Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK3] Zbyt wysoka temperatura silnika

Jacek4200 - 28 Lut 2009, 00:07
Temat postu: [MK3] Zbyt wysoka temperatura silnika
Witam. Nie mam pojęcia co mi się stało z samochodem. Odkąd przyszło ocieplenie Fiesta zaczyna stroić fochy, konkretniej to - szybko rośnie temperatura i dochodzi do N a nawet tuż przed czerwonym polem, a następnie wacha się między N a O. Wentylator się nie załącza choć jest sprawny, sprawdzalem. Wymieniłem termostat i czujnik włączania wentylatora, nic nie pomogło. Po osiągnięciu litery O termostat puszcza wodę na chłodnicę, wskaźnik zatrzymuje się tuż przed czerwonym polem i lekko opada na O bez udziału wentylatora. Silnik jest słaby przez tak wysokie temperatury, nie wcina ani oleju, ani płynu chłodniczego. Wczoraj podjeżdzałem pod górkę, stracił moc i ledwo na dwójce wdrapałem się do pracy 30km/h. Dzisiał zupełnie na odwrót, ta sama górka i 80 km/h na 4 biegu bez problemu. Jak po 22 wracałem z pracy, kawałek pojechał, przydusił się, poszarpał, wyjechałem na główną trasę spokojnie 100 km/h, ze wskaźnikiem temp. między N a O. Kable i świece wymieniałem calkiem niedawno, myślę też że silnik mówi papa ;-( ale jeżeli by tak było nnie miał by "lepszych chwil" :ups:
Macie może jakąś radę?

Kod:
Proszę tagować tematy i w tytule postu konkretniej opisywać problem.
Inaczej takie topicy będą zamykane.
- trzeci

Kondziu - 28 Lut 2009, 02:04

Czujnik temperatury kolego...Koszt około 25 zł na nowy. Jest na dole pod pompą wody. Odkręcasz na klucz 13 ale przed tym odkręcasz fajkę z przewodem do czujnika. Może szarpie dlatego że przegrałeś go..
PS. nie masz kartonu przed chłodnicą? (pytam tam na wszelki wypadek bo róznie sobie ludzie radzą z mrozem)

Jacek4200 - 28 Lut 2009, 11:35

Nie mam kartonu przy chłodnicy. Wogóle sprawdzalem - jak odłączyłem wentylator to wskaźnik nie wchodzi na czerwone pole, jak jest podłączony to zaraz się grzeje i już przekracza normę. Nic, jade po ten czujnik temperatury i zobacze co to będzie ;-|

[ Dodano: Sob Lut 28, 2009 16:15 ]
No tak, pojechałem do mechanika, termostat za wysoko otwiera, bodajże przy 98 stopniach, do wymiany na 92 stopnie. Jak zaczął nim gazować to nawet wentylator się załączył :) Dzięki za pomoc :fox:

MARO 124 - 1 Mar 2009, 20:40

czesc jestem nowy mam podobny problem aczkolwiek troche inny ostatnio w czasie jazdy zagotowal mi sie plyn a le nie w chlodnicy co dziwne tylko chyba w silniku bo zniknal przez zbiorniczek wyrownawczy prosze o pomoc co to moze byc
Jacek4200 - 2 Mar 2009, 16:48

MARO 124 Termostat prawdopodobnie padł bo nie otwiera się i nie puszcza wody m.in na chłodnice. Szkoda że nie sprawdziłeś czy wąż do chłodnicy podczas "zagotowania" był zimny.

Niech się wypowiedzą inni :)

Marcinowaty - 4 Mar 2009, 16:35

Kondziu napisał/a:
Czujnik temperatury kolego...Koszt około 25 zł na nowy. Jest na dole pod pompą wody


Nic bardziej mylnego, czujni temp podłączony do wskażnika jest w okolicach termostatu, i powinien byc zielony. Czujnik wlaczający wentylator jest na termostacie i nie jestem pewny czy nie wysyła on informacji do kompa o temp płynu chłodniczego, co mogłoby miec kolosalne znaczenie dla spalania..

kandyk - 4 Mar 2009, 16:42

Marcinowaty,
Marcinowaty napisał/a:
Czujnik wlaczający wentylator jest na termostacie i nie jestem pewny czy nie wysyła on informacji do kompa o temp płynu chłodniczego, co mogłoby miec kolosalne znaczenie dla spalania..
Ten czujnik jest umieszczony pod spodem kolektora ssącego.
http://www.fotosik.pl/pok...4cc9869043.html

