|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - xr2i by O.B.R. Niestachów for LUKESK
PumaRST - 7 Maj 2006, 22:16 Temat postu: xr2i by O.B.R. Niestachów for LUKESK Witam
Jakiś czas temu zwrócił sie do nas kolega Lukesk (Łukasz) z proźbą odzyskania utraconych koników w jego silniku. Po krótkich rozmowach dogadaliuśmy sie i zabraliśmy sie do roboty. Silnik został nam przywieziony, wyglądał raczej typowo jak na motor 1,6 8v CVH.
Po rozbiórce okazało sie że nadaje sie wzasadzie do całowitego remontu.
Jako naprawa zostanią wymienione panewki, pierścienie, tuleje w bloku (taniej niż kupowac tłoki nadwymiare), zrobiona cała głowica. Oprócz naprawy głowicy będą zrobione kanały, przerobione prowadnice, spassowane kanały z kolektorami, wypolerowana komora spalania i zawory.
To tak po któtce ma sie przedstawiać ten projekt. Pisze o nim tu nie z racji przerabiani głowicy ale dlatego że dużo ludzi pyta jak poprawić ten silnik, a moim skromnym zdaniem trzeba zacząć od gruntownego remontu silnika. Żeby był w stanie fabrycznym a potem myśleć o bardziej sprotowych zabawkach, typu wałek, poważny wydech, czy chip.
Pierwsze fotki:
Tłoki z korbowodami:

Wał:
wszystko to przygotowane do skąłdania.
C.D.N.
lukesk - 8 Maj 2006, 08:11
no co mogę powiedzieć przócz :
może nie będzie to Michale to samo co 1.8 16v ale cóż
Intruder - 8 Maj 2006, 08:21
lukesk cos Ci powiem... ja tam wole nasze CVH niz Zetec-i bigok a najbardziej ich zdoolnosc do bujania calum autem na niskich obrotach :-D
qrka... gdzies mam tloki do 1,6... tylko gdzie ja je wsadziłem :?
PumaRST - 8 Maj 2006, 08:44
Kontynując wywód Intrudera to jesli twój walek i szklanki okażasie takie jak mówiłeś to śmiem twierdzić że 105KM 1,8 16v bedzie dostawać od ciebie ( a przynajmniej powinno). I musze sie zgodzić z przedmówcą CVH są znacznie przyjemniejsze niz 16v do jazdy na codzień. bo moment jest dostepny na niskich obrotach.
GienekWichura - 9 Maj 2006, 06:47
Warto się zastanowić nad oddaniem wału korbowego do ponownego
wyważania dynamicznego. Może kiedyś zachce się obrotów nieco wyższych.
Poza tym wszystkie czopy w osi obrotu wału można lekko przeszlifować.
Jak będziesz wymieniał pierścienie uszczelniające na głównych łożyskach
to przylegające powierzchnie po szlifowaniu wydłużą ci życie kolejnych
pierścieni uszczelniających (sprawdź czy są dołki wyrobione po starych uszczelnieniach).
Koło zamachowe np do frezowania w celu lekkiego odchudzenia. Sam
o tym myślę. Przy okazji taki układ ma lepsze wyważenie po tych
zabiegach.
PumaRST - 9 Maj 2006, 07:25
jeśli chodzi o wyważenie wały to fakt można by ale to koszt około 500zł (nie wiem dokładnie bo to wawie najbliżej robią), a jesli chodzi o koło zamachowe to dla mnie ma to sens kiedy odzyskasz stracone Nm w inny sposób a nie poprawiasz tylko fabryki. Swoją drogą auto ma byc typowym autem do codziennego urzytku wiec nie idziemy w żadne poważniejsze modyfikacje. Gdzyby przeznaczeniem była jakaś farma sportu to fakt i lekkie zdjecie z koła oraz wyważenie było by na miejscu. Ale w tedy ostry wałek , program i mechaniczena rególacja zaworów .
Ale to inna bajka 8)
Tak jak powiedziałem to jest remont połączony z poprawą niedorubek fabrycznych, nic wiecej, ale zarazem ąż tyle! Tu nawet nie bedzie niewiadoma jak bardzo planowana głowica, żeby wraxie czego dąło sie ją jeszcze "liznąć" kiedyś, i żeby nie było konieczności jazdy na 98.
Qzyn - 9 Maj 2006, 08:33
Ja tylko dodam swoje piec groszy jezeli ten temat juz byl poruszony - jezeli wywazac dynamicznie to najlepiej caly komplet - stoczony zamach i wal - tak przynajmnije mi doradzali fachowcy (tacy raczej profesjonalni) ale niestety finanse zmusily mnie do zaniechania poprawy dolu. Moze w pozniejszej czesci sezonu pojdziemy w strone wyzszych obrotow i wywazymy dol i zalozymy twarde sprezyny.
Pumak Lukesk wietna robota Jak na auto do jazdy na codzien to bedzie to sliczna igielka jesli chodzi o mechanike
PumaRST - 9 Maj 2006, 12:35
Qzyn napisał/a: | Jak na auto do jazdy na codzien to bedzie to sliczna igielka jesli chodzi o mechanike |
I oto w tym tak naprawde chodzi. A jesli chodzi o wał to dobrze ci doradzali. Wyważa sie cały układ korbowo-tłokowy (wał korby tłoki) wraz z zamachem.
Niestey okazło sie ze pompa oleju jest już zajechana i zabrakło mi Nowych pierścieni oporowych na wale, wiec prace z blokiem staneły do czasu nabyć ich i przywiezienia mi auta przez Łukasza żeby zobaczyć drugą pompe oleju. Wzawiąsku z tym zabraliśmy sie za robote głowicy i kolektorów. Foto później.
PumaRST - 10 Maj 2006, 23:24
Ford od nowości zalecął półsyntetyk do tego silnika wiec nie widze powodu dla którego mielibyśmy to zmieniać. Skoro silnik bedzie praktycznie nowy to nie widze sensu używania czego kolwiek innego niż to na cyzm wyjechał z fabryki.
No chyba że właściciel bedzie chciał co innego
PumaRST - 16 Maj 2006, 22:14 Temat postu: Re: silnik z XR
RKRman napisał/a: | .....wiadomo że konkretna robota kosztuje ...ale dobrze wiedzieć że mamy w klubie zaufanych mechaników do których bez obaw odstawaimy nasze toczydełka |
A dziekuje
Wracając do tematu wiodącego, głowica jest w trakcie roboty, a wzasadzie pojechał na planowanie. zabrałęm sie za doprowadzenie niektórych elementów do jakiego kolwiek stanu wizualnego.
Oto fotki:
 
