Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - zetec co i jak ?

Piesek - 10 Wrz 2008, 20:35
Temat postu: zetec co i jak ?
Tak mnie zastanawia jakie sa roznie w zetecu z mondeo mk1 i black topie, tzn t³oki, korby, ogó³em dó³ silnika jest taki sam tak? Co do g³owicy... to w black topie sa mechaniczne popychacze... zawory tez sa wieksze? sz³o by to prze³o¿yc do g³owicy z mk1? Albo ca³± g³owicê? osprzet z tego co wiem jest inny
PumaRST - 11 Wrz 2008, 06:19

inna wysoko¶c silnika i nie mówie tu o misce olejowej. blok z g³owic± s± wy¿sze (na 90% blok). g³owice mozêsz za³ozyæ bez problemów na silwerTopa ale samej mechaniki nie prze³o¿ysz z tego co pamietam
Piesek - 11 Wrz 2008, 09:24

g³owica w black topie ma te same kó³ka? Czy bedzie problem z zalozeniem rozrzadu ? to ze blacku jest mechanika to wiem, dlatego sie pytalem o to czy idzie przelozyc do starego zeteca...
to jeszcze dodatkowe pytanie w rs170 zawory beda chyba wieksze co ?
a mo¿e taki mod: dó³ od mondka a góra od stka? st ma mechaniczne popychacze?

PumaRST - 11 Wrz 2008, 09:50

kó³ka s± te same, rozrz±d sie rózni o 2 lub 3 zêby kwestia innych rolek napinajacych my¶le ze stosujac dó³ od Silver trzeba rozrz±d og niego.

G³owica z ST170 raczej bedzie mia³a te same zawory róznica mocy wynika ze zmiennej fazy rozrz±du oraz innego osprzêtu. Jak juz co¶ to bym bra³ g³owice od Focusa 2,0 16v 130KM i dó³ od mondeo.

Piesek - 11 Wrz 2008, 10:03

hmmm podobno jak robi± hard corowe ze zmeinnymi fazami to i tak to wypieprzaja i daja ostre walki, osprzet tzn kolektor ssacy i wydechowy ?
Co¶ ostatnio czyta³em u angoli ¿e pompa oleju w st170 jest wydajniejsza i przy grubych projektach w³asnie j± stosuj±
Marcin a masz gdzie¶ pod ³apa katalog zaworów ¿eby obadaæ jak faktycznie to wygl±da st vs seria? popychacze niewiesz jakie ma st?

PumaRST - 11 Wrz 2008, 10:25

nie mam katalogu zaworów i nigdy nie mia³em. zreszt± w±tpie ¿eby Ford zada³ sobie tyle trudu zeby robiæ inne zaory. Najpro¶ciej podjed¼ do ASO Forda i zapytajk o cene zaworu w obu wersjach oraz o ich wymiar i bedzie wszystko jasne.

ca³kiem mo¿liwe ¿e wywalajazmiena faze bo tak samo robi± z Puma 1,7 16v.

Piesek - 11 Wrz 2008, 15:44

Dzwoni³em do kumpla który pracowa³ w ASO i niema w katalogu podanych wymiarów, sk³adasz zamówienie poprostu pod dany towar... yhh
Tak przemys³a³em to g³owica od STka bez sensu nawet gdyby mia³a wiêksza zawory. Bo zawory z USA za 700z³ idzie ¶ci±gn±æ a za g³owicê z STka trzeba po³o¿yc 1500z³. A wa³ki i tak trzeba by wypitoliæ...
I tak jak mówisz Marcin, dó³ najlepiej od 2.0 silver, góra ca³a od black topa, z racji tego ¿e ma mechaniczne popychacze.
pokrywa g³owicy my¶lisz ¿e podejdzie od silera bo mi siê bardziej podoba? A mo¿e rs2000/cosworth ? Bo od coswortha pokrywka to by³a by magia :)
Pompe olejow± z ST170...
pompe wody mo¿e by sz³o od czego¶ innego spasowaæ?
kolektor ss±cy od ST170 i wyko¿ystaæ z tego t± plastikow± flansze i 4 tr±bki reszta custom..
choæ takie co¶ te¿ ciekawe rozwi±zanie:
http://cgi.ebay.co.uk/ZET...id=p3286.c0.m14
tylko zastanawia mnie gdzie wtedy jest miejsce na wtryski, czy to siê podczepia zamiast górnej czê¶ci, a dolna kolektora zostaje?
Listwa wtryskowa, my¶lê ¿e ta by by³a odpowiednia:
http://moto.allegro.pl/it...atalizator.html

