Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Stożek , Filtr powietrza , Dolot , LPG

CRAZY - 11 Cze 2005, 23:46
Temat postu: Stożek , Filtr powietrza , Dolot , LPG
Czy ktoś mi powie jak się ma fitr stożkowy do gazu?
Mam zagazowaną fieścinę i chciałbym zamontować filtr sto. czy ma to sens, wykonanie i czy nie będzie głupie?
Dodam że nie nastawiam się na przyrost mocy tylko na doznania odsłuchowe silnika.

Lokmen - 11 Cze 2005, 23:51

to tak jak byś sie pytał czy kulawy może biec na 100m i pobić rekord świata.....
Żółwik Tuptuś - 11 Cze 2005, 23:56

Łokmen napisał/a:
to tak jak byś sie pytał czy kulawy może biec na 100m i pobić rekord świata.....


może . pod warunkiem że wybiegnie przez okno z dwudziestopiętrowego budynku .

Co do połączenia stożka i lypygy to to już byłooooooooooo .
Da sie i jeżeli chodzi o wrażenia akustyczne jest podobno całkiem nieźle .

CRAZY - 11 Cze 2005, 23:57

Pytam tych co próbowali i maja na ten temat jakieś konkretne zdanie.
Chodzi mi głównie o to czy nie będzie się dławił, gasł itp.

Do kol. Łokmena : Nie proszę o ocenę mojego pytania ale sytuacji która przedstawiłem!

Żółwik Tuptuś - 12 Cze 2005, 00:06

Łokmen realnie ocenia sens takiego przedsięwzięcia więc jego odpowiedźjest jak najbardziej konkretna.

Musisz dobrać stożek o odpowiednio małej przepustowości i umieścićgo w zimnym odizolowanym miejscu bez bezpośredniego nawiewu zimnego powietrza .

CRAZY - 12 Cze 2005, 00:08

Tuptuś mów dalej i dokładniej a ja słucham :lol:
JoeMix - 12 Cze 2005, 00:13

Podstawowym zadaniem stożka w stosunku do oryginalnego filtra jest podawanie większej ilości powietrza, i zmniejszenie oporu tego powietrza, kiedy w gazie musi być akurat na odwrót, aby silnik ciągnoł powietrze z oporem, z za czym idzie wyssysał tez gaz z reduktora... czyli LPG i stożek to mija sie z celem...
Żółwik Tuptuś - 12 Cze 2005, 00:21

CRAZY napisał/a:
Tuptuś mów dalej i dokładniej a ja słucham :lol:


to ja słucham . jaka jest średnica mixera w twoim dolocie i o ile zmiejsza on średnicę dolotu ?

Chcesz konkretów to pytaj konkretnie

dobierz stożek o przepustowości takiej jak twój filtr powietrza ( lub mniejszej ) wtedy jak go dobrze założysz to nie będzie gasł ani się dławił . Ale przecież to wiesz skoro chcesz siebawićw stożki :lol:

west - 12 Cze 2005, 00:24

Umiejscowienie w Fieście Stożka to sprawa niezwykle trudna dla zwykłego garażowego majsterkowiczo-tunera :-P :lol: . Stożek należy umieścić w miejscu jakie opisał Żółwik co jest trudne ponieważ Fiescie brak takiego miejsca.. Sprawę utrudnia fakt iż Obudowa Filtra powietrza jest tuż nad kolektorem wydechowym i łączy się taką śmieszną karbowaną pseudo metalową rurą w celu zasysania ciepłego powietrza do silnika np. w zimie. Obejscie tego jest dość kłopotliwe. Mówią ,że cel uświęca środki.. w Twoim przypadku cel jaki sobie postawiłeś to nie Wzrost mocy silnika ( nierealny z resztą ) a brzmienie 'silnika'.. Powiem Ci szczerze ,że po osiągnieciu celu strasznie się rozczarujesz.. bo dzwięk owszem zmieni się.. ale nie na tyle żeby zadowolił Twoje uszy i sprostał wcześniejszym oczekiwanią co do efektu.. Stożek kosztuje około 100zł.. do tego dolicz sobie obudowę, izolator termiczny itp... wychodzi około 250złotych (minimum [ najtaniej licząc] a nigdy nie wiesz co się jescze przyda 'po drodze' ) tak więc proponuje Wyciachać Twoj przepalony (chyba) katalizator i w jego miejsce wstawić albo strumienicę (co do której nie mam większego przekonania) bądz też wspawać rurkę.. i zainwestować w jakiś dobrej klasy/firmy ( niepotrzebne skreślić :hihihi: ) tłumik końcowy (basowy).

Pozdrawiam - pijany fiesto-poeta

[ Dodano: Nie Cze 12, 2005 12:26 am ]
Żółwik Tuptuś napisał/a:
CRAZY napisał/a:
Tuptuś mów dalej i dokładniej a ja słucham :lol:


to ja słucham . jaka jest średnica mixera w twoim dolocie i o ile zmiejsza on średnicę dolotu ?

