Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK1] Fiesta przerywa

krisar - 18 Paź 2009, 15:02
Temat postu: [MK1] Fiesta przerywa
Mam fieste Z 83 r. Problem polega na tym że na ssaniu chodzi dobrze a jak wyciągnę ssanie to zaczyna przerywać jakby na jeden gar nie paliła gaśnie nie chodzi zbyt fajnie i nie ma buta. Na ssaniu nawet lekkim tak z 1/4 chodzi ok. Czekam na wasze opinie i pomoc...
JoeMix - 18 Paź 2009, 16:00
Temat postu: Re: Fiesta przerywa
krisar napisał/a:
Problem polega na tym że na ssaniu chodzi dobrze a jak wyciągnę ssanie to zaczyna przerywać (...) Na ssaniu nawet lekkim tak z 1/4 chodzi ok.
:9: Ustalmy kilka rzeczy bo kolega się plącze w zeznaniach,,,

Skoro na ssaniu chodzi dobrze to jak może przerywać jak wyciągniesz ssanie... gałka wciśnięta - brak ssania, gałka wyciągnięta - jest ssanie.

Teraz przyszła zima,,, puki silnik jest zimny to możesz w ogóle nie ruszyć z miejsca jak ssanie nie będzie wyciągnięte do końca i nie ma co mieć do silnika o to pretensji bo tak może być,,, to że nie na każdym silniku to co innego ale to żadna usterka. Już najwyższa pora przestawić dolot nad kolektor.

krisar - 18 Paź 2009, 17:20

a jest możliwość że u mnie jest inaczej bo tak mi mówił poprzedni właściciel że jak jest to coś obok kierownicy wciśnięte to jest ssanie włączone a jak wyjęte to jest wyłączone. O kurcze jak się zaraz dowiem że jeżdziłem cały czas na ssaniu to walne. Ps auto kupiłem przez pośrednika tzn jego brat mi podawał umowe do podpisu i mówił że ssanie tak działa właśnie czyżby się mylił???
mechcom - 18 Paź 2009, 17:23

sanie jak jest wcisniete to jest wyłaczone a jak wyjete to właczone gy

p.s kontrola jest od tego jak sie nie myle (bynajmniej wiem ze w mk3 jest a mk1 nie wiem)

DziDzia - 18 Paź 2009, 17:25

Kontrolki nie ma (bez przesady :rotfl: )
Zajrzyj w gaźnik i zobaczysz kiedy jest włączone ssanie a kiedy nie i nie będziesz miał problemu.



pozdro :!:

mechcom - 18 Paź 2009, 17:28

DziDzia napisał/a:
Kontrolki nie ma (bez przesady :rotfl: )

przez to pisalem ze nie wiem gy
mechcom napisał/a:
(bynajmniej wiem ze w mk3 jest a mk1 nie wiem)


to logiczne chyba ze jak jest wyciagniete to sanie jest właczone bo ciagniesz linke :devil: i jakos nie słyszałem ze kiedys w jakims samochodzie było na odwrót ze jak jest wcisnieta ta wajcha to sanie jest właczone :rotfl: nawet w maluchu jest ze jak sie pociagnie do góry :yes: ale jak chce to niech spawdzi gy

JoeMix - 18 Paź 2009, 17:35

krisar napisał/a:
a jest możliwość że u mnie jest inaczej
Mało prawdopodobne, zdejmij górna obudowę puszki filtra - wciśnij cięgno zerknij w dziurę - powinno być widać wnętrzności, wyciągnij cięgno - powinno się wszystko zasłonić taką blaszką.
mechcom - 18 Paź 2009, 17:38

JoeMix, a nie czasami na odwrót :fox:
JoeMix - 18 Paź 2009, 19:21

mechcom, jak na odwrót? ;/

Gałka ssania wciśnięta - przepustnica stoi pionowo - jak patrzysz w gaźnik, to widzisz dysze, przepustnice główną i tak dalej - ssanie wyłączone,

Gałka ssania wyciągnięta - przepustnica zamknięta, więc nie widać nic w środku, im bardziej przepustnica przymknięta - tym mniej powietrza zasysa silnik dlatego wysysa więcej paliwa - ssanie włączone.

