| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Elektryka - Zmiana licznika bez obrotka na licznik z obrotkiem
 
 cinot - 14 Cze 2005,  16:17
 Temat postu: Zmiana licznika bez obrotka na licznik z obrotkiem
 Dziśotrzymałem licznik  obrotkiem i pytam was szanoweni forumowicdze, jak przeprowadzić wymianę tego elementu by nic nie popsuć./
 Widiałemże od obrotomierza do tyłu odstaje takie cuśi wygląda na to, że trzeba cośtam włoyc.
 bardzo proszeo pomoc, fokładnej zmiany licznika opisu oczekuję
 Rafał32 - 14 Cze 2005,  18:01
 
 Witam.
 Wprawdzie twój post napisałeś w jakimś dziwnym języku ale mam nadzieję że udało mi się go zrozumieć i sprawa ma się tak:
 1 odkręcasz dwie śrubki aby zdjąć maskownicę zegarów znajdują się one w dolnej części, śrubokręt krzyżakowy, kręcisz z lewej do prawej albo odwrotnie ale do tego sam dojdziesz
  , jak już dokonasz tego to sciągasz ten plastik u góry jest mocowany za zatrzaski 2 teraz odkręcasz kolejne 4 śrubki także krzyzaki, możesz wykorzystać poprzednio użyty śrubokręt. Można wyjąc zegary ale najpierw musisz odczepić linkę obrotomierza i wyciągnąc kostkę z kablami. Odczepienie linki jest trochę upierdliwe i przyznam że nie wiem jak to się dokładnie robi ale jak parę razy szarpniesz to wyjdzie, kostke z kablami poprostu odczepiasz
 3 bierzesz do łapki nowonabyte zagary i przeprowadzasz w/w czynności w odwortnej kolejności
 4 jeśli masz szczęście i twoja fiesta ma instalację do obsługi obrotomierza to odpalasz silnik i będzie działać - ja miałem to szczęscie i zadziałało odrazu ale to chyba raczej wyjątek niż reguła
 5 jeśli masz pecha (a zapewne go masz) to musisz pociągnąć dodatkowy kabel aby cieszyć się wskazaniami obrotomierza.
 6 tutaj cytuję instrukcję "ciągnięcia kabla"  :Przewód , najlepiej ekranowany żeby nie robił zakłóceń w radiu , lutujesz do ścieżki nr 10 w zegarach  , drugi koniec wlutuj w drugi przewód od prawej strony (kolor czarny bodajże) w module na ścianie czołowej. I podobno działa
 7 jeśli obrotomierz zadziała bez dodatkowej instalacji to może przekłamywać wskazania tak jak u mnie (zegary od 1,4 wciśnięte do 1,1). Np pokazuje 2x więcej ale na to jest lekarstwo opisywane na tym forum aczkolwiek mam wrażenie że nie przetestowane w 100%
 Ps1 jeśli napisałem nie na temat to przepraszam ale widocznie nie zrozumiałem o co chodzi
 Ps2 to co wystaje z obrotomierza  to są poprostu końcówki które wciska się w tą śmieszna scieżkę znajdującą sie z tył liczników  i nic pozatym
 Bartsun - 14 Cze 2005,  20:11
 
 
  	  | Rafał32 napisał/a: |  	  | Witam. Wprawdzie twój post napisałeś w jakimś dziwnym języku ale mam nadzieję że udało mi się go zrozumieć i sprawa ma się tak:
 1 odkręcasz dwie śrubki aby zdjąć maskownicę zegarów znajdują się one w dolnej części, śrubokręt krzyżakowy, kręcisz z lewej do prawej albo odwrotnie ale do tego sam dojdziesz
  , jak już dokonasz tego to sciągasz ten plastik u góry jest mocowany za zatrzaski 2 teraz odkręcasz kolejne 4 śrubki także krzyzaki, możesz wykorzystać poprzednio użyty śrubokręt. Można wyjąc zegary ale najpierw musisz odczepić linkę obrotomierza i wyciągnąc kostkę z kablami. Odczepienie linki jest trochę upierdliwe i przyznam że nie wiem jak to się dokładnie robi ale jak parę razy szarpniesz to wyjdzie, kostke z kablami poprostu odczepiasz
 3 bierzesz do łapki nowonabyte zagary i przeprowadzasz w/w czynności w odwortnej kolejności
 4 jeśli masz szczęście i twoja fiesta ma instalację do obsługi obrotomierza to odpalasz silnik i będzie działać - ja miałem to szczęscie i zadziałało odrazu ale to chyba raczej wyjątek niż reguła
 5 jeśli masz pecha (a zapewne go masz) to musisz pociągnąć dodatkowy kabel aby cieszyć się wskazaniami obrotomierza.
 6 tutaj cytuję instrukcję "ciągnięcia kabla"  :Przewód , najlepiej ekranowany żeby nie robił zakłóceń w radiu , lutujesz do ścieżki nr 10 w zegarach  , drugi koniec wlutuj w drugi przewód od prawej strony (kolor czarny bodajże) w module na ścianie czołowej. I podobno działa
 7 jeśli obrotomierz zadziała bez dodatkowej instalacji to może przekłamywać wskazania tak jak u mnie (zegary od 1,4 wciśnięte do 1,1). Np pokazuje 2x więcej ale na to jest lekarstwo opisywane na tym forum aczkolwiek mam wrażenie że nie przetestowane w 100%
 Ps1 jeśli napisałem nie na temat to przepraszam ale widocznie nie zrozumiałem o co chodzi
 Ps2 to co wystaje z obrotomierza  to są poprostu końcówki które wciska się w tą śmieszna scieżkę znajdującą sie z tył liczników  i nic pozatym
 | 
 
 masz moze fotke tego co pogrubilem? tzn najlepiej pokaz fotke jak ty to masz podlaczone... albo samego urzadzenia... chodzi o ten modul...
 
 ps i o co chodzi z ta dodatkowa instalacja??
 Rafał32 - 14 Cze 2005,  20:43
 
 fotki nie mam .
 Ja nie musiałem prowadzić dodatkowego przewodu bo moja fiesta miała już fabrycznie możliwośc obsługi obrotomierza mimo że oryginalnie były zegary bez. Zapewne Niemcy w fabryce zamontowali to przez pomyłkę bo chyba taka kombinacja to rzadkość.
 Ten dynks o którym wspominałem to jest to ustrojstwo zamontowane na ścianie czołowej pod maską z napisem motorcraft do którego dochodzi dużo przewodów tak mi się wydaje, nie da się tego nie znaleść.
 Dodatkowa instalacja- poprostu jak fabryka nie dała to musisz sobie sam skombinować o to chodzi
 trzeci - 14 Cze 2005,  21:31
 
 Bartsun
  http://www.fiestaklubpols...opic.php?t=7100 tu masz link do zjęcia modułu EDIS ( te na niebieskim tle )
 A wlutowujesz się w 2 przewód od prawej.
 Pozdro ...
 cinot - 15 Cze 2005,  08:20
 
 http://www.fiestaklubpols...p?p=78369#78369
 
 
 dIĘI ZA RADY, OBROTEK BĘDZIE PODLACZONY JESZCZE DZIS
 
 |  |