Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Fiwsta (mk2) 1,1 => swap na 1,6 (110km) xr2i

emdo - 12 Sty 2009, 00:15
Temat postu: Fiwsta (mk2) 1,1 => swap na 1,6 (110km) xr2i
jak już w temacie napisałem przymierzam się do swapa z 1,1 na 1,6. silnik już mam, do niego mam sprzęgło, cewkę z rozdzielaczem, silniczek krokowy, komputer wraz z wiązką kabli. Mam takie pytanie, co będę musiał przerobić, dokupić żeby śilniczek zagadał w nowej budzie? jutro wstawie jakieś fotki z początku mojego projektu...
trzeci - 12 Sty 2009, 00:25

Temat przenoszę tam gdzie jego miejsce, bo napewno nie w Projektach FKP :fox:
A o samych swapach trochę było więc polecam zajrzeć do szukajki.
Poczytać a potem pytać o to co nie jest jasne.
Pozdro ...

JoeMix - 12 Sty 2009, 07:50

Jaki masz silnik 1,1 a jaki chcesz wstawić 1,6 bo cewka zapłonowa z rozdzielaczem i komputer w jednym zdaniu brzmią dziwnie.
kostek88wjcz - 12 Sty 2009, 12:20

1.6 ohv ??? czy cvh ???
emdo - 12 Sty 2009, 13:28

mam cewke z rozdzielaczem, komp z wiazka do tego silnika (1.6) a silnik to ten: http://www.fiestaklubpols...p?t=36372Tw%F3j
JoeMix - 12 Sty 2009, 14:10

;-( na tej fotce jest silnik z wykręconymi świecami, sprzęgło już zdążyło się pokryć nalotem... nie wiadomo jak to będzie palić.
massska13 - 12 Sty 2009, 14:25

Koledze chodiz o to że mamy fieste MK2 z silnikiem 1.1 50KM i kupiliśmy sprzęt podany wcześniej czyli nowy silnik 1.6 z xr2i i wyczytaliśmy na forum, że skrzynia będzie pasować z tej naszej tylko trzeba zmienić sprzegło bo jest inne i to również kupiliśmy całkiem inne od modelu xr2i.. i chodzi o to czy to wszystko będzie ze sobą grać w sęsie silnik MK3 w Budzie z MK2


Daras84 - 12 Sty 2009, 14:26

bedzie pasowac!! przeicez byly fabrycznie fiesty mk2 1,6
massska13 - 13 Sty 2009, 09:04
Temat postu: no i problem
niestety napotkalismy mały problem, łapa silnika od naszej mk2 nie pasuje do silnika z xr2i, ktos juz może robił, przerabiał taką łape a moze jakaś inna pasuje"??
noxx - 13 Sty 2009, 13:03

łap szukam z mk2 xr2 .
Intel - 13 Sty 2009, 14:13

łapa podejdzie z kazdego silnika 1.6 cvh ktory byl w escorcie mk3 mk4 oraz z fiesty mk2 xr2 lub mk2 1.4 sport
massska13 - 13 Sty 2009, 14:47

dziękuje, właśnie dzisiaj ma do mnie przyjść kolega z taką łapą od escorta mk3 i może podpasujemy coś ;p
kostek88wjcz - 13 Sty 2009, 20:53

chlopaki pokazcie jakies konkrety bo widze ze ludzie z forum jakos nie kwapia sie do pomocy :( pokazcie co sie tam dzieje :) trzymam kciuki :)
emdo - 13 Sty 2009, 22:03

wczoraj został wyjęty stary silnik... były małe problemy ( bez podnośnika) ale dalismy jakoś radę) jutro przymierzamy się do wsadzenia 1.6i. zdjęcia zaraz będą...
massska13 - 13 Sty 2009, 22:11
Temat postu: pierwsze zdjęcia ze SWAPA


Daras84 - 13 Sty 2009, 22:25

o to w mk2 jes ttyle miejsca ze mozna wsadzic cvh bez wyjmowania ze skrzynia?
emdo - 13 Sty 2009, 22:35

jutro się okaże... będzie trudno bo 1.1 ledwo co wyszedł. A jak nie będzie chciał wejść to sie skrzynie też wyciągnie :fox: :)

[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 22:40 ]
mam pytanie... czy ma ktoś może schematy elektryki do tego silnika, może jakieś zdjęcia tego silnika podłączonego, cokolwiek co mogło by pomóc w podłączeniu i uruchomieniu 1.6

