Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Swapik

Bazyss - 6 Sie 2006, 19:46
Temat postu: Swapik
Witam! na wstepie chcialbym sie przywitac jako nowy user wszego forum.

Jestem posiadaczem fiestki mk3 90r. z silniczkien 1.8D wiem ze nieda sie nic z tego klekota zrobic dlatego tez chcialbym przymierzyc sie do swapa na wiosne przyszlego roku, ale wczesniej chcialbym sie wywyiedziec co bedzie mi potrzebne oprucz samego silniczka :)
Silniczek myslalem nad 1.8i wersja 130KM
jakie beda koszta takiego silniczka i co oprocz niego bedzie mi jeszcze potrzebne do tego aby autko banglalo jak trzeba oraz jakie so przyblizone ceny za te gratki.

pozdrwaim i czekam na pomoc.

Fordon - 6 Sie 2006, 20:10

Cytat:
silniczkien 1.8D wiem ze nieda sie nic z tego klekota zrobic

Jestes pewien ze nic nie da sie...
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=11655
do tego jesli chcesz zmieniac silnik z diesla na bezyne to masz do robienia cale auto od poczatku czyli kolo 6-7 tys. jak nie wiecej...

Pozdrawiam

Bazyss - 6 Sie 2006, 20:14

oj dlaczego tak duzo 6-7tys.??
no da sie wstawic turbo do diesla lalbo kupic juz turbawka...tylko ze ten moj klekot strasznie sie trzesie na wolnych i nie amm pojecia co to moze byc..w tym tyg jade na wymiane poduszek moze pomoze

a poza tym chce miec benzynke! dosc mam juz diesla ;/

Aero - 6 Sie 2006, 20:19

http://www.fiestaklubpols...&highlight=swap

http://www.fiestaklubpols...&highlight=swap

;-)

Fordon - 6 Sie 2006, 20:25

czemu tak duzo... a no dla tego ze bedziesz musial miec kupe czesci do ktorych masz juz linki do tego musi byc ekspertyza auta ktore przeszlo z diesla na bezyna oraz nowe papiery i sporo latania i $$$$ za to jest... do tego jesli silnik ci lata to masz do ass poduszki a i wiedz ze jest cos takiego jak regulacja silnika... od katow wyprzedzenia wtrysku po dawki na kazda sekcje... ale i tak jesli nawet wsio wyregulujesz a nie sprawdzisz kompresji to bedzie kulal silnik... ot odpowiedz.... :)
Bazyss - 6 Sie 2006, 20:27

to widze ze jedynie moge sie przymierzac do 1.6 bo najmniej kombinowania!
ale jak to jest z lapami trzymajacymi silnik? w dieslu jest takasao jak w bezynie?

juz wiem co potzrebuje:

1) silnik kompletny z kolektorami,
2) poduszke od fiesty 1,4/1,6
3) wiąske z ECU i wszystkimi czujnikami
4) układ wydechowy od xr2i
jaki przyblirzony moze byc koszt tych czesci?

i jak sie ma sprawa ze skrzynia? czy od diesla bedzie pasowac i czy wytrzyma?

Fordon - 6 Sie 2006, 20:48

:devil: do tego krzynia biegow,zbiornik paliuwa przewody pompa paliwa , lapa dla 1.6CVH jest taka sama jak w dieslu... do tego znowu uklad hamulcowy przod i tyl XR2i korektor sily hamowania, stabilizator , laczniki , pompa hamulcowa, wskazniki od XR2i... i jeszce pewnie spoko gratow na ktore napotkasz podczas swapa... a moge ci zagwarantowac ze taka Xr2i 1.6CVH na ¼ bedziesz dostawal smary od kleklota... :yes: :V:
Mafios - 6 Sie 2006, 21:02
Temat postu: Re: Swapik
Bazyss napisał/a:
Witam! na wstepie chcialbym sie przywitac jako nowy user wszego forum.

