Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Gdzie jest regulator napiecia w mk3 diesel??

Sylwetka - 6 Sie 2005, 17:02
Temat postu: Gdzie jest regulator napiecia w mk3 diesel??
Hej

Moze glupie pytanie ale gdzie on sie znajduje?? Z tego co wiem powinien byc przy alternatorze ale jakos go tam nie widac. Sciagam ta plastikowa oslonke z alternatora ale widze tylko kable i nic wiecej. W katalogu Intercars wyglada on tak jak na fotce ale niczego takiego nie widze.


diodalodz - 6 Sie 2005, 19:19

jeśli jest to alternator bocha to jest w alternatorze regulator . hm jak bedziesz spoglądać to mniej wiecej znajdziesz go troche ponad 90 stopni od wtyczki , bedzie skręcony na 2 srubki .
Sylwetka - 7 Sie 2005, 00:04

Czyli znajduje sie on pod obudowa alternatora i trzeba ja rozkrecic, zeby sie do nie go dostac??
diodalodz - 7 Sie 2005, 02:06

jeżeli jest to bosch to wystarczy zerwać plastikowa (czasami aluminiowa ) osłonke i powinien być na wieżchu . trzeba sobie lusterko małe sprawić i pooglądać cały alternator od strony wtyczki .
Sylwetka - 7 Sie 2005, 12:21

heh no wlasnie pod ta plastikowa oslonka, patrzac od przodu alternatora po lewej jest wtyczka z 2 kabelkami (jeden gruby przykrecony, drugi cienki zakonczony taka mala fajka)a po prawej jakies "cos" przykrecone na 4 srubki bodajze, ale nie przypomina to w niczym regulatora z fotki wyzej. wszystkie obserwacje wykonywane z kanalu :) rusunek pogladowy nizej :)


diodalodz - 7 Sie 2005, 16:10

oj coś mi sie wydaje ze to nie jest rozrusznik BOSCHa . hm moze być jeszcze magnetii marellii albo Valeo bo to tez jest popularne ustrojstwo i często regulator siedzi w środku(szukaj zdjęć alternatorów z audi z lat 90 bo tam sie takie pojawiały . z zewnątrz zdaje sie tylko da sie szczotki zmienić . chyba trzeba go wyjąć i albo zastąpić boschem używanym albo pokusić sie o naprawe tego , hm moze troszke części do niego pasować z punto uno tipo .


to jest mniej wiecej bosch
allegro

Sylwetka - 7 Sie 2005, 19:38

cykelam zdjecie tego alternatora. tak sie zastanawiamy z facetem czy regulator to nie jest przypadkiem to po prawej :)


JoeMix - 7 Sie 2005, 19:58

diodalodz napisał/a:
oj coś mi sie wydaje ze to nie jest rozrusznik BOSCHa

Nie to nie jest rozrusznik boscha, bo to jest alternator... :hihihi:

Do rysunku co zapodałaś pasuje mi tylko jeden typek - nawed na twoich bazgrołkach jest narysowany regulator napięcia... ja zaznaczyłem go czerwoną srzałką...

pvzon - 7 Sie 2005, 20:28

Joe dobrze mówi
Sylwetka - 7 Sie 2005, 20:41

wyzej jest juz fotka :) a bazgrolki robil moj facet na szybko :P czyli dobrze myslelismy, ze to jest to po prawej :) dzieki :)
JoeMix - 7 Sie 2005, 20:49

Jak ja wszedłem w temat to jej nie było - miałem prosić o fotkę ale mi sie przypomniało że gdzieś mam kawałki ksiązki - zanim poszukałem, dopasowałem narysowałem strzałkę - to się fotka pojawiła w miedzyczasie ;-)
diodalodz - 7 Sie 2005, 21:31

heh ale to nie jest bosch !! w audi widziałem pare razy podobne ustrojstwo . Joe nie łap mnie za słówka hehe za długo przy kompie siedze i rozrusznik a alternator co za różnica :)
bash - 7 Sie 2005, 21:34

diodalodz napisał/a:
rozrusznik a alternator co za różnica :)


