|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Tuning Fiestki MK 4
J@rek - 1 Cze 2008, 14:47 Temat postu: Tuning Fiestki MK 4 Witam wszystkich chciałbym zrobić swap silnika obecnie mam 1,3i KM, a chciał bym włożyć 1,4 16v 90 KM mam pytanie czy po wymianie silnika na mocniejszy będę też musiał wymienić skrzynię i zawieszenie Teraz druga sprawa czy po takiej zamianie muszę zgłaszać to do urzędu miasta w celu wydania nowego dowodu
Bad_Boy__Zabrze - 1 Cze 2008, 21:33
jesli chcesz zmieniac na taki silnik, to nie lepiej poszukac po prostu mk4 z takim silnikiem ?
J@rek - 1 Cze 2008, 21:38
A są w ogóle takie myślałem że były silniki 1.3, 1.25 i 1.8 D
Marcin - 1 Cze 2008, 21:55
J@req napisał/a: | A są w ogóle takie |
a skąd albo z czego Ty chciałeś wziąć ten silnik? skrzynia ma na pewno inne przełożenia i jest trochę dłuższa, ale Twoja będzie pasowała, zawieszenie raczej było to samo w każdej benzynowej wersji w mk4.
A tak poza tym to chyba masz świadomość, że sam silnik Ci nie wystarczy do swapa
J@rek - 1 Cze 2008, 21:56
Hmmm. to znaczy
kaczoro - 1 Cze 2008, 22:00
Marcin napisał/a: | a skąd albo z czego Ty chciałeś wziąć ten silnik? |
Z Pumy jeszcze ewentualnie
J@rek - 1 Cze 2008, 22:01
niom albo z escorta
Marcin - 1 Cze 2008, 22:03
kaczoro napisał/a: | Marcin napisał/a:
a skąd albo z czego Ty chciałeś wziąć ten silnik?
Z Pumy jeszcze ewentualnie |
to w zasadzie to samo
J@req napisał/a: | niom albo z escorta |
chyba tam nie było takiego silnika
J@rek - 1 Cze 2008, 22:04
Marcin napisał/a: |
chyba tam nie było takiego silnika |
oj chyba był
Marcin - 1 Cze 2008, 22:06
pokaż przykład był ale 1.4 8V
tomekk58 - 1 Cze 2008, 22:07
w escorcie były 1,4 8v (niewiem ile koni ale okolo 74) i 1,6 16v 90 km.
J@rek - 1 Cze 2008, 22:08
no być może
dobra a teraz jeszcze jak byś powiedział co jeszcze było by potrzebne do swapa
Marcin - 1 Cze 2008, 22:11
przede wszystkim wiązka, komp, kluczyki, a nie wiem czy czasem reszta osprzętu też nie byłaby potrzebna.
J@rek - 1 Cze 2008, 22:13
Marcin napisał/a: | przede wszystkim wiązka, komp, kluczyki, a nie wiem czy czasem reszta osprzętu też nie byłaby potrzebna. |
Hmmm... jesteś pewien zaraz po kupnie mojej MK 4 padł jej silnik i nie opłacało się go naprawiać mechanik wymienił mi silnik na taki sam i kluczyków nie musiałem zmieniać
Marcin - 1 Cze 2008, 22:16
silnik silnikiem, a komputer komputerem, nie wiem jak sobie wyobrażasz podpiąć 1.4 16V pod kompa od kosiarki w kompie masz wbudowany immobiliser, którego łatwo nie jest zdjąć.
PumaRST - 1 Cze 2008, 22:19
skrzynia w 1,4 jest taka jak w 1,25. silnik moze byc z Fiesty mk4/5 Pumy lub Focusa
J@rek - 1 Cze 2008, 22:20
acha no dobra komputer wiązka i coś jeszcze.
[ Dodano: Nie Cze 01, 2008 22:21 ]
PumaRST napisał/a: | skrzynia w 1,4 jest taka jak w 1,25. silnik moze byc z Fiesty mk4/5 Pumy lub Focusa |
a z 1.3 może zostać czy to już inne przełożenia
Marcin - 1 Cze 2008, 22:21
Puma w kosiarkach też były te same skrzynie?