Fornal - 30 Kwi 2009, 16:00

Temat coś podupadł a ja właśnie mam taki sam problem co zakładający ten temat. Temperatura była stale wysoka, okolice N,dziś wymieniłem termostat i czujnik temperatury wody (ten w obudowie termostatu - zielony), wyjechałem do miasta, po przejechaniu ok 6 km i po odstaniu swojego na dwóch światłach temperaura wskazuje górną granicę poziomu norm, czyli ostatnie stadium przed czerwonym polem, sprawdziłem przewód chłodniczy - prowadzący od termostatu do chłodnicy - letni, chłodnica zimna, reszta - parzy. Załatwiłem swoje - jade dalej ok 3 km temperatura cały czas wysoka, stałem na krzyżówce dobre 3min, temperatura praktycznie bez zmian ani w górę ani w dół. Na naastępnym postoju sprawdziłem przewody - wszystkie ciepłe, łącznie z chłodnicą. Dalsza jazda po mieście i w niewielkich korkach wyglądała tak, że temperatura była wysoka, ale nie wchodziła na czerwone pole, co jakiś czas spadając w okolice O lub R. Co dziwne nie zauważalne są różnice pomiędzy teperaturami w trakcie stania w korku a na przykład jadąc z prędkością 80 km/h. Po powrocie termostat, który uznałem, że był walnięty, wsadziłem do kotła i zagotowałem z woda - dochodząc do wrzenia, termostat zaczyna się rozwierać, czyli chyba był ok. Bedę wdzięczny za pomysły i podpowiedzi.
szogoon - 30 Kwi 2009, 17:03

a ja mam tak:

popędzę moją brykę na trzecim biegu, prędkość 70~120km/h
otwieram maskę, a tam straszny żar ;] na wskaźnikach cały czas temperatura między O/R, wentylator ani razu mi się nie włączył :( a sprawny

dziwi mnie, że cały czas taka sama temperatura, czy go deptam, czy spokojnie jadę

muszę jeszcze sprawdzić jak wąż od chłodnicy, bo zapomniałem to sprawdzić ;]

JoeMix - 1 Maj 2009, 01:01

Znudziło mi się pisanie że wskazanie zegara można sobie wsadzić bez kontroli faktycznej temperatury silnika... czyli nazwijmy to kalibracją, termometr z 2 metrowym kablem z czujnikiem na końcu kosztuje obecnie 32 złote. Nadmienię tylko że u mnie między dolnym polem normalnej temperatury a górnym jest kilka (słownie KILKA) stopni różnicy, bodajże 6, ale dokładnie nie pamiętam.
szogoon - 1 Maj 2009, 10:28

JoeMix napisał/a:
termometr z 2 metrowym kablem z czujnikiem na końcu
możesz zapodać jakiś przykład ? i jak to się montuje ? ;]
JoeMix - 1 Maj 2009, 10:58

szogoon termometr panelowy LCD lub jakiś inny, czujnik przykłada się do węza za termostatem, w miarę blisko silnika, i zawija ciasna taśmą izolacyjną, termometr w pojeździe, jak nagle z 40 wskoczy na 85 przykładowo to znaczy zie otworzył się termostat.

Ja użyłem podobnego http://allegro.pl/item615...da_3_metry.html ale -50 do +150, czujnik wyjąłem z obudowy.

szogoon - 1 Maj 2009, 11:48

http://allegro.pl/item615...c_150_st_c.html - a coś takiego ?
JoeMix - 1 Maj 2009, 13:58

Dokładnie coś takiego, mocujesz tak by mierzyło temperaturę płynu wychodzącego z silnika,,, albo za obudową termostatu, wtedy będzie pomiar z uwzględniwszy włączenia się dużego obiegu, lub na wężu wejściowym do nagrzewnicy, wtedy będzie temperatura silnika najbardziej zbliżona.
Jacek4200 - 2 Maj 2009, 23:14

Moje problemy z temperaturą mam nadzieję że się skończyły bo wymieniłem termostat na taki co otwiera się przy 87 czy 88 stopniach. i już nie ma problemu z chłodzeniem :ok:
Fornal - 4 Maj 2009, 10:12

Jacek skąd załatwiłeś ten termostat, on jest przeznaczony do fiesty czy jakiegoś innego auta, bo jak w sklepie mówisz, że do fiesty to mają tylko jeden model. No i jaki koszt.
Jacek4200 - 4 Maj 2009, 15:53

