| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Tuning mechaniczny - KOLEJNY PROJEKT - OBR Niestachów
 
 PumaRST - 23 Sie 2005,  10:05
 Temat postu: KOLEJNY PROJEKT - OBR Niestachów
 Witam wszystkich, Ci którzy czytali post dotyczący mojej FRST,
 http://www.fiestaklubpols...opic.php?t=7868
 natkneli sie na opis mojego kumpla KureckiGTT, który duzo pracy i czasu poświecił mojemu autku. Teraz nadszedł czas na jego!! Jest to Renault R5 GT Turbo z 1988 roku, o pojemnosci 1400cm i mocy 120KM. Auto zasilane LPG ( z wiadomych względów). Jego czas na 1/4 mili to 15,440. Przy doładowani 1,1 bara (choc pompowalismy nawet 1,8bara).
 Auto seryjnie wyposażone w turbine Garrett T2 i doładowaniu 0,7 bara.
 Plan zakłada wsadzenie 2,0 8v z Renault Laguna 1995 rok oraz uturbienie tego silnika. Nie pisałem nic wczesniej na ten temat poniewaz szukalismy silnika w odpowiednim stanie i za odpowiednia kase. Silnik juz jest (a dokładnie dziś wieczorem wyjmiemy go z Laguny). Orginalne R5GTT było na gaźniku i zapłonie starego typu a ten silnik co bedzie jest to pełny wtryski i bardziej skomplikwana elektronika.
 Pozwalam sobie pisac ten post i opisywac kolejne etapy pracy nad autem ponieważ bede brał czynny udział w tym Projekcie. efekt zamieżony to 2,0 8v GT Turbo o mocy około 200KM Power by LPG.
   PumaRST - 23 Sie 2005,  15:04
 
 ma to ospojlerownie z okresu swojej młodości
  Z wyglądu jest to orginalne GTT. Pokaże fotki juz jutro może. Fordon - 23 Sie 2005,  15:06
 
 To ja czekam na efekt i dodam cos od siebie... czyli maly opis R5GT 202KM
 
   
 Pozdrawiam i czekam na efekty pracy...
   Fordon - 23 Sie 2005,  16:47
 
 Wg. mnie  te wloty potrzebne sa do chlodzenia silnika i turbo... bo nic nie wspomnieli o IC...
 a tylna "lotka" zeby dociskala renate do gleby...
   PumaRST - 24 Sie 2005,  10:19
 
 Tak jak pisałem kilka fotek na wstepie żeby zaprezentowac auto:
 
 1) roboty blacharskie jesień zeszłego roku:
 
   
   2) komora silnika w trakcjie naprawy ostatniej zimy:
 
   3) silnik 1400cm 8v Turbo, oraz turbo garrett T2:
 
   
   4) sprężyny sportowe Ventura:
 
   4) I TO CO NAJWAŻNIEJSZE, DAWCA SILNIKA RENAULT LAGUNA:
 
   
   
 CDN.
 RKRman - 26 Sie 2005,  23:24
 Temat postu: 5-tka
 HEJ
   
 ...fajne  autko ..podobnym pomyka  kolega w Krośnie  tylko serducho 1.8...ale troche pracy też  włożył...co  zresztą  widać :
 
 
   
   
   
   
 ...kolorek  może nie za bardzo szczęśliwy , ale  z bliska  na prawde widać dopracowanie w szczegółach...
 ..za jakiś czas  chętnie  zobacze inny egzemplarz , na pewno jeszcze bardziej ciekawszy ..
 
 POZDRAWIAM  ;-) góral
 PumaRST - 1 Wrz 2005,  09:07
 
 No i prace ruszyły wczoraj około 13.
 graty do wsadzenia:
 
   
   Ostatnie spojżenie na 1400 Turbo.
 
   A tu już 2,0 8v i prace nad kolektorem:
 
   
   
 Dziś prace nad kolektorem i elektryką
  , mamy nadzieje że do soboty wszystkoe bedzie poskładane, a jedynie w poniedziałek pojedziemy zdjąć imobilajzer z kompa i odpał  . Niestety chwilowo w planie zaszły zmiany, na początku bedzie to 2,0 8v N/A, a w ciągu miesiąca moze dwóch 2,0 T.
 C.D.N.
 PumaRST - 14 Sty 2006,  16:44
 
 Na chwile obecną auto pomyka sobie jako 2,0 8v N/A a prze zime zbierają sie zabawki do uturbienia.
 znaczy sie IC, tłumik końcowy pod nowy wydech 2,5" , rury na ten wydech, itd.
 