Coraz bliższe jest to że kolekga Lukesk bedzie musiał przywieść auto aby zacząć skałdać silnik i wkałdać go do nadwozia
C.D.N.
lukesk - 16 Maj 2006, 22:54
gdyby nie uszy to bym się uśmiechał dookoła głowy
Ty Pumex siedź i knuj bo ja przyjechać to mogę ... tylko gdzie... bo blaszki już kompletuję
PumaRST - 17 Maj 2006, 18:27
Głowica
Przed:
 
W trakcie:
  
No i silniczek w połowie złożony i głowica pojechała do splanowania:

A to kolektor, oczywiście w typowych dla OBR-u kolorach:

upDate
Nadszedł czas na wymiane skrzyni i silnika:
   
Myśle ze w środe auto bedzie już jeździć fajka
C.D.N.
Żółwik Tuptuś - 24 Lip 2006, 23:52
no w końcu jakis ruch . już zacząłem myśleć że życie pokonało ten projekt a tu taka niespodzianka
lukesk - 25 Lip 2006, 00:35
no omal nie pokonało. ale powoli , powoli bo się wszystko Pop...suje zmana pracy, na dniach mały fiestomaniak więc cóż trochę się odwlekło... . projekt PaDaKa by O.B.R. Niestachów wznowiony choć nie nabierze takiego tempa jak pierwotnie zakładałem.. bo poza silnikiem miał być remont blachy a niestety będzie tylko dalsze łatanie..
maerik - 25 Lip 2006, 08:47
O! Coś ciekło
Cieszę się, że prace idą dalej!
Arkadius - 25 Lip 2006, 09:32
PUMA- czym malowałeś kolektory i pokrywe głowicy?? Fajnie to wygląda ale osobiście bym sobie walnął na niebiesko albo czerwono ;]
PumaRST - 25 Lip 2006, 09:58
Arkadius3 napisał/a: | PUMA- czym malowałeś kolektory i pokrywe głowicy?? Fajnie to wygląda ale osobiście bym sobie walnął na niebiesko albo czerwono ;] |
kolektor "snieżką " taką jak Hameraid pendzlem a dekiel podkładem i sprajem normalnym, odrazu mówie że farba nie bedzoe odchodzić
Arkadius - 25 Lip 2006, 13:51
a ja chciałem do pokrywy zaworów kupować jakieś specjalne farby (80zł) ale skoro nie odchodzi to po co przepłacać
Laskosz - 25 Lip 2006, 20:23
Łiiii Puma uważaj bo ci moją fieste odwloke do roboty 8)
PumaRST - 25 Lip 2006, 21:40
upDate
No i silnik siedzi wraz ze skrzynią

