|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika silnika - 1.4 - Problem z emisją spalin
Tomi858 - 24 Sie 2018, 19:27 Temat postu: 1.4 - Problem z emisją spalin Witajcie, od roku jestem pierwszym właścicielem w Polsce (auto z Niemiec) Forda Fiesty MK6 1.4 2003 (benzyna bez gazu). Od początku pojawiał się problem ikonką 'check engine', byłem 3-4 razy u mechanika i on to tylko resetował a potem ponownie się to zaświecało. Kilka dni temu byłem na przeglądzie technicznym, którego nie udało mi się 'zaliczyć' między innymi z powodu zbyt wysokiej emisji spalin. Obecnie czekam na znajomego jak tylko wróci z urlopu aby podrzucić mu samochód i zostawić do zrobienia.
Wydruk z badania spalin:
A) Podwyższone obroty
CO % vol. 0.463 Ma być =<0.3
CO2 % vol. 15.4
HC ppn vol. 134 Ma być =<100
O2 % vol. 0.44
LAMBDA 1.00
C0corr. % vol. 0.46
B) Wolne obroty
CO % vol. 0.247
CO2 % vol. 15.6
HC ppn vol. 115 Ma być =<100
O2 % vol. 0.24
LAMBDA 1.00
C0corr. % vol. 0.25
Wiem, że w tym samochodzie często jest problem z sondą lambda i/lub katalizatorem. Kolega powiedział, że może być katalizator do wymiany (przyłożył rękę do wydechu gdy samochód był między między 3-4k obrotów i mówił coś o cofaniu 'go' do środka(?)) Przyznam szczerze, że nie znam się zbyt dobrze na samochodach, ale jestem trochę ciekawski i dla samego siebie chcę się zorientować czy problem z wysoką emisją spalin faktycznie może być spowodowany przez problem z katalizatorem/sondą lambda? Czy fakt, że teraz również dojdzie wymiana oleju + filtru/ów też może powodować zwiększoną emisje spalin?
Proszę o wybaczenie jeśli palnąłem jakąś gafę lub nie dodałem jakiejś ważnej informacji
slawomirro - 24 Sie 2018, 20:06 Temat postu: Re: MK6 1.4 - Problem z emisją spalin
Tomi858 napisał/a: |
Wiem, że w tym samochodzie często jest problem z sondą lambda i/lub katalizatorem. |
To akurat nie jest prawda, chyba że piszesz o swoim samochodzie.
Oczywiście być może zwyczajnie Ci też katalizator padł ze starości. Na Allegro są nowe zamienniki za 600-800zł. Zawsze to taniej niż kilka razy więcej płacić za oryginał.
Tomi858 - 24 Sie 2018, 21:27
slawomirro napisał/a: | Tomi858 napisał/a:
Wiem, że w tym samochodzie często jest problem z sondą lambda i/lub katalizatorem.
To akurat nie jest prawda, chyba że piszesz o swoim samochodzie. |
Może za dużo czytałem o tym 'check engine' i teraz myślę, że to jedyny problem
Obecnie przebieg mam 143 tyś, samochód kupiłem z przebiegiem około 135 tyś. Wtedy też wymieniałem rozrząd. O katalizatorze nawet nie pomyślałem wtedy, nikt też nie wspominał o tym więc w sumie pewnie będzie katalizator do wymiany :x
slawomirro - 24 Sie 2018, 21:46
Tomi858 napisał/a: | Obecnie przebieg mam 143 tyś, |
Ja mam ok 200 tyś, choć o 5 lat młodsze i póki co katalizator jest ok.
Bardziej stawiam na wiek, niż przebieg.
Bobofrut - 26 Sie 2018, 11:47
Katalizator raczej nie zdechł. Pierwsze co zacznij od wymiany sondy.
Tomi858 - 28 Sie 2018, 00:19
Cytat: | Katalizator raczej nie zdechł. Pierwsze co zacznij od wymiany sondy. |
Skąd ten pomysł? Pytam gdyż, na wydruku z analizy spalin przy lambdzie jest wartość 1.00 - i może się mylę, ale czy to nie znaczy, że obie są w porządku?
Bobofrut - 28 Sie 2018, 08:34
Bo trzeba się naprawdę postarać by katalizator wykończyć. Dlaczego nie podłączysz się choćby Forscanem i nie sprawdzisz czy sondy pracują ? Bez obadania czegokolwiek można z fusów wróżyć. Podpięcie laptopa z Forscanem może od razu pokazać błędy
vegetagt - 28 Sie 2018, 13:08
ewentualnie przyjechałeś na przegląd na zimnym / ledwo ciepłym silniku. Może coś jeszcze lekko niedomaga i taki tego efekt.
Jak miałem kiedyś problem z narzekaniem na spaliny, to poprostu przed przeglądem robiłem butem parenaście km, żeby wydech był gorący Ciepły kat działa lepiej
|
|