| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Elektryka - żarzy się kontrolka ładowania
 
 marcmerc - 4 Sty 2008,  09:42
 Temat postu: żarzy się kontrolka ładowania
 Witam
 Szukałem podobnego tematu ale nic podobnego nie znalazłem
 Mam taki problem kontrolka ładowania żarzy się cały czas czyli zarówno na włączonym zapłonie jak i podczaqs gdy samochód chodzi z tego co się zorientowałem aku nie jest ładowany no i kontrolka nie świeci normalnie przy włączonym zapłonie tylko tak jak napisałem żarzy się
 
 z góry dzięki za pomoc
 stafcio - 4 Sty 2008,  10:32
 
 prawdopodobnie nie masz ładowania czyli alternatorowi coś dolega. podjedź do jakiegoś warsztatu, wymontują ci altka i sprawdzą na maszynie. być może szczotki być może taka blaszka nie dociska i nie ładuje jak trzeba.
 koszt niewielki za sprawdzenie, ok 20-30pln.
 Darekmk3 - 4 Sty 2008,  11:18
 
 ja mialem teraz ten sam problem i juz mialem altka wyciągac a sie okazalo ze byl lekko pekniety przewod masowy,polecam najpierw dokladnie sprawdzic od spodu samochodu przewodu bo jak tak sprawdzalem pomacosemu to niby wszytsko bylo ok a przy wykrecaniu altka sie okazalo
   
 pozdro
   Howser - 4 Sty 2008,  11:30
 
 Ja miałem to samo, ładowanie niby było jak sprawdzał mechanik, ale wymienił szczotki, jednak nic nie pomogło kontrolka dalej świeciła, aż padł akumulator. Wymieniłem cały alternator i problem znikł,jest oki
 stahoojedyn - 4 Sty 2008,  15:07
 
 u mnie padl reduktor napiecia czy jakos tak
 Arkadius - 4 Sty 2008,  15:36
 
 zwarcie diody w prostowniku?
 stahoojedyn - 4 Sty 2008,  15:51
 
 no i aku sie ladowal, normalnie chyba bo na tym jezdzilem jakies 4 miechy,
 a jak juz sie zaswiecila to wolalem altka zrobic do pozadku
 squadak - 4 Sty 2008,  16:40
 
 
  	  | Darekmk3 napisał/a: |  	  | ja mialem teraz ten sam problem i juz mialem altka wyciągac a sie okazalo ze byl lekko pekniety przewod masowy,polecam najpierw dokladnie sprawdzic od spodu samochodu przewodu bo jak tak sprawdzalem pomacosemu to niby wszytsko bylo ok a przy wykrecaniu altka sie okazalo   
 pozdro
   | 
 do altka nie dochodzi przewod masowy tylko "plusowy", i tez polecam go sprawdzic bo i w mojej fiescie i w brata byl on podgnity az w koncu ledwo zwieral i kontrolka wlasnie sie zazyla
 diodalodz - 4 Sty 2008,  22:09
 
 zwarcie plusowej diody w altku
   marcmerc - 5 Sty 2008,  11:03
 
 diodalodz,  czli co proponujesz zrobić ??
 diodalodz - 5 Sty 2008,  16:03
 
 wymienić mostek
 marcmerc - 5 Sty 2008,  18:13
 
 
 i pewnie sam sobie z tym nie poradzę 	  | diodalodz napisał/a: |  	  | wymienić mostek | 
 Arkadius - 5 Sty 2008,  19:21
 
 nie jest to takie skomplikowane
  jak masz troszkę oleju w głowie i pare kluczy łacznie z lutownicą to sobie bez problemu poradzisz, przy okazji sprawdzisz stan szczotek moze tez juz wymagaja wymiany Darekmk3 - 6 Sty 2008,  12:35
 
 
  	  | squadak napisał/a: |  	  |  	  | Darekmk3 napisał/a: |  	  | ja mialem teraz ten sam problem i juz mialem altka wyciągac a sie okazalo ze byl lekko pekniety przewod masowy,polecam najpierw dokladnie sprawdzic od spodu samochodu przewodu bo jak tak sprawdzalem pomacosemu to niby wszytsko bylo ok a przy wykrecaniu altka sie okazalo   
 pozdro
   | 
 do altka nie dochodzi przewod masowy tylko "plusowy", i tez polecam go sprawdzic bo i w mojej fiescie i w brata byl on podgnity az w koncu ledwo zwieral i kontrolka wlasnie sie zazyla
 | 
 no mozliwe nie znam sie na tym ale to ten gruby kabel
   
