|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Regeneracja alternatora BOSCH - części
Kristoph - 8 Lis 2010, 20:58 Temat postu: [MK3] Regeneracja alternatora BOSCH - części Mam problemy z kiepskim ładowaniem. Jak bez obciążenia to ładowanie jest na poziomie ok ~14-14.1V jednak po odpaleniu świateł i dmuchawy na III drastycznie spada i są wahania. Pasek mam nówkę, więc odpada(naciąg też ok)
Kupiłem już regulator napięcia ze szczotkami oraz dwa łożyska.
I teraz moje pytanie. Jaki ma być pierścień komutatora do alternatora BOSCH 55A ???
Czy to ma być taki? Na szczotkach jest opisany jakiś wymiar (32mm) i jak domniemam to szczotki po tym pierścieniu popylają Ale czy wymiary się zgadzają. Mieszkam na zadupiu więc chce kupić z neta.
Aukcja:
http://allegro.pl/alterna...1307434321.html
Rebel - 8 Lis 2010, 21:46
Kristoph napisał/a: | jednak po odpaleniu świateł i dmuchawy na III drastycznie spada i są wahania. |
czyli ile? konkretnie
Kristoph - 8 Lis 2010, 23:35
Czyli bardzo różnie. Czasami jest 13.6-13.7V (przy krótkich + dmuchawa), jak dam drogowe + dmuchawa plus grzanie szyby to czasami zbliża się do napięcia akumulatora w spoczynku (ok 12.45V w spoczynku ma akku ) i wtedy wariuje - są skoki rzędu 0.2-0.3V.
Czyli zestaw 1 - ok 13.6V
Zestaw 2 (mocne obciążenie) ok 13V - 13.2V i skoki napięcia.
Aku w stanie spoczynku (po nocy) 12.45V
I obserwuje napięcia i od jakiegoś czasu jakby stopniowo osłabia się ładowanie. (mierzę tak co 3 miesiące - gdy mnie najdzie jakaś chęć lub potrzeba podczas grzebania w moim kochanym złomku )
Rebel - 8 Lis 2010, 23:47
U mnie światła zawsze zapalają się automatycznie, także przy samych światłach wychodzi mi 13,8V. Grzanie zabiera ogromną ilość energii, dmuchawa też bierze swoje do tego na III biegu. Także wg mnie nie jest jeszcze tak źle z tym ładowaniem u Ciebie.
Niech jeszcze najlepiej wypowie się jakiś stary elektyk
JoeMix - 8 Lis 2010, 23:57
Te wyniki jeśli dobrze zmierzone nie są złe,,, tylko ten akumulator, u mnie po dniu (rano do pracy wieczorem do domu) to na wieczór mam często na akumulatorze 12,8V,,, po nocy zazwyczaj 12,6V (miernik mam wpięty w gniazdo zapalniczki i odczytuje przed włączeniem zapłonu)
Kristoph - 9 Lis 2010, 00:08
Co do akku to wiadomo o co chodzi. Jest już stary ma chyba 4lata więc swoje odsłużył ale chce go jeszcze przy życiu tę zimę uchować.
Mam już kupiony regulator napięcia, 2 łożyska i chce jeszcze dokupić komutator (pierścień alternatora) i tu jest główny problem. Czy ten z linku który jest w pierszym poście pasuje do tego altka?
@JoeMix:
Te napięcia to raczej takie "pozytywne" pomiary. Przy zestawie z mocnym obciążeniem napięcie potrafi spaść do ~12.7-12.8V i prze-gazówka niewiele zmienia... Co przy dzisiejszej pogodzie gdzie korzystam czasami z grzania szyby, długich tłumaczy trochę niskie napięcie akumulatora. Długie (ok 100 km) trasy robię raz max dwa w tyg. a resztę czasu albo auto stoi albo ma trasy rzędu 5-15km.
JoeMix - 9 Lis 2010, 00:39
Dobry akumulator przetrwa 12,8,,, ale już słabawy to padnie
Rebel - 9 Lis 2010, 10:04
Aż sprawdzę dzisiaj u siebie z ciekawości ładowanie na max nawiewie, ogrzewaniu szyby, radio i długich.
