Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Hamulce : Płyn hamulcowy - wymiana

KUI3A - 27 Mar 2006, 15:53
Temat postu: [MK3] Hamulce : Płyn hamulcowy - wymiana
Pewnie zaraz ktoś mnie upomni, ale cóż...


do rzeczy,

chcę wymienić płyn hamulcowy, kupuję płyn DOT 4 EBC BF 307+, chcę wiedzieć tylko ile muszę go kupić, czy 1l wystarczy? Bo płyn ten do dość drogich się zalicza i szkoda żeby stał i się marnował, więc chcę kupić tyle żeby było akurat na wymianę.


z góry dzięki za odpowiedzi.


na swoje usprawiedliwienie, powiem, że szukałem i znalazłem...


dwa niedziałające linki

Matis - 27 Mar 2006, 15:58

0,5 litra wystarczy.
doogi - 29 Mar 2006, 13:08

castrol podobno jest super :)
Qzyn - 29 Mar 2006, 14:10

Jak ja wymienialem caly plyn to 0,5l mi ciutke braklo ale z litra sporo zostalo :) Samego plynu nie znam - ja zdecydowlaem ze jezeli juz kupuje drozszy to od razu DOT 5.1
KUI3A - 29 Mar 2006, 17:08

a właśnie czym siędot 5.1 od DOT 4 różni??

bo na przsykład ten o którym pisałem powyżej ma punkt wrzenia 307 st. C, więc jest całkiem ok

a i jeszcze jedno

jaką metodą wyminialiście usiebie płyny, bo mechanik powiedział, żeby odessać to co w zbiorniczku i tam nalać, żeby nie spuszczać z całego układu, bo jest 90% szans na to, że pompa pójdzie się je...

xr2fun - 29 Mar 2006, 17:23

Rózni się temp. wrzenia. EBC jak najbardziej -markowy płyn. Mechanik bzdury opowiada. Z jakiego powodu by miał szlag trafić pompę?Jak go posłuchasz to dalej masz stary płyn w części układu, który się grzeje. Najlepiej rozebrać tłoczki w zaciskach i cylinderkach sprawdzić uszczelki i stan powierzchni metalowych czy nie są porysowane, nasmarować i wtedy masz na 100% pewne hamulce bez możliwości zagotowania.
pawliku - 29 Mar 2006, 20:18

xr2fun napisał/a:
Mechanik bzdury opowiada. Z jakiego powodu by miał szlag trafić pompę?Jak go posłuchasz to dalej masz stary płyn w części układu, który się grzeje.


racja sam kiedys widzialem jak mechanik strzykawka wyciagnal plyn ze zbiorniczka i na tym u niego polegala wymiana
po wymianie chyba trzeba hamulce odpowietrzyc

pozdro

granadziarz - 29 Mar 2006, 22:00

Ja też wysysam płyn ze zbiorniczka, ale to po to żeby mieć mniej do przepompowywania starego płynu. Zalewam nowy i odpowietrzam tak długo, aż będę miał z każdego koła czysty płyn.
Co do trafiania pompy - przy wymianie 100letniego płynu zdarza się że gładź cylingra pompy jest tak zasyfiona, że jak w czasie odpowietrzania uszczelki opjadą dalej niż zwykle przy hamowaniu, to się pouszkadzają. Z doświadczenia wiem, że zdarza się tak mniej więcej w 10% zapuszczonych samochodów.

MARIUSZ.B - 30 Mar 2006, 09:51

Ściągasz stary płyn ze zbiorniczka, nalewasz nowy. Następnie odkręcasz odpowietrznik przy kole (najdalsze od pompy) czekasz 15 min lub krócej zobaczysz jak leci już nowy płyn zakręcasz i po sprawie potem następne koła. I w ten prosty sposób robisz to nie odpowietrzając układu i nie narażając pompy na uszkodzenie. U mnie 0.5 litra wystarczyło.
xr2fun - 30 Mar 2006, 10:33

Oszczędny naród. Widzę, że wielu lubi robić szybko i tanio a to wcale nie znaczy, że zawsze zgodnie ze sztuką czyli dobrze. Potem są pytania w stylu " ściąga mnie na jedną stronę" lub "coś mi słabo hamulce działają". Zastanówcie się dwa razy nad oszczędnościami np. 0,5l płynu i paru godzin pracy.
KUI3A - 30 Mar 2006, 15:43

xr2fun napisał/a:
Oszczędny naród. Widzę, że wielu lubi robić szybko i tanio a to wcale nie znaczy, że zawsze zgodnie ze sztuką czyli dobrze. Potem są pytania w stylu " ściąga mnie na jedną stronę" lub "coś mi słabo hamulce działają". Zastanówcie się dwa razy nad oszczędnościami np. 0,5l płynu i paru godzin pracy.
:he: :he: :he:

hmm...

a jak prawidłowo przeprowadzić wymianę płynu, ja nie chcę najtaniej, ja chcę dobrze, nie po to kupuję tarcze nacinane i klocki po prawie 200 pln za komplet, żeby na wymianie płynu oszczędzać
a i jeszcze jedno:


KUI3A napisał/a:
a właśnie czym siędot 5.1 od DOT 4 różni??

xr2fun - 30 Mar 2006, 16:19

Przeczytaj dokładnie cały wątek. Napisałem co należy rozebrać i sprawdzić oraz czym różnią się płyny.
picio_18 - 30 Mar 2006, 19:20

a z ciekawości pytam ile taki płyn kosztuje? Bo na dniach mam zamiar wymienic klocki i tarcze wiec może za jedny razem zaraz płyn wymienie ??
łukasz-22 - 30 Mar 2006, 21:51

ja tam zawsze sam wymieniam, tyle lat robie tak samo i zawsze mam chamulce żyletki, podłanczam sobie przewód na ostanim zaworku, wkładam go do słoika i pompuje chamulcem no i cały mi spływa, potem zalewam nowym w zbiornik i odpowietrzam i to cała filozofia proste jak dłubanie w nosie
Qzyn - 31 Mar 2006, 09:02