 Co do jazdy to jest ona bardzo ciekawa, ale silnik jest stłumiony kolektorem wydechowym pod turbine wiec troche mu brakuje do seryinych 115KM. Ale i tak jest dość fajnie.
 
 Ciąg dalszy na wiosne
   KureckiGTT - 3 Lut 2006,  22:51
 
 a oto moja nowa zabaweczka
   
   
 
   
 
   
 Przyszedł czas zająć się troche swoja fura na tapete trafiła turbospreżarka. Rozebrałem sztuke zeby ja skontrolować a przy okazji wypolerować muszle zeby przypominała Turboneticsa
   Po rozebraniu
 
 
   
 Kontrola wywazenia
 
 
   
 Z cyklu zabawki do 5 chłodniczka oleju:
 
 
   PumaRST - 5 Mar 2006,  22:14
 
 No i mamy 2,0 Turbo
   Auto chodzi niesamowicie przyjemnie, doładowanie około 0,5 Bara, trzeba to dobrze dostroić i na Hamownie pojechać.
 
 Pierwsze zdjecia:
 
 
     
 Dokładniejszą relacje zrobi własciciel.
 
 PS. Narazie nie możemy znaleść trakcji
   GienekWichura - 6 Mar 2006,  06:24
 
 Marcin ja coś czuję że wyślę wam tą turbinę fachowcy. Wstawimy zawór
 upustowy od T3 i gra muzyka. Będzie żwawa i szybka i zarówno będzie
 zapodawać dużo powietrza:) Do 1,6 idealnie. Nie wiem jak by pompowała przy 2,0
 PumaRST - 8 Mar 2006,  17:24
 
 spalanie jest nie znane, ale spore,
 
 a jeśli chodzi o sprzęgło to jest seryjne z Laguny 2,0.
 
 Pozdro
 KureckiGTT - 15 Sie 2006,  08:21
 
 nowa zabawka czyli dalszy ciag modyfikacjii  8)
 
 
   Bonus - 4 Paź 2006,  20:07
 
 
 zapewne prócz fiest 2.2T z eskorta 	  | Cytat: |  	  | Poskramiacz Fiest.... wszystkich:) | 
 doogi - 4 Paź 2006,  20:09
 
 robili w renówkach jakieś szpery na fwd ??
 zeby coś dało sie do 5 przeszczepić ??
 Żółwik Tuptuś - 4 Paź 2006,  21:33
 
 
  	  | Bonus napisał/a: |  	  | zapewne prócz fiest 2.2T z eskorta 	  | Cytat: |  	  | Poskramiacz Fiest.... wszystkich:) | 
 | 
 
 Odpowiedz na cztery pytania :
 1 widziałeś fiestę z silnikiem 2.2 T ?
 2 z jakiego escorta pochodzi 2.2T ?
 3 widziałeś R5 Kureckiego ?
 4 wiesz o czym mówisz ?
 PumaRST - 4 Paź 2006,  22:20
 
 
  	  | Gebal napisał/a: |  	  | robili w renówkach jakieś szpery na fwd ?? zeby coś dało sie do 5 przeszczepić ??
 | 
 
 nie robili nic seryjnie, zawsze można coś wsadzić do tej skrzyni co jest ale to duzo kasy tzreba na ta operacje.
 Mafios - 10 Paź 2006,  21:06
 
 [quote="Żółwik Tuptuś"]
  	  | Bonus napisał/a: |  	  | zapewne prócz fiest 2.2T z eskorta 	  | Cytat: |  	  | Poskramiacz Fiest.... wszystkich:) | 
 | 
 