PumaRST - 11 Wrz 2008, 19:58

Piesek nie nad±¿am za tob± :hahaha: :hahaha: nawet ja sie poddaje :yes:

odpowiadaj±c na twoje pytania, to zadam ja pytanie, czemu nie wsadzic ca³ego BlackTopa ?? zasadniczo zmienasz dok³adnie to samo co w 2,0 16v z mondeo. Jedyne utrudnienie to przeba przerobiæ odrobine mocowanie pompy wody i powiekszyæ dziure w bloku na ni±. to jesli chodzi o silnik.

pokrywa od cossi/rs2k nie bedzie pasowac a przynajmniej ja nie widzia³em nigdy Zeteca z takapokryw±.

Pompa olejowa to jeden chu... seryjnie, jak cesz lepsz± to szukaj w UK (napewno bedzie drogo).

ten kolektor pod ITB jest tak zrobiony bo przepustnice maja swoje miejsca na wtryski - przynajmniej te od GSXR.


Swoja drog± zanim zaczniesz kupowac zabawki do 2 silnika mozeby¶ tak skoñczy³ ZVH ?? Niezale¿nie czy wystroisz czy wysadzisz!! Tego drugiego nie ¿ycze!!

xr2fun - 11 Wrz 2008, 21:44

Piesek lubi du¿o pisaæ i nie ma czasu na robotê :bigok:
Piesek - 11 Wrz 2008, 22:41

heheh dopiero mnie poznajecie ? ten typ tak ma poprostu 100 pomys³ów na minute. A tak pozatym lubiê niektóre tematy dr±¿yæ, przynajmniej bêdziecie mieli o czym gadaæ na zlocie :D
Co do pomy oleju to my¶lê ¿e to nie jeden wacek... zauwa¿ ¿e mega grubasy maj± wsadzane wydajniejsze pompy, wiêksze miski olejowe...
Co do gratów zetecowych to powiem tak: czasami zdarzaj± siê na co¶ okazje, to warto zainwestowaæ grosz i mieæ nowy tail, to je¶æ nie wo³a jak to mówi± ;) swoja drog± mam teraz okazje kupiæ silnik zeteca silver okazyjnie i mo¿e mo¿e... puki co g³owiczkê zetecowa silver mam i pokrywke te¿ wiêc ju¿ cosik mogê siê bawic. Ale my¶lê ¿e jak co¶ to g³owicê z blacka bêdê robiæ. Ale nie bedzie to tak jak z ZVH ¿e auto bêdzie czeka³o 2 lata na taile... jak silnik bedzie w 100% z³o¿ony to siê go wsadzi i tyle... I tak ci±gle chodzi mi pewien silnik pewnie wiecie jaki... ale minus jego jest taki ¿e graty do niego s± choro drogie i nawet seryjne rzeczy nie s± dostêpne do niego od rêki. Zetec do mnie przemawia dlatego ¿e w USA s± naprawde dobre ceny na graty do niego. Ale tak naprawdê szkoda mi g³owicy któr± mam w ZVH bo s± tam naprawde rzeczy z górnej pó³ki, wystarczy³o by tylko zainwestowaæ w ostry wa³ek i wiêksze zawory.
Marcin co do ZVH to auto stoi ju¿ 3 tydzieñ na strojeniu, ale maj± sporo aut i puki co to wiem, ¿e poprawili wydech, i ju¿ doszli do czujników i do ogarynania wi±¿ki i jaki¶ schemat te¿ maj± zrobiony i polutowan± p³ytkê, na dniach ma byæ strojony. Narazie nic wiêcej na ten temat niepisze bo sam do koñca niewiem co i jak siê tam dzieje, mo¿e jutro podjadê zobaczyæ. Ale to nie tyczy siê tematu wiêc koniec OT.
Wiecie jak jest tuning to choroba, mo¿na czego¶ nie skoñczyæ i ju¿ chce siê mieæ co¶ nowego i wiem ¿e jak dam teraz kolejne kroki to ju¿ bedzie to bardzo przemy¶lane, wyci±gne jakie¶ za i przeciw, przynajmniej mniej po kieszeni poci±gnie, wiem jedno nie idê ju¿ w ¿adne pó³ ¶rodki, bo potem s± tego wyniki.

