| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  LPG - LPG - duże spalanie
 
 pawloplus - 24 Wrz 2007,  20:26
 Temat postu: LPG - duże spalanie
 Pewnie było już nie raz ale prosze o pomoc poraz kolejny. Ja już niemam siły. Byłem w 6 zakładach i wywaliłem już ponad 200 zł na regulacje w ciagu pół roku. Auto jak paliło 15 litrów tak pali po mieście na trasie przy 90km/h pali 11-12. Co moge zrobić by spaść do normalnego spalania? Dodam ze jest wszystko wymienione poza przewodami gazowymi i butlą. Mam silnik 1,4 gaźnik i spalanie mnie przeraża bo tyle nawet nie palą silniki 2,0 litrowe. Układ szczelny, silnik nie bierze oleju. Jeżdze na Castrol Magnatec 10W40
 Instalacja Zavoli
 Prosze pomóżcie
 genov - 24 Wrz 2007,  23:02
 
 
 tyle to mi xrka nawet lpg nie pali (mowimy o normalnej jeździe), a silnik grzeje Ci sie prawidlowo??? bo o tym nie piszesz zreszta, sam wiesz ze jak silnik zimny to gazu bedzie duzoo spalac . Wklad filtra powietrza tez pewnie nowy, niech sie madrzejsi wypowiedza 	  | pawloplus napisał/a: |  	  | Auto jak paliło 15 litrów tak pali po mieście na trasie przy 90km/h pali 11-12. Co moge zrobić by spaść do normalnego spalania? | 
   diodalodz - 25 Wrz 2007,  10:23
 
 zobacz jak wygląda wałek rozrządu .
 kmb - 25 Wrz 2007,  13:54
 
 moja tez pali sporo ale u mnie to chyba kwestia termostatu bo jak dla mnie pracuje caly czas w duzym obiegu- dlugo sie grzeje. Rozrzad tez powinienem juz wymienic - musze sie zebrac zeby zdazyc przed zimą
 Mi pali 10.5-11 litrów po miescie. W trasie nad morze wyszło mi 7,6 silnik mam identyczny jak założyciel tematu
 Laskosz - 25 Wrz 2007,  18:15
 
 
  	  | Cytat: |  	  | Mi pali 10.5-11 litrów po miescie. W trasie nad morze wyszło mi 7,6 silnik mam identyczny jak założyciel tematu | 
 to dobrze Ci pali bo moja tyle samo  8)
 frodo666 - 25 Wrz 2007,  20:46
 
 dołączam sie do tematu . mam fieste 1.1 na monowtrysku , gaz Lovato?(czy coś takiego) wydaje mi sie dosyć duzo pali. po miejscu pali mi 9,5 litra, w trasie 8 , 8,5 litra. autko również wydaje mi sie troche słabe. wiem ze to tylko 1.1 ale  5 miesięcy temu jak jeździłem to nie było różnicy benzyna czy gaz, a teraz na benzynie duuuuużo lepiej jeździ niż na gazie
  . nie wiem co jest. moze jakaś regulacja? jak myślicie? rajtar - 25 Wrz 2007,  23:33
 
 frodo666, Dla monowtrysku powinieneś mieć II-gą generację z komputerem sterowania gazem i emulatorem sondy lambda. Jeśli masz śrubę do regulacji ilości wypływającego gazu, która nazywa się "register", to ustawienie poprawnej mieszanki gaz-powietrze bywa utrudnione, choć wykonalne. Zużycie w mieście jest w miarę, ale z trasy ciut dużo. Trzeba pamiętać, że zużycie gazu może być większe o ok 20% niż benzyny.
 pawloplus - 26 Wrz 2007,  16:49
 
 ładnie sie grzeje.. Sprawdze wałek jeszcze
 frodo666 - 26 Wrz 2007,  20:22
 
 a czy ta śruba znajduje sie przy zaworze od butli?? czy gdzie?? ehh
 rajtar - 26 Wrz 2007,  21:33
 
 frodo666, Śruba - register, jeśli już - znajduje się zwykle na wężu prowadzącym do reduktora; jest w sprężynie i wkręcona w trójnik. Chyba tak własnie.
 diodalodz - 26 Wrz 2007,  22:11
 
 w 3 nik jak jest 2 przelotowy gaźnik . Jak masz mono wtrysk webera to jest register 1 do 1 albo silniczek krokowy jeśli jest sterowanie sondom lambda .
 mareno - 28 Wrz 2007,  10:19
 
 zeby nie robic niepotrzebnego smietnika podepne sie pod temat.
 moja xr-ka spala mi ok 13 litrow gazu na setke. wg was to norma, czy przydalby sie regulacja?
 Greg - 28 Wrz 2007,  14:53
 
 
 sam pomyśl.. na gazie ma być taniej.. a skoro pali Ci 2x więcej niż benzyny [;... a benzyna kosztuje 2x drożej niż gaz.. to wychodzi na jedno.. więc po co ten gaz [; d; 	  | mareno napisał/a: |  	  | zeby nie robic niepotrzebnego smietnika podepne sie pod temat. moja xr-ka spala mi ok 13 litrow gazu na setke. wg was to norma, czy przydalby sie regulacja?
 | 
 rajtar - 28 Wrz 2007,  15:16
 
 mareno, Podstawową zasadą w korzystaniu z LPG jest, że może zużywać się go więcej o ok 20% niż benzyny. Każde znaczące wyżej, to jakaś kucha w ustawieniach sterownika gazu, niespuszczany mazut, wiekowe membrany, przytkany filtr powietrza, stare świece...i pociechy z synów. Z gazem nie ma "totamto", jak w starym dieslu, gdzie ile depnąłes - tyle przepalił. Wizyta u DOBREGO gazownika nie zaszkodzi; przedtem przemyśl, kiedy wykonywałeś wymiany ww elementów.
   frodo666 - 28 Wrz 2007,  20:38
 
 no omnibusem LPG to ja nie jestem , ale zauważyłem że na środku rurki od parownika do wtrysk jest właśnie pokrętło ze sprężyną , czy to jest to>>?
 
