Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Regulacja wtrysku bo duzo pali

YKK - 6 Lut 2010, 15:07
Temat postu: [MK3] Regulacja wtrysku bo duzo pali
hejka, od dawna borykam sie z takim problemem ze moja fiesta duzo pali a mianowicie przy najspokojniejszej jezdzie niemoge zejsc ponizej 10 lub 11 litrow, zawsze jest to od 10,5 do nawet 12 na setke.

jezdze nim tylko po miescie, dziennie robie jakies 50km po miescie i to bez przerwy praktycznie, no moze max 10 minut i odpalam znow, przy spokojnej jezdzie w jedna osobe bez obciazenia

opony to letnie 13 calowe 155 szer.
wymienilem swiece, przewody WN, sonde lambda, wszystkie filtry, koła nie maja oporu toczenia, cpp sprawny, map sensor rowniez, po wymianie wszystkiego robilem reset kompa, rowniez probowalem robic to na inne sposoby to znaczy ostra jazda po resecie jak i spokojna, spalanie sie nie zmienilo.

za te wszystkie wymiany i czesci u mechaniora wykasowal mnie 500zł.
a chailbym zeby te spalanie sie zmniejszylo.

co robic drodzy forumowicze? kolega mowil mi o regulacji wtryskiwacza, jak to zrobic?
prosze o rady i przepraszam za błedy :)
pozdr

stasiek49 - 6 Lut 2010, 15:18

raczej w tym modelu mie da się regulować wtrysku,jedynie wymiana,a to więcej niż całe auto,w serwisie bo tylko tam jest dostępny,uwaga-3000zł.tak trzy tysiące,cały gaźnik,sam wtryskiwacz jest niedostępny
puan - 6 Lut 2010, 16:25

a latem ci też tak dużo pali?
jackrzec - 6 Lut 2010, 17:01

Coś musi być nie tak. Ja mam 1,3 i też dziennie jeżdżę 40-50 km po mieście i odpalam ją ze 30 razy. Nogę mam dosyć ciężką i mimo wszystko pali mi jakieś 8-9 litrów.
YKK - 6 Lut 2010, 21:47

latem niewiem czy tez mi tyle pali poniewaz mam auto od kilku miesiecy ale na trasie o wiele mniej pali, moze cos kolo 6-7 litrow przy predkosci 90kmh

dodam jeszcze ze wymienilem termostat na ten co sie otwiera przy ponad 90 stopni. oraz luzy zaworowe w normie

co jeszcze mozna obstawiac?

JoeMix - 6 Lut 2010, 21:58

Wykręć świece, zrób zdjęcie tej części co siedzi w silniku,,, wymień (bo chyba nie jest drogi) czujnik temperatury silnika ten wkręcony w kolektor dolotowy.
YKK - 6 Lut 2010, 22:15

ten czujnik rowniez mi sprawdzal mechanik powiedzial ze dobry.

a jak sie do niego dostac? swieczki sa ciemne ale nie calkowicie czarne, na trasie sa dosc jasne prawie białe ale kiedy jezdze po miescie to nie sa takie jak na trasie

JoeMix - 7 Lut 2010, 07:54

Cytat:
ten czujnik rowniez mi sprawdzal mechanik powiedzial ze dobry
wa, takich rzeczy się nie sprawdza, takie rzeczy się wymienia (prewencyjnie) na nowe,,, jak n Ci ten czujnik sprawdził? Wykręcił go z auta potem schłodził do -20 i od tej temperatury podgrzewał do 120 i mierzył rezystancje a potem wykres porównał do wzorca? Jak tak to OK,,, Patrzyłem taki czujnik w sklepie www forda i koszt to 80zeta, ale czujnik od wentylatora kosztuje 60, ja za czujnik wentylatora w motoryzacyjnym u siebie płaciłem 20 z groszem, więc myślę że i ten od spodu nie powinien być bardzo drogi, a nawed jeśli to i tak 80 zeta, a ten czujnik jest odpowiedzialny za wzbogacanie mieszanki (czyli zwiększone zużycie paliwa) i może akurat,,,
YKK - 7 Lut 2010, 08:15

tylko pytanie jak tu sie dobrac do tego czujnika :?:
JoeMix - 7 Lut 2010, 08:29

Jest wkręcony od spodu kolektora ssącego,,,
YKK - 7 Lut 2010, 08:33

tyle tez wiem.
tylko jest tam na tyle utrudniody dostep ze niewiem jak go wykrecic.

czy musze wyjmowac silnik albo odkrecac kolektor? jak go wykrecic?

