|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] Regulowane kółko rozrządu
Yankes - 26 Maj 2010, 16:15 Temat postu: [MK3] Regulowane kółko rozrządu Jak w temacie moze mi ktos wyjasnic.Co takie kolko daje dlaczego tyle daje i na czym polega caly bajer
JoeMix - 26 Maj 2010, 16:20
Normalnie silnik masz ustawiony uniwersalnie, czyli na cały zakres obrotów, jak sobie rozrząd podregulujesz kółeczkiem to w pewnym zakresie obrotów silnik będzie lepszy niż teraz, ale w innym zakresie gorszy,,,
Yankes - 26 Maj 2010, 17:03
a na jakiej zasadzie dziala ta regulacja-kolko sie robi wieksze,mniejsze?
luki - 26 Maj 2010, 18:06
Wyprzedzasz bądź opóźniasz wałek rozrządu, względem wału korbowego
Po prostu możesz kręcić kółkiem w lewą bądź w prawo, kolo jest cały czas tej samej średnicy.
Yankes - 26 Maj 2010, 19:00
luki86, aha rozumiem.
A mozna do mojego 1.4 cvh zalozyc kolko od innego auta?
luki - 26 Maj 2010, 19:03
musi się średnica, liczba zębów, odsadzenie, wymiary wpustu, średnica walka zgadzać tak ze generalnie nie ma sensu.
Tak to wygląda kółko ebay
Żółwik Tuptuś - 26 Maj 2010, 19:31
Zabawa kółkiem rozrządu daje w CVH fajne efekty nawet na seryjnym wałku ( Pozwala optymalnie ustawić wałek względem wału )
U nas w klubie kółka do CVH chodzą po około 100 zł - moim zdaniem warto ( ja sobie chwale )
Yankes - 26 Maj 2010, 19:41
Żółwik Tuptuś, a masz jakis cynk kto by mial tokowe na handel?
luki - 26 Maj 2010, 19:47
też był bym zainteresowany
A jak by flansze dorobić i takie coś zmodzić z ori kółka:
Żółwik Tuptuś - 26 Maj 2010, 19:58
Yankes, - napisz w giełdzie , albo na allegro poszuka - może ktoś kisi .
luki86, - ja bym sobie takie ulepił . Nie wiem jakie masz doświadczenia z tokarką - to nie jest budowa promu kosmicznego .
Z drugiej strony - to obroty do 14 tyś obrotów , więc trzebaby dobrze materiały dobrać - nie wiem czy warto jak ori kosztuje stówkę .
luki - 26 Maj 2010, 20:24
Żółwik w sumie racja bo, co za problem wziac kawałek z tego co czytałem to nierdzewka 5-6 mm wystarczy. W kadzie zrobić rysunek, na uczelni mi to na CNC wytną...
ale znów fakt takich obrotów, niedoważenia, itd... trochę przeraża, a wiadomo co by się stało gdyby górę zatrzymało
Ja najpierw musze poskładać silnik a potem bawić sie bajery Co nie zmienia faktu ze fajnie jest mieć coś takiego nawet oparte na półce
Żółwik Tuptuś - 26 Maj 2010, 20:28
luki86 napisał/a: | Żółwik W kadzie zrobić rysunek, na uczelni mi to na CNC wytną...
|
ehh - chyba powoli trzeba mnie będzie do lamusa wsadzić
Masz racje - to dokładniejsze i łatwiejsze do wykonania niż tokarka
xr2fun - 26 Maj 2010, 21:32
JoeMix napisał/a: | Normalnie silnik masz ustawiony uniwersalnie, czyli na cały zakres obrotów, jak sobie rozrząd podregulujesz kółeczkiem to w pewnym zakresie obrotów silnik będzie lepszy niż teraz, ale w innym zakresie gorszy,,, |
Na seryjnym wałku i owszem. Na "tuningowym" trochę inaczej to wygląda i zależy od wielu innych modów, które zostały wykonane.
Jedno jest pewne - fazami należy sterować tylko trzeba wiedzieć co chce się osiągnąć.
Fordon - 26 Maj 2010, 22:17
Takie kolo rozrzadu jak by ktos mial na wzor to moge wykonac na CNC
xr2fun napisał/a: | Jedno jest pewne - fazami należy sterować tylko trzeba wiedzieć co chce się osiągnąć. |
Trzeba przy tym pamietac zeby robic to z glowa i wiedza a nie na zasadzie co bedzie to bedzie
xr2fun, nie chodzi mi o twoja osobe tylko o ludzi ktorzy poczytaja i pomysla aaa to fajnie zetec ma plywajacy rozrzad to ognia i bedzie bum na zaworach...
matysss123 - 26 Maj 2010, 22:29
Żółwik Tuptuś napisał/a: |
Z drugiej strony - to obroty do 14 tyś obrotów , więc trzebaby dobrze materiały dobrać - nie wiem czy warto jak ori kosztuje stówkę . |
A wałek czasami nie kręci sie dwa razy wolniej od wału korbowego?
Żółwik Tuptuś - 26 Maj 2010, 22:32
ja się CVH bawiłem na chamowni ( czyli oko/ucho/dupa ) i mi wyszło to samo , co mi później na dwóch forach odpisali ( +4 stopnie optimum ) do tego doregulowałem zapłon ( to nawet trochę na ASJ z Pumami ) i było git .
ps: żeby nie było - moją metodę odradzam do stosowania samodzielnie .
mikolaj_r - 26 Maj 2010, 22:45
matysss123 napisał/a: |
A wałek czasami nie kręci sie dwa razy wolniej od wału korbowego? |
Tak, na dwa obroty wału korbowego przypada jeden obrót wałka rozrządu.
Żółwik Tuptuś - 26 Maj 2010, 22:49
matysss123 napisał/a: | Żółwik Tuptuś napisał/a: |
Z drugiej strony - to obroty do 14 tyś obrotów , więc trzebaby dobrze materiały dobrać - nie wiem czy warto jak ori kosztuje stówkę . |
A wałek czasami nie kręci sie dwa razy wolniej od wału korbowego? |
sorry - pogiąłem
Macie rację większe koło - mniej obrotów . Demencja starcza
aleks12 - 21 Wrz 2010, 20:55
W zetecu można regulować kołami seryjnymi bo są bez klinów, czy tak Panowie?
cuoresportivo - 6 Paź 2010, 16:02
Schemat działania ,a dokładniej efekty przestawienia rozrządu na stronie Pana Goduli -guru od silników spalinowych
Bober - 6 Paź 2010, 23:11
Ja u siebie krecilem i dawalo nawet sporo przy oczywiscie sportowym walku teraz bede tez krecil ale w inna strone niz na wollnossaka i przydaje sie to do parametrow jakie potrzebuje czyli na 1/4 mili tylko byla potrzebna gora od 5000 tys sie dosc pokaznie budzil a do lekko sflaczly byl
Krawiec - 9 Gru 2010, 22:34
gdzie można dorwać regulowane kółko do cvh za 100 zł ?
|
|