|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Hyde-Park - MK8 - zmiany w MY 2020
Walter Jesiotr - 16 Lis 2019, 16:09 Temat postu: MK8 - zmiany w MY 2020 Cześć!
Na wstępie chciałbym podziękować Wam za informacje, jakie pozyskałem stąd o Fieście MK8 z perspektywy posiadaczy. Jest szansa, że sam dołączę do nich wkrótce, bo po dzisiejszym użyczeniu auta na 1,5h (i kilku wcześniejszych jazdach próbnych) podjąłem decyzję o zakupie. Jedyne co może mnie od niego odwieźć to cena - a ta rośnie od 2020 roku.
W związku z tym, że żadne auto ze stocku nie odpowiada moim wymaganiom, będę musiał zamówić własną konfigurację - już po tej wyższej, spokojnie sięgającej kompaktów cenie.
Przez wdzięczność, dla tych z Was, którzy chcieli dzielić się swoimi obserwacjami i pomogli mi w rozeznaniu się w temacie, chciałbym zdradzić Wam nieco informacji o zmianach w Fieście wprowadzonych od 2020 r.
Na początek dodam, że możliwość składania zamówień na te konfiguracje jest sprawą całkowicie świeżą - sami sprzedawcy nie mają chyba jeszcze w systemie zamówień nowych pakietów czy opcji, nie mówiąc o konfiguratorze na stronie konsumenckiej Forda. Fiestę chciałem zamawiać już na początku października, ale realizacje były już wówczas wstrzymane.
Zmienią się ceny, zmienią się pakiety, zmieni się wyposażenie i wersje wyposażeniowe.
O cenach już wspomniałem - ostateczną wycenę mojej będę miał pewnie w przyszłym tygodniu i cóż... myślę, że 80k pęknie bez problemu.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to zmiany obejmą m.in. silniki:
- w połowie roku powinna pojawić się miękka hybryda
- w połowie roku powinna pojawić się wersja 125 KM z automatem
- znika 100 KM na rzecz 95 KM
- obecna 125 KM jest już zastępowana nowszą, dostępną w aktualnym Focusie (ponoć będzie jeszcze bardziej elastyczna)
idąc dalej:
- obok obecnie dostępnych świateł Full LED pojawią się światła LED (dzienne i mijania) typu projekcyjnego (czyli w soczewce) - będzie to standard dla Titanium. Koniec z żółtymi H7-kami.
Czy będzie to prosty patent typu P&P i czy będzie możliwa prosta przekładka - zobaczymy.
Coś mi mówi, że będą to światła mniej wydajne od obecnych (i zachowywanych nadal - jako płatna opcja) Full LED-ów.
- dochodzi nowa wersja wyposażenia - Titanium X; takie bardziej dopasione Titanium
- wypada Sync Edition
- kolory i felgi bez zmian (miało zniknąć Ruby Red, na rzecz czerwieni takiej jak z Pumy, ale ni widu ni słychu w cenniku)
- elektryka szyb przód i tył jest standardem od Titanium
- klima automatyczna standardem od Titanium
- tempomat chyba też
- kamera cofania i BLIS - od teraz tylko w pierońsko drogim pakiecie (z innymi, nie zawsze potrzebnymi rzeczami; vide Edge Protector)
- dach Panoramiczny - cena w górę o 700 -1000 zł
- full LED-y - cena w górę o 700 zł
- Keyless chyba całkowicie wypada z opcji do Titanium i zostaje tylko w Titanium X (dopytam jeszcze)
- tanieje Pakiet Comfort (grzane fotele, szyba przód i kiera), zwany teraz "Winter" - dotychczas coś circa 1900, obecnie 1 550 zł
- pakiet z Navi, dodatkowym audio i Sync 3, standadrem w Titanium X
- znika pakiet Design z 17'' felgą i przyciemnianymi szybami
Jak sobie coś przypomnę, to dopiszę.
----------------------------------------------------------------------------------------
To tak w skrócie o nowościach
Ponieważ nadal jestem na etapie konfigurowania pojazdu, chciałem zapytać czy jest wśród Was ktoś kto posiada Titanium na 17'' felgach - rozważam je, ale zastanawiam się nad komfortem jazdy i tym czy nie ucierpi za bardzo.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Co do samego wyboru Fiesty - w cenie w której ją zamówię mógłbym bez trudu kupić nowego Golfa Comfortline z fajnym wyposażeniem. Patrząc na ceny z wyprzedaży modelu (od marca w PL już VIII) łapałbym się nawet na solidnie wyposażoną odmianę Highline.
Co więcej, wczoraj byłem na jazdach próbnych - właśnie z wersją Comfortline, co tylko utwierdziło mnie w, tym, że Fiesta będzie dla mnie lepszym wyborem (!).
Mocno rozważałem też Clio V (mając niewątpliwą przyjemność częstego jeżdżenia IV), jednak nowe Renault - mimo, że atrakcyjniejsze tak w środku jak i na zewnątrz, całkowicie zawiodło pod kątem właściwości jezdnych (zbyt mocne wspomaganie, niekomunikatywny układ kierowniczy) i fatalne (choć ładne) fotele (znaczny regres w stosunku do IV). Testowałem piękne Intens ze 100-konnym manualem. Porażka.
Nie ukrywam też, że deal-breakerm była również podgrzewana przednia szyba, którą mam obecnie w Focusie, a której w Clio nie ma.
Na chwilę obecną podoba mi się też nieprzesadne wspomaganie, dobry (nawet bardzo dobry) komfort jazdy (mimo krótkiego rozstawu osi), elastyczność silnika, wyciszenie kabiny, wydajność świateł Full-LED, skok lewarka skrzyni biegów, niezła wygoda foteli, cicha praca układu wentylacji.