 Odpowiedz na cztery pytania :
 1 widziałeś fiestę z silnikiem 2.2 T ? nie
 2 z jakiego escorta pochodzi 2.2T ? zgnitego
 3 widziałeś R5 Kureckiego ? yes  bigok
 4 wiesz o czym mówisz ?  kaput
 arekT - 5 Lis 2006,  14:30
 
 przecież nie ma escortów 2.2:)
 czarny - 24 Lis 2006,  23:18
 
 witam!! jak strojenie reni? bardzo mnie ciekawi wynik z hamowni i dane na ćwiartke. piszcie co knujecie w tym małym potworze jeszcze bo długo było cicho. pozdrawiam!!
 PumaRST - 25 Lis 2006,  08:20
 
 auto nadal nie było shamowane, ale moje odczucia wskazują na to ze ma 2xxKM i czas et poniżej 14s na 1/4 mili. przyszłość jest raczje jasna, klasa "Street" w MP. Ale zobaczymy jak to wyjdzie. Niech sie sam własciciel wypowie co dalej planuje
 
 no i nadszedł ten dzień. R5 trafiło na hamownie. ustawienie do jazdy na codzień przy doładowaniu 0,6 bara dało 180KM i 306Nm :yyy:  kolejne próby prowadziły do ustawienia doładowania i LPG na ustwienie wyścigowe ale było za ślisko na drodze a nie mieliśmy czasu na samej hamowni zeby lepiej dostroic gaz. Przy doładowaniu 1,1 bara udało sie ustalić 368Nm przy 3300obr  :yyy: ale brakowało paliwa. wykres nie pokazuje tej próby
   
 
   
 pozdrawiam
 Fordon - 5 Lut 2007,  20:58
 
 :yyy:  180KM i 306Nm  w takim malym autku
  he to nie dziwie sie ze RST nie mogla dogonic Renaty...  jaki jest dalszy plan rozbudowy   Darekmk3 - 5 Lut 2007,  22:00
 
 no to Marcin teraz to trza fieste dobrze zrobic na renate
  ,a tak serio to wynik zadżebisty'jak mowisz ze nie bylo do wystrojone na tip-top wiec zapas mocy jest jeszcze,i powielam pytanie Fordona-co dalej ?   
 pozdro
   zefir - 5 Lut 2007,  22:13
 
 
       szacun
 hmm widzialem autko
 poezja
 kwintesencja aut nie wyglada a jezdzi:)
 ile R5 wazy gotowa do jazdy?? wazyliscie ja??
 KureckiGTT - 5 Lut 2007,  22:23
 
 narazie brak czasu projekt stoi, jak ruszy to to najpierw r5 przejdzie na diete bo mi fanca przytyła
   PumaRST - 6 Lut 2007,  00:15
 
 
  	  | Darekmk3 napisał/a: |  	  | no to Marcin teraz to trza fieste dobrze zrobic na renate   | 
 
 Marzenia ścietej głowy  :bad:
 
 Zreszta to auto nie jest traktowane przezemnie jako jakakolwiek konkurencja. Wiec czy bedzie szybsze czy bedzie wolnijesze od Fiesty ZT to mnie wsumie walii
   GienekWichura - 6 Lut 2007,  06:21
 
 To jest 8śmio zaworowiec dlatego taka duża rozpiętość między momentem
 a mocą. Normalnie jak w turbodieslu. Ciekawie rożłożone parametry hmm.....
 PumaRST - 6 Lut 2007,  08:18
 
 
  	  | GienekWichura napisał/a: |  	  | To jest 8śmio zaworowiec dlatego taka duża rozpiętość między momentem a mocą. Normalnie jak w turbodieslu. Ciekawie rożłożone parametry hmm.....
 | 
 
 ta duza rozpietość jest bardzo przyjemna :lol:
 czarny - 20 Lut 2007,  18:34
 
 Witam!!!
 jestem roczarowany ze sprzedajecie tego potworka. no chyba ze macie na myśli coś nowego, jeszcze szybszego. to dajcie znac coscie wymyślili.
 pozdrawiam
 
 czarny
 PumaRST - 20 Lut 2007,  18:41
 
 
  	  | czarny napisał/a: |  	  | Witam!!! jestem roczarowany ze sprzedajecie tego potworka. no chyba ze macie na myśli coś nowego, jeszcze szybszego. to dajcie znac coscie wymyślili.
 pozdrawiam
 
 czarny
 | 
 
 to juz własciciel niech sie wypowie.
 
 |  |