DemptD - 9 Lis 2010, 10:15
13,8V przy pełnym obciążeniu, ogrzewanie szyby, lusterek, dmuchawa max, drogowe + dalekosiężne + przeciwmgielne
Kristoph - 9 Lis 2010, 10:32
No i jakbym miał takie wartości to bym tu nawet wam dupy nie zawracał !
To teraz odpowie mi ktoś czy ten pierścień alternatora będzie pasował do altka boscha ?
LINK: http://allegro.pl/alterna...1307434321.html
kenczorf - 9 Lis 2010, 12:11
jesli takie masz ladowanie to prawdopodobnie diody zaczynaja sie sypac. Ja mam w dobrym stanie to co ty chcesz wymienic a ladowanie wyglada tak. Bez obciazenia 14V, wlacze swiatla 13,6 + nawiewe 2gi bieg 13.4 + glosno radio 12.6-12.8. Gdy wcisne troche gazu tak powyzej 1krpm to utrzymuje sie 13.1 . Z kazdym miesiacem coraz gorzej
[ Dodano: Wto Lis 09, 2010 12:13 ]
a zapomnialem dodac ze pomimo ze aku polroczny to jak auto postoi dobe to potrafi wyssac z 12.6V 0.3 0.4V czyli altek pewno ma zwarcie...albo jaka inna instalcja
Kristoph - 9 Lis 2010, 15:30
Dlatego zamówiłem w ciemno. Rozłoży się go to będzie potem info dla potomnych:D
Zorbie małą regeneracje tymi częściami co pisałem i zobaczymy jakie wyniki uzyskam. Na forum się pochwalę więc zobaczymy czy coś dadzą te naprawy i jakie wyniki da się wycisnąć. Mierzę w wyniki takie jak ma DemptD
Rebel - 9 Lis 2010, 19:48
Sprawdziłem. Ładowanie przy samych światłach 13,8 przy maksymalnym obciążeniu 13,7. Także Kristoph na pewno jest coś nie tak.
acti357 - 10 Lis 2010, 08:01
Mój altek Boscha daje 14,1V ale nie tak dawno wymieniłem w nim szczotki
dr_Henio - 10 Lis 2010, 22:02
Oj to u mnie klapa,
bez obciążenia (tzn tylko dzienne LED) 13,8V
drogowe 13V z dmuchawą spada na 12,6V
Zimy nie przetrwa Najgorsze że altek był kilka razy "naprawiany" szczotki i regulator wymieniony na pewno. Na koniec usłyszałem że fiesty tak mają
jackrzec - 10 Lis 2010, 22:23
U mnie przy całkowitym obciążeniu (światła, dmuchawa, szyba, lusterka i radio) spada do 13,5.
Nawiązując do tego
rwiezel napisał/a: | dmuchawa też bierze swoje do tego na III biegu |
to nie ma różnicy na którym biegu pracuje. (bo ma taką konstrukcję)
kenczorf - 10 Lis 2010, 23:25
jackrzec napisał/a: | to nie ma różnicy na którym biegu pracuje. (bo ma taką konstrukcję) | napewno? czy u mnie czy w poldzie na kazdym biegu minimalnie wiecej spada. A roznica miedzy 1 a 4 to ze 0.2V gdy mialem zdrowy alter
JoeMix - 11 Lis 2010, 08:36
dr_Henio napisał/a: | Na koniec usłyszałem że fiesty tak mają | Nie, sprawne nie mają tak Cytat: | to nie ma różnicy na którym biegu pracuje. (bo ma taką konstrukcję) | Oj ma i to wiele, im niższy bieg tym mniej prądu ciągnie,,, i tym mniejszy spadek napięcia powoduje,,,
dr_Henio - 11 Lis 2010, 08:42
Co powinieniem sprawdzic w swoim alternatorze? Mozna coś poprawić aby lepiej ładował?