Razi nieco projekt i jakość kokpitu, projekt tylnej części nadwozia, za małe i wąskie podłokietniki, minimalnie za mały zakres regulacji kierownicy (koniec końców pozycja za kierownicą nie jest zła, ale ustępuje np. Clio IV) czy opornie otwierający się bagażnik. Audio B&O też jest dyskusyjne, a z okolic pedału sprzęgła dochodzi dziwne bzyczenie.
Zmieniłem zdanie co do niezbędności BLIS przy tak małych lusterkach - można obejść się bez niego, jednak w nowym cenniku, przez wzgląd na inne opcje wyposażenia, które obok BLIS są teraz tylko w jednym pakiecie, i tak pewnie będę go miał.
Jeśli mogę się jeszcze czegoś nieprzyjemnego spodziewać, to napiszcie proszę zanim kupię auto
Prośba też o info o zabezpieczeniu antykorozyjnym nadwozia i podwozia.
W moim obecnym Focusie MK2 pojawiły się pierwsze mikroogniska - pytanie czy fama o rdzewiejących Fordach znajduje nadal odniesienie do rzeczywistości czy coś z tym jednak zrobiono?
Koniec końców, dzisiejsze jazdy, zakończyłem myślą "ok - to jest to", zatem jeśli dealer zaproponuje jakiś fajny rabat i uda się zmieścić w założeniach budżetowych, to już z początkiem roku mam nadzieję śmigać nową, nieco przesadnie dopasioną Fiestą
Walter Jesiotr - 16 Lis 2019, 16:45
O - jeszcze mi się przypomniało.
Pakiet Comfort 5 (wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu; automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne; dwutonowy klakson) w standardzie dla Titanium i Titanium X.
Podwójna podłoga bagażnika odtąd dostępna jedynie w Vignale (dopytam jeszcze, bo aż mi trudno uwierzyć).
Mars - 17 Lis 2019, 05:25
Zastanawiałeś się nad najmocniejszą fabryczną wersją silnikową?
Walter Jesiotr - 17 Lis 2019, 09:03
Nie, raczej nie. Ze 125 KM byłem zadowolony, a że dla nieusportowionych wersji jednostka 140KM jest dostępna tylko w Vignale (poza moim zasięgiem), to w ogóle nie rozważałem.
Mars - 14 Gru 2019, 14:38
Siema,
jak tam, zamówiłeś fiestę?
notino - 19 Gru 2019, 17:39
siemka wszystkim
Mars - 19 Gru 2019, 20:42
Notino, toś wyłapała "plusy" u admina hehe.
vegetagt - 20 Gru 2019, 03:39
swego czasu spam był na poziomie, że serio szło się pomylic. Paru userów dalej bezkarnie wplata linki pozycjonerskie w swoje posty
Walter Jesiotr - 20 Gru 2019, 13:40
Tak zamówiłem. Odbiór w połowie stycznia.
Bazowy Titanium z nową wersją motoru 125 KM, zapożyczoną z Focusa, to koszt 71 400 zł brutto
Mój egzemplarz po doposażeniu będzie kosztował 79 450 zł brutto (już po rabacie).
Zabraknie:
- podwójnej podłogi (teraz tylko Vignale),
- B&O (grało tak sobie, więc płaczu nie będzie - wrzucimy coś after-market),
- Sync 3 (będzie 2.5 i nadal nie jest dla mnie jasne jakie są różnice),
- Full LED z przodu (myślę, że soczewka na LED-zie da radę),
- Navi (Android Auto załatwi sprawę)
- Key-Less (celowo nie chciałem)
- przyciemnianych szyb (dla mnie Fiesta wygląda lepiej bez przyciemnienia)
Wyjdzie coś w podobie tego: https://www.autoscout24.p...ad53?cldtidx=20
Do auta domówiłem:
Lakier metalizowany Agate Black. Już trzeci z rzędu czarny samochód i tu mam największy zgrzyt, bo Fiesta nie ma praktycznie fajnego lakierowania - wszystko jakieś takie przejaskrawione (podstawowe kolory) albo sprane (vide chrome blue) - na ulicy niezauważalne.
Pakiet Design 12 (A2TAP):
- częściowo skórzana tapicerka foteli z przeszyciami i wstawkami w kolorze Metal Grey,
- winylowe wstawki w drzwiach z przeszyciami w kolorze Metal Grey,
- elementy w kolorze Metal Grey: przeszycia dywaników, obudowa lusterka wewnętrznego
- regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kierowcy i pasażera
- fotel pasażera z regulacją w 4. kierunkach
Dach panoramiczny – otwierany elektrycznie, z filtrem przeciwsłonecznym IR (opcja niedostępna z kołem zapasowym; opcja zawiera regulację położenia fotela pasażera w płaszczyznach: przód – tył, góra – dół. Opcja niedostępna z relingami bagażnika dachowego)
Pakiet Winter (AGWAB):
- podgrzewana przednia szyba (B3MAB),
- podgrzewana kierownica (GTBAB),
- podgrzewane przednie fotele z regulacja temperatury (BY1AB)
Obręcze kół ze stopów lekkich – 17", wzór 8-ramienny, ogumienie 205/45 (D2YB7)
I ten nieszczęsny Pakiet Driver Assistance, który pochłonął sporo kasy, a którego dźwignią do wzięcia była głównie kamera cofania (już za bardzo się do tego przyzwyczaiłem) i auto high-beam.
