| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Porady eksploatacyjne - [MK7] Eksploatacja - co i jak często wymieniacie w aucie?
 
 jot_10 - 12 Gru 2018,  17:41
 Temat postu: [MK7] Eksploatacja - co i jak często wymieniacie w aucie?
 Cześć,
 co i jak często wymieniacie w aucie?
 
 Olej silnikowy + filtr oleju - raz na rok lub 10 tys. km
 Inne - ?
 
 Pozdrawiam
 zwardek - 12 Gru 2018,  22:42
 
 Filtr powietrza i paliwa
 Świece zapłonowe
 Pasek rozrządu z pompą wody i termostat
 Pasek wieloklinowy, a potem to co wychodzi w trakcie eksploatacji
 
 Jeżeli dopiero co kupiłeś auto to zacznij od tego, chyba że masz faktury co zostało zrobione
 Mars - 13 Gru 2018,  11:12
 
 Filtr kabinowy co rok.
 90tomash - 21 Gru 2018,  08:03
 
 Filtr oleju, powietrza, kabinowy wymienilem w ciemno po zakupie.
 Klocki + tarcze też.
 Świece chyba i kable zapłonowe co 50-60 tys. Jak ruch miejski można nawet częściej. Ja wymieniłem świece i kable.po 3 tys od świec co akurat było bez sensu.
 Filtr paliwa niby starcza w benzynie jak jest do wymiany na długo ale jest taki taki że warto go raz na jakiś czas wymienić.
 Płyn hamulcowy też chyba dłużej niż 3 lata nie powinien jezdzic
 wojtekpl - 23 Gru 2018,  21:59
 
 Oleje, filtry co 15, po około 45 świece, kable kuny kilka razy zap... indoliły; wcześniej tarcze (biły) no i teraz 73 gumy stabilizatora ( na pierwszy montaż jakiś plastik poszedł....)
 Ogólnie 73+ lpg założyłem przy 30500.
 MisiekT - 7 Sty 2019,  01:41
 
 Dla sportu tak często wymieniacie?
 Proponuje zgodnie z zaleceniem Ford’a - naprawde szkoda hajs w błoto wywalac.
 Przeglądy są co 20tys., zmiana oleju i filtrów częściej przy obecnej jakości chemii nie ma najmniejszego sensu w zwykłym aucie. Płyn hamulcowy co 2 lata, ale i 5 wytrzyma bo tutaj akurat to głównie kwestia temperatury wrzenia i łatwo zauważyć, jeżeli jest już zużyty.
 Świece 60tys, kable nigdy, chyba ze są widoczne przepięcia, rozrząd zdaje się 160tys.
 Ogólnie to jest tani w eksploatacji samochód i nie ma co nadmiernie inwestować - szybszy ani ładniejszy od tego nie będzie, a jak ma coś paść to padnie i tak
   wojtekpl - 18 Sty 2019,  20:58
 
 Przy obecnej jakości oleju.... Longlife to nie jest choć i tak w ten marketing nie wierzę; bardziej dla własnego (fiesty) bezpieczeństwa - ma u mnie dożywocie.
 W autach starszej generacji zmieniało się co 10 tys. i jeździły po 500 tys i więcej. A teraz? Po mojemu bełkot marketingowy i nic więcej. Powierzchnia filtrująca wcale się nie zwiększyła, a wręcz przeciwnie.
 
 Każdy robi jak uważa. Ja nikomu do portfela nie zaglądam.
 
 p.s. Filtr powierza niby co 60 tys, a jak wygląda po 20?
 
 |  |