Jestem posiadaczem fiestki mk3 90r. z silniczkien 1.8D wiem ze nieda sie nic z tego klekota zrobic dlatego tez chcialbym przymierzyc sie do swapa na wiosne przyszlego roku, ale wczesniej chcialbym sie wywyiedziec co bedzie mi potrzebne oprucz samego silniczka :)
Silniczek myslalem nad 1.8i wersja 130KM
jakie beda koszta takiego silniczka i co oprocz niego bedzie mi jeszcze potrzebne do tego aby autko banglalo jak trzeba oraz jakie so przyblizone ceny za te gratki.

pozdrwaim i czekam na pomoc.


o boze lubie takich ludzi ... chlopie sprzedaj to i kup cale 1.8 bo ty nie wiesz co to swap
bez wiedzy mechanicznej i elektrycznej nie masz sie co brac bo warsztat ci za cos takiego policzy

w skroce - inna belka , bak , instalacja , mocowania , uklad hamulcowy , paliwowy bo masz disela ,zawiecha nawet nei wiesz jakie koszta przy swapie licz takie gadzety jak pasek rorzadu 100pln pompa wody 160pln , olej polsyntetyk min 80pln filtr oleju itp bzdety jak nie masz drugiego auta jako dawce odpusc sobie a 130 konny haha ciekawe gdzie to fiesty znajdziesz taki co z tego za sa w escortach do spotkania jak nigdzie lap mocujacych do fiesty nie ma piesek cos o tym wie

Bazyss - 6 Sie 2006, 21:14

Fordon napisał/a:
:devil: do tego krzynia biegow,zbiornik paliuwa przewody pompa paliwa , lapa dla 1.6CVH jest taka sama jak w dieslu... do tego znowu uklad hamulcowy przod i tyl XR2i korektor sily hamowania, stabilizator , laczniki , pompa hamulcowa, wskazniki od XR2i... i jeszce pewnie spoko gratow na ktore napotkasz podczas swapa... a moge ci zagwarantowac ze taka Xr2i 1.6CVH na ¼ bedziesz dostawal smary od kleklota... :yes: :V:


klekota z turbo to tak ale nie takiego zwyklego jak ja mam!

czyli widze ze najlepiej sprzedac ta puszke, bo w tym silniku tez nie pogrzebe zeby lepiej chodzil ;/

Mafios - 6 Sie 2006, 21:22

Bazyss napisał/a:
Fordon napisał/a:
:devil: do tego krzynia biegow,zbiornik paliuwa przewody pompa paliwa , lapa dla 1.6CVH jest taka sama jak w dieslu... do tego znowu uklad hamulcowy przod i tyl XR2i korektor sily hamowania, stabilizator , laczniki , pompa hamulcowa, wskazniki od XR2i... i jeszce pewnie spoko gratow na ktore napotkasz podczas swapa... a moge ci zagwarantowac ze taka Xr2i 1.6CVH na ¼ bedziesz dostawal smary od kleklota... :yes: :V:


klekota z turbo to tak ale nie takiego zwyklego jak ja mam!

czyli widze ze najlepiej sprzedac ta puszke, bo w tym silniku tez nie pogrzebe zeby lepiej chodzil ;/


daj sobie spokoj na allegro jest 130 rs za 4000pln

Bazyss - 6 Sie 2006, 21:38

tylko ciekawe w jakim stanie?
w mojej to przynajmniej wiem ze blacha nie zgnita zawiech wporzadku...

widze ze kolega przekladal z 1.3 na RS1800 a wczesniej z 1.1 wiec daje rade to zrobic.

a ty odrazu odradzasz! mam odpowiedzni zaprzyjazniony zaklad ktory zajmuje sie tylko silnikami i bez problemu mi to zrobia... a jezeli nie to grono osob z mojego otoczenia z checia pomoze przy projekcie z racji znajomosci w temacie machanicznym...

ja sie spytalem co mi bedzie potrzebne do wyoknania tego i jakie mniej wiecej koszta!

Laskosz - 6 Sie 2006, 23:11

Bazyss napisał/a:
ja sie spytalem co mi bedzie potrzebne do wyoknania tego i jakie mniej wiecej koszta!

i dostaleś odpowiedź :he: dobrze ci wszyscy radzą :) chyba że masz zamiar fiestą jeździc do usranej śmierci jak ja to możesz sie bawić w swapy łapy halabardy i pilniczki :lol:

Bazyss - 6 Sie 2006, 23:15

nie no tak dlugo to nie :) chcialem sie tylko pozbyc tego silnika bo ma go serdecznie dosyc...mul chodzacy.
Darekmk3 - 6 Sie 2006, 23:21

Bazyss napisał/a:
nie no tak dlugo to nie :) chcialem sie tylko pozbyc tego silnika bo ma go serdecznie dosyc...mul chodzacy.

to wejs przyklad z fordona i zrob jak on a nie pchaj sie w beznyne,przy swapie z 1.1 -1.3 na 1.8 sie napocisz a co dopiero z jak swapujesz z diesla... dobrze Ci tu radzą wszyscy :)
pozdro :-)