Pakiet Driver Assistance 2 (AGKAC):
- Pre-Collision Assist - system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi (zawiera systemy Distance Indicator Distance Alert oraz Advance Emergency Braking, działający w oparciu o informacje z kamery przedniej oraz radaru) (FBFAG)
- Adaptive Cruise Control - tempomat adaptacyjny (GTDAC),
- Blind Spot Information (BLIS) z Cross Traffic Alert (CTA) - system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony (zasięg 40m), podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego (HLLAD),
- Active Park Assist - system wspomagający wykonanie manewrów parkowania równoległego i prostopadłego,
- Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem (J3KAB),
- Door Edge Protector - aktywne zabezpieczenie krawędzi drzwi (BMSAB),
- Inteligentny ogranicznik prędkości bazujący na rozpoznanych znakach ograniczenia prędkości (GTCAV)
- Traffic Sign Recognition - system rozpoznawania znaków drogowych (HLQAB)
- Driver Alert - system monitorowania koncentracji kierowcy (HLFAB),
- Auto High Beam - system automatycznego sterowania światłami drogowymi (JEDAF) ,
- 4.2" wyświetlacz kolorowy na tablicy zegarów (HCCAJ)
Czekamy. Dam znać jak jeździ nowy motor - czy rzeczywiście jest bardziej elastyczny. Jak świecą soczewki w LED-zie (strzelam, że gorzej niż ksenon w moim Focusie). Jaki jest komfort resorowania i wyciszenie na 17'' felgach i czy panorama to zbędny dodatek czy przydatny umilacz.
Mars - 20 Gru 2019, 14:44
O kurczę, ale polecieli z cenami...
Gratulacje z zakupu! Ile rabatu wyszarpałeś?
Walter Jesiotr - 20 Gru 2019, 15:10
Rabat kwotowy w wysokości 8000 zł
A ceny to fakt - ale dach panoramiczny i pakiet driver assistance solidnie ją dopaliły. Sam pakiet to ponad 4 000 zł. Felgi 17" czy "półskórzana" tapicerka to też coś bez czego można się obejść.
A i z dzisiejszej perspektywy - wiedząc już że jest taka opcja, poważnie zastanowiłbym się nad wersją 95-konną i programowym zwiększeniem mocy i momentu.
Wasabi - 21 Gru 2019, 09:15
Full ledy na Twoim miejscu bym przemyślał. Dopłata jest niewielka a świecą dużo lepiej od zwykłych h7. Miałem na cały weekend Fiestę ze zwykłymi światłami, a sam kupiłem z ledami. Szklany dach, fajny bajer ale moim zdaniem do s-maxa. W Fieście z panoramą jest mało miejsca nad głową tyłu i na autostradzie jest głośno.
Wasabi - 21 Gru 2019, 09:16
Full ledy na Twoim miejscu bym przemyślał. Dopłata jest niewielka a świecą dużo lepiej od zwykłych h7. Miałem na cały weekend Fiestę ze zwykłymi światłami, a sam kupiłem z ledami. Szklany dach, fajny bajer ale moim zdaniem do s-maxa. W Fieście z panoramą jest mało miejsca nad głową tyłu i na autostradzie jest głośno.
Walter Jesiotr - 21 Gru 2019, 15:29
Ale tak jak pisałem rok modelowy 2020 ma w standardzie LED-y w światłach mijania. Na pewno od Titanium wzwyż. Opcja zakupu Full LED-ów w światłach przednich pozostaje. Nie wybierając jej, mamy reflektory soczewkowe ze światłami mijania w technologii LED (a nie żarówkowe jak dotychczas) i światła LED do jazdy dziennej. Standardowe pozostają zaś światła drogowe i migacze kierunkowskazów. To trochę jakby w standardzie były ksenony, a za dopłatą bi-ksenony.
Poza tym nic już nie zmienię, bo auto jest już wyprodukowane i zmierza do PL
Wasabi - 22 Gru 2019, 10:01
Jak odbierzesz to wrzuć zdjęcie jak to wygląda
tantal - 22 Gru 2019, 10:58
Ciekaw jestem tego nowego cennika. Na tą chwile na stronie forda nie ma nic dla fiesty i kilku innych modeli.
Wojtek Wawa - 23 Gru 2019, 13:49
Walter Jesiotr napisał/a: | Rabat kwotowy w wysokości 8000 zł
A ceny to fakt - ale dach panoramiczny i pakiet driver assistance solidnie ją dopaliły. Sam pakiet to ponad 4 000 zł. Felgi 17" czy "półskórzana" tapicerka to też coś bez czego można się obejść.
A i z dzisiejszej perspektywy - wiedząc już że jest taka opcja, poważnie zastanowiłbym się nad wersją 95-konną i programowym zwiększeniem mocy i momentu. |
Ja czekam na opcję zmiany mocy ze 100 KM na 125 KM już 2.5 roku, coś się zmieniło? Pytałem dwóch elektroników z forum Forda i w 2 ASO.
Gratuluję zakupu. Ten dach i grzaną kierownicę też bym teraz wziął.
Też czekam na zdjęcia (poproszę zbliżenie reflektora!), może okaże się, że mogę realnie i legalnie zmienić żarówki świateł mijania na LED w serwisie ASO? To by nam wystarczyło na 100%
Walter Jesiotr - 24 Gru 2019, 11:40
Wojtek, albo tu, albo na facebookowej grupie ktoś wykonał i zachwalał
https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Ford-Fiesta-VIII
i
https://www.kreatormocy.p...coboost-125-km/
Tylko nie wiem czy nie mylę pojęć między wgraniem oryginalnej mapy a chip-tuningiem. Jakoś się w temat nigdy nie zagłębiałem.
Ktoś po prostu napisał, że mu w MK8 ładnie działa, wzrósł moment, moc i elastyczność.