J@rek - 1 Cze 2008, 22:35
Będę musiał pogadać z moim mechanikiem
PumaRST - 1 Cze 2008, 22:44
Marcin napisał/a: | Puma w kosiarkach też były te same skrzynie? |
jesli chodzi ci o 1,3 HCS to napewno nie miała takiej skrzyni jak który koleiwk silnik 16v.
skrzynia od 1,3 bedzie co dziwne dłuższa i gorzej zestopniowana bo pod 8v, nie zmienai to faktu że moze ona być na poczatek bo jeździć sie na niej da.
co do swapu polecam temat Zoharka:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=24792
on swapował 1,7 z Pumy i chyba jest to optymalne rozwiązanie. koszt wyjdzie ten sam co każde inne 16v (zetec-se) a najlepszy efekt. ja bym jeszcze moze rozważył skrzynie od 1,6 16c zetec-se lub nawet od 1,25/1,4 jesli autko ma być do jakis KJS-ów czy cos takiego. Ale jesli do normalnej jazdy to ori skrzynia od 1,7 jest OK, wiem bo mam od jakiegoś czasu Pume 1,7VCT w domku i całkiem fajnei to autko sie prowadzi i zbiera. Jakl swapowac to właśnie na ten silnik - takie moje zdanie.
Bad_Boy__Zabrze - 1 Cze 2008, 23:06
PumaRST napisał/a: | skrzynia w 1,4 jest taka jak w 1,25. silnik moze byc z Fiesty mk4/5 Pumy lub Focusa |
tylko, ze w focusie 1.4 mialy 75km
J@rek - 2 Cze 2008, 05:18
No dobra swap swapem a jak wygląda kwestia prawna Trzeba informować Urząd Dzielnicy że się zmieniło silnik na większy
kostek88wjcz - 3 Cze 2008, 20:06
J@req napisał/a: | Trzeba informować Urząd Dzielnicy że się zmieniło silnik na większy | a po co ??? wydaje mi sie ze to jest zbedne bo kto ci to bedzie sprawdzal ??
grzes87 - 9 Cze 2008, 19:37
mnie sie wydaje ze wszystkie zmiany jakie sa wprowadzane w samochodzie ktore sa zbiezne z fabrycznymi czyli np wymiana silnika, dokladka gazu tip trzeba zamieszczac w dowaodzie nie jest on wymieniany na nowy chyba a tam gdize jest miejsce na adnotacje urzedowe wklepuje sie stosowne informacje, co do tego czy ktos sie przydczepi ? owszem przy przegladzie co roku tzw badaniu technicznym (ale to zalezy od zakladu)
zoharek - 9 Cze 2008, 20:40
Cytat: | owszem przy przegladzie co roku tzw badaniu technicznym |
Jasne
pP - 10 Cze 2008, 12:56
kto tam by informował o takiej rzeczy urząd dzielnicy, wg mnie teraz nie trzeba (jak wymieniasz kolo to tez nikogo nie informujesz), poza tym za obecnie na dowodzie nie ma numerów silnika, tylko nadwozia, sa tylko dane silnika - wielkosc, moc itp, ale czegos takiego nikt nie jest w stanie zweryfikowac na drodze, takze radze sobie nie zawracac glowy chodzeniem po jakichs urzedach - SZCZEGÓLNIE W POLSCE
SpiderMAN - 10 Cze 2008, 14:09
No dobra, ale jak wymieniesz z 1.1 na 2.0 to masz inna skladke OC... Potem becnij kogos to ta osoba pewnie nic nie dostanie jak rzeczoznawca na ogledzinach zonaczy co pod maska bylo...
Daras84 - 10 Cze 2008, 15:15
a kto ci to udowodni ze silnik jest pod maska rok czasu czy dopiero w dzien wypadku go wsaadziles??
|
|