Chcesz konkretów to pytaj konkretnie

dobierz stożek o przepustowości takiej jak twój filtr powietrza ( lub mniejszej ) wtedy jak go dobrze założysz to nie będzie gasł ani się dławił . Ale przecież to wiesz skoro chcesz siebawićw stożki :lol:


To w silnikach na wtrysku (zagazowanych) są Mixery? Bo mi się wydawało ,że tylko w zagazowanych gaźnikowcach :he:

Z góry dzięki za odp.

Żółwik Tuptuś - 12 Cze 2005, 00:31

a jak w takim razie w silniku z wtryskiem ( mono ) i instalacją gazową ciśnieniową ( nie wtrysk gazu ) gaz dostaje sie do dolotu ?

to nie jest mixer ?

west - 12 Cze 2005, 00:34

Żółwik Tuptuś napisał/a:
a jak w takim razie w silniku z wtryskiem ( mono ) i instalacją gazową ciśnieniową ( nie wtrysk gazu ) gaz dostaje sie do dolotu ?

to nie jest mixer ?


Jest, jest.. Dzięki i Sorry


-----------------------------

Crazy... z tym stożkiem to jesteś crazy...

Junior - 12 Cze 2005, 00:37

jedno powiem jak jest samochód na lpg to możesz mnieć problemy z gasśnięciem auta podczas dojezdzania do świateł w miescie na luzie gaz nie lubi dózej ilosvi powietrza :-) POZDRAWIAM
zefir - 12 Cze 2005, 10:41

nie wiem jak u Was w MK3 ale u mnie w zetecu MK4 jest super umiejscowiony filtr powietrza i mozna kupic stozek-zestaw K&N 57i drugiej generacji i masz super dolot juz dedykowany i wszystko powinno gites chodzic, ja tak u Siebie chce zrobic w ty miesiacu.
Kurtus - 12 Cze 2005, 10:44

zefir napisał/a:
nie wiem jak u Was w MK3 ale u mnie w zetecu MK4 jest super umiejscowiony filtr powietrza i mozna kupic stozek-zestaw K&N 57i drugiej generacji i masz super dolot juz dedykowany i wszystko powinno gites chodzic, ja tak u Siebie chce zrobic w ty miesiacu.


moze i tak ale nie przy instalacji gazowej :-)

NOWITEK - 12 Cze 2005, 10:54

Moż powiem cos na przykładzie XR2i 1.8 16v + LPG . Zalożyłem na próbę stozek i jeżeli chodzi o wolne obroty to silnik chodził jak najbardziej poprawnie. Co do mocy to dość znacznie pogorszył się "dół" na wyższych obrotach chodził podobnie jak bez stożka przy okazji od ok. 5 tyś strasznie ryczał :P Dodam jeszcze ze nie miałem zrobionego dolotu chłodnego powietrza na niego , stąd moze odczucia co do mocy mogły by się zmienić gdyby takie zrobić.
Lokmen - 12 Cze 2005, 11:58

Nic by to nie dało. Założenie stożka wiąze sie pogorszeniem elastyczności (czyli brak dołu) - poprawia moc tylko w zakresie górych obrotów.
Daras84 - 12 Cze 2005, 13:39

misiac temu zalozylem gaz... piersze moje pytanie czy moze zostac stozek czy dac spowrotem puszke ze zwyklym filtrem...

odpowiedz gazownika.... stozek nie stanowi tu zadnego problemu jak juz jest to skafiguruja komputer pod niego. ale gdy bym mial zwykla puche przy zamontowanym juz gazie i dopiero pozniej zalozyl stozek to moglo by sie cos dziac niepozadanego..

ehaer - 12 Cze 2005, 20:07

wg mnie storzek + lpg to bzdura juz lepiej czasem na bezyne wrzucic i ma sie wiekszy przyrost mocy , po drugie z tego co wiem lpg zle wspolpracuje z zimnym powietrzem (w moim poprzednim samochodzie zimą bez dolotu cieplego powietrza samochod szarpal ) a storzek potrzebuje miec zimniutko
diodalodz - 12 Cze 2005, 20:53

hm i tak i nie . Gaz generalnie lubi zimno . Pod warunkiem ze jest to zimne powietrze . Szarpie dla tego ze do każdej temperatury gaz potrzebuje inna mieszanke powietrza . Na ciepłym temperatura cały czas jest podobna ok 50 stopni czasami więcej i ustawisz lpg i auto jest mułowate ale nie gaśnie . cała sztuka tak skonfigurować LPG zeby chodziło na zimnym powietrzu i i miało jakiś system regulacji składu meszanki . Hm daja taka możliwość lepsze komputery gazowe które moga strować silnikiem krokowym parownika. Hm efekt jest taki ze komp gazowy po sondzie lambda wie czy mieszanka jest uboga czy nie i do tego dostosowuje otwarcie przepustnicy . Ale to tyczy sie tylko strowników które maja coś ala mapa paliwowa .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group