Forum FiestaKlubPolska -

Car Audio i CB - Radio do samochodu z sterowaniem koło kierownicy

AccessX - 21 Mar 2017, 22:49
Temat postu: Radio do samochodu z sterowaniem koło kierownicy
Witam. Radio 6000CD które posiadałem uległo uszkodzeniu. Najprawdopodobniej moduł FM się przygrzał i naprawa jest nie opłacalna. Teraz posiadam Pioneer deh 2200ub, jednak nie można podłączyć pod niego sterowanie z kierownicy (tzn z radia wychodzi złącze PILOT ale nie można podłączyć pod instalację Forda).

Mam wielką prośbę do was o pomoc w wyborze radia które nie musi być na 2DIN bo może być na 1 DIN ale by współgrało z oryginalnym Fordowskim sterowaniem przy kierownicy i najlepiej by godziny na wyświetlaczu przy prędkościomierzu również pokazywało (o ile taka funkcja w radiach dodatkowych jest możliwa).

Cenowo max 400zł.

Pozdrawiam

dirty.73 - 21 Mar 2017, 22:55

ja mam w mk6 lift takie
http://allegro.pl/focus-m...6750688973.html
nie myślałeś o oryginale?

AccessX - 21 Mar 2017, 23:08

Dzięki Ci za ten link. Szczerze to nie patrzyłem za żadnym oryginalnym radiem do tej pory, dzięki bo teraz wiem że można poszukać coś z oryginalnych. Nie patrzyłem za oryginalnym bo nie wiem w jakich modelach Forda wymiary są takie same jak w Fieście MK6 '08.

P.S A jeżeli chodzi o sterowanie z "kierownicy" to radi odziała w 100% ? Pytam o to Twoje dirt.73

dirty.73 - 21 Mar 2017, 23:12

tak,działa,u mnie działa też bluetooth,głosowe sterowanie...

https://zapodaj.net/images/46cfb999fd346.jpg

AccessX - 21 Mar 2017, 23:15

Napiszę Ci że coraz bardziej mnie się podoba to radio :) .

a klimatyzacje masz automat czy dokupiłeś moduł ? :)

dirty.73 - 21 Mar 2017, 23:17

automat,wszystko tak było,jak kupiłem

dopłacisz troche i masz ze zmieniarką na 6cd
http://allegro.pl/ford-mo...6746900409.html

aaa,i pamiętaj,żeby kod był

AccessX - 21 Mar 2017, 23:20

Powiem ci że na 90% jestem przekonany do tego radia które mi podałeś w przykładzie swoim :) .

A odnośnie tego radia to jeszcze pytanie, czarną obwódkę już Twoje radio miało czy malowałeś? :)

dirty.73 - 21 Mar 2017, 23:21

miało,nic z tym nie robiłem,musisz szukać po allegro,są i taniej
AccessX - 21 Mar 2017, 23:22

Okej, Dzięki za pomoc :)

Dobra, muszę zadać pytanie odnośnie tej klimatyzacji. Mając manualne sterowanie nawiewem... wystarczy zmienić panel: http://allegro.pl/ford-fi...40.html#thumb/1 i co dalej ?

dirty.73 - 21 Mar 2017, 23:25

aa,obsługuje mp3 :) ,ja bym polecał
AccessX - 21 Mar 2017, 23:25

P.S MP3 by się przydało bo na Audio to trochę lipa już - nie te czasy :)
dirty.73 - 21 Mar 2017, 23:31

co do klimy,to nie takie proste raczej
slawomirro - 22 Mar 2017, 17:27

AccessX napisał/a:
Okej, Dzięki za pomoc :)

Dobra, muszę zadać pytanie odnośnie tej klimatyzacji. Mając manualne sterowanie nawiewem... wystarczy zmienić panel: http://allegro.pl/ford-fi...40.html#thumb/1 i co dalej ?


No nic nie da, nie zadziała. Przede wszystkim potrzebujesz innej nagrzewnicy. Przy manualu masz klapy nawiewu mechaniczne, tu sterowane elektrycznie. Climatronic potrzebuje czujnika nasłonecznienia też z podszybia. Także zasilania z szyną can. Przy manualu masz np takie coś jak rezystor dmuchawy, co się czasem psuje. Climatronic nie ma tej częsci wogóle. Także potrzebujesz połączenie czujnika temperatury zewnętrznej z climatronikiem i z tablicą rozdzielczą. Musz mieć komputer pokładowy w zegarach.

A co do audio to musiz kupić takie coś by sterowanie z kierownicy działało z dowolnym radiem:
https://car-tronic.pl/adapter-do-sterowania-z-kierownicy-ford-2004-ctsfo0022-p1037

dirty.73 - 22 Mar 2017, 17:43

a nie na odwrót?przy klimatroniku powinien być rezystor,który odpowiada za siłe nadmuchu dmuchawy
slawomirro - 22 Mar 2017, 18:32

dirty.73 napisał/a:
przy klimatroniku powinien być rezystor,który odpowiada za siłe nadmuchu dmuchawy


Na pewno nie. Żadnego rezystora nie ma. Manualna klima ma rezystor za schowkiem pasażera. Co rusz na forum sa posty "dmuchawa działa mi tylko na IV biegu, pomóżcie".Winny jest rezystor zwykle.
Climatronic ma 5 biegów/poziomów nawiewu. Automat ma zaprogramowaną max siłę i minimalną. Minimum II bieg, max IV bieg, ale 90% automat pracuje w zakresie II-III bieg. Zawsze można sobie przełączyć na ręczne sterowanie z zakresie I-V, ale i tak układ grzania/schłodzenia pracuje wtedy do ustalonej temperatury, np +21*C. Będzie np dmuchało na V biegu na max, ale będzie leciało raz zimne,, raz ciepłe powietrze. Czujnik temperatury auta jest w panelu sterowania.
Jedynie automat działa na V biegu, gdy ustawimy funkcję nawiewu na przednią szybę. Wtedy powietrze o max temperaturze na maksymalnie szybko leci na przednią szybę i nie mamy żadnej kontroli na ani temperaturą, ani nawiewem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group