|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Elektryka - [MK3] Problem z akumulatorem 
						
												 Moher - 20 Sie 2010,  16:29 Temat postu: [MK3] Problem z akumulatorem Witam
 
Mam fieste 1.3 z 1995 roku i od 3 dni problem z akumulatorem
 
Aku ma rok, autko zapalalo bez najmniejszego zajakniecia latem i zima az tu nagle po bardzo ulewnym deszczu z rana nie zapali (klakson nie dzialal, zegarek sie nie palil totalne 0 )
 
Pomyslalem ze przez niezbyt czeste uzytkowanie sie rozladowal wiec wyciagnalem akumulator naladowalem na full i nastepnego dnia wkrecilem go z powrotem. Wszystko bylo ok. Niestety w nocy znowu przyszla porzadna ulewa i rano znowu ten sam problem   
 
Czy jest mozliwe ze przez wode ktora naciekla do tego "czujnika"(po demontazu) ktory informuje o zapalonych swiatlach przy otwartych drzwiach rozladowal sie aku? ( jezeli go wyciagne dziurke zakleje tasma albo czyms to bedzie ok? czy bedzie mnie przez caly czas informowalo o otwartych drzwiach lub cos w tym stylu i prad bedzie uciekal?
 
 
 
 
Zeby nie zakladac kolejnego tematu chcialbym tylko sie spytac czy te czesci beda pasowaly do mojej fiesty:
 
- filtr paliwa  (czy moze kupic ten tanszy: 
 
filtr paliwa2 )
 
-    filtr powietrza 
 
- świece 
 
- kable 
 
- termostat  i uszczeleczka
												 JoeMix - 20 Sie 2010,  16:44
  Wyłącz we wnętrzu lampkę na "0" i będziesz miał z głowy czujniki w drzwiach,,, sprawdź raczej ładowanie,,,
												 Puff - 20 Sie 2010,  16:46
  Moher - weź i przycisk lampki wnętrza przełącz w takie położenie, żeby się nie zapalał po otworzeniu drzwi - proste   
 
 
Co do samego przycisku... on jest normalnie zwierny - znaczy to tyle, że wodę musiałbyś mieć nie na zewnątrz, a w środku, od strony nadkola. Ciężki temat    Zrób w/w test i napisz jak to wygląda.
 
 
Swoją drogą - sprawdziłbym pobór prądu na postoju.
												 JoeMix - 20 Sie 2010,  16:53
 
  	  | Moher napisał/a: | 	 		  | - termostat i uszczeleczka | 	  Termostat trochę przydrogi, za 17 zeta można taki z kompletem uszczelek w komplecie dostać,,,
												 Moher - 20 Sie 2010,  17:14
  Na miedzianym "przylaczu" tego przycisku jest zielony osad a wiec woda dostaje sie do wewnatrz      Lampka natomiast jest caly czas w pozycji 0. Pobor pradu bede mogl sprawdzic dopiero we wtorek wiec dam znac jaki jest, chyba ze cos sie wymysli do tego czasu.
 
 
Termostat sprobuje gdzies znalezc tanszy a co do filtra paliwa, warto brac ten drozszy?
												 JoeMix - 20 Sie 2010,  19:00
 
  	  | Moher napisał/a: | 	 		  | Lampka natomiast jest caly czas w pozycji  | 	  No to zwarcie krańcówki nie robi na niej żadnego wrażenia, może być zanurzone w wodzie i nie będzie rozładowywać akumulatora,,,
												 Moher - 21 Sie 2010,  14:15
  a czy jest szansa ze prad nie docieral do lampki? Gdzies po drodze sie rozchodzil np tam przy tym skorodowanym zlaczu w czujniku i rozladowywal aku? Bo nie przypominam sobie zeby ta lampka dzialala dlatego zalozylem z gory ze byla ciagle na pozycji 0. i teraz chcialbym sie tez dowiedziec czy wlasnie pozycja 0 jest wtedy gdy przelacznik lampki znajduje w srodkowym polozeniu? Bo tak wlasnie u mnie jest.
 
 
 
 
# nie wiem czy to w czyms pomoze ale od dluzszego czasu nie dzialal ten czujnik przy drzwiach tzn moze z 2 razy na miesiac zadzialal a tak to byl nie sprawny
												 JoeMix - 21 Sie 2010,  15:25
 
