|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Hyde-Park - MK3  Silnik 1.6 XR2  ciągły problem 
						
												 Miedziany - 30 Lip 2017,  11:15 Temat postu: MK3  Silnik 1.6 XR2  ciągły problem Witam mam silnik jak w tytule  nie mogę sobie już z nim poradzić coś go boli. Zacznę morze od tego co wymieniłem po zakupie. A więc zaraz po kupnie autka silnik wyleciał na stół rozebrany w drobny mak. W pierwszej kolejności poszły wszystkie panewki i pierścienie, stare nie były złe ale jak silnik na stole to wolałem zmienić. Wszystko poszło w nominał firmy mahle. Silnik miał być doładowany więc tłoki na tokarce wyrównane z tych garbów by troszkę odprężyć. Tłoki z korbowodami były ważone co do grama. Zamach też trzeba było toczyć bo wytarty był od tarczy sprzęgła 700g odeszło. Głowica, poszły nowe popychacze,wałek, gniazda zaworowe i grzybki dotarte. A teraz o tym co go boli jak się jedzie ze stałą prędkością czuć jak poszarpuje delikatnie ale czuć, jazda w korku to już masakra.Gdy rano odpalam silnik jest cicho tylko wydech i delikatne cykacie zaworów słychać, jak silnik się rozgrzeje to zawory klepią tak że w kabinie słychać. Ma ktoś jakieś pomysły ?
												 Mały - 30 Lip 2017,  11:56
  Może jakis zły olej?:-)
												 Miedziany - 30 Lip 2017,  12:26
  Już nie wiem co tam lać, w ciągu 3 miesięcy 3 razy olej zmieniałem był mobil1 10w40, motorcraft 10w40, ford formuła f 5w30. Na tym ostatnim chyba najgorzej, lecz dużej różnicy nie ma. Chyba zeteka trzeba będzie szukać bo ten silnik mnie wykończy.
												 kuba87 - 31 Lip 2017,  22:50
  ciśnienie oleju sprawdź na ciepłym
												 Miedziany - 1 Sie 2017,  19:33
  Coś po kombinuje z tym olejem. Mam takie pytanie duża różnica  jest między tym 1.6v8 a zetekiem 2.0. Jest sens zmieniać silnik ?
												 kuba87 - 1 Sie 2017,  20:01
  wgl pompę oleju zdejmowałeś i sprawdzałeś jak wyglądają rotory i zawór przelewowy?
 
czy jest sens, zależy w jakim naprawdę stanie jest ten obecny silnik. Do zeteca musiałbyś mieć łapy wiązkę, alternator, i zależnie czy silnik jest z mondeo, czy z escorta również miskę, pompę oleju i koło zamachowe
												 Miedziany - 1 Sie 2017,  20:48
  Wszystko było rozbierane i czyszczone. Cały silnik rozebrałem  i złożyłem osobiście w domu. Każda podejrzana część została wymieniona. Co do zeteka to w fieście był właśnie zetek 1.6 ale miałem ten z xrki i na niego postawiłem. Z zeteka została mi tylko pompa oleju, łapy, mocowanie wspomagania i altek. Ten silnik który teraz mam był ładowany kompresorem na 0.6bara ale głośne to było i kompresor do sprzedania poszedł zostało wolnossące 1.6 z przetoczonymi tłokami. Teraz to troche muł jest. Nie wiem co dalej.
												 kuba87 - 1 Sie 2017,  21:46
  to sprawdź ciśnienie oleju
												 Miedziany - 2 Sie 2017,  17:18
  Muszę gdzieś manometr dorwać bo nie mam takiego urządzenia.
												 Bujakowski - 4 Paź 2018,  15:17
  Bez problemu dorwiesz go w pierwszym lepszym motoryzacyjnym. Ostatnio kupowałem części pod volviaka w zaprzyjaźnionym serwisie [URL=ssspam/]spam/[/URL]. Stamtąd polecili mi udać się do spam24. W niezłych cenach mają tam manometry
												 
					 | 
				 
			 
		 |