|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Tuning mechaniczny - Sprzęgło sportowe , Spiek 
						
												 dawidc - 17 Cze 2005,  12:12 Temat postu: Sprzęgło sportowe , Spiek witam
 
Mam pytanie do "kumatych"     
 
Czeka mnie wymiana tarczy sprzęgła, czy montaż sprzęgła innego niż orginalne ma sens?
 
Chodzi mi o jakieś sportowe. Jakie mogą być późniejsze skutki jeżdżenia na sportowym.
 
Wydaje mi się, że najrozsądniej będzie kupić orginalne :? 
 
Macie namiary na coś ciekawego dotyczące tematu to podajcie link. dzięki
												 Lokmen - 17 Cze 2005,  12:58
  Spotowe jest sporo droższe od oryginalnego ale i za to o wiele wytrzymalsze. Skutek uboczny w postaci dużego drenazu kieszeni i spokoju z wymianą sprzęgła na kilka lat w zalezności od procducenta sprzęgła....
												 JoeMix - 17 Cze 2005,  13:45
  No i autem troche bardziej szarpie wtedy gdyż sportowe sprzegłą nie mają tłumaka drgań... czy jak sie tam nie znazywa zestaw spreęzynek przejmujących gwałtowne zmiany momentu...
												 Lokmen - 17 Cze 2005,  13:53
  Ale za to są sporo wytrzymalsze - a co do tłumika drgań to niema go tylko w wersji wyczynowej (extremalnej) w pozostałych powinnien byc.
												 Żółwik Tuptuś - 17 Cze 2005,  21:29
  Łokmen ja wyrwałem gdzieś kiedys sportowe sprzęgiełko i faktycznie jest ono bardzo wytrzymałe ale niestety pojawiają sieproblemy z zawieszeniem zespołu napędowego ( pomogła zmiana poduszek + stabilizator ) więc nie wiem czy do cywilnej jazdy jest to dobry pomysł ( a jeżeli doda sie do tego kwestięceny to raczej mija siez celem ) 
 
 
Poza tym mówisz o spokoju na kilka lat - jeżeli nie jeździsz z lewąnogą na sprzęgle lub nie palisz co tydzień kapci na lublinku to zwykłe seryjne sprzęgiełko także wystarczy .
 
 
Reasumując - założyłem bo zdobyłem ale jakbym miał dać za to 200 % ceny zwykłęgo sprzęgłą to bym nie dał .
												 diodalodz - 18 Cze 2005,  16:05
  hm
 
generalnie to tarcze sprzegłowe wyczynowe do cywilnych maja sie tak jak wilis do malucha . HEhe sportowe sprzegła zazwyczaj sa z nieco grubszej blachy . Pozatym okładziny zastosowane do pordukcji sa znacznie lepszej jakości i spalenie sprzegła jest trudne . Robi sie na nim podobne przebigi zmnienia sie częsciej poduszki pod skrzynia . Ale na wtoim miejscu poszukał bym cywilnej tarczy sprzegłowej dobrej firmy . Pozatym do dobrej tarczy sportowej trzeba mieć tez dobry docisk .
												 szynszyl - 19 Cze 2005,  11:49
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  hm
 
. Ale na wtoim miejscu poszukał bym cywilnej tarczy sprzegłowej dobrej firmy . Pozatym do dobrej tarczy sportowej trzeba mieć tez dobry docisk . | 	  
 
 
z ust mi wyjąłeś.
 
 
ja reasumując     zakładam całe sprzęgło albo wcale.. to już ponad 100KM i czasem się zdarzy przecież przycisnąc? nie? nie będę czekał aż mi coś co nie wymieniłem wysiądzie i robota od początku.
 
 
sportowe jest ni warte zachodu jak pisali koledzy, bo drenuje kieszeń, a w rajdach kozia wólka - wilcze doły chyba nie jeździsz        
												 
					 | 
				 
			 
		 |