 mam silniczek krokowy
 genov - 29 Wrz 2007,  07:01
 
 
  	  | Greg napisał/a: |  	  | mareno napisał/a: zeby nie robic niepotrzebnego smietnika podepne sie pod temat.
 moja xr-ka spala mi ok 13 litrow gazu na setke. wg was to norma, czy przydalby sie regulacja?
 sam pomyśl.. na gazie ma być taniej.. a skoro pali Ci 2x więcej niż benzyny [;... a benzyna kosztuje 2x drożej niż gaz.. to wychodzi na jedno.. więc po co ten gaz [; d;
 | 
 13litrow gazu na xrke to nie jest wcale az tak duzo, pewnie noge masz ciezko
   a jakie 2razy wiecej greg pokaz xrke ktora 6,5 litra wachy bedzie spalac
  ?? rajtar - 29 Wrz 2007,  08:08
 
 frodo666,
 "pokrętło ze sprężyną" - jak napisałeś, to tzw register; poprzez pokręcanie w górę lub w dół ustalamy ilość przepływającewgo gazu; to nie jest sterownik, zwany też komputerkiem. Ciekawa kombinacja registra i slniczka krokowego...można i tak. Możesz bez szkody dla czegokolwiek z wyjątkiem Swoich nerwów wkręcić ową śrubę do końca, licząc ilość obrotów - zaznacz sobie punkt pisakiem - i potem wykręcić 2 obroty i odpalić silnik. Zobacz, jak się wkręca na obroty, przejedź i albo wkręcisz 1/4 obrotu i sprawdzenie, albo powrót do wykręconych 2 obrotów i dodasz 1/4 obrotu i być może jeszcze - ale dodawaj po 1/4. Mając policzone obroty z wkręcania - łatwo wrócisz do "starego" ustawienia. Pozdrawiam. 	  | frodo666 napisał/a: |  	  | pokrętło ze sprężyną , czy to jest to>>? | 
   mareno - 29 Wrz 2007,  13:37
 
 
  	  | Greg napisał/a: |  	  | sam pomyśl.. na gazie ma być taniej.. a skoro pali Ci 2x więcej niż benzyny [;... a benzyna kosztuje 2x drożej niż gaz.. to wychodzi na jedno.. więc po co ten gaz [; d; 	  | mareno napisał/a: |  	  | zeby nie robic niepotrzebnego smietnika podepne sie pod temat. moja xr-ka spala mi ok 13 litrow gazu na setke. wg was to norma, czy przydalby sie regulacja?
 | 
 | 
 tak tylko wiesz - xr-ka raczej nie spali mi 6-7 litrow wachy na setke... to nie jak u ciebie 1.1 tylko 1.6 i 104 KM, ktore musza skads brac ta moc.
 a poza tym: rajtar, dzieki za sugestie.
 Greg - 30 Wrz 2007,  09:48
 
 
  	  | mareno napisał/a: |  	  |  	  | Greg napisał/a: |  	  | sam pomyśl.. na gazie ma być taniej.. a skoro pali Ci 2x więcej niż benzyny [;... a benzyna kosztuje 2x drożej niż gaz.. to wychodzi na jedno.. więc po co ten gaz [; d; 	  | mareno napisał/a: |  	  | zeby nie robic niepotrzebnego smietnika podepne sie pod temat. moja xr-ka spala mi ok 13 litrow gazu na setke. wg was to norma, czy przydalby sie regulacja?
 | 
 | 
 tak tylko wiesz - xr-ka raczej nie spali mi 6-7 litrow wachy na setke... to nie jak u ciebie 1.1 tylko 1.6 i 104 KM, ktore musza skads brac ta moc.
 a poza tym: rajtar, dzieki za sugestie.
 | 
 źle czytałem.. ciągle mam przed oczami silniki 1.1/1.3..
 van - 1 Paź 2007,  11:50
 
 Z moich badań i operacji na podtlenku i silniku 1,4 wynika że śrubę regulacyjną można wkręcić do oporu a potem lekko wykecić o ok. pół obrotu(nie przesadzam) silnik spada ze spalaniem i oborty ma ok. wkręca się prawidłowo i wogóle ... wcześniej miałem za dużo odkręcone .. auto gasło i jeździło tylko na ssaniu i paliło jak smok ......przykręciłem i jest cud malina ......dziwi mnie troszkę że przykręciłem prawie całkowicie bo tam nie wiem jak gaz przepływa ale jakoś widocznie taka mała szczelinka mu wystarczy
 ketjow70 - 21 Paź 2007,  13:41
 
 Może sonda Lambda padła.
 jackrzec - 21 Paź 2007,  13:48
 
 
 Gdzie? 	  | ketjow70 napisał/a: |  	  | Może sonda Lambda padła. | 
 Rozumiesz to co czytałeś wcześniej?
 
 |  |