|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Nasze auta - [MK3] RS Turbo 
						
												 zwardek - 11 Paź 2019,  12:00 Temat postu: [MK3] RS Turbo 1. NICK: zwardek
 
2. IMIĘ: Piotrek
 
3. MODEL: Fiesta
 
4. WERSJA: RS Turbo
 
5. ROCZNIK: MK3, 1990
 
6. SILNIK: 1.6 CVH-T
 
7. OPIS AUTA: Po sprzedaży poprzedniej oryginalnej RS Turbo zrozumiałem, że popełniłem błąd, więc kupiłem RS Turbo od Mafiosa.
 
 
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
 
a. wizualne: brak
 
b. mechaniczne: nowy bak, nowa pompa paliwa, nowy przewody paliwowe, nowy układ hamulcowy (przewody, przewody w oplocie, pompa hamulcowa), ogarnięcie zawieszenia
 
c. audio:
 
d. inne: nowe opony przód Yokohama 185/50/R14
 
 
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
 
a. wizualne:
 
b. mechaniczne: dokończenie mechaniki, poskładanie wnętrza
 
c. audio:
 
d. inne
 
 
10. FOTKI AUTA
 
 
 
												 FIESTA Moondust - 11 Paź 2019,  12:59
  No RS Turbo to już jest istny TOP jeśli chodzi o MK3. A w tą to widać że włożono masę pracy, czasu i pieniędzy. Samo znajdywanie części ile pochłania... chylę czoła.
												 modell1 - 11 Paź 2019,  19:22
  Oficjalnie wiemy kto ma projekt po Patryku    
												 Mały - 11 Paź 2019,  20:15
 
         pięknie, na wiosne wyjeżdżamy...ja myśle ze w zimie wszystko ogarne, jak narazie stoi pod kocem. Musze ją wreszcie zobaczyć na żywo:-) to twoje RST   
												 zwardek - 15 Paź 2019,  20:19
  Jutro ostatnie poprawki i mam nadzieję, że auto w końcu będzie gotowe do przeglądu    
												 zwardek - 17 Lut 2020,  11:55
  Niestety inauguracja RST została przesunięta - zakuwamy silnik
												 Mały - 17 Lut 2020,  23:04
  Hehe. Napisz jeszcze czemu została przesunięta😁        xD
												 zwardek - 6 Mar 2020,  23:01
  Doszly tajle z UK i powoli można zaczynać składanie. Na początku celujemy w okolice 200 koni, docelowo sporo ponad to. Wpadną kute tłoki Wossnera oraz ostry wałek Newmana z mechanicznymi popychaczami
												 Mały - 7 Mar 2020,  07:52
  A jednak mechanika, zastanawiam sie dlaczego jest lepsza i czy na hydraulice mozna zakrecić wyżej jak na mechanice😁
												 bobson - 7 Mar 2020,  08:27
 
  	  | zwardek napisał/a: | 	 		  | Doszly tajle z UK i powoli można zaczynać składanie. Na początku celujemy w okolice 200 koni, docelowo sporo ponad to. Wpadną kute tłoki Wossnera oraz ostry wałek Newmana z mechanicznymi popychaczami | 	  
 
 
Mam nadzieje, że zostanie to wystrojone porządnie standalonem   
 
 
Który wałek kupiłeś? Ogólnie z Newmanem mam złe doświadczenia.
												 zwardek - 7 Mar 2020,  10:03
  Kupiłem wałek dedykowany do cvh rs turbo - model sprint, do niego muszą być tylko popychacze mechaniczne
 
 
Nie wiem czy jest tu sens wyżej kręcić, wolę więcej dmuchnąć i dobrze wystroić
												 Mariox003 - 7 Mar 2020,  10:20
  Mały, z tego co kojarzę to mechaniczne można wyżej kręcić niż  hydrauliczne
												 Mały - 7 Mar 2020,  16:37
  Yhy😁 no to będziemy probowac.
												 bobson - 11 Mar 2020,  08:26
 
  	  | zwardek napisał/a: | 	 		  Kupiłem wałek dedykowany do cvh rs turbo - model sprint, do niego muszą być tylko popychacze mechaniczne
 
 
Nie wiem czy jest tu sens wyżej kręcić, wolę więcej dmuchnąć i dobrze wystroić | 	  
 
 
Czyli kupiłeś FORC/286/416 PH4 - ostry wałek do wolnnosaka z dość sporym overlapem...
 
