| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Elektryka ogólna - Shift light/revlimiter/lampka obrotów - Jak się za to zabrać
 
 filipsiak - 4 Kwi 2021,  15:22
 Temat postu: Shift light/revlimiter/lampka obrotów - Jak się za to zabrać
 Cześć wszystkim,
 
 Przychodzę z pytaniem o montaż lampki o której mowa w opisie.
 
 Posiadam fieste mk6 ST(2005) i naszła mnie ochota na montaż takiej modyfikacji, chciałbym do tego użyć Arduino, pytanie teraz, skąd wziąć sygnał obrotów. Słyszałem, że rozwiązaniem jest liczenie sygnału od cewki, lecz nie przemawia to do mnie, boję się, że moja zabawka będzie działać z opóźnieniem. Drugie rozwiązanie jest takie, aby wziąć sygnał bezpośrednio z obrotomierza, tylko jaki to jest sygnał? Jest to zmieniające się napięcie? Może oporność? Jak mój komputerek ma odczytać informację o obrotach?
 
 Może ktoś montował u siebie już coś takiego, więc posiada jakąś wiedze w tej dziedzinie
   
 Cały bajer mam zamiar zamontować za zegarami, wydrukuje na 3D coś fajnego, aby tylko obramówka zegara się świeciła
  ) slawomirro - 4 Kwi 2021,  18:39
 Temat postu: Re: Shift light/revlimiter/lampka obrotów - Jak się za to za
 
  	  | filipsiak napisał/a: |  	  | Cześć wszystkim, 
 Przychodzę z pytaniem o montaż lampki o której mowa w opisie.
 
 Posiadam fieste mk6 ST(2005) i naszła mnie ochota na montaż takiej modyfikacji
 | 
 
 Pokazałbyś o co chodzi na jakimś przykładzie?
 W Fieście jest nieużywana kontrolka w zegarach (strzałka do góry, nad kontrolką oleju), która informuje, że silnik doszedł do granicy obrotów na danym biegu. Występuje wyłącznie w niektórych dieslach (w innych autach się nie świeci, choć jest obecna). Możesz próbować tę funkcję aktywować.
 filipsiak - 4 Kwi 2021,  19:30
 
 No ale kontrolka zapali się już troche za późno i tylko raz...
 Moja fiesta ma moc szczytową przy około 6000 obrotów, chciałbym zmonotwać lampki, które przy 5000 zapalały się dwie a przy 6000 np migały (kwestia tego jak to będzie działać to akurat już moja wyobraźnia).
 
 Potrzebuje sygnał który mi powie jakie są obroty silnika :/
 A tutaj zdjęcie o co mi chodzi
 
   JoeMix - 4 Kwi 2021,  21:06
 
 
 Jest coś takiego jak magistrala systemowa z stamtąd obroty bierze i zegar i komputer i cała reszta auta,,, a jeśli Ty doczepisz sie na końcu i uzyskasz nawet 0,1s opóźnienia to co sie stanie? 	  | filipsiak napisał/a: |  	  | Słyszałem, że rozwiązaniem jest liczenie sygnału od cewki, lecz nie przemawia to do mnie, boję się, że moja zabawka będzie działać z opóźnieniem. | 
 filipsiak - 4 Kwi 2021,  22:26
 
 
  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Jest coś takiego jak magistrala systemowa z stamtąd obroty bierze i zegar i komputer i cała reszta auta,,, a jeśli Ty doczepisz sie na końcu i uzyskasz nawet 0,1s opóźnienia to co sie stanie? 	  | filipsiak napisał/a: |  	  | Słyszałem, że rozwiązaniem jest liczenie sygnału od cewki, lecz nie przemawia to do mnie, boję się, że moja zabawka będzie działać z opóźnieniem. | 
 | 
 
 A możesz coś więcej opowiedzieć o magistrali systemowej
  Gdzie biegnie ta wiązka?   slawomirro - 4 Kwi 2021,  23:22
 
 
  	  | filipsiak napisał/a: |  	  | 
 coś więcej opowiedzieć o magistrali systemowej
 Gdzie biegnie ta wiązka?
 | 
 
 priv.
 Bobofrut - 5 Kwi 2021,  16:43
 Temat postu: Re: Shift light/revlimiter/lampka obrotów - Jak się za to za
 
  	  | slawomirro napisał/a: |  	  |  	  | filipsiak napisał/a: |  	  | Cześć wszystkim, 
 Przychodzę z pytaniem o montaż lampki o której mowa w opisie.
 
 Posiadam fieste mk6 ST(2005) i naszła mnie ochota na montaż takiej modyfikacji
 | 
 
 Pokazałbyś o co chodzi na jakimś przykładzie?
 W Fieście jest nieużywana kontrolka w zegarach (strzałka do góry, nad kontrolką oleju), która informuje, że silnik doszedł do granicy obrotów na danym biegu. Występuje wyłącznie w niektórych dieslach (w innych autach się nie świeci, choć jest obecna). Możesz próbować tę funkcję aktywować.
 | 
 
 To nie tak działa. W Fiescie Mk6 ta kontrolka jest kompletnie nieaktywna podobnie jak kontrolka tempomatu mimo że fizycznie auto jest pod to przygotowane. Ten cały shiftlighter fabryczny załącza się w momencie kiedy jest najkorzystniej wykorzystany moment obrotowy silnika. Z tego co ja się też orientuję można tą kontrolkę całkowicie wyłączyć, można również ustawić kiedy ma się zapalić. Na pewno było coś takiego w Mk7, w Mk6 nie spotkałem się z tym
 
 |  |