Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Komputer z 1.6 CVH do 1.4 CVH

Yankes - 1 Mar 2011, 19:15
Temat postu: [MK3] Komputer z 1.6 CVH do 1.4 CVH
Czy podmiana komputera w 1.4 na ten od 1.6 da jakies wyniki na plus czy nawet auto nie odpali.
Fordon - 1 Mar 2011, 19:23

A jak ma odpalic skor 1.4 to mono spluczka a 1.6 to EFI ?? chyba ze dopadniesz ECU od mono spluczki 1.6 ale to i tak G... da bo podlejesz motor i nic wiecej bo masz seryjna jednostke...
marlas666 - 2 Mar 2011, 08:08

a zmiana całego kolektora dolotowego od 1.6 cvh do 1.4cvh efi z wiązką silnikową i kompem coś da ??
Marcin - 2 Mar 2011, 08:17

były przynajmniej dwa projekty 1,4 z osprzętem z 1,6, więc wystarczy poszukać... jeśli dobrze pamiętam to maerik i kolin (potem u Mariusza.B)
Marek - 2 Mar 2011, 11:59

W głowicy z 1.4 mono przy zakładaniu kol ssącego z XR2i trzeba będzie podszlifować trochę głowicę żeby wtryski rozpylały do kanałów a nie po ściance głowicy.


marlas666 - 2 Mar 2011, 19:40

napisałem że z 1.6 efi cvh do 1.4 cvh efi
majdanos - 6 Mar 2011, 16:17

pomoge ci

http://www.fiestaklubpols...ighlight=maerik <--Kolin
http://www.fiestaklubpols...ighlight=maerik <--Maerik


a jak ci sie nie chce czytac to jak chcesz podniesc moc 1.4 to zamieniasz od 1.6(rozpisze na etapy) :

a)
-komp
-wtryski
-kolektor ssacy, przepustnica
-wiazka
(wywalasz przeplywke) z 10 km do przodu
b)
-walek od xr-ki
-glowica 1.6 z 10 km do przodu
c)wyrabac kata wstawic kawal rury cos tam niby mocy daje
d)jak srasz kasa to turbo wstawiasz i tu musisz kupic:
-caly dolot
-turbine
-intercooler
-weze
-zmiana pompy oleju albo przerobka
-komp+wiazka
-przydalo by sie skrzynie zmienic
-pewnie cos jeszcze

moim zdaniem za etap od a do c mozna wykonac ale za turbo bym sie nie bral bo to sie nie oplaca lepiej strzelic swapa na 2.0 i masz to samo za mniejsza kase.

Yankes - 6 Mar 2011, 17:39

majdanos napisał/a:
(wywalasz przeplywke) z 10 km do przodu

1.4 tez ma takowa?

Tommur - 6 Mar 2011, 19:03

No jeśli mowa o XR i silniku EFI, to ani 1,4 8V a ni tym bardziej 1,6 8V nigdy takowej nie posiadały. Więc przepływki nie wywalamy, bo jej nie ma :)

P.S. Mam kompa 1,6 8 V 103KM na sprzedaż :)

marlas666 - 6 Mar 2011, 19:32

własnie zmieniłem kolektor wiązke i kompa
i jakby wieksze miał obroty ale na obrotomierzu niby dobrze pokazuje i naj gorsze jest to że kręci sie tlyko do około 3 tyś obrotów :( co zrobić

majdanos - 6 Mar 2011, 21:35

Tommur napisał/a:
No jeśli mowa o XR i silniku EFI, to ani 1,4 8V a ni tym bardziej 1,6 8V nigdy takowej nie posiadały. Więc przepływki nie wywalamy, bo jej nie ma :)


co ty mi tu... 1.4 cvh efi ma przeplywke wiem bo mam taki silnik :-) a pozatym nie wiem gdzie ty xr z 1.4 widziales

[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 21:40 ]
marlas666 napisał/a:
własnie zmieniłem kolektor wiązke i kompa
i jakby wieksze miał obroty ale na obrotomierzu niby dobrze pokazuje i naj gorsze jest to że kręci sie tlyko do około 3 tyś obrotów :( co zrobić

jesli miales (w zasadzie go masz) silnik na gazniku badz mono (99% fiest takie ma )i przerobiles go na efi (czyli wielopunkt)to musisz wymienic pompe paliwa z 1 barowej na 3 barowa bo za nic ci nie wejdzie pow 3 tys a jak juz wejdzie bedzie sie dusil krztusil i pierdzial old

marlas666 - 6 Mar 2011, 21:52

miałem 1.4 efi wielopunkt
majdanos - 6 Mar 2011, 21:57

nie chce wdawac sie w dyskusje ale z tego co mi wiadomo to 1.4 xr2i nie bylo.najlepiej daj zdjecie silnika(+ starego kolektora ssacego) to bedzie odrazu wiadomo :> pozatym nie wiem czy wtryskiwaczy nie trzeba wymienic bo te z 1.4 moga dawac za malo paliwa
marlas666 - 6 Mar 2011, 22:16

wtryskiwacze są od 1.6 a ten kolektor jest identyczny co w 1.6 cvh i niema wersji 1.4 xr2i
Stunt_Man - 6 Mar 2011, 22:34

podobnie jak nie ma ubogiej wersji z ziutkiem która nie posiada nawet zegarka... a jednak taką mam (jeśli rozumiesz co mam na myśli)

opłaca Ci sie kupować graty od 1.6 zamiast po prostu kupić całe 1.6?