a1topgear - 11 Wrz 2008, 22:57

Mega grubasy to maja sucha miske olejowa:)Chcesz mechanike pod silvera- musisz dokupic tunningowy element dedykowany...A po trzecie- Piesek Ty sie starzejesz a dalej masz to siano z okazjami we lbie...Panie Panie:)
FiFa - 12 Wrz 2008, 18:25

Piesek, pozowlisz ze sie podepne pod Twoj temat, chociaz ja nie mam az tak bardzo z³ozonego pytania i skomplikowanego jak Ty :-P A mianowicie:
Czy blacktop czy silver w zamianke za 1.6 16v we futurze, jakie sa zasadnicze roznice przy swapie?? Jak jest z elektronika i ta ca³a reszta?? Mysle ze ten temat jest zwiazany z tymi silnikami, wiec zada³em to pytanie tutaj :)
No silvera juz kilka uzytkownikow fiest ma, ale black topa u nas chyba jeszcze nie ma ;/ i na co wrazie czego by trzeba sie naszykowac :-)

PumaRST - 12 Wrz 2008, 19:01

ze swojego 1,6 bierzesz:

- miska olejowa,
- pompa olejowa wraz ze smokiem,
- pompa wody,
- ³apy do mocowania + poduszki,
- alternator,
- rozrusznik,
- ko³o zamachowe ze sprzêg³em,
- kolektor wydechowy,
- kolektor ss±cy z przepustnic± od RS1800 lub plastikowy z mondeo 2,0,
- przep³ywomierz,
- wtryski od 2,0 16v

I pewnie o czym¶ tam zapomnia³em :yes: do tego bierzesz 2,0 16v SilverTop (black top wiecej zabawy). z tego co wyczyta³em u "pudingowców" wynika ze po zdjêciu imobilajzera zak³adasz ECU od 2,0 16v i jazda. Z reszt± Mafios majac mk3,5 RS1800 zrobi³ dok³adnie taki patent wiec o to muszisz sie go dopytac. Jak juzodpalisz cieszysz sie 2,0 16v z moc± oko³o 125-130KM 170-175Nm (spadek momentu wynika z urzycia lrzejszego ko³a zamachowego, ale za to szybciej sie wkrêcaæ to bedzie) przy za³ozeniu ¿e kupisz zdrowy silnik z mondeo.

Bardzo prosty swap do Futra a w po³±czeni ze skrzyniaod 1,6 16v da to do¶æ mi³e efekty :yes:

FiFa - 12 Wrz 2008, 21:05

z silvertopem wiem co mnie czeka i czego musze sie spodziewac, ale bardziej mi tutaj chodzi³o o porownaie do blacktopa, bo blacktop bardziej rozwojowy i nowsza jednostka...
PumaRST - 12 Wrz 2008, 21:44

oprócz przeróbki mocowania pompy wody (inaczej ¶róby i mniejsza dziura na wirnik) to dok³±dnie to samo.

a czy bardziej rozwojowy?? hmmm wed³ug mnie tak samo rozwojowy

Laskosz - 12 Wrz 2008, 23:02

PumaRST napisa³/a:
oprócz przeróbki mocowania pompy wody (inaczej ¶róby i mniejsza dziura na wirnik) to dok³±dnie to samo.

