| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Elektryka - [MK4] Problem z klimatyzacją
 
 uKL - 24 Sie 2009,  09:53
 Temat postu: [MK4] Problem z klimatyzacją
 Witam,
 
 Mam mały problem z klimatyzacją w mojej Fieście. Otóż objawia się to tak.. Samochód stoi i uruchomionym silnikiem i klimatyzacją. Kompresor włacza się na około 10s następnie wyłącza na około 5 sekund.. No i tak w kółko.. Zauważyłem, że jest to związane z pracą czujnika umieszczonego na "zimnej" rurce zaraz obok filtra przeciwpyłkowego w podszybiu.. Czy mógłby ktoś kompetentny się wypowiedzieć czy to normalny/nienormalny objaw? Do czego służy ten czujnik?
 
 Poza tym.. Czy da się jakoś obniżyć temperaturę "wyjściową" klimatyzatora? Nie jest on jakoś specjalnie wydajny podczas jazdy
   
 Pozdrawiam Serdecznie
 Laskosz - 24 Sie 2009,  15:43
 
 masz za mało gazu w układzie
 uKL - 24 Sie 2009,  16:45
 
 
  	  | Cytat: |  	  | masz za mało gazu w układzie | 
 Raczej niemożliwe.. układ był napełniany w maju i chłodzi. Wiesz co to za czujnik, czy strzelasz?
 JoeMix - 24 Sie 2009,  17:05
 
 I problem był od maja czy może od jakiegoś czasu się pojawił, gaz ma to do siebie że lubi uciekać
   Pawełos666 - 24 Sie 2009,  17:36
 
 a co na tym czujniku jest napisane?, bo nie bardzo wiemy o jaki Ci czujnik chodzi
 uKL - 24 Sie 2009,  17:59
 
 
  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | I problem był od maja czy może od jakiegoś czasu się pojawił, gaz ma to do siebie że lubi uciekać   | 
 Generalnie to zawsze tak było, tylko zastanawiam się po co
  Klimatyzacja w każdym bądź razie działa.. Postaram się zrobić zdjęcie tego czujnika.. JoeMix - 24 Sie 2009,  18:22
 
 Może chodzić o utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie, i od tego może być ten czujnik,,,
 Laskosz - 24 Sie 2009,  20:50
 
 czujnik załącza sprężarke jeśli jest odpowiednie ciśnienie, jeśli jest za niskie nie włączy jeśli jest za wysokie rozłączy (albo wcześniej sprężarka wywali gaz)
 
 wentylator ci sie załącza?
 
 napewno nie masz żadnej nieszczelności?
 uKL - 25 Sie 2009,  00:13
 
 Wentylator się załącza na 100%, klimatyzacja chłodzi.. po uzupełnianiu czynnika jeździłem dwa razy na sprawdzenie czy nie ma wycieków.. nie stwierdzono.. jednak w 100% pewnym nigdy być nie mogę
   Pawełos666 - 25 Sie 2009,  07:00
 
 Przelacznik wysokiego cisnienia klimatyzacji się nazywa to badziewko.
 
 [ Dodano: Wto Sie 25, 2009 09:03 ]
 albo mowisz o zaworze
   uKL - 25 Sie 2009,  10:26
 
 Tak wygląda to ustrojstwo.. wybaczcie jakość, nie miałem pod ręką nic innego niż telefon
   
   Pawełos666 - 25 Sie 2009,  12:57
 
 Kolego to o czym piszesz to zwyczajny wylacznik cisnieniowy klimy, firma HELLA na Twojej fotce 2 piny
   
   uKL - 25 Sie 2009,  16:20
 
 OK, czyli to jest zapewne normalne zachowanie
  Zauważyłem, że to się dzieje tylko jakiś czas po włączeniu klimy.. na trasie już to nie występuje. 
 Pytanie drugie, czy da się obniżyć próg temperatury? W upalne dni fajnie by było, gdyby wiało trochę chłodniej
  Ewentualnie czy to nie będzie zbyt niebezpieczne przesilenie układu? 
 W ogóle czy temperatura wyjściowa to kwestia jakiegoś regulatora progowego, czy wydajności układu?
 JoeMix - 28 Sie 2009,  13:07
 
 Generalnie wydajności,,, to tak samo jakbyś chciał aby w zimę Ci leciało cieplejsze powietrze z ogrzewania,,,
 uKL - 28 Sie 2009,  14:35
 
 Wtedy mógłbym próbować wymienić nagrzewnicę na bardziej wydajną
  Tak się teoretycznie zastanawiam co w klimatyzacji jest ograniczeniem największym? Agregat czy coś innego? JoeMix - 28 Sie 2009,  14:39
 
 agregat oraz ten, wymiennik (wyleciała mi fachowa nazwa z głowy)
 Laskosz - 28 Sie 2009,  21:22
 
 układ jest aprojektowany by było ok to czemu chcesz poprawiać fabryke??
 
