| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Mechanika ogólna - Zbiornik wyrownawczy
 
 pio_kle - 20 Cze 2019,  22:51
 Temat postu: Zbiornik wyrownawczy
 Szukam zbiornika wyrownawczego do mk1
 diodalodz - 20 Lip 2019,  10:04
 
 której wersji ?
 Na pas przedni czy na ścianę grodziową ?
 pio_kle - 20 Lip 2019,  11:18
 
 Witam
 Oryginalnie jest na pasie przednim ale może być na przegrodzie
 JoeMix - 20 Lip 2019,  16:29
 
 No nie, te zbiorniki różnią się działaniem z tego co pamiętam i podłączeniem,,, chociaż w mk1 to chyba zawsze był podłączony po korek przy chłodnicy pomiędzy zaworem parowym/wodnym a właściwym uszczelnieniem korka chłodnicy,,,
 pio_kle - 20 Lip 2019,  17:29
 
 Oryginalnie był na pasie przy chłodnicy to w takim razie  będę tego potrzebował
 JoeMix - 20 Lip 2019,  18:23
 
 Rozumiem że chcesz oryginał? czy tylko by działało?
 pio_kle - 20 Lip 2019,  20:43
 
 Obojętne by tylko dobrze działało
 JoeMix - 20 Lip 2019,  22:38
 
 Rysunek poglądowy: https://images.app.goo.gl/AeHbPqFrSMeyqBhD8
 
 Korek od chłodnicy "typu C" ma mieć sprawne 2 zawory (pasuje chyba od poloneza i pewnie masy innych aut)
 
 Zbiornik - dowolna butelka, jak chcesz by ładnie wyglądało można jakąś od oleju dobrać i ładnie powiesić albo i butelkę po coli na uchwycie od cewki zapłonowej
   
 Wąż taki długi by sięgał dna zbiorniczka,,,
 
 Zalewasz płyn pod korek i zakręcasz - sprawny układ się odpowietrzy z czasem sam, i może być tak ze odkręcając korek będziesz miał płynu pełno, albo i nie - rożnie bywa i w sumie oba stany są prawidłowe, zalewasz do pełna i zakręcasz korek,,,
 
 Jak silnik się nagrzeje to płynu "zrobi się więcej" i ogólnie powstanie ciśnienie w układzie, otworzy się zawór parowy - na korku to ten duży krążek z uszczelką na sprężynie, i nadmiar płynu sobie wypłynie, ale że korek zaraz pod korkiem ma 2 uszczelkę to nie wypłynie na zewnątrz, tylko wężykiem do zbiorniczka, dlatego też zbiorniczek od góry nie może być szczelny,,,
 
 Jak silnik będzie stygł, to "płynu zrobi się mniej" i spadnie tez jego ciśnienie,,, otworzy się zawór wodny (to taki mały grzybek na środku tego krążka w korku) i podciśnienie zassie sobie płyn ze zbiorniczka ponownie do układu - dlatego wężyk musi sięgać dna i nie może być super szczelne od góry,,,
 
 Poziom płynu sprawdzisz tylko przez odkręcenie korka w chłodnicy, generalnie sprawny układ w czasie normalnej pracy nie wypluwa płynu na zewnątrz, ani go potem nie zasysa, wzrost temperatury i rozszerzalność cieczy powoduje wzrost ciśnienia i podnosi temperaturę wrzenia, to wszystko powinny wytrzymać węże i zawór w korku,,, wywali na zewnątrz albo jak płynu za dużo zalane, albo jak zagotujesz silnik, dlatego w wyrównawczym warto na dnie tak 1/4 pojemności trzymać,,, bo ona bardziej jest po to by silnik nie wypluł płynu pod siebie niż żeby z niego zaciągał ubytki,,,
 lehu8 - 21 Lip 2019,  20:56
 
 Chyba mam taki, poszukam i dam znać.
   
 |  |