  	  | Moher napisał/a: | 	 		  | Gdzies po drodze sie rozchodzil np tam przy tym skorodowanym zlaczu w czujniku i rozladowywal aku? | 	  Raczej nie,,, jedynie może na buzer świateł, ale ten nie piszczy jak światłą nie sa zapalone,,, 	  | Moher napisał/a: | 	 		  | teraz chcialbym sie tez dowiedziec czy wlasnie pozycja 0 jest wtedy gdy przelacznik lampki znajduje w srodkowym polozeniu? | 	  Tak, środek to OFF, jedno skrajne położenie to ON (świeci zawsze) a drugie to AUTO (jak są drzwi otwarte)
												 Moher - 22 Sie 2010,  16:07
  A moze byc tak ze jest przebicie na kablach WN? i przez wilgoc po deszczu rozladowuje mi aku? Bo z tego co widze to te przewody chyba nie byly wymieniane od nowosci
												 JoeMix - 22 Sie 2010,  16:24
  Na kablach WN nie ma napięcia jak silnik nie pracuje,,, jak dostaną przebicia i wilgoć wejdzie w kable WN to silnik przestanie kręcić jak trzeba lub wcale nie odpali,,,
												 Moher - 22 Sie 2010,  16:41
  Wyczytalem ze jak podlacza sie akumulator i przy tej operacji iskrzy to znaczy ze gdzies jest przebicie, prawda to? Mozna to jakos wykorzystac przy szukaniu przyczyny? Np odlaczajac bezpieczniki i sprawdzac czy nadal przeskakuja iskry?
												 drjanusz - 22 Sie 2010,  20:00
  Moher, Dobrze kombinujesz-tam gdzie przestaje iskrzyć(po wyjęciu bezpiecznika)jest kuku    
 
Ty Moher a z jakiego Tarnowa jesteś?   
												 Moher - 22 Sie 2010,  20:49
  Jutro sprawdze co z tego wyjdzie ale watpie zeby zadzialalo (chyba ze przez noc i w ciagu dnia bedzie padalo bo jak nie jest bardzo wilgotno to wszystko dziala jak nalezy)
 
 
profil juz poprawiony (przy wypelnianiu kliknalem 2 razy w ta ramke "skąd" i widocznie z kilku podpowiedzi ze str przegladarki nie trafilem w ta w ktora powinienem   )
												 JoeMix - 22 Sie 2010,  22:52
  lepiej miernik podlaczyc,,, niz na iskry patrzec, bo u mnie jest ok, a iskry sa,,,,
												 Moher - 24 Sie 2010,  13:55
  czy takim miernikiem  uda mi sie zbadac pobor pradu ? i jak to zrobic? bo niestety jeden spalilem     
 
jedna z koncowek przylozylem do - bieguna aku a druga do kabli ktrore tam powinny byc przykrecone wyswietlacz zaczal "swirowac" i polecial dymek ( ustawione mialem na 200mA bo tylko taka wartosc byla a powinno byc chyba 10A, prawda?)
												 JoeMix - 24 Sie 2010,  14:08
  1) Ustawiasz miernik w 10A (czyli 180 stopni jak jest na zdjęciu)
 
2) Czarny przewód podłączasz do COM (czyli pewnie jak był)
 
3) Czerwony przewód połączasz pod 10A (czyli w to gniazdko którego się nigdy nie używa)
 
 
4) Odłączasz ujemną klemę akumulatora
 
5) Czarny przewód dołączasz do klemy, a czerwony do kołka na akumulatorze (jak wynik Ci wyjdzie ujemny to zamieniasz przewody miejscami jak ci "minus" przeszkadza)
 
 
6) jak wynik jest mniejszy niż 0,20 A to, wyciągasz przewód z gniazdka 10A, przełączasz miernik na 200mA i podłączasz przewód w VΩmA
 
 
Jak podłączysz miernik jak w punkcie 6, i Ci prąd przekroczy 0,2A to może go szlag trafić prawie na pewno, jak podłączysz jak w punkcie 1-6 i Ci prąd przekroczy 10A to się zapewne wyświetli -1 (błąd) ale miernik się nie zepsuje,,, no chyba że będziesz próbował uruchomić auto i poleci 80A to wtedy spłonie żywcem,,,
												 Moher - 24 Sie 2010,  14:36
  dzieki za maly tutorial    
 
 
a co do poboru pradu to wyszlo "troche" duzo - 2,70-2,71  :yyy: 
 
Jutro posprawdzam z wylaczaniem bezpiecznikow.
												 JoeMix - 24 Sie 2010,  14:42
  Zacznij od zdjęcia wtyczki z alternatora (tylko nie dotknij do masy),,,
												 diodalodz - 24 Sie 2010,  19:55
  2.70 A to gigantyczny pobór jak na postój auta .
												 Moher - 26 Sie 2010,  14:54
  wiem ze to nieodpowiedni dzial ale nie chce zakladac nowego tematu i robic syfu 
 
chodzi mi o termostat, kupilem nowy, zalalem go wrzatkiem zeby zbadac czy w ogole dziala no i nic sie nie stalo nawet nie drgnal  :yyy: Jechac go wymienic czy poprostu zle go sprawdzam?
												 JoeMix - 26 Sie 2010,  15:14
 
    Znaczy ja, wrzuciłeś go do garnka i zalałeś wrzątkiem? Może nie posoliłeś wody?    
												 Moher - 26 Sie 2010,  16:26
  Do szklanki ;P
 
Ale przed chwila spuscilem go na nitce do gotujacej sie wody i zadzialal wiec chyba jest ok
												 JoeMix - 26 Sie 2010,  16:28
  To trochę mało wiarygodny test, bo gotujące się woda w garnku to nieco inne środowisko pracy niż układ chłodzenia,,,
												 
					 | 
				 
			 
		 |