[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 22:43 ]
wszystko co może być pomocne proszę przesyłać na maila emdo6@wp.pl
z góry dzięki:)

kostek88wjcz - 14 Sty 2009, 10:50

i jak wlazl ??? prosciej by bylo wyciagnac skrzynie ale to juz od was zalezy .
emdo napisał/a:
bez podnośnika)
to jak go wyciagneliscie ?? rekami ???
massska13 - 14 Sty 2009, 11:34

tak rękoma niestety nie mamy podnośnika i dzisiaj o 4 będziemy wsadzać nowy silniczek

[ Dodano: Sro Sty 14, 2009 21:56 ]
Więc tak myśleliśmy ...myślelismy jak(za pomocą czego???) wsadzić tego bydlaka i wymyśliliśmy oto co wynikło z naszych przemyśleń:


W TAKI SPOSÓB POPRZEZ WYWIERCENIE DZIÓR W SUFICIE NA WYLOT ORAZ ZAMONTOWANIE KONTOWNIKA WRAZ Z ROLKĄ WSADZILIŚMY NASZE DZIECKO ;P
A tak wygląda już dzieło prawie zakończone:




-- jeszcze tylko pompa paliwa i termostat(z braku pieniążków narazie nie pojeździmy;p)[/b]

[ Dodano: Czw Sty 15, 2009 09:19 ]
no teraz tylko kolega przerabia łape i dzisiaj bedzie juz zakładana, i silnik zawiśnie o własnych siłach... skrzynia od 1.1 pasuje bez problemowo :greenpeace: sprzegło wzmacniane i docisk od xr2i również pasują...
teraz tylko elektryka i pare części dokupić i będzie żyć ;p :luzik:

[ Dodano: Pią Sty 16, 2009 09:22 ]
nie mozemy niestety dobrze kablów komputera itp popodłączać, nie możemy dostac dobrej iskry na świcach? poprostu nie chce odpalić? jakis pomysł? o cała nowa elektryka jest robiona

emdo - 17 Sty 2009, 14:10

macie może jakies pomysly co moze byc nie tak z ta iskra?? siedzimy nad tym juz 2 dni i nic.... pomocy..............
kostek88wjcz - 17 Sty 2009, 14:29

a czy skrzynai z 1.1 nie bedzie za krotka ???? fajnei sie bedzie zbierac ale ... chyba troche krotka bedzie tak sie mi wydaje .
Daras84 - 17 Sty 2009, 15:13

ale co nei macie wogole iskry ?? czy jest słaba ??
Maćko - 17 Sty 2009, 17:47

kostek88wjcz napisał/a:
a czy skrzynai z 1.1 nie bedzie za krotka ???? fajnei sie bedzie zbierac ale ... chyba troche krotka bedzie tak sie mi wydaje .

Będzie za krótka no chyba że kogoś satysfakcjonuje prędkość max 140 km/h i na trasie żeby zachować rozsądne spalanie i komfort to 80 km/h. Sprawdzone, przetestowane tylko w fieście mk 1 xr2. Pozdrawiam

kostek88wjcz - 17 Sty 2009, 18:17

Maćko napisał/a:

Będzie za krótka no chyba że kogoś satysfakcjonuje prędkość max 140 km/h i na trasie żeby zachować rozsądne spalanie i komfort to 80 km/h. Sprawdzone, przetestowane tylko w fieście mk 1 xr2. Pozdrawiam
tez jezdzilem na krotkliej skrzyni i moim zdaniem jest tragedia jezeli normalnie sie uzytkuje samochod na codzien a to jest 4 czy 5 biegowa ???
massska13 - 17 Sty 2009, 19:06

to jest 5 biegowa skrzynia mamy problem z ta iskra nie mozna tego odpalic iskra raz jest raz jej nie ma i nie wiadomo co sie dzieje
Maćko - 18 Sty 2009, 11:49

Moja była 4 biegowa, ale myślę, że na 5 biegowej wiele lepiej nie będzie.
Co do iskry to pewnie gdzieś jakiś kabelek nie styka jak powinien :-P

Daras84 - 18 Sty 2009, 12:41

no własnie gdzies cos musi nie łaćzyc skoro raz jest a raz nie... sprawdz se polacenie z cuzjnikiem polozenia walu itp
massska13 - 19 Sty 2009, 23:06
Temat postu: ważne!!!
więc tak wszystko praktycznie juz jest powsadzane tylko jest mały problem dalej z tą iskrą... mamy już iskre lecz nie możemy niestety ustawic tego zapłonu, znacyz mamy za wsześnie iskre i wybucha w drugą strone zamiast przez kolektor wydechowy to przez wlotowy ;(
Daras84 - 19 Sty 2009, 23:17

ale jesli to jest na wiazce i kompie z xr2i t otam sie raczej nie ustawia zaplonu :>
Żółwik Tuptuś - 20 Sty 2009, 00:20