 
Powinieneś kupić FORC/276/409T PH4 - dedykowany wałek pod turbo, z sensownym overlapem i liftem w TDC.
 
 
Nie chce być złym prorokiem ale będziesz miał problemy z wstawaniem turbiny, pogorszy się dół. Ogólnie będziesz miał wesoło aby to wystroić.
 
Jeśli masz możliwość, zamień go na taki jak trzeba.
 
 
Kolejna sprawa - jeśli chcesz więcej dmuchnąć warto dać twardsze sprężyny, szczególnie na wydech co by ciśnienie nie podpierało zaworów.
												 zwardek - 11 Mar 2020,  09:28
  Tak jak napisałem - wałek dedykowany do rs turbo, czyli poprawny:
 
https://www.burtonpower.c...c-276-409t.html
 
 
Dzięki za info o sprężynkach zaworowych - napiszę od Newmana, bo widzę, że też mają coś takiego w ofercie
												 bobson - 11 Mar 2020,  14:50
 
  	  | zwardek napisał/a: | 	 		  Tak jak napisałem - wałek dedykowany do rs turbo, czyli poprawny:
 
https://www.burtonpower.c...c-276-409t.html
 
 
Dzięki za info o sprężynkach zaworowych - napiszę od Newmana, bo widzę, że też mają coś takiego w ofercie | 	  
 
 
Uff to dobrze. Burton ma błąd w opisie bo Sprint Cam to PH4 do wolnossaka. Ja akurat zawsze sugeruje się dokumentacją producenta a nie info z sklepu stąd mój wpis   
 
 
http://www.erstellen.co.u...E_2020-FORD.pdf
 
 
Sprężyny 190lbs powinny starczyć, model: DNS1017/200
 
 
Nie odpisałeś na pytanie o strojenie, na czym będzie dłubane?
												 zwardek - 12 Mar 2020,  12:52
  Prawdopodobnie det-3
												 vegetagt - 12 Mar 2020,  13:37
  opłaca się w obecnych czasach montować DETa?
 
Też kiedyś bym chciał pobawić się w modyfikacje softu, ale bardziej myślałem nad czymś w stylu emu czy easy ecu.
												 luk-90 - 12 Mar 2020,  22:57
  Nie.
												 bobson - 13 Mar 2020,  08:38
 
  	  | zwardek napisał/a: | 	 		  | Prawdopodobnie det-3 | 	  
 
 
słabo    
												 zwardek - 13 Mar 2020,  12:16
  a co proponujesz?
												 bobson - 13 Mar 2020,  21:47
  Chociaż EasyEcu, a najlepiej EMU.
												 Mały - 13 Mar 2020,  23:07
  Do easy ecu trzeba zrobic wiazke silnika chyba na nowo jak dobrze mysle:-)
												 vegetagt - 14 Mar 2020,  00:16
  starą oryginalną wiązke silnika też trzeba zrobić na nowo - one po tylu latach to nawet na skup złomu sie niezbyt nadają :/
 
Wiązka do zeteca to z 26 kabli sygnałowych, plus z 3-4 plusy i masy. W cvh pewnie wyjdzie podobnie, także w sam raz do nauki   
												 bobson - 14 Mar 2020,  21:29
  Wiązka to jest naprawdę prosta sprawa do zrobienia.
 
 
U siebie kupiłem wszystkie wtyczki na ali za mniej niż 200zł.
 
Do emu za niecałe 200zł można kupić wiązkę tj zestaw kabli z opisami na otulinach i terminalami do wtyczki - każdy po 2,5m grubości i odpowiednio gruby do zastosowania (grube kable do cewek i przekaźników, cienkie do czujników). 
 
 
Trochę taśmy parcianej, termokurczki z klejem oraz oplotu poliestrowego i można zrobić porządną wiązkę która będzie działać niezawodnie.
												 deejay - 15 Mar 2020,  16:40
  bobson,  masz gdzieś rozpisane jakie dokładnie wtyczki są w wiazce silnika zeteca w fiescie?
												 zwardek - 14 Maj 2020,  20:32
  Mały update
 
Wał z dociskiem wyważony
 
Blok oczyszczony i pomalowany na kolor srebrny hammereitem
 
Coś tam powoli zacznę dół składać 👍
												 zwardek - 6 Sie 2020,  05:04
  Powoli do przodu...
 