Fornal, od mechanika, termostat Vernet. Z tego co mi mówił Fiesty 1.1i miały do któregoś miesiąca 1991 roku termostat otwieracący się przy ok. 87 stopniach, a następnie przy 92. Najważniejsze że pasował i wszystko jest już ok.
JoeMix - 4 Maj 2009, 21:14

Fornal, zły sklep - w dobrym jak podasz model auta to termostatów alternatywnych chyba jest ze 4, dla 1,1 i wbrew pozorom im wyższa temperatura otwarcia tym lepiej.
szogoon - 4 Maj 2009, 21:37

JoeMix napisał/a:
wbrew pozorom im wyższa temperatura otwarcia tym lepiej.
mnie się zawsze wydawało, że układ chłodzenia ma pracować tak żeby temp była optymalna, a nie niska ani wysoka...
JoeMix - 4 Maj 2009, 21:55

To silniki z rodziny 1,1 najlepiej się czuja jak termostat jest na 92 lub 95 stopni,,, seryjnie jest na 89 czy 86, problem jest taki ze oryginalnie jak silnik się grzeje to termostat zaczyna się otwierać, silnik 1,1 ma potężną chłodnice, więc płyn wraca mocno schłodzony, termostat się przymyka, ale przepuszcza płyn, dlatego silnik ma często nisko temperaturae a wentylator włącza się wcale.

Jak damy wysoką temperaturę dla termostatu, to dłużej jest ona zamknięty, silnik szybciej się grzeje, kiedy termostat się otwiera, następuje wymiana cium cium, a z racji wysokiej temperatury otwarcia termostat sie przymyka, co owocuje znowu wzrostem temperatury, efekt jest taki że podczas jazdy temperatura jest lekko powyżej połowy skali, a na postoju oscyluje od połowy po czerwone pole, gdzie włącza się wentylator zazwyczaj.

Ja już tak 3 fiestki swoje przerobiłem i chwale to sobie zwłaszcza zimą... latem negatyw jest taki że częściej się wiatrak włącza.

Jacek4200 - 6 Maj 2009, 10:20

JoeMix, jak miałem termostat który się otwierał przy 92 stopniach, to mi wskazówka wchodziła na czerwone pole, wentylator się nie załączył i stoimy ;-( Na tym termostacie co mam teraz i tak wskazówka wacha się między N a O, wentylatora jeszcze nie słyszałem, bo nie było takiej potrzeby.
JoeMix - 7 Maj 2009, 09:34

Jacek4200 sprawny termowłącznik wentylatora to podstawa w takim modze, i to z niższa temperatura niż termostat, np. termostat 92 to termowłącznik na 88,,,
MARIUSZ.B - 7 Maj 2009, 16:30

JoeMix napisał/a:
np. termostat 92 to termowłącznik na 88,,,

Jak dla mnie trochę bez sensu to w takim przypadku zanim termostat się otworzy to wentylator będzie już chłodził (jeszcze zimną chłodnicę ;/ ).

Jacek4200 - 7 Maj 2009, 18:31

JoeMix, chyba sie pomylił i miało być na odwót, termostat na 88 a termowyłącznik 92 ;-(
JoeMix - 8 Maj 2009, 07:14

Termowłącznik na niższą temperaturę niż termostat,,, wiem że teoretycznie się powinien się włączać jak MARIUSZ.B pisze, jednak się tak nie dzieje,,,

[ Dodano: Pią Maj 08, 2009 07:18 ]
W sumie to w oryginale tak jest, termostat chyba 86 a termowłącznik 88,,, i kiedy kto wentylator słyszał :hihihi:

Kuleczka - 17 Gru 2009, 19:09

a ja mam takie pytanie na jakim poziomie jest wskazowka temperatury kiedy silnik ma 90 stopni i dochodzi do otwarcia termostatu?
MARIUSZ.B - 17 Gru 2009, 19:54

Kuleczka napisał/a:
a ja mam takie pytanie na jakim poziomie jest wskazowka temperatury kiedy silnik ma 90 stopni i dochodzi do otwarcia termostatu?