..tym bardziej ze w nowym furach stop&go to to samo..

diodalodz - 7 Sie 2005, 22:54

dokładnie :) ale straszne muzgi nad tym musiały pracować . wyobraź sobie co sie stanie jak sie bedzie pasek ślizgał :)
bash - 9 Sie 2005, 13:04

e tam co... na pych co skrzyzowanie :) tam zwykle nie ma paska tylko jest sprzezone na wałku ... albo mi sie pochrzanilo z hybrydą hondy :he:
Sylwetka - 10 Sie 2005, 14:39

oki. wyciagnelismy ten regulator. szczotki maja tak z 1,5 cm, jedna ciut mniej. na nich jest taka kreska wyzlobiona. na jednej szczotce ta kreska ma tak z 5mm na drugiej z 3mm. czy ten regulator jest do wymiany?? podjechalismy z nim do elektryka ale koles ewidentnie chce zarobic i nic nam nie powiedzial. :bad:
dodam, ze problem jest taki, ze na biegu jalowym nie ma ladowania, nawet 13V nie ma. jak wyciagnelismy ten regulator i wsadzili z powrotem, to nagle na jalowym zrobilo sie 13,5 -14V ale potem przy nastepnym odpaleniu znowu spadlo ponizej 13V.

JoeMix - 10 Sie 2005, 16:07

Wyżłobiona kreska... jak masz możliwości czemy zdjęci nie zapodajesz :) do dużo pomaga przy braku fachowego opisu :-P Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem to szczotki na końcu nie są równo starte tylko mją schodek - znaczy ze nie przylegają poprawnie do komutatora... i teraz - jeżeli szczotki leżą sztywno w mocowaniach regulatora - znaczy da sie je ruszać (wciskać i wtedy wyskakują) ale nie na boki... to znaczy ze winny jest wirnik alternatora... jak szczotki latają w regulatorze chaotycznie to trzeba sam regulator wymienić bo szczotki nie są utrzymywane nad pierścieniami tylko sobie na bos spadują... - ogólnie stawiam tu na mechaniczny problem niż na elektryczny...
Sylwetka - 10 Sie 2005, 16:37

heh no nie zrobilismy fotki, a juz jest z powrotem wkrecony :-/ zrobilismy znowu rysunek pogladowy w paincie :lol: wiec tak, jedna szczotka w regulatorze jest ciut bardziej starta. te wyzlobienia, jak nam sie wydaje pokazuja wlasnie dokad szczotka moze sie zetrzec. szczotki w regulatorze "siedza" wydaje nam sie normalnie tzn. jak je wcisnac to wyskakuja ale na boki tez ciutke mozna je kiwac :) dziwne jest to, ze po wyjeciu regulatora i wsadzeniu potem na swoje miejsce ladowanie sie pojawilo, potem znowu zniknelo a teraz jak mierzylismy to znowu niby jest.


JoeMix - 10 Sie 2005, 17:24

Hmm... dlatego mówię ze problem jest raczej mechaniczny niż elektryczny - najpierw polecam się zorganizować ile kosztuje nowy regulator ze szczotkami - jak sie okaże że podróbkę firmy Hella można wyrwać za 15 złotych (orginał boscha - 85) jak do mojej Mk1 to nie ma co sie bawić tylko wsadzić nowy regulator i zobaczyć - jak regulator był by bardzo drogi to proponuje 1) zajrzeć w alternator jak wyglądają pierścienie po któych slizgają sie szczotki... bo moze mają zadziory albo głebokie rowki - wtedy kłąnia sie przetoczenie lub wymiania wirnika... a 2) to zeszlifowanie paiperem szciernym szczotek do płaskości (teraz widze na rysunku ze mają wytarty kształt pierscieni slizgowych) - tak wiec proponuje resecik na prostokąt i wyrównanie długości 3) moze w łątwy sposób da się wymontowac szczotki z regulatora - i wtedy dokupić take od odkurzacza za 1,50 sztuka...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group