| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Mechanika - Zbieżność
 
 pawloplus - 5 Kwi 2007,  20:20
 Temat postu: Zbieżność
 Temat może wałkowany ale szukałem i nie natrafiłem na swoje pytanie. Mianowicie. Czy da sie ustawic w przednich kołach zbierzność pionową i poziomą? Strasznie mi tnie opony od wewnątrz i to obydwie. Dodam że obniżyłem auto o jakieś 40 mn. PZDR
 Ćwirek - 5 Kwi 2007,  20:41
 
 Najprościej będzie jak pojedziesz na najbliższą stację diagnostyczną a tam fachowiec od przeglądów powinien ustawić Ci zbieżność i wszystkie kąty.Ja za taką przyjemność dałem 36 zeta i wiem że teraz już wszystko gra pod tym kątem fajka .
 anjko - 5 Kwi 2007,  21:55
 
 Regulowana jest tylko zbierzność a reszta kątów nie i nie powinna ich wartość sie zmienić. A jeśli sie zmieniła to znaczy ze był jakiś dzwon i kiepsko została buda naciągnieta.
 jackrzec - 5 Kwi 2007,  23:24
 
 
 Dokładnie tak! Fiesta to nie kaszlak, gdzie można było kręcić we wszystkie strony... 	  | anjko napisał/a: |  	  | Regulowana jest tylko zbierzność a reszta kątów nie i nie powinna ich wartość sie zmienić. A jeśli sie zmieniła to znaczy ze był jakiś dzwon i kiepsko została buda naciągnieta. | 
 diodalodz - 6 Kwi 2007,  00:02
 
 jeśli tnie ci wewnętrze ranty opon znaczy że zbieżna . trzeba przestawić na przekładni kierowniczej wkręcając końcówki drążków . A o ile wkręcić dowiesz sie dopiero po założeniu urządzenia pomiarowego na koła .
 genov - 6 Kwi 2007,  11:25
 
 koszt zbieżnosci przy urzadzeniu 4głowicowym tak to fachman okreslił 50zł i jak mi ''te głowice'' załozył na kola przy okazji powiedział cała prawde o zawieszeniu nie ma co sie samemu bawic lepiej dac 50zł i miec z głowy;) a u mnie auto jest nie do poznania po tej zbieżnosci o wiele lepiej sie prowadzi:d
 pawloplus - 6 Kwi 2007,  13:03
 
 auto było po dzwonie ale konstrukcja napedu czy zawieszenie nie była ruszona tylko przedni pas i błotnik był pogiety. Dodam ze koła mi sie troche bardziej polozyły. Sa bardziej pod skosem. Jednak udam sie na  ustawienie zbieznosci i dzieki za rady. PZDR
 
 [ Dodano: Pią Kwi 06, 2007 13:04 ]
 Tzn położyły sie chyba po obnizeniu zawieszenia o te 40 czy 50 mm
 matthew - 8 Lip 2007,  11:44
 
 Witam!
 Czy ktoś posiada instrukcję obsługi do fiesty 94', 1.8D? Chodzi mi o podanie ustawień zbiezności.Będę bardzo wdzięczny.
 Auto kupiłem miesiąc temu, no i wiadomo, co chwilę pojawia się jakiś nowy problem.
 8)
 ruskm - 8 Lip 2007,  21:38
 
 Ja bym sie podpiol mialem do czynienia z aparatura to kontroli zbierznosci przejazdowa
 tzn przepycha sie auto po takich plytach i wyskakuje na kompier co i jak to dokladne jest?
 SpiderMAN - 8 Lip 2007,  21:57
 
 
 No zbieznosc se sam chcesz ustawic... Jedz lepiej na stacje obslugi Bosch Service... 80zl zaplacisz, a bedzie na pewno dobrze zrobione... Ja bylem, zaplacilem i jestem zadowolony. 	  | matthew napisał/a: |  	  | Witam! Czy ktoś posiada instrukcję obsługi do fiesty 94', 1.8D? Chodzi mi o podanie ustawień zbiezności.Będę bardzo wdzięczny.
 Auto kupiłem miesiąc temu, no i wiadomo, co chwilę pojawia się jakiś nowy problem.
 8)
 | 
 matthew - 9 Lip 2007,  16:14
 
 
  	  | SpiderMAN napisał/a: |  	  | No zbieznosc se sam chcesz ustawic... Jedz lepiej na stacje obslugi Bosch Service... 80zl zaplacisz, a bedzie na pewno dobrze zrobione... Ja bylem, zaplacilem i jestem zadowolony. 	  | matthew napisał/a: |  	  | Witam! Czy ktoś posiada instrukcję obsługi do fiesty 94', 1.8D? Chodzi mi o podanie ustawień zbiezności.Będę bardzo wdzięczny.
 Auto kupiłem miesiąc temu, no i wiadomo, co chwilę pojawia się jakiś nowy problem.
 8)
 | 
 | 
 Dzięki za poradę, jednak potrzebuję tych parametrów. Jeśli ktoś posiada instrukcję obsługi, naprawdę byłbym wdzięczny za tą informację na temat zbieżności.
 8)
 madek - 9 Lip 2007,  16:40
 
 matthew, moze byc ciezko z takimi informacjami. w instrukcji nic o tym nie ma. jedynie na stacjach diagnostycznych maja to zapisane w komputerze...
 jackrzec - 9 Lip 2007,  19:03
 