Wybacz, ale nie dokopię się teraz do linka.
Co do zmiany świateł przednich, to myślę, że może tu jeszcze dojść konieczność montażu systemu poziomowania. Chyba, że ilość światła emitowana przez standardowe LED-y mijania, będzie zmniejszona. Tak jak np. w wykastrowanych ksenonach stosowanych w Eco-Sport i kilku innych modelach: https://www.auto-swiat.pl...butelke/lr6mexq
To tylko takie moje luźne dywagacje.
Samą zaś zmianę z soczewki H7 na soczewkę LED opierałbym raczej na zmianie całej lampy, a nie żarówki - wiem, że taki patent stosują posiadacze DS3, gdzie swap ze świateł halogenowych na ksenon+led odbywa się przez wymianę całej lampy i prosty montaż plug&play.
Jakbyś chciał zobaczyć jak to wygląda w praktyce, to przejrzyj ten wątek:
http://www.ds3club.co.uk/...non-Headlights=
qualin - 2 Sty 2020, 17:53
Właśnie wróciłem na salonu i faktycznie podwyżki są. Niestety praktycznie wszystkiego. Nawet lakiery podrożały dla wersji Active luxe yellow z 1200 na 1800, ruby red, silver fox i metropolis white z 2100 na 2700. Kamera cofania dostępna tylko w najdroższym parkiecie drive assistance za 4000. W standardzie są czujniki parkowania, pełna elektryka szyb, klima automatyczna i światła LED (dzienne, mijania). Jeżeli chodzi o wersję active to nie ma już Active 1 i Active 2. Teraz są Active i Active X. Active X jest droższy o 7 tyś zł i posiada mniej więcej opcje z active 2. Szczerze to jest słabo bo mieliśmy konfigurację, którą mieliśmy zamówić i się okazało, se wyjdzie sporo ponad 80 tys wg nowego cennika. Aktualnie udało się znaleźć gotowe auto u innego dealera na stocku i próbujemy je ściągnąć.
Walter Jesiotr - 4 Sty 2020, 14:38
Pierwsze zdjęcia fabryczie ledowych soczewek w akcji:
http://data2.megelink.com...901030636-3.jpg
http://data2.megelink.com...901030636-4.jpg
http://data2.megelink.com...646418663-2.jpg
Wojtek Wawa - 8 Sty 2020, 17:53
Wielkie dzięki!!!
Dopiero dziś wskoczyłem na forum. Wyglądają identycznie jak reflektory fiesty żony - ale się jaram! Oby udało się to załatwić w ASO/nowe żarówki były plug&play.
Można prosić, dla pewności, o zdjęcie z wyłączonymi światłami? Bo wiesz, jak robisz fotę na włączonych światłach, to zdjęcie robi się niewyraźne i brakuje rozdzielczości.
Gratuluję.
A co do tematu mocy - chip tunning to nie to samo co wgrywanie oryginalnego oprogramowania Forda z mocniejszego silnika.
Walter Jesiotr - 9 Sty 2020, 14:21
Jak odbiorę własny egzemplarz to wrzucę - na razie przeglądam zagraniczne serwisy ogłoszeniowe i patrzę na oferty MY 2020 z soczewkami w akcji, aby wybadać czy się nie wkopałem nie wybierając sprawdzonych Full-LEDów, ale póki co wygląda na to, że nie
Wojtek Wawa - 10 Sty 2020, 11:53
Uwierz mi z doświadczenia - światła mijania LED pokryją 99.9% Twoich potrzeb. Długie klasyczne w Fieście też dają radę, ale raczej wątpię czy będą potrzebne przy LED mijania.
msky - 26 Sty 2020, 16:04
Za taką cenę full ledy, powinny być jak w nowym oplu corsa - matrix 6-7 pól na reflektor.
Ciekawi mnie czy poprawili protektory drzwi, bo to jest paskudne ustrojstwo
Gratuluje zakupu
Walter Jesiotr - 1 Lut 2020, 09:33
Odebrane i pierwsze 70 km za mną - w tym odcinek bez oświetlenia ulicznego.
Muszę przyznać, że światła dały radę. Do ksenonów im nieco brakuje, ale jest to różnica marginalna, całkowicie do zaakceptowania.
Zawieszenie na 17'' jest całkowicie w porządku - niepotrzebnie bałem się twardawego dobijania na nierównościach czy progach. Aczkolwiek wydaje się nieco głośniejsze niż w testowanej opcji z 16''.
Swoje zrobiła też wczorajsza pogoda.
Dach panoramiczny nie demoluje bariery akustycznej - izolacja jest zupełnie w porządku.
To co miło zaskoczyło to lampki powitalne przy lusterkach bocznych oraz nieco inny dekor na desce rozdzielczej - nie jest to fortepianowa czerń, nie jest też tekstura a'la karbon, a coś jakby pomiędzy.
Audio w wersji bazowej (tej dla Titanium) również zaskoczyło in plus, a wiem co mówię bo w przeciwieństwie do fiesty, moje dwa poprzednie auta miały dodatkowe pakiety hi-fi.
Android Auto działa bez zarzutu, i co fajne w przypadku systemu Android 10 jest już preinstalowane w tel., działając tym samym na zasadzie P&P, aczkolwiek, niestety przewodowo.
Z brakiem podwójnej podłogi jakoś się pogodzę - mnogość kieszeni, zaczepów wydaje się wystarczająca by po bagażniku nie latały luzem szpargały.
Srodkowy podłokietnik - myślałem, że będzie gorzej, ale koniec końców spełnia swoją funkcję.
