| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Tuning mechaniczny - filtr stożkowy
 
 jez733 - 8 Paź 2007,  09:59
 Temat postu: filtr stożkowy
 może się teraz wygłupie ale nie wiem to pytam..
 
 filtr stożkowy zakłada się zamiast puszki z zwykłym filtrem powietrza?
 bo ja rozumiem to tak ze wywalam puszkę i na końcu dolotu zakładam filtr stożkowy? dobrze rozumuje czy jestem w błędzie?
 
 i drugie pytanie, co ten filtr daje?
 Lokmen - 8 Paź 2007,  10:06
 
 jedna rada - doprowadź przede wszystkim silnik do porządnego stanu technicznego a potem sie pytaj o stożki
 sowa - 8 Paź 2007,  10:16
 
 ja słyszałam ze daje wiecej brudu silnikowi :8:  ..ale niech sie fachowcy wypowiedza
   W xrce wystarczy zdjac gorną pokrywe filtra i stożek powinien sie zmiescic
 zefir - 8 Paź 2007,  10:45
 
 stozek typu a'pexi, Fujita, Injen moze pozniej K&n nie powienien zaszkodzic silnikowi, dac ladny dzwiek, na wiecej bym nie liczyl ;D
 
 popieram Lokmena ;D
 Kolin - 8 Paź 2007,  11:25
 
 ja tam wole wkładki...i dać dodatkowy nawiew zimnego powietrza...lepiej się sprawdza...bo tak to trzeba dobrze stożek osłonić i dać w zimne miejsce itp
 
 
 stożki już mnie przestały kręćic...
 
 
 Popieram wypowiedz Łokiego
   Fordon - 8 Paź 2007,  11:28
 
 
  	  | zefir napisał/a: |  	  | stozek typu a'pexi, Fujita, Injen 
 popieram Lokmena ;D
 | 
 Tak w/w stozki sa bardzo dobra propozycja ale i dosc kosztowna Apex'i kolo 600zl
 Fujita hmmm w granicach 300zl moze troche taniej ale to sie okarze jak przyjedzie do mnie to z kraju kwitnoscej wisni
   Injen to juz zupelnie inna bajka i cena moze o zawal doprowadzic...
 Tez popieram Lokmena.
 trzeci - 8 Paź 2007,  12:02
 
 A Ty Łoki  nie miałeś hamowanej Xrki ze stożkiem i na seryjnym filtrze ?
 Coś mi się kojarzy, że chyba tak i różnicy znaczącej nie było - jakieś 2 czy też 3 KM więcej
   Lokmen - 8 Paź 2007,  12:06
 
 była róznica 4-5KM tylko ze silnik był przed remontem
 PumaRST - 8 Paź 2007,  12:21
 
 
  	  | trzeci napisał/a: |  	  | A Ty Łoki  nie miałeś hamowanej Xrki ze stożkiem i na seryjnym filtrze ? Coś mi się kojarzy, że chyba tak i różnicy znaczącej nie było - jakieś 2 czy też 3 KM więcej
   | 
 
 to i tak duża róznica
 zefir - 8 Paź 2007,  12:25
 
 
  	  | Fordon napisał/a: |  	  |  	  | zefir napisał/a: |  	  | stozek typu a'pexi, Fujita, Injen 
 popieram Lokmena ;D
 | 
 Tak w/w stozki sa bardzo dobra propozycja ale i dosc kosztowna Apex'i kolo 600zl
 Fujita hmmm w granicach 300zl moze troche taniej ale to sie okarze jak przyjedzie do mnie to z kraju kwitnoscej wisni
   Injen to juz zupelnie inna bajka i cena moze o zawal doprowadzic...
 Tez popieram Lokmena.
 | 
 
 hmm no GRT na dniach ma miec Fujite ;D tez jestem ciekaw ;D
 PumaRST - 8 Paź 2007,  12:58
 
 a co to za filtry?? dajcie jakąś linke  ;-)
 zefir - 8 Paź 2007,  13:01
 
 http://www.f5air.com/index2.html praciem Cie bardzo, bardzo zacnie sie prezentuja ;D
 Żółwik Tuptuś - 8 Paź 2007,  13:06
 
 Zefir - odrobinęmijasz sięz prawdą . Skoro stożek służy do minimalizowania oporów przepływu powietrza to niestety nawet te najdroższe ( nie piszę  najlepsze ) będa miały mniejszą zdolność filtrowania cząstek stałych niż wkłąd papierowy . Stożki nie zostały zaprojektowane do tego żeby chronićsilnik i wydłużać jego trwałość:)
 
 Jeż733 - ad 1 : dobrze myślisz tylko musisz odmępodpiąć do tego filtra i go umocować .
 