Dokladnie - solidny DOT 5.1 ma miec wieksza temp wrzenia i tyle :) Nie wiem jak z jego wlasciwosciami mechanicznymi - lepkosc czy scisliwosc. Tak dalece zaawansowany nei jestem. Wiem tyle - jak zjezdzalem z Salmopolu (miejscowi wiedza co to - stroma kreta droga) To najpierw zagotowalo mi plyn i kloce poszly sie kochac. Wymienilem kloce na czerwone PAGID - zagotowal sie tylko plyn a kloce tylko lekko zaczey smierdziec. Po wymianie na DOT 5.1 jest gitara :D
KUI3A - 31 Mar 2006, 10:25

no tak tłumaczenie dość obrazowe :)
wiem co to Salmopol, mimo, że miejscowy nie jestem, wiem też co to kamoinki-lubachów... i pare innych też wiem :) , chyba zdecyduję sie na ten płyn EBC, drogi troche jest, ale 307 stoni wytrzymuje, co prawda nie wiem czy to duzo czy mało, ale chyba raczej to pierwsze, bo CASTROL SRF Racing (tak się chyba nazywa), który kosztuje po 200pln za litr ma temp. 320

czyli na helble jeszcze ze 300 pln musze wydać... ale nie ma nic za darmo

xr2fun - 31 Mar 2006, 10:49

Jakość niestety kosztuje. Wiadomo, że do "do normalnej jazdy" wystarczają rzeczy z półki na stacji benzynowej. Jak ktoś ma ochotę poszaleć bezpiecznie musi zainwestować w hamulce. Płynu EBC nie znam ale klocki (zielone) są bardzo dobre. Różnica pomiedzy zwykłymi jest b. duża ( subiektywnie ok. 20% ) na tych samych tarczach. Mam jeszcze klocki Ferodo ale nie założone. Jak sprawdzę podzielę się wrażeniami ( w testach wypadły dobrze)
KUI3A - 31 Mar 2006, 13:16

ja już zjeździłem jeden komplet zielonych EBC i jestem bardzo zadowolony, próbowałem dostać do siebie ferrodo DS performance (dawniej ds 2000) ale podobno nie mają w ofecie, więc z braku alternatyw montuję EBC, bo nie chce mi się szukać pagidów, poza tym nie znam ich, a mintexów C-tech nie mogę dostać nigdzie
Matis - 31 Mar 2006, 14:42

xr2fun napisał/a:
Oszczędny naród. Widzę, że wielu lubi robić szybko i tanio a to wcale nie znaczy, że zawsze zgodnie ze sztuką czyli dobrze. Potem są pytania w stylu " ściąga mnie na jedną stronę" lub "coś mi słabo hamulce działają". Zastanówcie się dwa razy nad oszczędnościami np. 0,5l płynu i paru godzin pracy.
jak ostatnio wymieniałem płyn hamulcowy w serwisie. Mechanik odessał stary płyn ze zbiorniczka jakąś tam maszyną później odkręcił odpowietrzniki i czekał aż stary płyn spłynie, później nalał świeży do zbiorniczka i też czekał aż ścieknie, po jakimś czasie zaczął odpowietrzać i płyn leciał czysty więc starego juz nie było. Zużył 0,5 l płynu hamulcowego i w zbiorniczku było pod MAX, to po co przepuszczać więcej.
xr2fun - 31 Mar 2006, 21:37

[/quote] jak ostatnio wymieniałem płyn hamulcowy w serwisie. Mechanik odessał stary płyn ze zbiorniczka jakąś tam maszyną później odkręcił odpowietrzniki i czekał aż stary płyn spłynie, później nalał świeży do zbiorniczka i też czekał aż ścieknie, po jakimś czasie zaczął odpowietrzać i płyn leciał czysty więc starego juz nie było. Zużył 0,5 l płynu hamulcowego i w zbiorniczku było pod MAX, to po co przepuszczać więcej.[/quote]
A wiesz gdzie są odpowietrzenia? ( zawsze na górze ) wg Ciebie zrobił to dobrze a wręcz doskonale. Cały "syf" został na dole z częścią płynu. Jak powiedział Owsiak "Róbta co chceta" - jednak ja tak nie robię i nie mam problemów z hamulcami w żadnym aucie.

Matis - 31 Mar 2006, 22:20

xr2fun napisał/a:
jak ostatnio wymieniałem płyn hamulcowy w serwisie. Mechanik odessał stary płyn ze zbiorniczka jakąś tam maszyną później odkręcił odpowietrzniki i czekał aż stary płyn spłynie, później nalał świeży do zbiorniczka i też czekał aż ścieknie, po jakimś czasie zaczął odpowietrzać i płyn leciał czysty więc starego juz nie było. Zużył 0,5 l płynu hamulcowego i w zbiorniczku było pod MAX, to po co przepuszczać więcej.[/quote]
A wiesz gdzie są odpowietrzenia? ( zawsze na górze ) wg Ciebie zrobił to dobrze a wręcz doskonale. Cały "syf" został na dole z częścią płynu. Jak powiedział Owsiak "Róbta co chceta" - jednak ja tak nie robię i nie mam problemów z hamulcami w żadnym aucie.[/quote] ----------------jak do tej pory a miałem już kilka aut z hamulcami problemu nie było przez zmianę płynu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group