Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - 1.4 16V - jaki olej ?

Asimo - 20 Mar 2019, 11:44
Temat postu: 1.4 16V - jaki olej ?
Witam,

Szukałem, szukałem, ale nie znalazłem podobnego tematu. Jakiej firmy oleje polecacie do fiesta 1.4 16V. Obecnie jest ELF Evolution 900NF 5W40. Jednak jakoś ta firma za mną nie przemawia, kojarzy mi się bardziej z Renalutem niż z fordem. Bardzo byłbym wdzięczny za podanie konkretnych nazw a nie tylko producenta, oraz swoich doświadczeń z danym olejem.

JoeMix - 20 Mar 2019, 12:28

Ford zawsze był pro Castrol,,, wybierz jakiś zgodny ze specyfikacją silnika i pewnie będzie dobrze, ja z Castrola zawsze byłem zadowolony (5W40 to nie jedyne oznaczenie oleju)
slawomirro - 20 Mar 2019, 14:51
Temat postu: Re: Jaki olej
Asimo napisał/a:
Witam,

Szukałem, szukałem, ale nie znalazłem podobnego tematu..


było ich milion...

np:
Motul EcoNergy 5w30
Ravenol FDS 5w30

Asimo - 21 Mar 2019, 08:23

Jest ktoś w stanie podać mi konkretną nazwę oleju a nie tylko same firmy i chodzi mi o olej 5w40 a nie 5w30 pasujący do specyfikacji poniżej.

Silnik 1.4 16V 80KM

"Stosuj olej silnikowy Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W-30. Alternatywnie mona stosować oleje
silnikowe o lepkości SAE 5W-30, spełniające wymagania specyfikacji Forda WSS-M2C913-B. W silnikach benzynowych można równie stosować olej zgodny ze specyfikacją Forda WSS-M2C913-A. Jeśli olej spełniający powyższe specyfikacje nie jest dostępny, należy zastosować olej o lepkości SAE 5W-30,
SAE 5W-40 lub SAE 10W-40, w zależności od temperatury otoczenia,
spełniający wymagania specyfikacji ACEA A1/B1 lub ACEA A3/B3

slawomirro - 21 Mar 2019, 08:39

Asimo napisał/a:
Jest ktoś w stanie podać mi konkretną nazwę oleju a nie tylko same firmy i chodzi mi o olej 5w40


Równie dobrze możesz się spytać jaki olej słonecznikowy wlać. 99% Fiest jeździ na 5W30 i taki stosuj.
Ktoś Ci doradził 5w40, a taki olej nie pomaga temu silnikowi (więcej pali, gorzej jeździ).

Asimo - 21 Mar 2019, 08:41

No to jak teraz "przeskoczyć" z 5w40 na 5w30? Sama wymiana to chyba nie wszystko bo stary olej cały nie spłynie
Jaszczur - 21 Mar 2019, 10:17

Nigdy w całości nie usuniesz starego oleju z układu. Śladowe ilości które pozostają w układzie nic nie przeszkadzają, i niczemu nie szkodzą.
Przejście z 5w30 na 5w40 i vice versa jest bezproblemowe. Tak samo jak przejście z 15w40 na 5w30.

Asimo - 21 Mar 2019, 11:19

To może tak bardziej bezpośrednio. Czy olej Mobil 3000 X1 5w40 będzie pasował do mojego silnika? Chodzi o te wszystkie normy i specyfikacje. Korzysta ktoś z takiego?
slawomirro - 21 Mar 2019, 13:33

Asimo napisał/a:
Chodzi o te wszystkie normy i specyfikacje. Korzysta ktoś z takiego?


Tak. Poczytaj sobie np to:

https://www.log24.pl/arty...e-stosowac,2740

Cytat:
Prawda jest jednak taka, że producent silników nie może bezwzględnie narzucać marki środka smarnego, bo byłoby to niezgodne z prawem. Rekomendacja jest wynikiem zawartej umowy handlowej pomiędzy producentami samochodów i olejów, i dość prostym zabiegiem marketingowym, wywierającym jednak znaczny wpływ na psychikę klientów i co za tym idzie budowanie lojalności.