 Ad2 :W sumie to tylko Łoki w pokretny sposób to wyjaśnił wzrost mocy o 4-5 km  :yyy:  ( nie spodziewałem sieaż tyle )   Łoki opisz jak zmieniłą siękrzywa mocy ( jeżlei sięzminiła ) i momentu ) i temat z głowy .
 Lokmen - 8 Paź 2007,  13:09
 
 kurna wykres ma teraz trzeci - jego molestuj zresztą kiedyś na forum umieszczałem to se go szukaj
 zefir - 8 Paź 2007,  13:11
 
 zolw zdarza mi sie fantazjowac ale http://garazraceteam.pl/s...PEXi/filtry.jpg
 Lokmen - 8 Paź 2007,  13:15
 
 
  macie i nie zawaratajta mi dupy Żółwik Tuptuś - 8 Paź 2007,  13:20
 
 
 
 hmm i dziwnym trafem to pewnie była fotka załączona do reklamóki APEXi  tak ?
   
 Poza tym nie widze tam odniesienia do filtra papierowego ( oryginalnego ) bo to by sporo wyjaśniło
   
 Gadałem kiedyś z facetem przygotowującym auta dla takich co to niekoniecznie drogą im po drodze i powiedział mi  bardzo pouczajace słowa : Jeden c.hooy !
 zefir - 8 Paź 2007,  13:40
 
 nie to nie jest dolaczane do filtrow apexi, to sa niezalezne badania, to ze akurat jest to w folderze apexi
  , a GRT uzywa go do reklamy.  zreszta puma i kurecki moga potwierdzic jakosc filtrow apexi, jak dla mnie kosmos przy np. K&N pozdro
 Żółwik Tuptuś - 8 Paź 2007,  13:58
 
 Zefir - niezależne badania sąwtedy gdy proowadzi je niezależna firma  ( nawet w przypadku badań w gazetach motoryzacyjnych niezależne sa one tylko z nazwy ) .
 W przypadku filtrów powinny one być prowadzone w opdniesieniu do seryjnego filtra powietrza , z podaniem dystansu na którym auta były testowane i to conajmniej w 10 przydadkach na każdy ze stożków żeby wyniki były w miarępowtarzalne . To co pokazujesz to zwykły świstek który udowadnia że populacja reniferów na alasce jest zależna od ilości wyprodukowanych zegarkó w chinach . Internet jest pełen tego typu " niezależnych " i " żetelnych " badań i wykresów , a turbosprężarki do diesela sąinne niż do beny ;-)
 
 Poza tym gadałem z Kureckim i Pumą nt stożków
   zefir - 8 Paź 2007,  14:07
 
 dobra
  co do niezaleznosci... ale trzeba w cos wierzyc jak sucho w barku     
 przy mnie ziomy stwierdzili ze Apexi sa zajebiste
     a bylem wtedy trzezwy
   pozdro
 PumaRST - 8 Paź 2007,  14:42
 
 ZÓłw czepiasz sie!!
 
 2 rzeczy nie podlegaja dyskusji.
 
 1) przepływowość powietrza przez storzek jest dużo lepsza niz przez papierową wkładke!!
 2) 90% storzków nie chroni w żaden sposób silnika (lub bardzoo minimalny), a faktycznie Apexii to chyba najlepszy filtr jaki widziałem!!
 Marcinus - 8 Paź 2007,  15:01
 
 Nie lepiej kupic taki wkład przykład do 1,1 mozna dostac haaa ciekawe czy to coś pomoże ?
 http://sklep.tuning.pl/pr...d=61&d_id=94718
 zefir - 8 Paź 2007,  15:07
 
 jak najbardziej polecam wkladki k&N
 Lokmen - 8 Paź 2007,  18:32
 
 skorupa jęczałeś o wykres to ci dałem zamiast całą pare tracić na pierodły zrób interpretację wykresu i reszta też niech zrobi
 Fordon - 8 Paź 2007,  20:46
 
 
  	  | PumaRST napisał/a: |  	  | ZÓłw czepiasz sie!! 
 2 rzeczy nie podlegaja dyskusji.
 