Tyle na ten moment
Ach, i jeszcze a propo kamerki - bo słyszałem głosy,że łatwo się brudzi - otóż autorzy takich osądów, z pewnością nie wiedzą co to znaczy łatwo brudząca się kamera cofania. Ta w fieście, przy wczorajszej aurze dzielnie dała radę. Widocznością w nocy również się broni.
luk4s - 1 Lut 2020, 17:16
Gratulacje i życzę udanego użytkowania
Czekamy na fotki lamp pod maską. Jestem bardzo ciekawy tych LEDów na soczewkach. Dwóch rzeczy żałuję odnośnie wyposażenia swojej Fiesty: podgrzewanej kierownicy (to mogłem wziąć) i świateł mijania LED (tego niestety nie było jak brałem auto).
tantal - 1 Lut 2020, 23:30
Jest już nowy cennik MY 2020 na stronie Ford'a. Sporo zmian. Dużo na +, poza ceną.
https://www.ford.pl/conte...Ford-Fiesta.pdf
Walter Jesiotr - 2 Lut 2020, 12:40
Wrzucam zdjęcie z rzutem na obudowę reflektorów - lewego i prawego.
https://imgur.com/a/1isjhXm
Ciężko mi cokolwiek powiedzieć, bo nie wiem jak to wygląda w autach na H7.
Walter Jesiotr - 3 Lut 2020, 11:16
Kolejne mikrouwagi po 3 dniach eksploatacji:
- z wyposażenia zniknął najwyraźniej ten "schowek" na kartę parkingową/debetową, czy cokolwiek w tym kształcie - u mnie go nie ma.
- nie wiedziałem, że będę miał coś takiego jak tryby jazdy, w tym tryb sportowy - tu miłe zaskoczenie
- wydaje mi się że roczniki sprzed 2020 miały podświetlony LED-owo pasek między ekranem, a przyciskami sterowania audio. Teraz podświetlany jest jedynie pasek na panelu klimatyzacji.
- BLIS daje radę, warto doinwestować w tę opcję
- wajcha podnoszenia fotela - przy korzystaniu z niej - dość mocno ociera o tapicerkę fotela.
- obudowa lusterka dość mocno ogranicza widoczność sygnalizatorów świetlnych, choć to kwestia tej konkretnej wersji wyposażenia
- nadal podtrzymuję, że LED-y na soczewce świecą bardzo wydajnie
- gumowane przyciski do regulacji głośności i wentylacji wydają się słabym punktem. Wyobrażam sobie, że po kilku latach będą nieelegancko odchodzić/ blaknąć.
- w porównaniu do poprzednich aut, to dość wolno łapie brud uliczny (co objawia się np. mniejszym zasyfieniem tylnej szyby).
Wojtek Wawa - 3 Lut 2020, 12:19
Dzięki wielkie za zdjęcia! Wrzucę dla porównania moje, jak tylko będę miał okazję je zrobić. Po 2.5 roku ten samochód mnie tak samo cieszy, jak w pierwszym miesiącu od kupienia. Życzę tego samego. Nam łatwiej, bo im więcej wypasu, tym lepiej
Walter Jesiotr - 3 Lut 2020, 16:18
Wynikałoby z tego cennika, że minimalnie zniejszył się czas sprintu do 100 km/h dla wersji 125 KM - z 9,9 do 9,4 sek. Ciekawe czy to skutek nowszej wersji silnika czy różnych wartości podawanych w różnych katalogach...
WMboost - 3 Lut 2020, 16:54
Gdzieś słyszałem, że ma być wkładamy do Fiesty ecoboost 125 km, ale w wersji oprogramowania od Focusa.
qualin - 3 Lut 2020, 17:14
Z tego co rozmawiałem przy odbiorze mojej Fiesty to jest to nowa wersja 1.0EB (ta sama co w focusie), stąd pewnie też różnice.
Dlaczego w tym katalogu brakuje wersji Active? Raczej jej nie wycofali bo mogliśmy zamówić do produkcji. Były dwa warianty do wyboru: Active i Active X.
tantal - 3 Lut 2020, 18:10
Active też ma nowy cennik, wrzuciłem tylko zwykłą fiestę
Jeszcze ze 3 lata temu w tych cenach można było oglądać kompakty.
Dorzucam, link dla Active:
https://www.ford.pl/conte...esta_Active.pdf
Tared - 4 Lut 2020, 08:50
Walter Jesiotr napisał/a: |
- nadal podtrzymuję, że LED-y na soczewce świecą bardzo wydajnie
|
Wrzuć jakieś zdjęcie w nocy jak to wygląda
Walter Jesiotr - 4 Lut 2020, 20:34
Bardzo proszę https://imgur.com/a/IzX0WXd
msky - 8 Lut 2020, 09:34
Walter Jesiotr, Dobrze świecą
Co do brudzenia tyłu auta, to zapewniam będzie syfić się niemiłosiernie
qualin - 8 Lut 2020, 22:28
Szczególnie kamera cofania
Wojtek Wawa - 10 Kwi 2020, 16:20
Trochę mi zeszło, ale zrobiłem zdjęcia od środka reflektorów do porównania
https://photos.app.goo.gl/u1psHpgQfLA68g4A9
Wojtek Wawa - 10 Kwi 2020, 16:27
I dodam mój komentarz, te reflektory wyglądają niemal identycznie, numer PL się różni, ale to może być numer seryjny...
Oj, gdyby nie uziemienie samolotów, z których żyję, już bym jechał do ASO te żarówki LED do Titanium z rocznika 2020 kupować.
luk4s - 11 Kwi 2020, 12:59
@Wojtek, a sprawdzałeś co jest pod dekielkiem?
