Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Regulowane kółko rozrządu

Yankes - 26 Maj 2010, 16:15
Temat postu: [MK3] Regulowane kółko rozrządu
Jak w temacie moze mi ktos wyjasnic.Co takie kolko daje dlaczego tyle daje i na czym polega caly bajer :-)
JoeMix - 26 Maj 2010, 16:20

Normalnie silnik masz ustawiony uniwersalnie, czyli na cały zakres obrotów, jak sobie rozrząd podregulujesz kółeczkiem to w pewnym zakresie obrotów silnik będzie lepszy niż teraz, ale w innym zakresie gorszy,,,
Yankes - 26 Maj 2010, 17:03

a na jakiej zasadzie dziala ta regulacja-kolko sie robi wieksze,mniejsze?
luki - 26 Maj 2010, 18:06

Wyprzedzasz bądź opóźniasz wałek rozrządu, względem wału korbowego
Po prostu możesz kręcić kółkiem w lewą bądź w prawo, kolo jest cały czas tej samej średnicy.

Yankes - 26 Maj 2010, 19:00

luki86, aha rozumiem.
A mozna do mojego 1.4 cvh zalozyc kolko od innego auta?

luki - 26 Maj 2010, 19:03

musi się średnica, liczba zębów, odsadzenie, wymiary wpustu, średnica walka zgadzać tak ze generalnie nie ma sensu.
Tak to wygląda kółko ebay

Żółwik Tuptuś - 26 Maj 2010, 19:31

Zabawa kółkiem rozrządu daje w CVH fajne efekty nawet na seryjnym wałku ( Pozwala optymalnie ustawić wałek względem wału )

U nas w klubie kółka do CVH chodzą po około 100 zł - moim zdaniem warto ( ja sobie chwale :) )

Yankes - 26 Maj 2010, 19:41

Żółwik Tuptuś, a masz jakis cynk kto by mial tokowe na handel?
luki - 26 Maj 2010, 19:47

też był bym zainteresowany :fox:
A jak by flansze dorobić i takie coś zmodzić z ori kółka:

Żółwik Tuptuś - 26 Maj 2010, 19:58

Yankes, - napisz w giełdzie , albo na allegro poszuka - może ktoś kisi .

luki86, - ja bym sobie takie ulepił . Nie wiem jakie masz doświadczenia z tokarką - to nie jest budowa promu kosmicznego .

Z drugiej strony - to obroty do 14 tyś obrotów , więc trzebaby dobrze materiały dobrać - nie wiem czy warto jak ori kosztuje stówkę .

luki - 26 Maj 2010, 20:24

Żółwik w sumie racja bo, co za problem wziac kawałek z tego co czytałem to nierdzewka 5-6 mm wystarczy. W kadzie zrobić rysunek, na uczelni mi to na CNC wytną...
ale znów fakt takich obrotów, niedoważenia, itd... trochę przeraża, a wiadomo co by się stało gdyby górę zatrzymało :rotfl:
Ja najpierw musze poskładać silnik a potem bawić sie bajery <8> Co nie zmienia faktu ze fajnie jest mieć coś takiego nawet oparte na półce :)

Żółwik Tuptuś - 26 Maj 2010, 20:28

luki86 napisał/a:
Żółwik W kadzie zrobić rysunek, na uczelni mi to na CNC wytną...


ehh ;-( - chyba powoli trzeba mnie będzie do lamusa wsadzić :yes:

Masz racje - to dokładniejsze i łatwiejsze do wykonania niż tokarka :)

xr2fun - 26 Maj 2010, 21:32

JoeMix napisał/a:
Normalnie silnik masz ustawiony uniwersalnie, czyli na cały zakres obrotów, jak sobie rozrząd podregulujesz kółeczkiem to w pewnym zakresie obrotów silnik będzie lepszy niż teraz, ale w innym zakresie gorszy,,,

Na seryjnym wałku i owszem. Na "tuningowym" trochę inaczej to wygląda i zależy od wielu innych modów, które zostały wykonane.
Jedno jest pewne - fazami należy sterować tylko trzeba wiedzieć co chce się osiągnąć.

Fordon - 26 Maj 2010, 22:17

Takie kolo rozrzadu jak by ktos mial na wzor to moge wykonac na CNC :)
xr2fun napisał/a:
Jedno jest pewne - fazami należy sterować tylko trzeba wiedzieć co chce się osiągnąć.

Trzeba przy tym pamietac zeby robic to z glowa i wiedza a nie na zasadzie co bedzie to bedzie :)
xr2fun, nie chodzi mi o twoja osobe tylko o ludzi ktorzy poczytaja i pomysla aaa to fajnie zetec ma plywajacy rozrzad to ognia i bedzie bum na zaworach...

matysss123 - 26 Maj 2010, 22:29

Żółwik Tuptuś napisał/a:


Z drugiej strony - to obroty do 14 tyś obrotów , więc trzebaby dobrze materiały dobrać - nie wiem czy warto jak ori kosztuje stówkę .


A wałek czasami nie kręci sie dwa razy wolniej od wału korbowego?

Żółwik Tuptuś - 26 Maj 2010, 22:32

ja się CVH bawiłem na chamowni ( czyli oko/ucho/dupa ) i mi wyszło to samo , co mi później na dwóch forach odpisali ( +4 stopnie optimum ) do tego doregulowałem zapłon ( to nawet trochę na ASJ z Pumami ) i było git .

ps: żeby nie było - moją metodę odradzam do stosowania samodzielnie .

mikolaj_r - 26 Maj 2010, 22:45

matysss123 napisał/a:

A wałek czasami nie kręci sie dwa razy wolniej od wału korbowego?


Tak, na dwa obroty wału korbowego przypada jeden obrót wałka rozrządu.

Żółwik Tuptuś - 26 Maj 2010, 22:49

matysss123 napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:


Z drugiej strony - to obroty do 14 tyś obrotów , więc trzebaby dobrze materiały dobrać - nie wiem czy warto jak ori kosztuje stówkę .


A wałek czasami nie kręci sie dwa razy wolniej od wału korbowego?


sorry - pogiąłem :)

Macie rację większe koło - mniej obrotów . Demencja starcza :yes:

aleks12 - 21 Wrz 2010, 20:55

W zetecu można regulować kołami seryjnymi bo są bez klinów, czy tak Panowie?
cuoresportivo - 6 Paź 2010, 16:02

Schemat działania ,a dokładniej efekty przestawienia rozrządu na stronie Pana Goduli -guru od silników spalinowych ;)
Bober - 6 Paź 2010, 23:11

Ja u siebie krecilem i dawalo nawet sporo przy oczywiscie sportowym walku teraz bede tez krecil ale w inna strone niz na wollnossaka i przydaje sie to do parametrow jakie potrzebuje czyli na 1/4 mili tylko byla potrzebna gora od 5000 tys sie dosc pokaznie budzil a do lekko sflaczly byl
Krawiec - 9 Gru 2010, 22:34

gdzie można dorwać regulowane kółko do cvh za 100 zł ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group