 Nie ma żadnego problemu:
 
 
   madek - 9 Lip 2007,  19:23
 
 No fakt, cos mi sie pomyliło i myslalem ze chodzi o Mk4
   
 Moze przyda sie jeszcze taki wydruk ze stacji diagn.:
 
 
   jackrzec - 9 Lip 2007,  19:30
 
 Madek te normy co masz podane na tym wydruku obowiązywały tylko do 92 roku, potem zmienili ustawienia na te co podałem.
 matthew - 10 Lip 2007,  13:31
 
 Dzięki serdeczne!
 Ps. A mam jeszcze takie pytanko, może trochę dziwne. Nie wiem jaką wersją jeżdżę, bo nigdzie na aucie tego nie mogę znaleźć, ani też w papierach. Buda jest 3-drzwiowa, lusterka i szyby  mechaniczne. Ma czerwone obudowy migaczy bocznych i zderzaki w kolorze nadwozia. Nie wiem czy była taka wersja, czy ktoś delikatnie optycznie go stuningował.
 8)
 maczeta10 - 16 Wrz 2007,  07:42
 
 matthew,  Daj zdjęcie jak masz jakieś nadwozia komory silnika i wnętrza a na pewno ktoś z forum ci to zidentyfikuje
   matthew - 20 Wrz 2007,  07:51
 
 Dzięki maczeta 10, już zidentyfikowałem.
   8)
 Founder - 17 Cze 2008,  18:21
 
 Witam,
 Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.
 U mnie sprawa wygląda następująco: tylne koła mają kąty jak przeładowana tatra /.../---------\...\ .
 Obie opony zebrane po wewnętrznej stronie.
 Dziwi mnie to, że równo miesiąc temu zmieniałem koła na letnie i nie zauważyłem zebrania ani na zimówkach ani na letnich. A teraz (wymiana opon na nowe) te stare są mocno zebrane.
 Ostatnio zbieżność była robiona w sierpniu ubiegłego roku (14 000 km temu), a powodem było zebranie przedniego prawego koła. Diagnosta ustawił jak trzeba i nic o tyle nie mówił.
 
 W kilku tematach piszecie, że z tyłu nic się nie reguluje.
 Mechanik powiedział, że kąty to jedno i lekkie mogą być ale moja Fiesta jest lekko rozbieżna i to trzeba zrobić.
 Zaproponował, że może ją (belkę) lekko naciągnąć.
 
 I tu moje pytanie do Was - można pozwolić na taką "regulację" (mechanik polecany, od lat zajmuje sie geometrią), czy lepiej kupić nową belkę (ile to kosztuje?), czy używaną (jak sprawdzić czy jest OK?), a może to sprawa innych elementów zawieszenia?
 
 Dodam, że nie przypominam sobie żadnej "przygody" zarówno z krawężnikiem jak i z dziurą.
 
 Pozdrawiam
   
 Edit:
 Zdjęcia starych opon.
 
   
   
   
 Foty auta dodam jutro.
 
 Pozdrawiam
   madek - 17 Cze 2008,  21:43
 
 Mozesz zrobic jakas fote jak to wyglada ? Generalnie kazda fiesta ma z tyłu lekko pochylone koła w ten sposob jak pokazales
 JoeMix - 17 Cze 2008,  21:59
 
 Z tyłu się nie reguluje, możesz jedynie sprawdzić czy czop piasty Ci się nie odkręcił na przykład gdyż masz na śruby... jak kąty odchodzą od normy (da się zmierzyć i norma pewnie podana jest) to niestety - belka do wymiany, jeszcze od luzu na łożyskach się koła mogą pochylać, tak samo jak z przodu... jak kąty siadają to nowe zwrotnice i reszta zawiechy, a i tak nie zawsze pomaga.
 
 [ Dodano: Wto Cze 17, 2008 23:13 ]
 
 Mk3 z tyłu ma specyficzne zawieszenie, nie jest to typowa belka tylko 2 wahacze wleczone połączone C-ownikiem o właściwościach skrętnych (dzięki czemu nie trzeba drążka panharda (czy jak on się nazywa) i jak ten c-ownik podegniesz w jakikolwiek sposób to na pewno będziesz miał belkę do wymiany. 	  | Founder napisał/a: |  	  | Mechanik powiedział, że kąty to jedno i lekkie mogą być ale moja Fiesta jest lekko rozbieżna i to trzeba zrobić. Zaproponował, że może ją (belkę) lekko naciągnąć.
 | 
 A co do rozbieżności fiesty to jest to normalne, jako przednionapędowy ma koła ustawione na zewnątrz (\\---//) i wartość zbieżności jest w minusie. (chyba że będziemy mówić o rozbieżności wtedy będzie w plusie - ale to zamotane jest), generalnie koła ustawia się tak \\---// gdyż podczas jazdy silnik ciągnie je do środka i koła ustawiają się tak ||---|| (w dużym uproszczeniu) i jeśli normalnie koła mamy tak ||---|| to podczas jazdy ustawiają się tak //---\\ i auto zaczyna nam tańczyć po drodze...
 Founder - 18 Cze 2008,  09:35
 
 Witam,
 poglądowe zdjęcia jak sprawa wygląda:
 Brzeg opony do brzegu opony:
 
   
 Rant felgi do brzegu opony:
 
   
 Kąt:
 
   
 pozdrawiam
   
 Edit:
 Właśnie dostałem cenę belki z rybnickiego salonu Forda - jedyne 2026zł.
 
 Są jakieś sprawdzone metody kontroli używanej belki? moja wygląda (na oko) dużo lepiej niż te z allegro.
 
 Pozdrawiam
   
 |  |