Rozrząd i pompa wody na miejscu
 
Nowy wałek Newmana oraz mechaniczne popychacze ustawione
 
Nowa miska olejowa założona
 
 
Czekam na pomalowanie pokrywy zaworów i można motor zamykać
												 zwardek - 10 Lis 2020,  00:48
  Coś tam działam, skrzynia zregenerowana, jestem w trakcie malowania, kolektor ssący z beżowymi wtryskami założony.
 
 
 
												 modell1 - 10 Lis 2020,  23:26
  No i bajka
												 luk-90 - 11 Lis 2020,  19:33
  Ładnie wygląda. Na wiosnę ruszy? Co było w ogóle powodem remontu? Jakaś awaria czy widzimisię?
												 zwardek - 12 Lis 2020,  14:54
 
  	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | Co było w ogóle powodem remontu? | 	  
 
"Remont" wykonany przez poprzedniego właściciela: zostawienie starej pompy oleju, tłoki wbijane majzlem, miska olejowa z dużym nagarem starego oleju
 
Spadło ciśnienie oleju na ciepłym silniku i przytarło wałek na 4 cylindrze: auto ogarnąłem do przeglądu i zdążyłem przejechać zaledwie 120km od zakupu
												 luk-90 - 12 Lis 2020,  16:42
  Supcio   
												 bobson - 13 Lis 2020,  14:58
 
  	  | zwardek napisał/a: | 	 		   	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | Co było w ogóle powodem remontu? | 	  
 
"Remont" wykonany przez poprzedniego właściciela: zostawienie starej pompy oleju, tłoki wbijane majzlem, miska olejowa z dużym nagarem starego oleju
 
Spadło ciśnienie oleju na ciepłym silniku i przytarło wałek na 4 cylindrze: auto ogarnąłem do przeglądu i zdążyłem przejechać zaledwie 120km od zakupu | 	  
 
 
Kocham takich majstrów, najchętniej strzeliłbym takiego 1" pokrętłem przegubowym    
												 Mały - 13 Lis 2020,  18:17
 
    kto to tak ładnie remontował? Jak mniemam to coś kojaże😇👌Ja już się nauczyłem zresztą🤣🤣🤣
												 modell1 - 13 Lis 2020,  22:36
 
  	  | bobson napisał/a: | 	 		   	  | zwardek napisał/a: | 	 		   	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | Co było w ogóle powodem remontu? | 	  
 
"Remont" wykonany przez poprzedniego właściciela: zostawienie starej pompy oleju, tłoki wbijane majzlem, miska olejowa z dużym nagarem starego oleju
 
Spadło ciśnienie oleju na ciepłym silniku i przytarło wałek na 4 cylindrze: auto ogarnąłem do przeglądu i zdążyłem przejechać zaledwie 120km od zakupu | 	  
 
 
Kocham takich majstrów, najchętniej strzeliłbym takim 1" pokrętłem przegubowym     | 	  
 
 
Teraz wiem dlaczego dostała kiedyś baty od SPORTA MK5
												 Pyros - 16 Lis 2020,  09:07
  Stara gwardia na tym forum lubiła druty    
 
Sam kupiłem tutaj xr2 która była po remoncie ale już na powrocie do domu obróciło panewkę    
												 deejay - 16 Lis 2020,  18:00
  To się nazywają forumowe perełki    też taka kiedyś kupiłem.
												 zwardek - 17 Lis 2020,  16:32
  z rana prawie skończyłem składać słupek, mam nadzieję, że w tym tygodniu zepnę to ze skrzynią
 
później włożymy do auta i zamontuję resztę osprzętu, dolot, węże wodne i całą resztę
 
 
Na razie jest plan odpalić na seryjnym turbo. Jak wszystko będzie dobrze to po dotarciu i ogarnięciu budy wpadnie hybryda td04 z dużym ic
												 modell1 - 18 Lis 2020,  19:01
 
  	  | deejay napisał/a: | 	 		  To się nazywają forumowe perełki    też taka kiedyś kupiłem. | 	  
 
 
A co się z nią stało    
												 zwardek - 10 Gru 2020,  01:13
  Skrzynia połączona z silnikiem
 
W okolicach świąt będę wkładał do budy
 
 
 
												 zwardek - 10 Gru 2020,  01:14
  Tył
 
 
												 luk-90 - 10 Gru 2020,  08:19
  myślałeś nad jakiś lsd?
												 zwardek - 10 Gru 2020,  14:00
  Skrzynię z escorta z lsd chyba ciężko znaleźć
 
Nie wiem czy jest coś innego dostępne
 
 
 
Na razie chcę to wsadzić do budy, odpalić i zobaczyć co z tego wyszło    
												 luk-90 - 10 Gru 2020,  20:10
  val racing   
												 bobson - 10 Gru 2020,  22:57
  Szpera wiskotyczna z RST to przeżytek.
 
