|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika ogólna - Luz na półosi wale napedowym
semimatt - 21 Sie 2019, 15:50 Temat postu: Luz na półosi wale napedowym Mam taki 2-3 mm luz na połosi - w takiej płaszczyznie jak narysowana - gdyby był miękki to bym się nie zdziwiił ale ruszenie reką gdy auto jest na podnosniku sprawia , ze słychac uderzenie metal/metal,
Teraz pytanie, czy to normalne i tak ma być (wątpie) czy generalnie słabo i nie jest to normalne ?
Dodatkowo gdy obracam kołem to przy zmianie kierunku obrotu mam takie samo stukniecie. (łożysko piasta ok)
damianisko5 - 21 Sie 2019, 17:28
Nie mam Fiesty z rocznika 09', ale w moim MK5 jest taki luz. W Focusie MK1 i MK2 też jest, po obu stronach. TAK ma być. Tak ma pracować półośka na wieloklinie w przegubie.
JoeMix - 21 Sie 2019, 23:08
https://www.rmfmaxxx.pl/n...dzie,36233.html
semimatt, serio uważasz ze tam nie powinno być luzu,,,? puki podczas jazdy nie stuka i klakocze to jest Ok,,,
Koło pracuje w każdej płaszczyźnie, między innymi że tak powiem na boki, i będzie to duże uproszczenie ale raz koła na osi są bliżej siebie, raz dalej,,, to jedno, druga sprawa, sam przegub też ma minimalny luz i tryby w skrzyni a dokładniej w mechanizmie różnicowym też mają minimalny luz bo by się wszystko zatarło na śmierć,,, dlatego jak włączysz bieg i podniesiesz auto to kołem można lekko w jedną i w drugą stronę ruszyć, i dopiero po chwili zaczyna "za sobą wszystko ciągnąć"
kuba87 - 22 Sie 2019, 16:09
jeśli uważasz że nie może tam być żadnego luzu, to go zlikwiduj i zobacz co się wtedy stanie. Tak ma być
semimatt - 25 Sie 2019, 16:14
JoeMix napisał/a: | https://www.rmfmaxxx.pl/news/Jak-pracuje-zawieszenie-w-samochodzie,36233.html
semimatt, serio uważasz ze tam nie powinno być luzu,,,? puki podczas jazdy nie stuka i klakocze to jest Ok,,, |
od dluzszego czasu probuje wyeliminowac wlasnie stukanie przy zmianie kierunku obrotu kola kierowniczego i tylko wtedy - maglowica i reszta ukladu kierowniczego w porzadku. ... luz luzem ale po prostu wydaje mi sie ze ten jest juz za duzy jesli to on przenosi "pukniecie" na kierownice.
bede miał z powrotem żabke to sprawdze jak w drugim kole to wyglada,... i prosze bez nasmiewania i mowy nienawisci
JoeMix - 25 Sie 2019, 20:03
Weź Ty może podjedz na stacje diagnostyczną na szarpaki,,,
Kręcisz kołem w lewo, zmieniasz kierunek w prawo i jest stukniecie? Zmieniasz ponownie w lewo i znowu stuknięcie? Podczas jazdy? postoju? Zawsze? Na uniesionym przodzie?
Cacodaemon - 16 Paź 2019, 19:00
idealnie. półoś jest na wieloklinie z każdej strony od przegubu zewnętrznego i wewnętrznego, trzymają się na okrągłych zapinkach aby nie przesuwał się w nadmierny sposób.
Pomyśl i szerokości.
tom5151 - 4 Wrz 2020, 10:55
semimatt napisał/a: | JoeMix napisał/a: | https://www.rmfmaxxx.pl/news/Jak-pracuje-zawieszenie-w-samochodzie,36233.html
semimatt, serio uważasz ze tam nie powinno być luzu,,,? puki podczas jazdy nie stuka i klakocze to jest Ok,,, |
od dluzszego czasu probuje wyeliminowac wlasnie stukanie przy zmianie kierunku obrotu kola kierowniczego i tylko wtedy - maglowica i reszta ukladu kierowniczego w porzadku. ... luz luzem ale po prostu wydaje mi sie ze ten jest juz za duzy jesli to on przenosi "pukniecie" na kierownice.
bede miał z powrotem żabke to sprawdze jak w drugim kole to wyglada,... i prosze bez nasmiewania i mowy nienawisci |
Możliwe ze już rozwiązałeś problem ale napisze dla potomnych. Ten objaw o którym piszesz to prawdopodobnie stukanie na kolumnie kierowniczej. Poszuka takiego tematu na YT po angielsku. Rozwiązaniem jest wyciągnięcie drążka z kolumny i dodanie smaru
|
|