Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Skrzynia RST

Dziku - 31 Maj 2010, 16:35
Temat postu: Skrzynia RST
No właśnie, jak rozpoznać czy skrzynia jest ze szperą czy bez? Skrzynia nie ma tabliczki znamionowej, czy poza otwarciem da się to jakoś sprawdzić? Bo nie uśmiecha mi się w ciemno...

Poza tym może mi ktoś powiedzieć co to była za szpera? w sensie płytkowa czy taki sam wynalazek wiskotyczny jak w sierze?

Żółwik Tuptuś - 31 Maj 2010, 17:48

Szpera z EscortaRST to LSD .

Jeżlei skrzynia jest w aucie , to najprościej rozpoznać, czy jest szpera , jak podniesiesz oba przednie koła do góry . Po wrzuceniu biegu , i pokręceniu kołem , drugie musi się kręcić w tą samą stronę .

Jeżlei skrzynia jest wyjęta , to po zajrzeniu w dziurę po półosi musisz zobaczyć coś takiego :



. Jak zobaczysz coś innego to Szpery niet ( LSD )

Dziku - 31 Maj 2010, 17:55

Jezu każda szpera to lsd..., pytanie tylko jakiego rodzaju?
A po wrzuceniu biegu i kręceniu kołem, to teoretycznie mając szperę będę kręcił silnikiem...

Żółwik Tuptuś - 31 Maj 2010, 18:04

jak dla ciebie każda szpera to LSD , to ja jestem za cienki , żeby ci pomóc ( słyszałeś o Torsenie ? )

Kręć czym chcesz - najlepiej kółkiem w myszce , żeby na Google trafić . Ono temat całkiem nieźle opisuje .

elmek13 - 31 Maj 2010, 18:23

Dziku, jak będziesz mieć wyciągnięta skrzynię, i widzisz prześwit czyli na wylot to masz szperę w innym wypadku zwykłą. :V:
Krawiec - 31 Maj 2010, 18:42

Dziku napisał/a:
Jezu każda szpera to lsd..., pytanie tylko jakiego rodzaju?


:hahaha: mistrz

[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 18:43 ]
Zółwiu a od czego da sie spasowac torsena do szkrzyni rst ?

a1topgear - 31 Maj 2010, 19:25

Ta jeszcze jest ATB jakby co... A co do Torsena- Quaife robi szpery w oparciu o ten system, tyle ze nie wiem czy konkretnie Quaife do skrzyń BC/IB/MTX jest oparty o to rozwiązanie. Zółw- jesteś pewny że to LSD??

[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 18:36 ]
Jeszcze raz ja: Krawiec- Quaife jest helikalny...

[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 18:37 ]
Zółw - pytania nie było:)

Żółwik Tuptuś - 31 Maj 2010, 19:44

Krawiec, - myślałęm nad czymś innym ( z seryjnych rozwiązań z innych aut ) , ale wymiękam przy obróbce tego typu elementów ( Dorobiłem koło przekładni głównej z mk1 1.1 do szpery z ERST i tu się kończę) , więc raczej tylko Tuningowe zamienniki pozostają ( albo elektroszpera )

a1topgear, Luzik :)

Krawiec - 31 Maj 2010, 19:45

ale quaife jest troche drogi... ja bym chciał jakiego s uzywanego torsena
Dziku - 31 Maj 2010, 23:52

Jezus Maria ale się czepiacie, limited slip jest. helikalna w seryjnym wydaniu chyba nigdzie nie występuje, a torsena do przedniego dyfra jeszcze nie widziałem. Czy ktoś mi jest w stanie powiedzieć czy ten wynalazek w skrzyni rst jest płytkowy, czy wiskotyczny?

Dyskusja z wami jak z dziećmi, prawie jak na sierrafan z procentem spięcia wiskotycznej szpery ze sierry...