Laskosz - 6 Sie 2006, 23:23

to inwestuj w inne kle kle / grzechotnika czy jak to sobie nazwiesz :) swap to nie prosta sprawa czytasz posty tych co to zrobili i wydaje cie sie to łatwe ale zacznij to robić to się przekonasz ile nerwów, zdrowia i pieniedy stracisz a tak naprawde to mało zyskasz jeśli nie zostawisz sobie tego auta i jeśli się nie rozsypie wcześniej.
Pozdro

Fordon - 6 Sie 2006, 23:44

Taaa dobrze ci chlopaki gadaja... albo kup sobie inna fieste albo Swapuj diesla co do prostych rzeczy nie nalezy... do tego trzeba poswiecic kilka elementow od 1.8D zeby wsadzic silnik z Mondeo czy tez Escorta no i pierwsze znalesc silnik w stanie powiedzmy zadowalajacym... :D

Pozdrawiam

Bazyss - 7 Sie 2006, 11:04

spoko chopaki wieze wam na slowo!
zapytalem sie poprostu bo chialaem wiedziec czy to wogule jest realne, ale teraz juz wiem ze nie :) pozostaje mi zbierac PLN i zobaczy sie na wiosne oc sie z tym zrobi.

a co w takim razie mozna zrobic przy tym silniczku??
moze jakis stozek cos pomoze czy tez nie warto w niego inwestowac??

kratek - 7 Sie 2006, 11:52

Jak masz dosc tego silnika to ja bym sie nie bawil na Twoim miejscu....tylko zrobilbym tak jak pisal mafios - poszukaj sobie ładnej Rs 1800 - i gwarantuje Ci ze to najlepsze wyjscie...bo swap to nie tylko: wymienie sobie silnik na inny...jedno ciagnie za sobą drugie...hamulce, zawieszenie wszystko jest zupelnie inaczej - a Xr2i lub Rs tylko z zewnatrz wyglada podobnie do zwyklej fiesty - nie sugeruj sie tym ze wymienisz silnik i po sprawie - czeka Cie ogrom pracy i wydatkow.
Mafios - 7 Sie 2006, 15:56

Bazyss napisał/a:


widze ze kolega przekladal z 1.3 na RS1800 a wczesniej z 1.1 wiec daje rade to zrobic.



tyle ze ja mialem auta rozbite z ktorych przekladalem ! z benzyny latwiej zrobic szybsza benzyne niz z klekota

Bazyss - 7 Sie 2006, 16:27

tu masz racje!!
wszystko ladnie pieknie ale znalezc ladnego xr-ka albo rs-ka to jak szukanie ze swieca. wiem ze idealu sie nie dostanie zle zeby chociarz silnik zdrowy i blacha a reszta jakis tam pierdul moglbym wykorzystac ze swojego dieselka

Fordon - 7 Sie 2006, 19:24

A ja powiem ci jak ja zrobilem... Fiesta jezdzila tak dlugo az nie padl silnik... gdzie pod koniec jego zywota uzyskanie 100km/h graniczyla cudem...do tego problemy z cisnieniem oleju bo panweki byly wywalone...jak silnik padl to trzeba bylo poszukac inny lepszy i turbodoladowany...
To ja mam takie pytanie skoro..."nie luibisz diesla" to po co kupowales klekota ? :)
Cytat:
a co w takim razie mozna zrobic przy tym silniczku??
moze jakis stozek cos pomoze czy tez nie warto w niego inwestowac??

jesli chodzi o TDi to sam storze nic nie pomoze... do tego trzeba zrobic uklad wydechowy 2,5" zwiekszyc doladowanie i dawki... co juz w serii tych 88KM i 178Nm daje rade w fiescie zwazajac ze Mondeo wazy 1300KG a fiesta kolo 940KG to masz malego scigacza ktory legitymuje sie spalaniem na miescie rzedu 5 do 8 litrow :)
Ale wybor nalezy do ciebie co zrobisz... ;)

Pozdrawiam

Bazyss - 7 Sie 2006, 19:39

loading...
xr2fun - 7 Sie 2006, 19:48

Sprzedaj to auto i kup sobie inne z takim silnikiem jaki ci się podoba. Swap się nigdy nie opłaca ma natomiast inną zaletę robisz to długo, ciągle będąc bez auta i pieniędzy. Ja uważam ten wątek za zakończony.
Fordon - 7 Sie 2006, 19:49