majdanos - 6 Mar 2011, 22:42

odnosnie obrotow a co z Mapsensor-em??Mozliwe tez ze cpp jest inny i sie wiesza :>

[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 23:33 ]
Stunt_Man napisał/a:
podobnie jak nie ma ubogiej wersji z ziutkiem która nie posiada nawet zegarka... a jednak taką mam (jeśli rozumiesz co mam na myśli)


Stunt Man widzisz pewnie w fabrykach forda wkladali wyposazenie jak im sie chcialo gdzies czytalem ze jak montowane byly 2 poduszki to na 100% ma sie abs.poduszki 2 mam(a raczej mialem) a abs mam ale tylko wtedy gdy przy hamowaniu dostane skurczu nogi :-)

Fordon - 7 Mar 2011, 00:05

Jak auto jest poskladane dobrze to bez podlaczonego Mapa lub przy uszkodzonym co trafia sie raz na 1mln przypadkow, auto poprostu zgasnie lub nie odpali a tez bywa i tak ze bedzie kopcic na czarno.
Odlacz TPS-a i jedyny objaw przy nim to zawieszenie sie obrowtow i wyzsze obroty ale silnik sie bedzie wkrecac...
Pompa paliwa, jesli z wolnych obrotow nie wkrecisz silnika wyzej jak3 k rpm to moze bedzie pompa... ale na moje to obrotomierz ci cos sciemnia, bo 1.4 a 1.6 ma inny sygnal z tego co pamietam... i bedzie zanizac obroty...

Aha... jeszcze jedno 1.4 do 1993r mialo spluczke i mapa, od 94 bylo to EFI z MAF, ale bujda na resorach z ta przeplywka ze jej wywalenie daje 10KM...

Ad@mus - 7 Mar 2011, 09:48

majdanos napisał/a:

a)
-komp
-wtryski
-kolektor ssacy, przepustnica
-wiazka
(wywalasz przeplywke) z 10 km do przodu


raczej kolegowi chodzilo o ten etap zmian :)

marlas666 - 7 Mar 2011, 17:01

to co doradzacie zrobic z tymi obrotam słychac po silniku że niby sa wyszsze troche ale nawet wolniej sie kręci do tych 3 rpm a dalej nie chce a i nie wiem która kostka jest od krokowca ?? skąd powinna wychodzic ?? z kompa czy z listwy od wtrysków ?? a i jakiś czujnik mam nie podłaczony w miejscu tam gdzie w starych wersjach była pompka paliwa na głowicy
Fordon - 7 Mar 2011, 22:02

Ja nie wiem cos ty tam namieszal, ale kto podpina silnik nie posiadajac podlaczonego silnika krokowego...
W wiazce obslugujacej wtryskiwacze, czujnik temp. powietrza zasysanego jest tez zestaw kabelkow od TPS-a i krokowca... do TPS ida 3 kable do krokowca 2 szt... a jeszcze jest taka mozliwosc ze ktos sprzedal ci kolektor ssacy z wersji ktora miala zawor bocznikowy (pierwsze XR2i tak mialy ze byl on na scianie grodziowej lub przy puszcze filtra powietrza).
Jak dajesz w deche gaz to slychac ze odcinka wchodzi ?? bo nadal smiem twierdzic ze cos sciemnia ci obrotek skoro wolniej sie wkreca i wyzej nie chce isc...

marlas666 - 8 Mar 2011, 07:56

może i słychać ale tak delikatnie i nie jestem pewnien czy napewno bo wcześniej to bylo konkretnie słychać
bobson - 3 Paź 2012, 22:59

Przepraszam za kotleta ale nie chciałem pisać nowego tematu.

Czy ktoś robił manewr w druga stronę? tj do XR2i wstawiał ECU np z Escorta MK7 1.4 EFI? Dlaczego taka kombinacja chodzi mi po głowie? Bo rozebrałem dziś wiązkę idącą do ECU i niestety stwierdziłem brak wyprowadzonych kabli z pinu 18 i 19 i co gorsza piny na samym ECU są ślepe. Co za tym idzie mogę zapomnieć o podłączeniu fordiaga i obserwacji silnika na żywo.

1.4 CVH EFI w Essim MK7 diagnozowałem i śmiga to jak dzikie... A chyba same wiązki zbytnio nie różnią się... Kwestia jedynie jeśli wsio jest względnie p&p jak wygląda mapa i co się może dziać...

kuba87 - 3 Paź 2012, 23:10

przecież nie od dziś wiadomo że, komputerów z początku lat 90 nie dało się diagnozować za pomocą komputera, w MK3 od początku produkcji było EEcIV, w egzemplarzach z końca produkcji pojawiało się już EEC V. wiązka nie jest taka sama i wątpię żebyś nawet odpalił silnik. 1.4 CVH EFI były wyposażone w przepływomierz. więc może , ale nie musi zadziałać
bobson - 3 Paź 2012, 23:14

Kur... zapomniałem o przepływce.
EECIV czy V nie ma nic do tego czy może być diagnozowalne czy też nie. Każdego Zeteca zdiagnozujesz, nie ważne jaki rocznik i jakie ECU. Wystarcza piny 18 i 19.

kuba87 - 3 Paź 2012, 23:17

dobrze że nie dasz sobie uciąc.
MAPsensor był tylko przy monowtryskach. natomiast w MK7 z 1.4 EFI był już MAF.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group