 
Jak coś będę miał na dniach torsena Val-Racing na sprzedaż, oczywiście nówka.
												 PumaRST - 1 Lut 2021,  20:40
  zwardek, czy kanały w głowicy oraz kolektor ssący są po portingu w tym silniku ?? A drugie pytanie to czy wałek który umarł to KENT jak mnie pamięć nie myli model CVH34 - pierwszy na liście lepszy od seryjnego ?? 
 
 
Odnośnie wiązki i elektroniki to jeśli poprzedni właściciel nic nie zmieniał to powinien tam być komp z wgranym programem. Niestety nie jestem wstanie powiedzieć jakim - najprawdopodobniej odpowiednikiem superchipa 195, w każdym razie wiązka oraz całą elektronika pochodziła z auta z Luxemburga i komp miał zdjętego boostcut-a i chodziło prawidłowo tylko z wtryskami beżowymi (inne oznaczenie 701 - jak dobrze pamiętam) o wydajności 240. Z seryjnymi kulał i go dławiło. Żółw na tej elektronice dmuchał ponad bara i wszystko było OK. Oczywiście w dzisiejszych czasach dobrze by było sprawdzić AFR - do kiedy wystarcza paliwa (ponad dekadę temu nie było to takie proste jak dzisiaj     ) ale z T2 lub T2/T25 1-1,2 bara powinno ogarnąć, także strojenie może okazać się nie potrzebne przynajmniej na początku.  
 
 
Mówię przy założeniu, że osprzęt nadal jest taki jak sprzedawał go Żółw i jaki na początku trafił do tej fiesty.
												 Mafios - 27 Lip 2021,  11:40
  Zaczyna sie wiec , gore silnika robil dioda,  dol robil mechanik najlepszy zolwia  , kosztowalo to nie male pieniadze , do kumpy skladal to dioda , wiazka orginalna rst puma zostala zdezelowana przez zolwia w mk1 , komputer ten rzekomo z mapą wylecial wraz z wtryskami. Co by nie bylo blagam was zwarek dobrze kupil kompletne w w miare kupy trzymajace sie rst wiec nie kumam hejtu  , patrzac na ich osiągalność . Tam nawet nowe turbo bylo , zadna regeneracja. Ja tym autem ostatni raz bylem na kielcach pozniej do sprzedazy stalo 5 lat.
												 Pyros - 28 Lip 2021,  11:22
 
  	  | Cytat: | 	 		  |  dol robil mechanik najlepszy zolwia | 	  
 
Po tym wersie przestałem czytać     
 
Hasło "żółw maczał w tym palce" powinno zapalać czerwona lampke kazdemu kto chce cokolwiek kupić   
												 PumaRST - 28 Lip 2021,  20:59
 
  	  | Pyros napisał/a: | 	 		   	  | Cytat: | 	 		  |  dol robil mechanik najlepszy zolwia | 	  
 
Po tym wersie przestałem czytać     
 
Hasło "żółw maczał w tym palce" powinno zapalać czerwona lampke kazdemu kto chce cokolwiek kupić    | 	  
 
 
A to niby czemu ??
 
 
 
Mafios ależ ja żadnego Hejtu nie robię próbuję pomóc na tyle na ile pamiętam i zdaje sobie sprawę że wszystko mogło zmienić się przez te lata   
												 Pyros - 29 Lip 2021,  10:00
 
  	  | Cytat: | 	 		  | A to niby czemu ??  | 	  
 
Bo kupiłem od niego 2 Fiesty i dostawczaka cześci i wiem jak te auta i części wyglądały.
 
Na potwierdzenie niech utwierdzi Was fakt,że świeżo wyremontowany silnik w xr2 (możliwe ze u tego samego magika) nie wytrzymał trasy Łódź - Warszawa. On juz na podwórku u Żółwia prosił o remont i nie miał ochoty do współpracy      Z czasem wyszły też inne kwiatki    
												 zwardek - 29 Lip 2021,  21:29
  Na chwilę obecną Fiesta jeździ, przeszła przegląd i jest przerejestrowana
 
 
Co do poprzedniego remontu wykonanego przez fachowców, to zostawienie starej, ponad 20 letniej pompy oleju nie jest zbyt dobrym pomysłem
												 
					 | 
				 
			 
		 |