 pozdro
   szynszyl - 6 Sty 2008,  17:21
 
 
 dlaczego zakładasz ze ma diody nie zalane w plastiku? i dlaczego myslisz że ściagnie łozyska bez naruszenia pozycji wirnika? 	  | Arkadius napisał/a: |  	  | pare kluczy łacznie z lutownic | 
 Arkadius - 6 Sty 2008,  18:13
 
 
  	  | szynszyl napisał/a: |  	  | laczego zakładasz ze ma diody nie zalane w plastiku? | 
 
 od takie moje przypuszczenie
  nie rozbierałem jego alternatora ale lepiej mieć niż nie mieć no nie ? 
 
  	  | szynszyl napisał/a: |  	  | i dlaczego myslisz że ściagnie łozyska bez naruszenia pozycji wirnika? | 
 
 ale tego to ja już nie powiedziałem
   PUCIO - 6 Sty 2008,  18:26
 
 
   ja was pogodze
 albo masz spadek napięcia na instalacji i dlatego kontrolka się tak zachowuje
 albo masz walniete diody w alternatorze
 innych opcji nie ma
 pozdr
 ( przynajmniej tak mi sie wydaje )
 Arkadius - 6 Sty 2008,  18:30
 
 
  	  | PUCIO napisał/a: |  	  | ja was pogodze
 | 
 
 a ktoś się kłuci ?
   
 koniec OT
   diodalodz - 7 Sty 2008,  01:32
 
 odkręć sobie tył alternatora bez odkręcania koła pasowego i winika i wybij sam tył i uzwojenia stojanu razem .
 Możesz sprawdzić diody bez rozbierania sprawdzasz czy jest przejście między Kołkiem B+ a D+ z tego co mi sie kołacze w pamięci nie powinno być przejścia w żadną stronę jeśli jest to na bank padła dioda na tzw zwarcie .
 Tylko ten efekt jest tylko i wyłącznie wtedy gdy świeci i na włączonej i na wyłączonej stacyjce . Zdarza się to często w lucas/magneti bosch ma raczej niezniszczalne i nie rozbieralne mostki , magneti można próbować naprawić na prasie nadziewając nowe diody ale to zazwyczaj wychodzi efekt dziada tylko
   KrystianA - 8 Sty 2008,  02:43
 
 
  	  | Arkadius napisał/a: |  	  | nie jest to takie skomplikowane  jak masz troszkę oleju w głowie i pare kluczy łacznie z lutownicą to sobie bez problemu poradzisz, przy okazji sprawdzisz stan szczotek moze tez juz wymagaja wymiany | 
 
 dużą lub moocną lutownicę ..........
   marcmerc - 9 Sty 2008,  08:30
 
 wczoraj pokusilem sie o wyjęcie alternatora, i mam pytanie czy po wyjęciu alternatora przy włączonym zapłonie kontrolka powinna sie świecić czy nie bo u mnie nie ma żadnej różnicy po odłączeniu przewodów kontrolka nadal się żarzy, i mam pytanie który to jet ten mostek diodowy
 
 [ Dodano: Sro Sty 09, 2008 08:42 ]
 
 i które to są te kołki 	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Możesz sprawdzić diody bez rozbierania sprawdzasz czy jest przejście między Kołkiem B+ a D+ | 
 a i na wyłączonym zapłonie nić mi się nie świeci
 diodalodz - 9 Sty 2008,  11:14
 
 jeśli po odłączeniu altka nadal świeci kontrolka to coś jest powalone w instalacji elektrycznej auta .
 D+ to kołek diod wzbudzenia (niebieski cienki przewód)
 B+ to zasilanie z altka (czerwony gruby ewentualnie 2 czerwone)
 marcmerc - 9 Sty 2008,  12:17
 
 diodalodz,  a co może być z tą instalacją nie tak? masz jakieś pomysły? co mogę sprawdzić ? i ewentualnie gdzie ??
 
 [ Dodano: Sro Sty 09, 2008 12:18 ]
 czasem mam wrażenie że mało co w tym pojeździe nie jest powalone już zaczynam tracić do niego cierpliwość
 diodalodz - 9 Sty 2008,  13:23
 
 licznik mógł stracic mase
 marcmerc - 9 Sty 2008,  13:52
 
 
 ale nie ma też ladowania czy może to być powodem ? 	  | diodalodz napisał/a: |  	  | licznik mógł stracic mase | 
 
 [ Dodano: Sro Sty 09, 2008 14:23 ]
 i dokąd idzie ten niebieski cienki kabelek ?
 
