| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Mechanika ogólna - Wymiana amortyzatorów
 
 piotras92 - 27 Sie 2017,  18:20
 Temat postu: Wymiana amortyzatorów
 Chciałbym prosić o poradę ponieważ w najbliższej przyszłości będe chyba musiał wymienić amortyzatory - powoli zaczynają się robić wycieki. I tu pytanie jak długo mogę z tym jeździć żeby nie było draki gdzieś po drodze?. Jakiej firmy amorki polecacie i ewentualnie jak to wygląda kosztowo? Rozumiem ze z amortyzatorami bede musiał tez sprezyny wymienić ?
 
 Z góry dzieki za kazde info
   
 Ford Fiesta 1.4 TDCi 2007 r.
 gruby907 - 30 Sie 2017,  13:05
 
 U mnie jak zaczęły ciec, to do razu łupały amory jak ojczym pasierba
  osobiście polecam KYB, mam i jest dobrze. 200zł za jeden amortyzator, sprężyn nie musiałem wymieniać, ale tylko z tyłu robiłem amorki slawomirro - 30 Sie 2017,  14:42
 
 
  	  | gruby907 napisał/a: |  	  | U mnie jak zaczęły ciec, to do razu łupały amory jak ojczym pasierba  osobiście polecam KYB, mam i jest dobrze. 200zł za jeden amortyzator, sprężyn nie musiałem wymieniać, ale tylko z tyłu robiłem amorki | 
 
 Tez polcam KYB, zwłaszcza że są gazowe. Sprężyny moga być stare.
 piotras92 - 31 Sie 2017,  13:14
 
 
  	  | gruby907 napisał/a: |  	  | U mnie jak zaczęły ciec, to do razu łupały amory jak ojczym pasierba  osobiście polecam KYB, mam i jest dobrze. 200zł za jeden amortyzator, sprężyn nie musiałem wymieniać, ale tylko z tyłu robiłem amorki | 
 
 Dzieki! u mnie właśnie niemiłosiernie walą już z tyłu wiec wymiana będzie na dniach.
 
 od jakiegoś czasu mam tez problem z kołem (chyba) - lewy przód. Wydaje taki dzwiek jak by w biezniku były powbijane jakies kamienie czy cos (takie cykliczne szuranie) ale obadałem cała opone i nic tam nie widze, auto było u mechanika i on tez nic nie widzi - mówi ze łozysko i hamulce sa ok i ze to może byc wlasnie od tych amorów ale jakoś mnie to nie przekonuje co wy myslicie ?
 gruby907 - 31 Sie 2017,  14:42
 
 poszukaj czy nienaturalnych przetarć na oponie nie ma, najlepiej jakbyś zdjął koło które szura i obejrzał dokładnie. Jakby były powbijane kamienie to byś tego nie usłyszał, tylko czuł delikatne bicie kierownicy
  A no i nie polecam jazdy z wylanymi amortyzatorami, bo możesz uszkodzić mocowania amortyzatora   dirty.73 - 31 Sie 2017,  20:31
 
 przy wymianie tylnych amorów nie zdążysz piwa dopić.....zabawa..sprężyn,jeśli całe,nie pordzewiałe,nie ruszasz nawet,kup tylko nowe osłony i odboje,co do szurania..mechanik obejrzał,czy sprawdził zawieszenie?chociaż ja stawiam na osłonke sworznia wahacza,potrafi odgiąć się i hałasować,ewentualnie kamień między tarczą a osłoną
 piotras92 - 1 Wrz 2017,  10:55
 
 Mechanik sprawdził zawieszenie, nie ma żadnych luzów, moze to faktycznie ta osłona..., jak uchylam szybę to słyszę wyraźnie to cykliczne szuranie tak jak by coś było w tym kole w jednym miejscu, dziwne...
 dzieki za podpowiedz
 rontise - 21 Wrz 2017,  11:30
 
 Polecam KYB i Kamoka. Obie firmy są dobre (z mojego doświadczenia) i powinieneś być zadowolony.
 Vendeur - 23 Lis 2021,  18:53
 
 Hej, podepnę się pod temat. Czeka mnie wymiana amorów z przodu, bo jeden wyciekł.
 
 Czy obowiązkowo muszę dokupować przy okazji odboje, osłony, poduszki?
 Jaszczur - 23 Lis 2021,  20:33
 
 Obowiązkowo warto sprawdzić w jakim stanie są stare.
   W praktyce pewnie z tego wióry zostały, więc warto kupić komplet i mieć spokój.
 Vendeur - 23 Lis 2021,  21:52
 
 Ale poduszki też? Zazwyczaj odboje i osłony się wymienia chyba, poduszki znacznie droższe są :/
 Jaszczur - 24 Lis 2021,  10:35
 
 Nikt Ci nie wyczaruje wiedzy na temat tego w jakim stanie są te elementy, to trzeba rozebrać i ocenić.
 maciekpkow - 24 Lis 2021,  11:03
 
 Skoro będzie rozebrane to wymienić komplet. Zamówić wcześniej wszystko i do roboty
   No chyba że rozbierzesz, zobaczysz co jest uszkodzone i szukasz po hurtowniach i zamawiasz
   Mick661 - 12 Wrz 2023,  05:52
 
 Dzień dobry, nie znalazłem odpowiedzi (pewnie kiepsko szukałem) dlatego podepnę się tutaj. Zabrałem się wczoraj za wymianę wahaczy przednich w fieścinie mojej lubej, niestety poległem na wstępie. Tak zapieczonych śrub jeszcze nie spotkałem, stąd pytanie czy ktoś mógłby mnie nakierować jakie konkretnie śruby są potrzebne do wymiany wahacza? Znalazłem w internecie tylko śruby do sworznia od strony zwrotnicy. Brakuje mi jeszcze śruby z nakrętka mocującej tą gumową tuleję i trzech śrub od strony przegubu (dwie mniejsze i jedna większa).  Czy moglbym uprzejmie prosić zeby ktoś mnie nakierował jakie tam są śruby? Jakich szukać?
 Wolałbym mieć komplet nowych przed zabraniem się za robotę a do zestawu wahaczy nie dodali śrub. Pacjent to fiesta 1.3 69km 2004
 Dziękuję za wszelkie rady
 Jaszczur - 12 Wrz 2023,  21:01
 
 Ja po prostu odkręcałem stare (albo wycinałem, ew. ostatecznie urywałem), po czym udawałem się do sklepu z artykułami metalowymi i kupowałem podobne/takie same. Pokazywałem oryginały, i człowiek na miejscu mi dobierał. Do tego twarde podkładki i nakrętki samokontrujące. Ważne jest by kupować śruby o twardości 10.9.
 slawomirro - 12 Wrz 2023,  21:47
 
 
  	  | Jaszczur napisał/a: |  	  | Ważne jest by kupować śruby o twardości 10.9. | 
 
 Wystarczą? Ja kupowałem 12'tki.
 Jaszczur - 13 Wrz 2023,  00:02
 
 Wystarczą. Ale oczywiście jak ktoś chce, to może kupić twardsze. Ważne jest by nie kupować niczego poniżej.
 
 |  |