Wojtek Wawa - 11 Kwi 2020, 13:50
Nie, ale to już ma mniejsze znaczenie, bałem się, że Led będzie miał długie chłodzenie, a tu widzę, że wszystko się mieści.
qualin - 12 Kwi 2020, 21:01
Żarówki żarówkami, ale czy wersja z LED mijania nie ma czasem jeszcze samopoziomowania jak full ledy?
Jacoo - 20 Kwi 2020, 11:46
Jak myślicie czy jakbym chciał wymienić całą lampę na full ledy/ lampę z led mijania elektryka by się zgadzała? Mam wersję tylko z halogenami. Ewentualnie mógłby ktoś kto ma full ledy wrzucić zdjęcie rozłączonej kostki.
Walter Jesiotr - 5 Maj 2020, 19:09
Witajcie,
przede mną pierwsza wizyta serwisowa - nomen omen z powodu zmian wprowadzonych w liftingu. Akcja serwisowa z powodu plam na reflektorach. Są one najpewniej skutkiem wad wentylacji przy adaptowaniu zwykłych lamp soczewkowych pod funkcję LED.
Jak oceniam pierwszych 5 tysięcy kilometrów?
W swojej ocenie bazuję na następujących elementach specyfikacji, które na nią rzutują:
Silnik: 1.0 125 KM
Silnik jest bardzo w porządku. To chyba najwłaściwsze określenie jakie można do niego przyporządkować.
W zakresie dynamiki, przyspieszania, nie jest, ani zły, ale też ani jakoś ponadprzeciętnie przyjemny.
W natywnym trybie "Normal" wydaje się wręcz dość spokojny w zakresie nagłego przyspieszania czy włączania się do ruchu (pułap 0-60 km/h). Nie zamulony, ale dość spokojny jak na jednostkę uturbioną o tej mocy i dla tej klasy wagowej auta.
Inaczej ujmując, dodając mocniej gazu, na ogół nie czuć jakiegoś przesadnego kopa, ale robiąc to samo ze stoperem pod ręką faktycznie wynika, że przyspieszenie jest dobre. Dziwne to uczucie, ale tak odbieram dynamikę.
Osiągi (a ściślej ich odczucia) znacznie poprawia tryb "Sport" i w zasadzie jeżdżę na nim non-stop, żałując jedynie, że trzeba go za każdym razem włączać przyciskiem.
Jak wygląda spalanie i kultura pracy? W obu przypadkach bardzo dobrze. Nie oszczędzając zbytnio pedału gazu, bez problemu osiągam 5,6 l/ 100 km. Rewelacja!
Kultura pracy jednostki też stoi na b. wysokim poziomie. Drgań w kabinie nie czuć, silnik jest świetnie wyciszony, a pomruk z rury wydechowej zaskakująco fajny jak na kosiarkę !
6-biegowy manual
Zdecydowany deal-breaker tego modelu. Napiszę tylko tyle - autostradowa prędkość 140 km/h to dla tego auta żaden problem. Tak pod kątem stabilności prowadzenia jak i prędkości obrotowej (ok. 2900 obrotów). Praca skrzyni, przełożenia - ok.
Alufelgi 17''
Są ładne i ze względu na swój kształt łatwe w utrzymaniu czystości (wzór dla wersji Titanium). W mojej ocenie wpływają na obniżenie komfortu jazdy - tak resorowania, jak i wyciszenia z okolic nadkoli. Tragedii i jakiejś tępej, dobijającej twardości nie ma, ale o jakimś pontonowym komforcie też mowy być nie może. Na pewno na 16'' wygodniej i ciut ciszej (inne opony).
Czy dopłaciłbym do nich stojąc ponownie przed wyborem? Z czysto estetycznych pobudek tak.
Tapicerka półskórzana
Ile ja się naszorowałem ciemnych tapicerek materiałowych na boczkach drzwi z powodu białych nacieków pozostawianych przez śnieg czy deszcz w moich poprzednich autach, to nie sposób oszacować. Tu konserwacja jest prosta, a wygląd i tak średniej urody kabiny znacznie się poprawia.
Czy brałbym ponownie: Zdecydowanie tak.
Dach panoramiczny
W praktyce korzystam rzadko - zwłaszcza z otwieranego dachu. Jeśli już to uchylnego. Z perspektywy czasu zbędny bajer i nie brałbym go teraz. Podejrzewam, że to kolejny element obniżonej izolacji akustycznej egzemplarza. Innym problemem, który zaczyna się już objawiać jest poskrzypiwanie dachu po mroźnej nocy czy luzy na podsufitce, którą czasem trzeba "dobić" ręką by wróciła w mocowania.
Zwykły system audio bez subwoofera, dodatkowego głośnika, z SYNC 2.5 etc.
Gra jak ma grać - rewelki nie ma, zawodu również. Tym niemniej system B&O w testowym aucie też mnie nie przekonał, więc stojąc przed wyborem ponownie zostałbym przy standardzie. Za parę lat w miejsce koła zapasowego wstawię sobie jakieś rozwiązanie aftermarketowe.
Sam SYNC 2.5. jest całkowicie w porządku - tak pod kątem funkcjonalności, ergonomii jak i szybkości działania. Większość czasu siedzę na Android Auto - mapach, YT music, Repalio Radio, etc.
Czujniki przód - tył + kamera
Są bardzo dobre. Wbrew paru opiniom tutaj, nie mam przesadnych problemów z brudzącą się kamerą cofania.
Czy dziś brałbym komplet? Tak, dla świętego spokoju tak.