Jutro odpalamy
C.D.N.
Daras84 - 25 Lip 2006, 21:52
no no ja czekam na odpalenie i wrazenia z jazdy
Darekmk3 - 25 Lip 2006, 23:06
Daras84 napisał/a: | no no ja czekam na odpalenie i wrazenia z jazdy |
no a potem na hamownie
Arkadius - 26 Lip 2006, 11:42
oby zagadał życzę powodzenia.
A tak pytanko ile ten silnik ma km i Nm w serii?
Lokmen - 26 Lip 2006, 14:09
103 Km i 136 Nm
Mafios - 26 Lip 2006, 15:51
hehe OdpierdzielonyBubel Rajdowy
Arkadius - 26 Lip 2006, 16:02
Mafios napisał/a: | hehe OdpierdzielonyBubel Rajdowy |
:lol:
a teraz na poważnie co to oznacza to OBR bo nie wiem
PumaRST - 26 Lip 2006, 20:42
No i zagadała PADAKA :lol: troche było walki ale już pracuje. jeszcze musimy jutro sprawdzić czujnik od wentylatora, bo albo jest zepsuty albo źle wyskalowane zegary bo sie wentylator nie włącza, a nie chcieliśmy go przegrzać.
Co do hamowni to jesli wogóle to po usunięci zwęzki gazowej bo jesli tak jak jest to nie osiągnie pewnie nawet mocy seryjnej.
KureckiGTT - 26 Lip 2006, 23:21
Mafios napisał/a: | hehe OdpierdzielonyBubel Rajdowy | riposta: gratuluje bardzo meskiego koloru auta
maerik - 31 Lip 2006, 09:18
PUMA napisał/a: | Co do hamowni to jesli wogóle to po usunięci zwęzki gazowej bo jesli tak jak jest to nie osiągnie pewnie nawet mocy seryjnej. |
Ja myślę, że byłoby stratą nie sprawdzić jaki wykres się narysuje ganja
Mafios - 3 Sie 2006, 13:55
KureckiGTT napisał/a: | Mafios napisał/a: | hehe OdpierdzielonyBubel Rajdowy | riposta: gratuluje bardzo meskiego koloru auta |
pozyjesz zobaczysz efekt koncowy
KureckiGTT - 3 Sie 2006, 23:36
aha zmieniasz płeć Ok
Piesek - 8 Sie 2006, 19:38
Ty Maffia przestań do każdego mieć jakiś problem i niebądz taki ehhh że twoje auto jest naj naj naj zobaczymy w ZG w 2007 roku.... phiii czy znowu się sypnie twoja padaczka tak jak ostatnio w ZG banghead
PumaRST - 9 Sie 2006, 00:08
Wracająć do tematu to xr2i pojechała do domu i terqaz czekamy na relacje włąściciela
Pozdrawiam
lukesk - 9 Sie 2006, 00:44
no cóż. jakie mogą być relacje ? jeżdżę do 3500obr i czuję się jak emeryt tym bardziej że jeżdżę z balastem z tyłu ... nie mam czasu go zrzucić
PS. Mafia ty się nie odgrażaj tylko pilnuj żeby Ci się wiewiórki w aucie nie zalęgły bo zrobi się z tego milka z orzechami
adi08 - 9 Sie 2006, 09:27
Piesek napisał/a: | Ty Maffia przestań do każdego mieć jakiś problem i niebądz taki ehhh że twoje auto jest naj naj naj zobaczymy w ZG w 2007 roku.... phiii czy znowu się sypnie twoja padaczka tak jak ostatnio w ZG banghead |
a moze byście zorganizowali zamiast ZG coś podobnego ale na torze w Kielcach :>
Mafios - 9 Sie 2006, 11:10
Piesek napisał/a: | Ty Maffia przestań do każdego mieć jakiś problem i niebądz taki ehhh że twoje auto jest naj naj naj zobaczymy w ZG w 2007 roku.... phiii czy znowu się sypnie twoja padaczka tak jak ostatnio w ZG banghead |
Wali was kompletnie ??? Ci co w Borkach byli wiedza ze nowy skrot OBR powstal po pijaku dla jaj a wy juz ze kazdemu wrzucam ech szkoda slow
marcel20 - 10 Sie 2006, 10:34
Mafios napisał/a: | Piesek napisał/a:
Ty Maffia przestań do każdego mieć jakiś problem i niebądz taki ehhh że twoje auto jest naj naj naj zobaczymy w ZG w 2007 roku.... phiii czy znowu się sypnie twoja padaczka tak jak ostatnio w ZG banghead
Wali was kompletnie ??? Ci co w Borkach byli wiedza ze nowy skrot OBR powstal po pijaku dla jaj a wy juz ze kazdemu wrzucam ech szkoda slow |
Pisz w liczbie pojedyńczej-> Pieskowi hormony buzują i sie czepia
Ad@mus - 22 Mar 2007, 23:58
przeczytalem caly temat i wszystkie posty
ale nagle cos ucichlo...
co tam na hamowni sie stanelo i jaki wynik wyplulo
jesli mozesz to pokaz wiecej fotek auta
pozdro
Arkadius - 23 Mar 2007, 08:49
Ta fofi juz jest sprzedana :(
Czailem sie na silnik z niej ale poszla w calosci
KureckiGTT - 24 Mar 2007, 20:42
turla sie teraz po warszawie dokładniej jest w markach
|
|