| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Porady eksploatacyjne - [MK7] EcoBoost 1.0 125KM dwa pytania eksploatacyjne
 
 langolier - 26 Lip 2017,  14:42
 Temat postu: [MK7] EcoBoost 1.0 125KM dwa pytania eksploatacyjne
 Witam
 ostatnio żona miała dużo przejść ze swoją Fiestą, w ASO "życzliwi" wlali w głowę kilka informacji, których nie umiem zweryfikować
   Pierwsza to taka, że "za małe jest sprzęgło do mocy silnika i należy starać się ruszać gdzie tylko da radę bez dodawania gazu, bo to oszczędza sprzęgło"
 Jedyne takie miejsce dla mnie to parking i na światłach gdy nie ma wielkiej kolejki. Co z włączaniem się z podporządkowanych dróg ze stopu ?
 Druga to taka, "żeby nie słuchać wskaźników informujących o zalecanej zmianie biegów, tylko jeździć "normalnie"" - jak rozumiem, chodzi o to, by jeździć bez zwracania uwagi na to, że się ma turbinę.
 Jakie są praktyczne zalecenia ? Jasne, żeby nie kręcić wysoko nierozgrzanego silnika, ale poza tym ?
 Ponieważ jestem "starej daty" to pamiętam wpajaną mi zasadę "diesel 2000obr maxymalnie - benzyna 2000obr. minimum", teraz konstrukcja silników się zmieniła (prawie wszystko co ma trochę mocy ma turbo) - jak wygląda rzeczywistość teraz ?
 mskgs - 2 Sie 2017,  08:03
 
 Na chłopski rozum i po przejechanych prawie 70 tys. km z tym silnikiem tylko 100KM
   1) Niech się w głowę pukną. Co zresztą sam zauważyłeś - jak sobie wyobrażasz ruszanie bez gazu ? Chyba że mają na myśli jazdę na pólsprzęgle i wieczne "palenie" przy ruszaniu - wtedy jak najbardziej racja, w ten sposób każde sprzęgło wykończysz. Niestety często widuję na parkingu uzdolnionych ludzi, którzy cisną gaz z upuszczonym lekko sprzęgłem, żeby gdzieś podjechać/poprawić.
 2) Tutaj racja - niestety wskaźnik we Fiescie trochę za szybko się pojawia, obroty po zmianie biegu są za niskie i czuć wibracje. Przy tym silniku to IMO minimum 1700-1800 obrotów.
 
 Pzdr
 
 |  |