JoeMix - 7 Lut 2010, 08:39

Zdejmujesz wtyczkę, czujnik jest normalnie na klucz odkręcisz oczkowym lub odpowiednim nasadkowym,,,
YKK - 7 Lut 2010, 08:40

a ten czujnik ktory jest przy termostacie od chlodnicy tez ma wplyw na ilosc spalanego paliwa?

bylbym tez bardzo wdzieczny gdybys podał linki z allegro ktore czujniki mam kupic

JoeMix - 7 Lut 2010, 08:42

Nie, on tylko pokazuje temperaturę (wskaźnik na deskę)
YKK - 7 Lut 2010, 14:39

sprawidziłem sam ten czujnik ktory wkreca sie pod kolektorem,,,
dostep naprawde tragiczny, ale udało sie bez uzycia kanału.

wyglada to tak ze rezystencja tego czujnika wynosi
w temp. 0 stopni - 50 Kohm
w temp 20 stopni - 35 Kohm
w temp 80 stopni 5 Kohm
pozyzej 80 stopni jest jeszcze mniejsza ok 3 Kohm

czyli wyglada ze jest ok. potwierdza to co stwierdził mechanik.

w miedzy czasie przeczytalem tez ze wplyw na spalanie ma poziom oleju, poniewaz niski poziom oleju bedzie sie przyczyniac do wysokiego spalania, a wlasnie ja utrzymuje poziom na minimalnej kresce na bagnecie oleju poniewaz troche silnik lubi wypic oleju ok 300ml na 1000km a mechaniik mowil zeby utrzymywac w jak najnizszym poziomie to niebedzie duzo brał oleju

czy poziom oleju ma jakis wplyw na spalanie?

JoeMix - 7 Lut 2010, 15:10

Cytat:
czy poziom oleju ma jakis wplyw na spalanie?
Teoretycznie,,, między MAX a MIN jest normalny poziom oleju więc bez znaczenia to jest,,, 300ml na 1tys to sporo,,, może silnik jest paldlina i dlatego dużo pali,,, sprawdzałeś może kompresje?
YKK - 7 Lut 2010, 15:36

nie sprawdzalem jeszcze

a ile powinna wynosic?

bidżej - 7 Lut 2010, 19:59

YKK, w jaki sposób mierzyłeś spalanie?
YKK - 8 Lut 2010, 07:13

tankuje pod sam korek i jezdze prawie do pustego baku, moze zostaje z litr albo dwa bo jak tankuje to jest ok 40 litrow.

na tym robie niecale 400km po miescie. dwa razy juz tak zrobilem. mysle ze to w miare dokladny sposob mierzenia

JoeMix - 8 Lut 2010, 07:31

YKK, Tym sposobem odstajesz od ogółu liczących spalanie,,, ale dobry jest :yes:
cypis290 - 8 Lut 2010, 07:41

YKK napisał/a:
nie sprawdzalem jeszcze

a ile powinna wynosic?

11,2 do 14,8 bar na każdym cylindrze

YKK - 8 Lut 2010, 21:34

musze tylko sprawdzic tą kompresje

czy ona tez ma taki duzy wplyw na spalnie? wkoncu moge moja fiestke rozpedzic na 4 biegu do 140-150kmh

od 0-100 ma jakies 20 sekund

Blackknight88 - 9 Lut 2010, 16:17

Jak Ci tak dużo oleju bierze to jest niebiesko za samochodem ? bo moim zdaniem jakby palił olej to i byłoby to widać, czuć.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group