 [ Dodano: Sro Sty 09, 2008 20:53 ]
 już stracilem cierpliwość co za badziewie
 diodalodz - 9 Sty 2008,  21:30
 
 hm wyjołeś altka z auta i kontrolka nadal świeci ?? czy po przekręceniu klucza czy bez przekręcenia ?? jeśli tak to coś się stało  z niebieskim przewodem koło altka pewno . idzie on do kontrolki w liczniku . z drugiej strony kontrolka jest zasilania +12 V po stacyjce .
 marcmerc - 10 Sty 2008,  09:00
 
 
 tak nadal się żarzy ale jak dotknę tym niebieskim do + to gaśnie a jak do masy to kontrolka świeci się normalnie 	  | diodalodz napisał/a: |  	  | hm wyjołeś altka z auta i kontrolka nadal świeci ?? | 
 tylko przy włączonym zapłonie 	  | diodalodz napisał/a: |  	  | czy po przekręceniu klucza czy bez przekręcenia ?? | 
 wczoraj rozbebeszyłem instalację i doszedłem że ten niebieski idzie do przekażnika nad bezpiecznikami 	  | diodalodz napisał/a: |  	  | idzie on do kontrolki w liczniku | 
 diodalodz - 10 Sty 2008,  12:23
 
 tam też idzie jeśli masz ogrzewnie przedniej szyby . masz gdzieś w aucie upływności na niebieskim przewodzie . Podłącz sobie żarówkę 5W 12V do plusa akku i do miejsca gdzie normalnie był niebieski przewód odpal , jeśli zgaśnie i ładowanie bedzie ok to trzeba mordować instalację auta . wtedy na 100 % jest dobry altek
 marcmerc - 10 Sty 2008,  15:19
 
 juz wiem padl regulator napięcia
 stahoojedyn - 10 Sty 2008,  22:22
 
 
  	  | Cytat: |  	  | juz wiem padl regulator napięcia | 
 piaty post na stronie pierwszej
   diodalodz - 11 Sty 2008,  00:21
 
 nie ma takiej możliwości . kontrolka sama palić się nie może przez regulator .
 marcmerc - 11 Sty 2008,  08:11
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | nie ma takiej możliwości . kontrolka sama palić się nie może przez regulator . | 
 jak to nie ma takiej możliwości wymienilem i dziala czyli jest taka możliwość
 diodalodz - 11 Sty 2008,  12:30
 
 popatrz sobie na schemat alternatora i powiedz mi z kąd ma wziąć zasilanie regulator napięcia jeśli są wyjęte kluczyki .
 squadak - 11 Sty 2008,  16:43
 
 nie ma co się kłócic z gościem skoro on wie lepiej
  pewnie przy wymianie cos poruszal i ma na chwile dobrze, niech sie cieszy   marcmerc - 12 Sty 2008,  12:04
 
 
 po pierwsze nie z kąd tylko skąd a po drugie kto powiedzial że regulator mial napiecie przy wyjetych kluczykach, 	  | Cytat: |  	  | popatrz sobie na schemat alternatora i powiedz mi z kąd ma wziąć zasilanie regulator napięcia jeśli są wyjęte kluczyki . | 
 
 a co niby moglem poruszac przy wymianie a regulator byl walnięty to wiem na 100 % bo sprawdzilem alternator u fachowca 	  | Cytat: |  	  | nie ma co się kłócic z gościem skoro on wie lepiej  pewnie przy wymianie cos poruszal i ma na chwile dobrze, niech sie cieszy   | 
 Arkadius - 12 Sty 2008,  12:41
 
 
  	  | marcmerc napisał/a: |  	  | po pierwsze nie z kąd tylko skąd a po drugie | 
 
 kiepsko zaczynasz kariere na forum próbując uczyć diode
   
 
 a co do regulatora... skoro twierdzisz ze regulator miał całą wine... to widocznie coś źle sprawdzałeś z tego co miałeś sprawdzać...
 
 ehhh
   diodalodz - 12 Sty 2008,  13:23
 
 nie moj cyrk nie moje małpy .
 szynszyl - 12 Sty 2008,  13:25
 
 uuuu... Panie i Panowie.
 kłócić się nie bedziecie.
 auto rozumiem hula i nie ma co sie spierać
 zatem zamykam.
 ewentualne pretensje do mnie na PW
   
 |  |