ale po co chcesz przerabiaæ t± pompê ? ona jest z boku silnika (chyba tak jak w rs2k ?? ) wiêc trzeba by jedynie wyci±æ kawa³ek wzmocnienia przedniego pasa

PumaRST - 13 Wrz 2008, 07:47

chodzi o inny kierunke napêdzania pompy a przez to inne ustawienie ³opatek w wirniku
Laskosz - 13 Wrz 2008, 14:46

a co za problem zmieniæ mocowanie alternatora i w ten sposób zostawiæ napêdzanie pompy w dotychczasowy sposób czyli plecami paska?
PumaRST - 13 Wrz 2008, 15:58

miejsce, dorobienie ³apy itd

chyba teraz nie bedziemy sie sprzeczaæ co jest ³awtiej zrobiæ?? :fox:

Piesek - 13 Wrz 2008, 19:48

a w³asnie a jak mocowanie silnika? podejdzie pod ³apy z silvera?
PumaRST - 13 Wrz 2008, 19:52

powinny
Laskosz - 13 Wrz 2008, 21:35

wg mnie te¿ powinny
Puma nie bêdziemy siê sprzeczaæ :P ale wg mnie jest to wykonalne i to bez wiêkszych problemów (jak swap na ziutka w mk1 :P ) poprostu nie ma rzeczy niemo¿liwych :)

Piesek - 13 Wrz 2008, 21:54

znalaz³em fajn± strone: http://www.area-six.co.uk/Engine%20Packages.htm
i jak angole robi± takie rzeczy jak podójne sprê¿ynki zaworowe, to czemu Polacy te¿ nie mieli by tego ogarn±æ :D ale nie kumam tego: Area-Six custom Valve springs (aluminium retainers fitted to Black-top)
tzn. ¿e przy silver daj± podwójne, a przy black zostaj± przy serii czy jak ?

PumaRST - 13 Wrz 2008, 22:58

Ian z AreaSix to Guru od fordów w UK, zbudowa³ kilka naprawde mocnych aut. 2 rekordy prêdko¶ci w fiescie, najszybsza FWD fiesta w UK itd. co do sprêzyn zaworowych to z tego co z nim rozmawia³em to stosowanie róznych rodzajów zale¿ne jest od do³adowania oraz obrotów silnika (czyli wsumie tak jak wszedzie), majaswoje Kity przeznaczone na konkretn± moc. dla obu rodzajów silników.

Co do twojego pytania:

"The SVSZT valve spring assembly is available for both Silver top and Black top (inc Focus RS) engines, preventing valve float (and associated misfires) upto 20psi @ 7000rpm"

Laskosz, tak masz racje wszystko da sie wsadziæ

Piesek - 14 Wrz 2008, 09:53

czyli z tego co rozumie focus RS raczej ma tak± sam± g³owicê jak ka¿dy black top... a chcia³em zakupic wa³ki i sprê¿ynki z foki rs
hmmm ciekawe czy np. ¶wi±tek zrobi³ by takie podwójne sprê¿ynki, albo czy sz³o by zaadoptowaæ z innego auta.

PumaRST - 14 Wrz 2008, 10:26

Focus RS na 100% ma inne wa³ki niz zwyk³e 2,0. sprê¿yny zaworowe raczej ma te same
Darekmk3 - 15 Wrz 2008, 21:29

dobra to ja sie teraz podepne , i moze to czyta Nowitek bo on chyba do rski wsadzil ca³ego black topa ? z tego co pamietam , bo Puma mi sie tez tak zdaje jak Laskosz mowi :) poprostu tak mi sie wydaje no ale trza czekac jak ktos np Nowitek sie wypowie w temacie :) , albo ktos inny ogarnie black topa :)

pozdro :)

PumaRST - 15 Wrz 2008, 21:38

Nowitek wsadzi³ SilverTopa.

W PL chyba jeszcze nikt nie wsadzi³ BlackTopa do mk3

Darekmk3 - 15 Wrz 2008, 21:46

to czyli Nowitek mia³ tylko pokrywe zaworów z black topa :) no to ok :)

pozdro :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group