Światła mijania LED
Wypust 2020 dla świateł soczewkowych oferuje już w standardzie LED-y mijania i muszę powiedzieć, że jestem z nich bardzo zadowolony. Są estetyczne i całkowicie spełniają swoją rolę. W zakresie komfortu nocnych podróży przyrównałbym je do zwykłych, pojedynczych soczewek ksenonowych - tak byłoby najsprawiedliwiej.
Czy z perspektywy czasu zmieniłbym je na Full-LED-y?
Nie - obecne światła mają w mojej ocenie wystarczającą moc świetlną - nie mogę narzekać.
System rozpoznawania martwego pola w lusterkach bocznych
Zaskakująco rzadko zwracam na niego uwagę i nadal pozostaję w starych nawykach spoglądania za ramię przy zmianie pasa
Z każdą kolejną setką kilometrów tendencja jednak powoli się zmienia. Na ten moment zastanowiłbym się nad ponownym wzięciem tej opcji (nawet biorąc na poprawkę niewielkie lusterka boczne).
Fotele przednie z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego
Oj tak - zdecydowanie warto. Fotele są spoko, choć to wizualne, wystające wydłużenie na siedzisku... no właśnie pozostaje dla mnie (1,8 m) jedynie wizualne. Uda rzadko mają z nim styczność :p
Trzymanie na boki wystarczające. Komfort podróżowania przy kilkusetkilometrowych przejazdach bliski kompaktom. Na pewno połamany i wymęczony nie wysiadam - co w segmencie "B" nie jest oczywistością. Z drugiej jednak strony zakres regulacji kierownicy mógłby być większy, a podłokietniki boczne i środkowy obszerniejsze. Znalezienie dobrej pozycji wymaga czasu i lekkich kompromisów. W Clio IV siedziało mi się zdecydowanie lepiej.
Podgrzewana kierownica, szyba przednia i fotele przednie
Sądziłem, że ta 1. opcja okaże się fanaberią. Wprost przeciwnie. W sezonie dość często po nią sięgałem i sprawdzała się bardzo dobrze. Szyba przednia podgrzewana - tu nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Dla mnie jeden z powodów, dla których wziąłem Fiestę zamiast Ibizy.
Podgrzewane fotele? Cóż tu czepiłbym się wyskalowania każdego z 3 dostępnych poziomów grzania. Pierwszy jest zbyt mało odczuwalny, drugi również nie dogrzewa, z kolei trzeci, gdy jest się bez kurtki potrafi przypiec!
Adaptacyjny tempomat?
Fajny - brać. Zwłaszcza jak ktoś jeździ trasami szybkiego ruchu i pokonuje kilkadziesiąt km dziennie.
Z pozostałych rzeczy chciałem wspomnieć o prowadzeniu i bagażniku.
Na pewno in-plus - jeśli o prowadzenie chodzi - zapisuje się dobrze zestrojone wspomaganie kierownicy. Nie jest przesadnie lekkie, co jest cechą aut z tego segmentu i stawia lekki, przyjemny opór.
Samego zaś legendarnego prowadzenia się Fiesty po prostu nie dostrzegam i chyba jestem w tym odosobniony, bo wszyscy znajomi, którzy mieli okazję poprowadzić moje auto zauważali bezpośredniość przełożeń kierownicy czy ogólną gokartowość.
Serio, ja jakiejś specjalnej frajdy z wchodzenia w zakręty czy manewrowania autem nie mam.
Nie znaczy to, że jest źle. Przyznaję też, że auto jest dość stabilne (jak na swoje proporcje nawet bardzo stabilne), sprawia też wrażenie dojrzałego niczym kompakt i w miarę bezpiecznie można wchodzić w łuki, ale żeby zaraz gdzieś pojawiał się banan na twarzy czy ochota na przejażdżkę dla samej przejażdżki? Naaaah.
Bagażnik?
Git majonez, wszystko gra. Wygląda na to, że Ford uporał się z problemem teleskopów i niepełnego otwierania pokrywy.
Po tych pierwszych pięciu tys. km ogólny odbiór auta jest bardzo dobry (co może nie wybrzmiewa aż tak z powyższego posta) i dziś, stojąc przed ponownym zakupem auta z segmentu "B" sięgnąłbym po Fiestę jako auta któremu w zakresie ogólnej dojrzałości najbliżej do pełnoprawnego kompakta, a z obecnej konfiguracji zrezygnowałbym jedynie z panoramicznego dachu
W porównaniu do klasy kompakt (tak, tak - poza gabarytami to auto śmiało może stawać w szranki z jakimś Hyundaiem i30 czy inną Scalą!) daję takie 7.5 /10
Na tle obecnie dostępnych aut klasy subkompakt 8.5/10 nie znajdując przy tym auta, które oceniałbym wyżej.
W razie pytań o inne wrażenia czy elementy wyposażenia, chętnie odpowiem
xMaraSSx - 6 Maj 2020, 10:05
Możesz wstawić fotki jak wyglądają te zmiany na reflektorach?
Walter Jesiotr - 7 Maj 2020, 20:33
https://imgur.com/gallery/e7stDz0
Wojtek Wawa - 30 Maj 2020, 16:31
Czy możesz zdjąć te pokrywki gumowe żarówek mijania i zrobić zdjęcia? Ktoś o nie tutaj pytał, tak to wygląda w modelu z 2017:
https://photos.app.goo.gl/P9AGuT2NtHVhD2q68
LowAndSlow - 15 Cze 2020, 18:34
Czy ktoś orientuje się w nowych jednostkach EB dostępnych od MY2020?
Wersja 100-konna została zastąpiona silnikiem 95KM. Wiecie może czy jest to pod względem konstrukcyjnym ten sam silnik (rozumiem że GPF obniża moc), czy różnicą jest jedynie oprogramowanie?