tak? :fox:

mechcom - 18 Paź 2009, 20:17

JoeMix napisał/a:
Gałka ssania wciśnięta - przepustnica stoi pionowo

to z tego wnioskuje ze jak bym dodawał gazu to by przepustnica robiła sie w poziom a to zamyka dostęp czyli nie dostaje nic do srodka (jak sie myle to nie bijcie :-P )

Peedro - 18 Paź 2009, 20:42

przepustnica od ssania, tak jak napisał Joe przymyka przepływ powietrza, by mieszanka była bogatsza. Poczytaj o zasadzie działania ssania :)
mechcom - 18 Paź 2009, 20:55

Peedro napisał/a:
przepustnica od ssania, tak jak napisał Joe przymyka przepływ powietrza, by mieszanka była bogatsza. Poczytaj o zasadzie działania ssania :)

no tak fakt moj bład przepraszam :-P :kaput: pomyliło mi sie

JoeMix - 18 Paź 2009, 21:35

mechcom napisał/a:
JoeMix napisał/a:
Gałka ssania wciśnięta - przepustnica stoi pionowo

to z tego wnioskuje ze jak bym dodawał gazu to by przepustnica robiła sie w poziom a to zamyka dostęp czyli nie dostaje nic do srodka (jak sie myle to nie bijcie :-P )
Pobić nie pobijemy,,, ale :P
Paweł1 - 19 Paź 2009, 17:22

mam fieste MK1 i niemam nigdzie żadnej gałki i linki od ssania co zrobić jak to ssanie wyłączyc bo tak mi palie że hej na 100 spaliła mi ok 15litrów jak je wyłąćzyć
JoeMix - 19 Paź 2009, 19:55

Paweł1, możesz mieć automat - zdejmij puszkę filtra - całą i daj foto gaźnika z kilku stron (tylko lepciejsze niż ostatnio :P ).
Paweł1 - 19 Paź 2009, 21:34

w tak starym aucie automat ona jest z 1980 roku jak dla mnie to chyba nie możliwe..
JoeMix - 19 Paź 2009, 22:13

MOŻLIWE,,,

[ Dodano: Pon Paź 19, 2009 22:14 ]
sorka za capsa,,,

Paweł1 - 21 Paź 2009, 13:58

to dlaczego mi tak dużo pali jak by było automat to by paliła max 7.5
mechcom - 21 Paź 2009, 14:19

Paweł1 napisał/a:
to dlaczego mi tak dużo pali jak by było automat to by paliła max 7.5

JoeMix napisał/a:
Paweł1, możesz mieć automat - zdejmij puszkę filtra - całą i daj foto gaźnika z kilku stron (tylko lepciejsze niż ostatnio :P ).

zrob ci ludzie Ci mowią a nie zadajesz takie pytania gy

krisar - 22 Paź 2009, 19:04

Z tym moim ssaniem to faktycznie sprzedawsca wprowadzil mnie w blad a ja nie sprawdziłem tego i jest faktycznie tak jak mowicie... Ale wstyd :) `
Paweł1 - 23 Paź 2009, 20:20

zrobiłem zdjęciae gazńika i gdzie jest to ssanie ?????



JoeMix - 23 Paź 2009, 23:28

Ssanie, a raczej przepustnice ssania to te blaszki zaznaczone biała strzałką.
Jeśli na zdjęciu silnik jest ciepły, lub jakiś czas był włączony zapłon to ok, bo ssanie jest wyłączone i przepustnice stoją pionowo, jeśli jednak silnik jest zimny to powinny być zamknięte - stać prawie poziomo, blokować dostęp powietrza.

Weź je paluchem rusz czy w miare lekko chodzą, przymknij je na pracującym silniku, powinny lekko obroty wzrosnąć, zwłaszcza pod koniec jak już będą prawie zamknięte,,, zostaw tak jak się silnik nagrzeje zobacz czy się otworzą, albo czy maja tendencje do otwarcia.

To w białym prostokącie to sterownik tych przepustnic, znaczy staruje jedną, a druga się steruje drutem od tej pierwszej,,, nie masz linki więc do tej puszki powinien wchodzić przewód lub 2 (nie pamiętam) sprawdź czy tam jest napięcie jak jest włączony zapłon (jak silnik pracuje) - na razie nie proponuje rozbierać bo z tego co pamiętam to są szopki by to prawidłowo złożyć.


Paweł1 - 24 Paź 2009, 18:09

dzieki jast tak jak ty mówisz jest wszystko juz dobrze :jupi: :jupi:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group