna cewka czy nie. co jeszcze??
 acti357 - 14 Lis 2011,  17:03
 
 Z tego co pamiętam to jeden jest cienki a drugi gruby, łączysz oczywiście odpowiednio. Na fiestaguides jest rozpiska.
 dżolero - 18 Lis 2011,  21:45
 
 ogarniete. fiesta jezdzi
   
 |  |