Inaczej sprawa ma się, jeśli chodzi o normy olejów. Tych bezwzględnie musimy przestrzegać zgodnie z instrukcją obsługi samochodu. Wszelkie odstępstwa od jednoznacznych wskazań producenta pojazdu mogą skutkować poważnymi awariami i radykalnym skróceniem żywotności silnika. W przypadku niedostosowania się do tych wymogów dojdzie również problem z uwzględnieniem gwarancji. Jednak i tu stosuje się dość powszechnie pewne zabiegi mające na celu ograniczenie wyboru marki oleju.

Producent silnika wprowadza nową normę, którą bezwzględnie musi spełniać środek smarny np. rozszerzony zakres odporności na powstawanie nagarów. Jeżeli użyjemy innego, taniego oleju może powstać tak duży nagar, że będzie w poważnym stopniu zanieczyszczał komorę spalania i powodował nieprawidłową pracę silnika. Aby tego uniknąć, należy stosować wyłącznie środek smarny konkretnej marki, która w wyniku ścisłej współpracy z producentem samochodu ma wyłączność na dostarczanie homologowanego produktu.

JoeMix - 21 Mar 2019, 21:18

Asimo napisał/a:
spełniające wymagania specyfikacji Forda WSS-M2C913-B
Prosze bardzo: https://www.google.com/se...iw=1920&bih=937
Asimo - 25 Mar 2019, 08:51

To jeszcze ostatnie pytanko. Wie ktoś może ile oleju mieści się między min a max?
JoeMix - 25 Mar 2019, 21:30

Litr jak pamiętam,,, ?
Karol FJR 1300 - 3 Sty 2020, 10:04

Podepnę się.
Muszę zmienić olej + filtr + filtr powietrza i kabinowy, bo nowo zakupiona Fiesta tego wymaga.
Silnik 1.4 i 80 KM, przebieg 158.500 km.
Da radę ten zestaw:
https://allegro.pl/oferta/olej-silnikowy-formula-5w30-filtry-fiesta-v-fusion-8305208993

lub taki:
https://allegro.pl/oferta/4x-filtr-olej-5w30-ford-fiesta-v-5-1-25-1-4-1-6-8709260312?fromVariant=8709185872
Głównie chodzi mi o to, czy olej do tego silnika to dobry wybór? W autach czy motocyklach zmieniam olej i filtr co roku, a auto będzie jeździć max 5.000 km w roku. Poza tym żadnym swoim pojazdem nie przekraczam nawet 10 kkm rocznie.

gruby907 - 5 Sty 2020, 13:23

Ja od siebie polecam Valvoline Synpower 5W30 z normami Forda WSS-913D. Od lat na takim jeżdże i złego słowa nie moge powiedzieć.
slawomirro - 6 Sty 2020, 09:19

5w30 z normą Forda: polecam olej Ravenol FDS. Potwierdzony syntetyk PAO.
Nic oleju silnik nie bierze i bardzo poprawnie pracuje.

Karol FJR 1300 - 6 Sty 2020, 12:18

Spoko. Dzięki za podpowiedzi.
Poszukałem pod maską i była do kabelka przypięta kartka Shella i zaznaczony Shell Helix Ultra Extra 5w30.
I żeby nie kombinować to taki wleję i będę spać spokojnie.
W środę też rozrząd i filtry wszelakie zmieniam.
Pytanko mam: ma ten model filtr paliwa wymienny? (dla przypomnienia 1.4, 16V i 80 KM, rok 2008)

slawomirro - 6 Sty 2020, 22:15

Karol FJR 1300 napisał/a:
ma ten model filtr paliwa wymienny?


Oczywiście.

Karol FJR 1300 - 6 Sty 2020, 22:37

slawomirro napisał/a:


Oczywiście.


Dzięki :)
Ok, to bierę ten zestaw: https://allegro.pl/oferta/ford-fusion-1-4-zestaw-filtrow-filtron-7538974946
Olej z innej aukcji.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group