JoeMix - 1 Cze 2010, 07:28

Dziku, No BO dzisiaj jest dzień dziecka i to dlatego :twisted:
Qzyn - 1 Cze 2010, 07:40

Szpera jest wiskotyczna.
Nie wazne czym bedziesz krecil. Jak zapniesz bieg i krecisz kolem to drugie kreci sie w ta sama strone, jak niema szpery to w przeciwna. Jest jeszcze druga opcja stosowana w radjach w czechach jesli ktos uparcie twierdzi ze szpery niema :D
Stajesz autem przed sciana, podnosisz przod z jednej strony i zapinasz bieg. Puszczasz sprzeglo i jesli masz zderzak do wymiany to masz szpere, jak auto jest cale to niemasz :D

Dziku - 1 Cze 2010, 09:21

Qzyn napisał/a:
Szpera jest wiskotyczna.
Nie wazne czym bedziesz krecil. Jak zapniesz bieg i krecisz kolem to drugie kreci sie w ta sama strone, jak niema szpery to w przeciwna. Jest jeszcze druga opcja stosowana w radjach w czechach jesli ktos uparcie twierdzi ze szpery niema :D
Stajesz autem przed sciana, podnosisz przod z jednej strony i zapinasz bieg. Puszczasz sprzeglo i jesli masz zderzak do wymiany to masz szpere, jak auto jest cale to niemasz :D


I o taką odpowiedź mi chodziło. Dzięki.
Cholera, to mnie teraz coraz bardziej kusi zdobyć i zobaczyć czy nie jest pokrewna ze sierrową...

Jakbym był złośliwy to bym się zapytało o procent spięcia :D

Qzyn - 1 Cze 2010, 10:20

Bodajze 15%
Dziku - 1 Cze 2010, 10:39

Wiedziałem :hahaha: :hahaha:

No i właśnie o to chodzi że wiskotyczna szpera nie ma stałego procentu spięcia,, spina płynnie od ~0% do 100%, w ekstremalnych warunkach... na sierrafan były już o tym dyskusje, trzeba będzie wkleić i tu... Jak się dokopię to wkleję

tommirs - 1 Cze 2010, 22:24

Dziku napisał/a:
, a torsena do przedniego dyfra jeszcze nie widziałem. ...


Żeby daleko nie szukać: Alfa Romeo np w modelu 147 stosuje/owała szperę mechaniczną, opierającą się na torsenie, zwana Q2.
Teraz firmy idą niestety raczej w E-szperę, ze względów wiadomych... siano

stafcio - 5 Lip 2010, 09:01
Temat postu: Re: Skrzynia RST
Dziku napisał/a:
No właśnie, jak rozpoznać czy skrzynia jest ze szperą czy bez? Skrzynia nie ma tabliczki znamionowej, czy poza otwarciem da się to jakoś sprawdzić? Bo nie uśmiecha mi się w ciemno...

Poza tym może mi ktoś powiedzieć co to była za szpera? w sensie płytkowa czy taki sam wynalazek wiskotyczny jak w sierze?


http://www.escortupgrades...ion%20Index.htm

styka?

jackrzec - 5 Lip 2010, 18:44
Temat postu: Re: Skrzynia RST
stafcio napisał/a:

http://www.escortupgrades...ion%20Index.htm

styka?


Artykuł zadżebisty, ale u angoli to części pewnie w kioskach sprzedają... Jak ja bym tak rozbebeszył skrzynię, to by się okazało, że zaraz trzeba wymieniać jakieś pierścienie czy synchronizatory, a to u nas kupić to graniczy z cudem (nie mówię o ASO)

stafcio - 5 Lip 2010, 21:57

mozesz kupic na alegro zestaw naprawczy
http://cgi.ebay.co.uk/for...=item19bd78fe1d

Piesek - 6 Lip 2010, 09:31

niewiem czym się tak podniecać ta szpera w ERST jest zadżebiście znikoma... jak przejedziesz się autem z dokładaną firmową szperą to naprawde jest zajebiaszcza różnica...
Qzyn - 6 Lip 2010, 09:47

A ja wiem czym sie tak podniecamy :D Bo ta szpera mimo wszystko cos daje i mozna ja kupic za 400PLNow a nie jak firmowe porzadne od 2500 w gore, proste :V:
Żółwik Tuptuś - 6 Lip 2010, 10:13

nie jeździłem mk3 z i bez szpery , ale w prowadzeniu mk1 z i bez szpery jest spora różnica ( Mówimy o tej z ERST S1 )
zefir - 6 Lip 2010, 10:32

za 400zl to jest zajebista sprawa, bo to jest znikoma cena za zyskanie sporo trakcji, owszem mozna kupic plytkowa czy inne bajery za 4 krotnosc mk3 tylko czy jest sens ;)
jackrzec - 6 Lip 2010, 16:36

zefir napisał/a:
czy inne bajery za 4 krotnosc mk3 tylko czy jest sens ;)
Dla pieska ma... :-P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group