 im wiecej gazu tym mocniejsze chłodzenie ale mocniej nagrzewa sie chłodnica
 
 ciśnienia do najlepszego chłodzenia to około 25bar na wysokim i wtedy możesz lody w aucie mrozić... ale na zdrowie Ci to nie wyjdzie
 
 
 z tym że zawory na sprężarkach puszczają przy 28-32 bar
   a przewody czasem szybciej
   uKL - 28 Sie 2009,  23:55
 
 
  	  | Laskosz napisał/a: |  	  | ciśnienia do najlepszego chłodzenia to około 25bar na wysokim i wtedy możesz lody w aucie mrozić... ale na zdrowie Ci to nie wyjdzie 
 
 z tym że zawory na sprężarkach puszczają przy 28-32 bar
   a przewody czasem szybciej
   | 
 
 O taką odpowiedź mi chodziło
  Raczej teoretyzuję, niż chcę stosować takie rozwiązania w praktyce   
 Wiadomo, że da się zrobić wszystko, tylko nie wszystko się opłaca
   
 Pozdrawiam
 EOT
   zimzia - 31 Lip 2010,  14:31
 
 klima nabita niedawno, od pewnego czasu mam podobne zjawisko sprężarka pochodzi około 2-3 sekundy i wyłączy się na 2-3 sekundy i tak w kółko, tez słychać tykanie z tego samego czujnika, powietrze wydobywające się z kratek jest delikatnie zimne.  Raczej nie powinna się tak często wyłączać i włączać.
 drjanusz - 31 Lip 2010,  22:22
 
 zimzia, A jak chłodnica wygląda -czysta
  ,wyczyść pomoże(bo musi być czysta co by sprawnie działała klima  ). zimzia - 1 Sie 2010,  07:58
 
 chłodnica nie jest brudna a radiator jest troszkę pozaginany
 JoeMix - 1 Sie 2010,  08:00
 
 Jak kompresor co chwila się włącza i wyłącza to może jakiś czujnik nadciśnieniowy wariuje?
 zimzia - 1 Sie 2010,  08:04
 
 cały czas słychać tykanie z tego dwu przewodowego czujnika
 
 
   
 ale u kolegi uKL tez tykał tylko rzadziej
 
 
 na rożnych forach przeczytałem ze może być za dużo czynnika, wie ktoś jaka jest pojemność ??
 Laskosz - 1 Sie 2010,  09:19
 
 tera Ci nie powiem ile wchodzi gazu bo mi sie nie chce kompa odpalać drugiego ale możesz podjechać gdzieś i poprosić o ściągnięcie 50-100g gazu i może zacząć chulać cały czas
 
 a jakbyś dołożył jeszcze jeden wentylator to też powinna przestać się rozłączać
 Krzysiekkk - 1 Sie 2010,  09:37
 
 powinno być na tabliczce znamionowej od klimy na belce pod maską, u mnie jest to 0.770kg pozdro
 zimzia - 2 Sie 2010,  08:53
 
 dzięki chłopaki
 
 a wszytko było na wierzchu
   
 
   
 
 okazało się ze gdzieś jest dziurka która po 2 tygodniach uniemożliwiła prawidłowa pracę klimatyzacji.
 A przed nabijaniem była sprawdzana szczelność.
 Laskosz - 2 Sie 2010,  20:38
 
 
  	  | zimzia napisał/a: |  	  | A przed nabijaniem była sprawdzana szczelność. | 
 
 małej dziurki maszyna nie wykryje
 zimzia - 3 Sie 2010,  09:31
 
 była sprawdzana i nic nie wykryto, podobno do czynnika oprócz oleju dodaje się jeszcze jakiś płyn co świeci w ultra fiolecie ale nie wiem jak długo on działa.
 Laskosz - 3 Sie 2010,  21:34
 
 
  	  | zimzia napisał/a: |  	  | oprócz oleju dodaje się jeszcze jakiś płyn co świeci w ultra fiolecie ale nie wiem jak długo on działa. | 
 działa jak tylko gdzieś wyjdzie na wierzch a widać go dłuuugo
   
 jak już pisałem małej nieszczelności maszyna nie wykryje, dlatego dodaje sie kontrastu (to ten płyn) i jak coś z klimą nie tak to trzeba podjechać tam gdzie sie nabijało i niech szukają nieszczelności
 zimzia - 4 Sie 2010,  07:44
 
 a jak to jest z tym kontrastem dodawany każdorazowo czy zależy to od serwisu ?, u mnie nic nie świeci pod UF
 Laskosz - 4 Sie 2010,  21:10
 
 skoro nic nie świeci to albo nie dodano go albo nie wycieka nic nigdzie, popatrz w okolicach zaworów od klimy jak tam coś zobaczysz w uv tzn że dodano kontrast (on świeci na jaskrawy żółty jak świeży i na pomarańczowo jak stary)
 
 niektórzy dodają za każdym razem a inni wogóle
 u mnie w zakładzie dodajemy jak coś się dzieje rzeczywiście czyli jak za 1 razem gaz ucieknie, niestety kontrast też jest dość drogi
 
 dodam jeszcze od siebie że ja robiąc w klimatyzacjach nie daje nigdy gwarancji na to że klima po nabiciu będzie chodzić itp bo to bezsens
 zimzia - 5 Sie 2010,  07:48
 
 bylem wczoraj u innego mechanika widać że koleś jest konkretny i zna się na rzeczy.
 Najbardziej prawdopodobne chłodnica albo łączenia.
 
 |  |