JoeMix - 11 Lis 2010, 08:53
Co tu pisać, po raz kolejny, wszystkie połączenia (klemy na akumulatorze, wtyczka alternatora, masa silnik i zawias altera) no i standardowo regulator napięcia,,, jak był jakiś czas temu wymieniany to trzeba go wyjąc, może dziwnie krzywo się szczotki ścierają czy coś,,, poświecić w dziurę po regulatorze i zobaczyć jak się miewa pierścień po którym się szczotki ślizgają (może porowkowany),,,
Jak masz możliwość to walnij do auta inny akumulator, ja miałem problemy z lądowaniem (niskie napięcie) i nie szło tego naprawić,,, ale poza niskim napięciem i przygasającym wszystkim na wolnych raczej było OK, aż zostawiłam auto na światłach i akumulator sie rozładował, po naładowaniu już nie chciało auto palić, więc musiałem kupić nowy i wtedy się skończyły problemy z niskim napięciem.
jackrzec - 12 Lis 2010, 19:27
JoeMix napisał/a: | Oj ma i to wiele, im niższy bieg tym mniej prądu ciągnie,,, i tym mniejszy spadek napięcia powoduje,,, | Nie! Po prostu mniejszy prąd idzie na silnik, a różnicę "łyka" opornik. Dlatego jest taki duży i na drodze powietrza, bo się grzeje. Są dwa oporniki jeden większy drugi trochę mniejszy, a na trzecim biegu dmuchawa idzie bezpośrednio. Jutro podłączę amperomierz i sprawdzę. Wiadomo, nieznaczne różnice mogą być, ale nieodczuwalne.
JoeMix - 12 Lis 2010, 23:33
jackrzec napisał/a: | a różnicę "łyka" opornik. | Opornik stanowi jak nazwa wskazuje opór dla przepływającego prądu, a ten jest jak woda w kranie, jak przykręcisz kran to nie jest tak ze w rurze woda płynie szybko a resztę bierze na siebie kran i tam płynie wolno, tylko w całym układzie od źródła do kranu płynie tyle ile jest w kranie ustawione,,, to co piszesz się tyczy napięcia,,, bo spada na odbiorniku, a pozostałą część się odkłada na rezystorze (dlatego diody na 1,2V trzeba z rezystorem łączyć, wtedy 1,2V jest na diodzie a reszta na rezystorze, a przez całość płynie prąd 0,02A (jeśli jest dobrze dobrany rezystor) czyli jak ciśnienie wody ,,, przed kranem jest duże a za kranem już jest małe,,, ale upływ wody wszędzie taki sam, bo inaczej by rury rozerwało
[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 16:37 ]
Z racji że mam w domu wentylator chłodnicy zmontowany z zasilaczem i regulatorem mocy zrobiłem teścik,,, najniższy bieg lekko ponad 1A pełna moc 3,4A do tego w chwili rozruchu ponad 4A,,, filmik trochę ciemny ale myślę ze będzie widać,,, http://w252.wrzuta.pl/film/7Aebv37XPIw/mov04179
jackrzec - 14 Lis 2010, 18:09
Rezystor nie ogranicza napięcia tylko prąd. Dlatego jest tak jak piszesz Kod: | dlatego diody na 1,2V trzeba z rezystorem łączyć, wtedy 1,2V jest na diodzie a reszta na rezystorze, a przez całość płynie prąd 0,02A | i właśnie na tym rezystorze jest ten prąd tracony (głównie w postaci ciepła), a tak czy siak prąd pobierany ze żródła jest większy niż by brała sama dioda (bo reszta jest na rezystorze).
Co do tego kranu. To jeśli średnica rury była by tyle mniejsza i ten kran dławi, to wtej rurze ciśnienie było by takie same jak w tej przed kranem. Właśnie na tej zasadzie działa Karcher...
JoeMix - 14 Lis 2010, 19:55
Ciśnienie wody=Napięcie, Upływ wody=Prąd,,, więc jakie byś rury nie brał i jakie byś w nich nie maił ciśnienie to jeśli z kranu będzie lecieć litr wody na minute to ze zbiornika wody będzie znikać litr wody na minutę, jak zakręcisz kran na pół litra na godzinę,,, to ze zbiornika zniknie pól litra w godzinę - nie mniej nie więcej.
wiec dalej stoję przy swoim że nie masz racji i że im dmuchawa ma niższy bieg włączony tym mniej prądu pobiera,,, tym bardziej ze mam filmik na potwierdzenie
|
|