Byłbym wdzięczny za wszelkie informacje.
Wojtek Wawa - 25 Cze 2020, 11:44
To raczej mocno przeprojektowany silnik. Na Twoim miejscu bym sie cieszyl poswiecajac te 5 KM. Obrocili go w komorze silnika i poprawili dwie rzeczy
1. spalanie - ma uklad odlaczania cylindra i na trasie przez to mniej pali o dobre pol litra
2. nagrzewanie - najwieksza bolaczka fiesty poprzednich lat, ratuje grzanie fotela i kierownicy (akurat my tego ostatniego nie mamy, chlip chlip), ale solidne grzanie z silnika nadchodzilo po okolo 10 minutach jazdy
3. GPF zgaduje kasuje ten straszny gryzacy smrod niedlugo po odpaleniu starszego silnika. Ale tu trzeba by spytac wlascicieli wersji 95KM (a sa tu tacy, jacky-x np.).
msky - 9 Lip 2020, 12:55
To ten sam silnik co w focusie, czyli 2 generacja EB.
Tak serio to odłączany cylinder miał być już w 2017, ale było z tym tyle problemów, że odwlekali wdrożenie. Mimo to słychać cały układ.
GPF to raczej zaleta niż wada, mniej śmierdzi, nie zapycha się.
Ja bym brał 2 gen EB, plus gwarancja na co najmniej 5 lat.
luk4s - 21 Sie 2020, 17:41
Ponownie zainteresowałem się tematem LEDów do naszych Fiest. Zerknąłem jeszcze raz na fotki z tego tematu, szczególnie zwróciłem uwagę na oznaczenia na lampach i porównałem z oznaczeniami, które mam na swoich lampach. Otóż wygląda to tak, że oznaczenia homologacyjne są takie TAKIE SAME. A więc Ford wkłada LEDy do lamp ktorę teoretycznie są homologowane na halogeny. I tutaj ciekawe wyjaśnienie, na które natknąłem się w necie - jeżeli oznaczenia są takie same a jest LED to ten LED jest zamontowany w lampie na stałe, tzn. jest niewymienialny/niewyjmowalny. Więc w teorii nie będzie można nabyć takich ori zarówek... niestety.
gumimis - 21 Sie 2020, 20:41
Każda Fiesta 2020 ma LEDy w światłach mijania. Każdy reflektor (zwykłe i z soczewką) z wersji 2020 ma inną konstrukcję w stosunku wcześniejszych roczników:
Oglądałem jak to jest zrobione będąc z salonie na przykładzie zwykłych reflektorów z wersji Trend. Ledy nie są P&P - nie jest to włożona żarówka LED-owa w miejsce halogenowej. W górnej ścianie odbłyśnika jest wycięcie w którym są LED.
Natomiast cały reflektor wygląda na P&P.
ichevonb - 22 Sie 2020, 13:05
Hej, mam Fieste z 2020 z full ledami i w stosunku do poprzednich wersji pozbyli się samo poziomowania, nie ma już czujników na tylnej i przedniej osi. Cały reflektor wyglada na p&p, ciekawe czy by zadziałał na fiestach bez full led..
Tared - 23 Sie 2020, 21:43
ichevonb napisał/a: | pozbyli się samo poziomowania |
W takim razie,czy przy pokrętle od zmiany świateł masz takie mniejsze do ich regulacji ?
Iche - 24 Sie 2020, 10:01
Tared napisał/a: | ichevonb napisał/a: | pozbyli się samo poziomowania |
W takim razie,czy przy pokrętle od zmiany świateł masz takie mniejsze do ich regulacji ?
Obrazek |
tak, jest pokrętło do samoregulacji, jak wciśniesz ten środkowy przycisk to się wysuwa i można regulować góra duł, byłem tym dość zaskoczony jak odbierałem auto xD
(sorry ze pisze z innego konta ale niechcący mam 2 i mi nie mieszają)
mówie oczywiście o tych światłach, full led:
qualin - 25 Sie 2020, 10:50
Dziwna polityka żeby kastrować nowe modele z przydatnych funkcji. No, ale Ford nie od dzisiaj lubi mieszac w opcjach.
xMaraSSx - 25 Sie 2020, 12:34
Iche napisał/a: |
tak, jest pokrętło do samoregulacji, jak wciśniesz ten środkowy przycisk to się wysuwa i można regulować góra duł, byłem tym dość zaskoczony jak odbierałem auto xD
(sorry ze pisze z innego konta ale niechcący mam 2 i mi nie mieszają)
mówie oczywiście o tych światłach, full led:
|
Czyli jest szansa na wstawienie nowych lamp bez samopoziomowania zamiast soczewkowych halogenów.
Iche - 25 Sie 2020, 17:42
xMaraSSx napisał/a: | Iche napisał/a: |
tak, jest pokrętło do samoregulacji, jak wciśniesz ten środkowy przycisk to się wysuwa i można regulować góra duł, byłem tym dość zaskoczony jak odbierałem auto xD
(sorry ze pisze z innego konta ale niechcący mam 2 i mi nie mieszają)
mówie oczywiście o tych światłach, full led:
|
Czyli jest szansa na wstawienie nowych lamp bez samopoziomowania zamiast soczewkowych halogenów. |
Myśle że jest, w razie czego to można moje spróbować u siebie jak ktoś podjedzie
msky - 20 Wrz 2020, 20:25
Ojoj to już wiem, dlaczego moje full ledy, dziwnie jęczą ostatnio przy włączaniu. Kiedyś poziomowały się przy odpalaniu, a teraz jęczą jak cholera... Czekam na kolejną awarię
|
|