| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Elektryka - [MK3] Kable do swiec - kolejność
 
 przemo. - 17 Cze 2009,  23:22
 Temat postu: [MK3] Kable do swiec - kolejność
 Witam zmieniałem kable do świec i teraz nie wiem w jakiej kolejności były założone ma może ktoś zdjęcie silnik 1,4
 JoeMix - 18 Cze 2009,  07:52
 
 
  Bywa i tak,,,, kable zdejmuje się z silnika pojedynczo, i w miejsce zdjętego zakłada się nowy, odpowiedniej długości,,, a tak, musisz szukać na forum fotek - napewno są lub kolejności zapłonu - też gdzieś jest opisane. mikolaj_r - 18 Cze 2009,  11:21
 
 Albo jestem zaspany albo nie rozumiem problemu: przecież na cewce jest opisane 1,2,3,4 Pierwszy jest od strony rozrządu i jest najdłuższy, czwarty ostatni najkrótszy.
 
 http://www.allegro.pl/ite...4_1995_rok.html
 JoeMix - 18 Cze 2009,  12:18
 
 Może kolega ma klasyczny rozdzielacz,,, i tam nie jest opisane,,,
 Qzyn - 18 Cze 2009,  12:25
 
 Ja spotkalem sie w fordzie z dwoma kolejnosciami zaplonu: 1-3-4-2 oraz 1-3-2-4
 JoeMix - 18 Cze 2009,  12:45
 
 1-2-4-3
   JoeMix - 18 Cze 2009,  12:46
 
 przemo., ile masz przewodów 4 czy 5, bo będziemy zgadywać,,,
 przemo. - 18 Cze 2009,  23:14
 
 4 przewody plus 5 w srodku i nie mam podpisane
 MARIUSZ.B - 19 Cze 2009,  00:19
 
 Dioda to ładnie tu  opisał.
 Maki - 20 Cze 2009,  08:33
 
 Przecież zapłon jest na dwóch cylindrach jednocześnie. Czyli 1-4 i 2-3.
 JoeMix - 20 Cze 2009,  10:31
 
 Maki, na jednej cewce to może być nawet i na 4 jednocześnie jak jest zwarcie
  Przecież kolega napisał że ma klasyczny zapłon, 5 przewodów WN, rozdzielacz i jedną cewkę WN. Tam nie ma nic opisane i nie ma miejsca na pomyłki. przemo. - 22 Cze 2009,  19:15
 
 dzieki panowie juz pali tylko jest jeden minus strasznie kopci i rzuca silnikiem (dusi sie jak jade) tak jakby na wszystkie gary nie chodziło cos w tym stylu niewiecie co to moze byc
 JoeMix - 22 Cze 2009,  20:31
 
 Zapal sobie ją nich chodzi sobie na wolnych a Ty na chwilę zdejmuj po kolei (tak na 3-5 sekund) przewody ze świec W/N jak trafisz na taki co nie będzie różnicy jak go zdejmiesz to będziesz miał pocześci winowajcę.
 przemo. - 22 Cze 2009,  20:37
 
 i co wtedy z tym zrobić chyba mi niema różnicy w 1 cylindrze i chyba 3 ale na pewno w pierwszym
 JoeMix - 22 Cze 2009,  21:02
 
 Jak odcięcie iskry na świecy nie robi na silniku większego wrażenie to znaczy że on na tym cylindrze nie chodzi jak trzeba,
 
 Trzeba sprawdzić wszystko po kolei w zapłonie, czyli świece, przewód, rozdzielacz (kopułkę, palec) a także wypadało by zerknąć co nie tak jest w silniku, spróbuj zmienić 1 z 3 może są pomylone jednak i męczy się na 2 garach,,,
 diodalodz - 22 Cze 2009,  21:27
 
 zmierz kompresję to najszybsza i najtańsza metoda . czy silnik wcześniej był sprawny czy jest z niewiadomego źródła ??
 przemo. - 22 Cze 2009,  21:42
 
 był sprawny
 JoeMix - 22 Cze 2009,  22:04
 
 No ja Tu wnioskuję że wszystko było OK, naszło go na zmianę kabli, zrzucił stare i się zrobił problem jak założyć nowe, z rad na forum pozakładał nowe i silnik mu pali ale nie jest OK, stąd wnioskuję że jednak coś źle poskładał,,,
 diodalodz - 22 Cze 2009,  22:29
 
 Kolejność zapłonu w CVH:
 1-3-4-2
 Joe pisał tak :
 1-2-4-3
 więc jeśli ustawiłeś jak joe to zamień miejscami kabel 2 z 3 choć jak piszesz że na 1 nie ma reakcji to zamień 1 z 4 (zamian dokonuj na kopułce) . Aparat obraca się przeciwnie niż wskazówki zegara jeśli patrzysz na niego od strony skrzyni . więc i tak maja być poukładane przewody . najpierw odnajdź 1 cylinder(strona alternatora i rozrządu ) i zobacz czy kolejne powkładane przewody idą do 3 potem 4 i na końcu do 2 cylindra .
 JoeMix - 22 Cze 2009,  22:48
 
 Ojojojo,,,  diodalodz, ja to napisałem w odpowiedzi jedynie na post Qzyna i to jest kolejność OHVki jak pamiętam,,, przemo., jak podłączyłeś w takiej kolejności jak ja napisałem na pewno nie jest dobrze - sorry za wprowadzenie w błąd, powinienem się nieco precyzyjniej wtedy wypowiedzieć.
 
 http://www.fiestaklubpols...+zap%B3onu++chv
 
 Z racji iż w CHV nie ma takiej swobody montażu aparatu jak w OHV istnieje duże prawdopodobieństwo że 1szy cylinder będzie jak na obrazku.
 diodalodz - 23 Cze 2009,  09:59
 
 tak jak pisałem podstawa to lokalizacja zapłonu na 1 cylindrze(suw pracy) . reszta to już formalność .
 
 |  |