Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK2] Negatyw kół na przedniej osi.

blood_brother - 7 Cze 2010, 17:07
Temat postu: [MK2] Negatyw kół na przedniej osi.
Witam.

Czy da się zrobić negatyw na przedniej osi, bez jakiejś większej rzeźby? Interesuje mnie 1-1,5 stopnia.

Pozdro

JoeMix - 7 Cze 2010, 17:51

Tak, można kupić specjalne śruby (potrzeba chyba jedna na koło) i wtedy ustawić jak chcesz a nie na sztywno, chodzi o mocowanie amor-zwrotnica
blood_brother - 7 Cze 2010, 18:04

Dysponujesz może jakimś linkiem, czy czymś, co bym wiedział czego szukać? :)
markos2101 - 7 Cze 2010, 19:05

blood_brother2 napisał/a:
zrobić negatyw na przedniej osi


a może ktoś krótko skrobnąć po co taki zabieg? :ups:

JoeMix - 7 Cze 2010, 19:19

Żeby opony się szybciej zużywały :-P
vegetagt - 7 Cze 2010, 20:12

hm, a gdyby tym wyrównać kąty, by na obu kołach były takie same? Bo lewe mam pochylone 0,49 stopnia a prawe 1,75 stopnia
JoeMix - 7 Cze 2010, 20:33

Wcięło mój post,,, może się nie wysłał dobrze, w każdym razie mnie proponowane swego czasu te śruby właśnie w tym celu by ustawić nachylenie równo bo było nie równo,,, tylko koszt był spory coś koło 300pln jak mi po głowie chodzi,,,

Generalnie amor do zwrotnicy jest przykręcony na 2 śruby co powoduje że da się go przykręcić tylko w jednej pozycji, wystarczy przerobić jedno mocowanie by była regulacja,,,

markos2101 - 7 Cze 2010, 21:26

JoeMix napisał/a:
Żeby opony się szybciej zużywały :-P
JoeMix napisał/a:
coś koło 300pln


to znam tańsze sposoby :-P

Żółwik Tuptuś - 7 Cze 2010, 22:34

:hahaha:
blood_brother - 8 Cze 2010, 00:09

Żółwik - wsparłbyś radą, a nie się z nas śmiejesz :P
Rkalitka - 8 Cze 2010, 06:03

blood_brother2 napisał/a:
Żółwik - wsparłbyś radą, a nie się z nas śmiejesz :P


O jacie.....spójrz do Jego tematu - tam masz wszystko jak na talerzu jak zrobić negatyw samemu w przydomowym garażu i to bez specjalistycznych narzędzi i umiejętności :yes:

Żółwik Tuptuś - 8 Cze 2010, 21:56

blood_brother2, - na zlocie Ci opowiem , bo na śrubach pływających w mk1/2 to se można podsufitkę pochylić .

Wsadź łapę pomiędzy kolumnę McPersona a oponę na topie koła to zrozumiesz o czym mówię .

Jakbyś chciał sfożnie wysuwać, to Ci drążków kierowniczych nie starczy .

A przesunąć mocowań górnych też się nie da .

markos2101 - 8 Cze 2010, 22:58

Żółwik Tuptuś napisał/a:
można podsufitkę pochylić


JoeMix napisał/a:
Żeby opony się szybciej zużywały
???
vegetagt - 9 Cze 2010, 00:31

oj, tak najprosciej to negatyw = koła są pochylone względem nawierzchni ( jak tu: http://static1.money.pl/i...,f1,ferrari.jpg ) co powoduje:
- szybsze zużycie się bieżnika po wewnętrznej stronie opony
- poprawe prowadzenia w zakrętach
- 'myszkowanie'/nerwowe zachowanie się auta przy jeździe na wprost

komentarz Żółwia po przetlumaczeniu na nasze: "ten sposób da pożądanego rezultatu w mk1/2".
A czemu nie działa? Bo na fiesty mk1/mk2 powinna być oddzielna kategoria prawa jazdy, bo to magiczne autka ;)

Qzyn - 9 Cze 2010, 07:14

Ja nie wiem co ja mialem w swojej rajdowce MK II bo wtedy sie jeszcze na tym za bardzo nie znalem. Ale z tego co mowil gosc ktory ja budowal wsadzil tam jakies elementy zawieszenia z escorta chyba ale katy mialem na pewno regulowane za pomoca srub plywajacych i nie bylo zadnych problemow z regulacja - dzialalo super. Kola na jakich jezdzilem: 135/80 R13, 175/50 R13 a nawet 185/60 R14.
Żółwik Tuptuś - 9 Cze 2010, 08:38

vegetagt, :ok: - dobre tłumaczenie :)

Kuba, - właśnie o to chodzi . dłuższy wahacz z escorta i dłuższy drążek kierowniczy . Niby nic , ale bez tego ni dudu . A same śruby to już tylko później do końcowego doregulowania .

diodalodz - 9 Cze 2010, 10:55

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Kuba, - właśnie o to chodzi . dłuższy wahacz z escorta i dłuższy drążek kierowniczy . Niby nic , ale bez tego ni dudu . A same śruby to już tylko później do końcowego doregulowania .


nasz kolega z dawnych lat niejaki RED z Galapagos (jak żółwik ) opatentował tańszą metodę . wystarczy wpaść w poślizg na piasku i uderzyć odpowiednio w krawężnik . Metoda sprawdzona :)

blood_brother - 9 Cze 2010, 11:19

A sam amortyzator moze miec wplyw na negatyw? Nie chodzi mi o jakas regulacje na amortyzatorze, tylko o dwa rozne amorki.
JoeMix - 9 Cze 2010, 15:05

może, wystarczy że będzie inaczej miał mocowanie i zwrotnica będzie przykręcona pod innym kątem,,

[ Dodano: Sro Cze 09, 2010 15:06 ]
diodalodz napisał/a:
nasz kolega z dawnych lat niejaki RED z Galapagos (jak żółwik ) opatentował tańszą metodę . wystarczy wpaść w poślizg na piasku i uderzyć odpowiednio w krawężnik . Metoda sprawdzona :)
ale 8=> na masce ani skóry w środku nie zrobił,,, :hahaha: :hahaha: :hahaha:
van - 9 Cze 2010, 19:13

a obniżenie ? ja w mk2 miałem negatyw i było to o ile pamiętam tylko dzięki niższym sprężynom
Żółwik Tuptuś - 9 Cze 2010, 23:09

van81, - a próbowałeś tym skręcać ? ( zabawnie wychodzi )
vegetagt - 9 Cze 2010, 23:20

diodalodz napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
Kuba, - właśnie o to chodzi . dłuższy wahacz z escorta i dłuższy drążek kierowniczy . Niby nic , ale bez tego ni dudu . A same śruby to już tylko później do końcowego doregulowania .


nasz kolega z dawnych lat niejaki RED z Galapagos (jak żółwik ) opatentował tańszą metodę . wystarczy wpaść w poślizg na piasku i uderzyć odpowiednio w krawężnik . Metoda sprawdzona :)


hm, prędkość musiałabyć słuszna, bo na drodze był lód i zahaczyłem krawężnik dość ładnie a kąty ciągle takie same ;)

A zawieszenie w fiescie nadal uważam za idiotoodporne, bo zbieżności jeszcze niej nie popsulem ;)

JoeMix - 10 Cze 2010, 07:15

Fiesta w serii fabrycznie może mieć negatyw jak trafisz dobry egzemplarz,,, :fox: Margines błędu w końcu jest od +1 coś tam do -1 coś tam,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group