Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Kod błędu 38 , sonda lambda.

mobil1 - 24 Wrz 2009, 17:49
Temat postu: [MK3] Kod błędu 38 , sonda lambda.
Witam sprawdzałem kody błędów i wywaliło mi na pracującym silniku 38 - (sonda lambda) na zimnym jest wszystko ok robiłem reset komputera, podmieniałem sondę nawet dwie i nadal to samo co mo ze być przyczyną ze ten błąd nie ustępuje ?

Kod:
Proszę tagować tematy :)
- trzeci

bidżej - 24 Wrz 2009, 20:08

np. przerwa na wiązce
mobil1 - 28 Wrz 2009, 17:36

Dziś byłem się dopytać u elektryka co i jak z tym może być nie tak i powiedział mi że w escorcie kiedyś coś takiego miał to komputer był padnięty jakiś kondensator podobno poszedł co o tym sądzicie?
sledzio - 28 Wrz 2009, 17:39

Cytat:
takiego miał to komputer był padnięty jakiś kondensator podobno poszedł co o tym sądzicie?

jak masz kompa na podmiankę to sprawdź, jak nie masz to sprawdź wiążke od sondy, moze gdzieś jest przetarcie, albo kabel naderwany ?

mobil1 - 4 Paź 2009, 11:24

sprawdzałem wiązkę niby jest ok nawet mierzyłem sondę i wskazania na tym czarnym kablu wyszły 5.30-6.14 i w drugiej na podmianę 5.04-5.80 czy to oznacza ze sondy obie są padnięte ? z tego co słyszałem ze napięcie powinno wynosić w granicach 0.1-0.9
JoeMix - 4 Paź 2009, 12:10

Jak mierzyłeś sondę,,, piszesz na czarnym kablu? Jednym? A no i oczywiście do pomiaru sonda powinna mieć odpowiednią temperaturę,
mobil1 - 4 Paź 2009, 22:18

mierzyłem ja na włączonym silniku i rozgrzanym jeden kabel miernika - masę dałem na ramę i plusowym po wszystkich kablach na wtyczce leciałem i wyszło to:

zielony - 5.30v
czarny - 5.04 - 6.10v
biały - 12v
biały - 0.25v

Tommur - 4 Paź 2009, 22:29

nie nie. N aczrnych kablach (to chyba grzałka) powinieneś mieć 12V. A na 2 kablach sondy 0,1-0,8. Nie mierzysz napięc do masy (ramy). Tylko miedzy kabelkami sondy
mobil1 - 4 Paź 2009, 22:41

ja to słyszałem znowu że białe to są od grzałki to ktory w takim wypadku jest masą jak sie dokładniej wpiąć w tą sondę
bidżej - 5 Paź 2009, 00:07

sondę mierzy się między szarym a czarnym (u ciebie mobil1 zielonym?) przewodem! i potrzebny jest miernik analogowy, na cyfrowym niewiele zobaczysz...

z tego co patrzę na napięcia, to różnica między czarnym a "zielonym" waha się mniej więcej 0-1V więc jest ok :fox:

mobil1 - 5 Paź 2009, 10:25

no może i szary faktycznie ciemno było jak to robiłem dziś jeszcze dodatkowo sprawdzę no to teraz jeśli z twoich wyliczeń wynika że sonda sprawna to co dalej mam robić? Co sprawdzać? Słyszałem że może być jeszcze uszkodzony czujnik temperatury zasysanego powietrza ale czy komputer by mógł nie wykazać ze jest on uszkodzony a w rzeczywistości tak ?
Tommur - 5 Paź 2009, 12:04

A jakie masz wogóle spalanie? Bo jesli 8-10 w mieście to sonda jest ok :V:
mobil1 - 5 Paź 2009, 14:22

spalanie właśnie jest b.wysokie okolo 18l/100 porażka za 20pln zaleje i pojedze chwile i juz nie ma i szukam właśnie przyczyny tego spalania jak bym miał spalanie takie jak napisałeś to bym się tylko cieszył
bidżej - 5 Paź 2009, 20:01

kod 38 to dokładnie "Sonda lambda - uboga mieszanka lub uszkodzona sonda". skoro napięcia są ok (sonda sprawna) a do tego auto wciąga wachę jak czołg (uboga mieszanka odpada :-P ) to zostaje wiązka albo komp :|
JoeMix - 5 Paź 2009, 20:24

Weź na pracującym silniku odepnij wtryskiwacz i zobacz czy zgaśnie.
mobil1 - 5 Paź 2009, 21:05

wiązka jest raczej ok bo ja sprawdzałem mierzyłem ostatecznie komp ale nie bd kupywał w ciemno przecież chyba że ma ktoś na podmianę.
Obojętnie który wtryskiwacz czy po kolei odpinać każdy, ale ze 2 tygodnie temu odpiąłem jeden wtryskiwacz no i chodziła ale wiadomo na 3 gary tylko ale nie zgasła

bidżej - 5 Paź 2009, 21:12

JoeMix, chyba znowu nie zwróciłeś uwagi że to EFI :-P
JoeMix - 5 Paź 2009, 21:29

bidżej, no nie,,, ja nie wiem, jakoś to z automata pisze jak czytam o spalaniu 20/100,,, nie wiem czemu,,, już któryś raz,,, :ups:

Ale generalnie chodzi o to czy wtryskiwacz(e) nie puszczają paliwa jak nie trzeba,,, ale w EFI chyba ciężej to sprawdzić,,,

mobil1 - 6 Paź 2009, 22:35

sprawdziłem te wtryski w taki sposób że wymontowałem je i przy pomocy drugiej osoby która przekręcała zapłon a ja trzymałem wtryski żeby ciśnienie ich nie wypchało i z tego co zaobserwowałem to żaden nie leje chyba dobry sposób wymyśliłem na sprawdzenie ?

Co mam dalej robić już straciłem nadzieje że to auto będzie mało paliło. Czy pompa paliwa ma coś z tym wspólnego bo miałem ja wymieniana tylko że na nie oryginalną, a może filtr powierza kupić nowy - ale czy to aż tak by zmieniło spalanie zostaje jeszcze ten komputer ale nie jestem na 100% pewny ze to to będzie nie chce ładować kasy w błoto. Może ktoś by przejeżdżał przez Radom i dało by rade podmienić kompa

PumaRST - 7 Paź 2009, 14:47

na spalanioe jeszcze majawpływ:

1) czujnik położenia przepustnicy oraz
2) czujnik tem. wody ten pod kolektorem ssącym.

w kazdym z tych przypadków bedzie go zalewać

mobil1 - 8 Paź 2009, 16:30

czy da się to jakoś miernikiem sprawdzić ?
bidżej - 8 Paź 2009, 16:43

do CPP znajdziesz dokładną instrukcję na forum.
czujnik temperatury też da radę sprawdzić miernikiem - trzeba mu pomierzyć oporności w różnych temperaturach (przydałyby się wartości z książki serwisowej...)

mobil1 - 9 Paź 2009, 11:17

mógł by ktoś podać te wartości jaka powinna wynosić rezystancja w danej temperaturze czujnika temp. wody i czujnika temp. zasysanego powietrza bo co do CPP to znalazłem te wartości na forum lecz pozostałych nie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group