 1) przepływowość powietrza przez storzek jest dużo lepsza niz przez papierową wkładke!!
 2) 90% storzków nie chroni w żaden sposób silnika (lub bardzoo minimalny), a faktycznie Apexii to chyba najlepszy filtr jaki widziałem!!
 | 
 Moze i sie nie czepia natomiast w jakis sposob ma tez i racje...
 Jesli chodzi o Apexi to filtr jako stozek jest bardzo dobra propozycja dla silnikow wyposazonych w przeplywomierz typu Hot wire... Fijita to to samo co Apexi, sprawa polega na tym ze odeszlo kilka osob z Apexi oraz Injen-a i zrobili Fijita gdzie polaczyli w jedno technologie itp. a raz razem dali dobra cene a raczej bardzo dobra, malo tego Fujite pozwali do sadu (Injen i Apexi) gdzie wygrala sprawe Fujita
   PumaRST - 8 Paź 2007,  21:20
 
 poprostu sie czepiasz!! niech zakłądajawszyscy stożki,
 
 poprawiaja one przepływ powietrza?? TAK i oto chodzi sonda podniesie troszke dawke paliwa i bedzie auto mocniejsze odrobine ale jednak,
 Żółwik Tuptuś - 8 Paź 2007,  21:24
 
 
  	  | PumaRST napisał/a: |  	  | poprostu sie czepiasz!! niech zakłądajawszyscy stożki, 
 poprawiaja one przepływ powietrza?? TAK i oto chodzi sonda podniesie troszke dawke paliwa i bedzie auto mocniejsze odrobine ale jednak,
 | 
 
 Puma - dobrze wiesz że na tym forum można na palcach jednej ręki policzyć auta w któych stożki mająjakikolwiek sens istnienia ( oprócz designu ) . Zaprzecz
   LOY - 8 Paź 2007,  21:35
 
 
  	  | PumaRST napisał/a: |  	  | poprostu sie czepiasz!! niech zakłądajawszyscy stożki, 
 poprawiaja one przepływ powietrza?? TAK i oto chodzi sonda podniesie troszke dawke paliwa i bedzie auto mocniejsze odrobine ale jednak,
 | 
 
 tak bedzie mocniejsze ...ale bedzie miało gorszy moment lub moment przesunie sie w góre gdzie z niego nie bedziemy korzystac ..lub zaczniemy korzystac skutecznie skracajac zycie starego silnika ...z braku dolotu zimnego powietrza -który jest przy zachowaniu orginalnej puszki i własciwego zaizolowania stozka ..stozki efektywnosc traca...tuz po rozgrzaniu silnika
  ...ogłupiały silnik zwiekszy dawke paliwa ..co skutecznie podniesie nam spalanie a nie osiagi , po paru tysiacach ...kazdy stozek uzytkowany w miescie na codzien bedzie juz tak brudny ze przepustowsc nowej papierowej wkładki przy jego -staje  sie niedoscignionym ideałem  :-( ....Krótko jak kupowałem auto i po otworzeniu maski  znajdowałem brudny stozek ..auto było juz dla mnie spalone w przedbiegach . Zostawmy stozki wysilonym lub doładowanym autom który jego zwiekszone pole filtrujace i wieksza przepustowosc potrafia wykorzystac ....dla lepszego samopoczycia i efektu wizualnego montujmy stozki na tor i zloty ..na codzien to bzdura i bajka dla nierozgarnietych dzieci PumaRST - 8 Paź 2007,  21:44
 
 Loy masz racje w 100%
 Daras84 - 9 Paź 2007,  15:20
 
 toscie sobie pogadali
  przeczyszczam ta telenowele, i zapraszam na PW Panowie   Tommy - 4 Lut 2009,  07:26
 
 
  	  | Klimas napisał/a: |  	  | Ogólnie filtr stożkowy ci nie doda koni   On powoduje większe przyspieszenie
   | 
 
 Możesz to jakoś rozwinąć?
 Krawiec - 4 Lut 2009,  09:39
 
 też jestem ciekaw
 elmek13 - 4 Lut 2009,  11:16
 
 Najpierw niech poprawi błędy a później wyjaśni o co loto z tym filtrem.
   Żółwik Tuptuś - 5 Lut 2009,  15:53
 
 Temat nieco przeterminowany , a wyłapując szczątkowy sens z wypowiedzi Klimasa, wnioskuję że nic  dobrego i wartościowego z niego nie wyniknie .
 
 popieram archeologię forumową , ale wnoszącą cokolwiek , i pisaną po polsku .
 
 Pozdrawiam
 
 |  |