Hmm - a nie powaliliście ustawień rozrządu , albo kabli na świecach ?
diodalodz - 20 Sty 2009, 03:04

1-3-4-2 taka jest kolejność zapłonu w 1.4 o ilE macie aparat zapłonowy a nie 2 cewki . Sam aparat z tego co pamiętam jest na płetwie .
Zdejmijcie pekiel zaworów ustawcie tłoki tak by 1 i 4 były w górze i sprawdźcie czy oba zawory na 1 cylindrze są zamknięte (luźne dźwigienki zaworowe ) Jeśli nie będa obróćcie silnikiem o 360 stopni . Jak ustalicie to miejsce to zdejmijcie kopułkę aparatu zapłonowego i zobaczcie na które gniazdo wskazuje palec i ustawcie aparat tak by płytki magnesu się pokrywały . Zaznaczcie sobie miejsce gdzie wskazuje palec na kopułce . załużcie ją . Wetnijcie tam 1 przewód z 1 cylindra (ten po stronie alternatora) . następnie przeciwnie niż obracają się skazówki zegara podłączajcie 3 potem 4 i na końcu 2 cylinder i odpalić i chodzić musi :)

massska13 - 20 Sty 2009, 08:48

takiego ustawienia jeszcze nie próbowaliśmy,,ok dzięki za rade dzisiaj to wypróbujemy ;)
Laskosz - 20 Sty 2009, 16:42

to jaki wy w końcu silnik wkładacie :yyy: niby efi z kompem a teraz coś o ustawianiu zapłonu piszecie :yyy:
massska13 - 20 Sty 2009, 19:50

ups mała pomyłka z tym zapłonem chodziło mi o rozłożenie kabli do świec.. ale juz odpalił pierwszy raz ;) teraz trzeba tylko jeszcze obudowe termostatu i termostat wpuścić wode i będzie grała orkiestra... ;)


jest taka mała rzecz w tym silniku 1.6i 8v 110KM są takie dwa wężyki i nie wiadomo do czego je podłączyć prawdopodobnie podciśnienie ale gdzie one powinny być tego juz nikt nie wie... bo gasnie autko jak są zatkane a jak nie to są za wysokie obroty

Tommur - 20 Sty 2009, 20:32

Może to zdjęcie pomoże :)



Opis :
1 i 6 odma..
2 ta od podciśnienia. Wchodzi do serwa hamulców
4. map sensor (po jego odpięciu obroty idą gwałtownie w górę. Rurka z drugiej strony wchodzi do przepustnicy poniżej wężyka z nr 2
5 czyli to zardzywiale to zawor odprowadzania oparow paliwa do zbiornika z weglem aktywnym umieszczonego w prawym nadkolu - na zdjeciu tego nie widac ale te wezyki ktore tam dochodza to kawalek ukladu paliwowego

emdo - 20 Sty 2009, 23:18

mógł byś wstawic takie zdjęcie od góry prawej strony silnika... ?
Tommur - 21 Sty 2009, 23:00

Musiałbym je zrobić. Te były już na dysku
massska13 - 22 Sty 2009, 12:28

to jak mozesz to wsadx te zdjecie ;p ....a co sadzicie o wlaniu do tego silnika półsyntetyka 10W40 Lotosa??
Peedro - 22 Sty 2009, 13:53

massska13 napisał/a:
to jak mozesz to wsadx te zdjecie ;p ....a co sadzicie o wlaniu do tego silnika półsyntetyka 10W40 Lotosa??


Lepiej dołożyć i kupić coś lepszego ;)

Daras84 - 22 Sty 2009, 15:59

tylko najpierw trzeba znac jego stan ;) bo jak wlejesz polsyntetyk to moze z niego zostac rozszczelniona kupa ;/
massska13 - 31 Sty 2009, 11:38
Temat postu: JUż jeździ tylko mały problem
jak dodaje gazu nie mam wogóle mocy ale wkręca sie na obroty, co może być przyczyną?
I jeszcze jadno zapytanie w tym silniku nie mam podłączonych do niczego przewodów od podciśnienia, moze to to?

yarbin - 31 Sty 2009, 18:05

sprzęgło, a raczej jego brak ?
massska13 - 1 Lut 2009, 00:07

Już Jeździ... szczerze z tą skrzynią od1.1 boje się nią jeździć po śniegu... ;p ale ma ładne kopytko ;)
Daras84 - 1 Lut 2009, 11:37

no to gratulowac predkiej mk2 ;) jak silnik zdrowy to mozna smiało łatac teraz rs1800 w mk3 ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group