Mniej więcej na środku :)

Maki - 17 Gru 2009, 23:03

Jak jest na O. To ma 90*
Don4tello - 25 Gru 2009, 23:49

Po wymianie termostatu problemy z ciepłem w aucie się skończyły, nawet wskaźnik temperatury, który wcześniej nie chodził teraz działa...,ale właśnie, przed chwilą uruchamiam silnik(od wczoraj nie jeździłem), minęło dosłownie może z 15sekund, a kreska w pionie wyjeżdża jeszcze za czerwone pole ;-( Wyłączyłem silnik, kilka sekund i znów na "0"... Czy to może być ten czujnik temperatury, o którym wcześniej pisał Kondziu?? Czy ta usterka uniemożliwia mi dalszą jazdę do czasu, kiedy tego nie zrobię? ;/
zimmerman - 26 Gru 2009, 00:29

masz wskaznik popsuty bo silnik nie nagrzeje sie w ciagu minuty na czerwone pole :rotfl:
Krawiec - 26 Gru 2009, 06:15

Fakir, ... to napewno nie wina wskaźnika. sprawdź czujnik temp. płynu chlodzącego
Marcinowaty - 27 Gru 2009, 10:37

Panowie fiesta ma 3 czujniki temperatury!
kuba87 - 27 Gru 2009, 11:32

ja chłodnice zasłoniłem kartonem a wentylator sobe olewa prace :rotfl: temp wacha sie mierdzy R a O
co ciekawe jak miałem zegary bez obrotka to wskaznik ledwie sie wznosił nad to białe pole

kamil wolski - 27 Gru 2009, 12:48

To wymień sobie termostat na sprawny ;)
JoeMix - 27 Gru 2009, 15:56

Dokładnie, ja wymieniłem sprawny termostat na nowy termostat i zamiast temperatury na początku skali mam na środku,,, a ten stary jeszcze w garnku po demontażu sprawdzałem, niby się otwiera poprawnie,,, a w aucie zimno było nonstop...
Don4tello - 30 Gru 2009, 16:50

No i u mnie była wina tego czujnika temperatury(kolor zielony) :) 20zł w sklepie, kolejna część do auta, którą dużo taniej kupić normalnie w sklepie niż np. poprzez Allegro...(23zł+ 12zł przesyłka wychodziło :) ) Jedno co mnie zastanowiło, to że skoro ten wskaźnik wcześniej wybiegał poza pole czerwone to powinien się włączać wentylator(chyba), a nie włączał się... Podłączałem go kablami do akumulatora i działał, mimo, że wydawał strasznie głośne piski nie wiem czemu...I teraz wiem, że odkąd mam Fieścinę, to wentylator mi się jeszcze nigdy nie włączył, bo inaczej bym słyszał te piszczenia :-)
Swoją drogą, ciekawi mnie ta pczyczyna pisków...

bidżej - 30 Gru 2009, 17:05

za włączanie wentylatora odpowiedzialny jest oddzielny czujnik, więc wskazanie na zegarach ma z tym niewiele wspólnego.
szogoon - 30 Gru 2009, 18:09

za włączenie wentylatora odpowiedzialny jest czujnik -termowłącznik do którego jest podpięta wtyczka od wentylatora - znajduje się on zaraz nad termostatem
JoeMix - 1 Sty 2010, 10:25

Don4tello napisał/a:
I teraz wiem, że odkąd mam Fieścinę, to wentylator mi się jeszcze nigdy nie włączył, bo inaczej bym słyszał te piszczenia :-) Swoją drogą, ciekawi mnie ta pczyczyna pisków...
Wypadało by wyciągnąć slink zdjąć śmigło i nasmarować/sprawdzić wirnik,,, bo kiedyś jak będzie trzeba to się wiatrak nie włączy bo będzie zastały :(
misiocha92 - 6 Paź 2013, 13:49

Odkopuje temat.
Mam fiestę mk3 1.3 8v monowtrysk. No i jak to jesienią robi się chłodniej tak okazało się nie ma zbyt dobrego ogrzewania. Wczoraj został wymieniony termostat (po rozebraniu okazało się, że stary był ciągle otwarty). Termostat kupiłam taki, żeby się wcześniej otwierał 88 C.
Co się okazało Fiesta oszalała i pokazuje jakieś dzikie temperatury - nie mogę ich określić dokładnie, ponieważ mam tarcze indiglo nie ma tam naoisu norm.
Nowy termostat otwiera się chyba za późno, bo bardzo blisko czerwonej kreski, wentylator się włącza ok 2mm za czerwoną kreską (na postoju). Podczas jazdy temperatura utrzymywała się ok 3mm od czerwonej kreski. Ogrzewanie wróciło. Boje się, żeby mi się nie przegrzała:(
Czy to może być wina tych tarcz?
Co i jak powinno pokazywać żeby było dobrze?
Czy lepiej kupić drugi licznik bez żadnych udziwnień?

dodaje fotkę dla wyjaśnienia:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group