Heh to jak silnik byl za 1000zl TD czy tez TDi to lipa straszna z tego silnika musiala byc...a roznica miedzy wolnossacym dieslem a TD jest taka ze na 97r odbyla sie modernizacja ukladu rozrzadu no i do tego troche elektroniki i dodatkowej elektryki... z reszta zobacza sam... --->>
a ja wiem co zrobic zeby nie trzeba bylo miec przeplywki, elektroniki itd, :) i silnik odpala z zimnego po jednym obrocie walem bez zaciagnietego ssania ktore tez bylo sterowane poniekad elektronicznie ;)

Pozdrawiam

LOY - 7 Sie 2006, 20:59

żółw..........patrzysz i nie grzmisz :he:

zaczynam rozumiec osoby które nerwowo reaguja na następny topik poświęcony "SWAPOWI"
A do kolegi Bazyssa. Najpierw zabezpiecz się finansowo bo mierzysz wysoko ale marzysz ze koszta będa promocyjne i do jasnej cholery poczytaj nasze forum ..poczytaj ,dowiedz się i zrozum co łączy się z zamontowaniem 130 konnego zetecka do słabej fiesty ...poczytaj bo tematów opisujących procesy odbudowy ,modyfikacje czy swapy było multum -jak juz będziesz wiedział i jak załatwisz swoje sprawy rodzinne ..o których tez musiałes wspomnieć :he: ..to załóż jeszcze raz temat -ale tym razem konkretniejszy.

Bazyss - 7 Sie 2006, 21:12

LOY napisał/a:
żółw..........patrzysz i nie grzmisz :he:

zaczynam rozumiec osoby które nerwowo reaguja na następny topik poświęcony "SWAPOWI"
A do kolegi Bazyssa. Najpierw zabezpiecz się finansowo bo mierzysz wysoko ale marzysz ze koszta będa promocyjne i do jasnej cholery poczytaj nasze forum ..poczytaj ,dowiedz się i zrozum co łączy się z zamontowaniem 130 konnego zetecka do słabej fiesty ...poczytaj bo tematów opisujących procesy odbudowy ,modyfikacje czy swapy było multum -jak juz będziesz wiedział i jak załatwisz swoje sprawy rodzinne ..o których tez musiałes wspomnieć :he: ..to załóż jeszcze raz temat -ale tym razem konkretniejszy.


luzik co sie wkurzasz! nie karzdy jest tak oblatany ja ty w temacie mechanicznym...

Żółwik Tuptuś - 7 Sie 2006, 21:33

Bazyss napisał/a:

luzik co sie wkurzasz! nie karzdy jest tak oblatany ja ty w temacie mechanicznym...


Ale chyab każdy posiadł umiejętność przynajmniej elementarnego czytania po polsku ze zrozumieniem ?
Swap , przekładka , archiwum , szukaj - napisz którego z powyższych słów nie jesteśw stanie zrozumieć lub przeczytać ( podobno mam fatalny charakter pisma ) ?

LOY napisał/a:
żółw..........patrzysz i nie grzmisz :he:

zaczynam rozumiec osoby które nerwowo reaguja na następny topik poświęcony "SWAPOWI"
A do kolegi Bazyssa. Najpierw zabezpiecz się finansowo bo mierzysz wysoko ale marzysz ze koszta będa promocyjne i do jasnej cholery poczytaj nasze forum ..poczytaj ,dowiedz się i zrozum co łączy się z zamontowaniem 130 konnego zetecka do słabej fiesty ...poczytaj bo tematów opisujących procesy odbudowy ,modyfikacje czy swapy było multum -jak juz będziesz wiedział i jak załatwisz swoje sprawy rodzinne ..o których tez musiałes wspomnieć :he: ..to załóż jeszcze raz temat -ale tym razem konkretniejszy.


LOY ja jużpo prostu nie wiem co mam z nimi robić . Ostrzeżenia nie pomagają , paraolimpiada w pełni , Archiwum wszyscy mają w ciulu ( choć jest ocdzyszczone a topiki są takie aby łatwo było odnaleźć treść dzięki słowom-kluczom i to wszystko na nic .
Jakbym chciał reagowaćtak jak powinienem to połowa topików TM była by zamknięta lub usunięta . Myslałęm że pozamykane topiki kogoś odstraszą ale nic z tego .
Po prostu kończą mi sie pomysły na Batonów .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group